Eladó Sebastien Loeb versenyautója

Sebastien Loeb csapata eladásra kínálja azt a 2016-os gyártású Peugeot 208 R5 T16 versenyautót, amellyel maga a kilencszeres WRC bajnok is versenyzett – és győzött – 2017-ben.

FOTÓK >>>

Minden idők legsikeresebb raliversenyzője, Sebastien Loeb későn, huszonegy évesen ült először rali versenyautóba. Hat évvel később junior világbajnokságot nyert, három évre rá, 2004-ben pedig megszerezte első rali világbajnoki címét.

Kilenc évvel és hetvenkilenc raligyőzelemmel később, kilenc WRC bajnoki cím birtokában bejelentette, hogy visszavonul a rali királykategóriájából. Ezt követően a legváltozatosabb motorsport-ágakban tette próbára magát, a Pikes Peak-i hegyi felfutó versenytől a WTCC túraautó-világbajnokságig, a rallikrossz világbajnokságtól a Dakar-raliig; jelenleg az idén debütáló Extreme E elektromos tereprali-bajnokságban versenyez.

Eközben nem csak versenyzőként, hanem csapattulajdonosként és –főnökként is kipróbálta magát. A 2012 óta működő csapat ugyanolyan sokszínű, mint névadó alapítója, az elmúlt évtizedben kilenc különböző nemzetközi és francia bajnokságban vettek részt, a jégversenyzéstől a különböző márkakupákon (pl. Peugeot 208 Rally Cup) át a túraautó-versenyzésig.

Csapatának egyik legnemesebb származású versenyautója az a Peugeot 208 R5 T16, amelyet a Loeb visszavonulásának évében, 2012-ben bevezetett FIA R5 géposztály specifikációi szerint épített a Peugeot 2016-ban. A mintegy 285 lóerős, 1,6 literes, négyhengeres turbómotorral szerelt autó ötfokozatú, szekvenciális 3MO váltót kapott, mindkét hajtott tengelyen önzáró differenciálmű segített az aszfaltra (vagy murvára) átvinni a teljesítményt. A lengéscsillapítókat az Öhlins, a négydugattyús nyergekkel szerelt fékeket az Alcon szállította a Peugeot-nak.

A VF3CA5FS0EW035687 alvázszámú autó mozgalmas életet tudhat maga mögött. A Peugeot Sport által kifejezetten a Sebastien Loeb Racing részére gyártott 208 R5 T16 a 2016-os rali világbajnokság hetedik futamán, a Lengyel-ralin esett át a tűzkeresztségen. Francia pilótája, az aszfalt-specialista Quintin Giordano remek tempót diktált, ám a végső sikertől meghibásodás fosztotta meg. Ugyanebben a szezonban két további versenyt (Német-rali és Rallye du Var) is feladni kényszerültek, ám a szezonzáró versenyen, a Rallycircuit Cote d’Azur-ön kategóriaelsők és összesített negyedikek lettek, ami jól szemlélteti az autó (és a csapat) képességeit.

2017-ben sem unatkozott a Peugeot 208 R5 T16: nyáron Svájcban, a Rallye du Chablais-n maga Sebastien Loeb ült a volán mögé, míg a navigátori teendőket Loeb felesége, a rutinos navigátor Séverine Loeb-Mény vállalta magára.

A házaspár izgalmakkal teli hétvégén, a svájci sztárpilóta Sebastien Carront összesítésben alig fél perccel megelőzve szerezte meg a rali abszolút első helyezését – talán ezért is maradt ezt követően a csapatnál az autó, amellyel Francois Jakubowski ért el dobogós helyezéseket a francia ralibajnokságban.

A 208 R5 T16 három év után, 2018-ban búcsúzott az aktív versenyzéstől. Utolsó futamán, a Rallye de la Vesubie-n az összesített negyedik helyen zárt. A következő három évet a Sebastien Loeb Racing garázsában, gondos kezek között töltötte. A pontos dokumentáció szerint a motorban 1450, a sebességváltóban 2450 versenykilométer van, a turbót 850 kilométerrel ezelőtt cserélték – mindhárom fődarab élettartamát 4000 kilométerben határozta meg a Peugeot Sport, így a felújításig még jó pár bevetésen részt vehet az autó.

A Peugeot 208 R5 T16 irányára 159 ezer euró, azaz hozzávetőleges 55,7 millió forint (plusz ÁFA). Ebben benne van a beépített Monit T100 rali versenyszámítógép is; ennek és kiváló műszaki állapotának köszönhetően a 208-as azonnal nevezhető különböző nemzeti és nemzetközi ralikra. A csomag részét képezi az aszfaltra és murvára optimális beállítási dokumentáció is, külön megállapodás szerint pedig tartalék alkatrészeket is biztosít az autóhoz a Sebastien Loeb Racing. Ugyanakkor az ikonikus Red Bull színekben pompázó autó makulátlan megjelenésének, no meg a tulajdonos személyének (amelyre a karosszéria több pontján, jól láthatóan elhelyezett feliratok emlékeztetik a szemlélőt) köszönhetően bármely igényes motorsport-gyűjtemény ékköveként is megállja a helyét.

A tranzakciót az RM Sotheby’s aukciós ház privát adásvételekre szakosodott részlege bonyolítja, így biztosítva a professzionális, diszkrét vásárlási élményt az érdeklődők számára.

TOVÁBBI KÉPEK >>>

Peugeot 208 R5 T16 műszaki adatok

MotorPSA EP6 CDT
Építési módSoros négyhengeres, négyütemű benzines turbómotor

Alumínium öntvény motorblokk és hengerfej

Öt ponton csapágyazott főtengely
Lökettérfogat1598 cm3
Furat x löket82,0 x 75,5 mm
Legnagyobb teljesítmény280 LE / 209 kW @ 6000/perc fordulatszámon
Legnagyobb forgatónyomaték400 Nm @ 2500/perc fordulatszámon
SzelepvezérlésKettős felül fekvő vezérműtengely, hengerenként négy szelep, változó szelepvezérlés
Feltöltés1 db kettős megfúvású turbófeltöltő, 32 mm-es szűkítéssel
Üzemanyag-ellátáshengerenkénti közvetlen befecskendezés, egy darab elektromos mozgatású fojtószelep
Erőátvitelötfokozatú szekvenciális sebességváltó, összkerékhajtás
Teljes hosszúság3962 mm
Teljes szélesség1820 mm
Teljes magasság(nincs adat)
Tengelytáv2560 mm
Nyomtáv(nincs adat)
Menetkész tömeg1200 kg
Karosszériaacél, önhordó
Felfüggesztéselöl-hátul MacPherson