Skip to content

Egyszer már láttam autót

…és ettől már szakértő – is lehetnék

  • Kezdőlap
  • Hírek
  • Közlekedés
  • Bemutató
  • Motor
  • Technikai sportok
  • Teszt a lelke
  • Toggle search form

Elérhető a RAV4 GR SPORT

Posted on 2023.02.07.2023.02.07. By AztaCARom

Már sportkivitelben is kapható a világ legnépszerűbb szabadidőjárműve

Újabb taggal bővült azoknak a Toyota modelleknek a családja, amelyeket a Gazoo Racing sportrészleg vett kezelésbe. A RAV4 GR SPORT nem csak megjelenésében, de felszereltségében is többet nyújt, ráadásul a futóművét is áthangolták.

RAV4 podcast >>>

Yaris, Yaris Cross, C-HR, Corolla, Hilux: ezek azok a típusok, amelyeket sportosabb kivitelben is megvásárolhatnak a Toyota európai ügyfelei. A GR Sport csomag a teljesítménynövelés kivételével teljes körű tuningot kínál, amely a külső és belső optikai módosításokon túl funkcionálisan is többet nyújt azoknak, akik autójuktól többet várnak el, mint hatékony, biztonságos és takarékos helyváltoztatást.

A Toyota globális motorsport-programjaiért felelős, a márkának többek között WRC, WEC és Dakar bajnoki címeket is hozó Gazoo Racing ezúttal a márka egyik legnépszerűbb típusát, a világ első számú szabadidőjárművét: a Toyota RAV4-est vette kezelésbe. A recept a szokásos, viszont a modell adottságainak köszönhetően a megvalósítás újdonságokkal is szolgálhat.

Ami a külső megjelenést illeti, a dizájnerek nem bízták a véletlenre a RAV4 GR SPORT azonosíthatóságát: az orron és a csomagtérajtón a szokásos GR logó hirdeti, hogy nem átlagos kivitelről van szó. Aki hozzáértőként veszi szemügyre az újdonságot, számos, a Gazoo Racingre jellemző részlettel találkozhat.

Podcast(ok)ban a “testvérmodell” is >>>

A GR modellek számára fenntartott, egyedi rácsozatú hűtőmaszktól és ködlámpakerettől kezdve a lökhárítók ezüst helyett sötétszürke színű alsó idomán át a hátsó szélvédőt a rendszámtáblától elválasztó, fényes fekete sávig számos egyedi stíluselem emeli a modell rangját.  A hátsó lökhárítón légkivezető nyílások javítják a karosszéria aerodinamikai jellemzőit. Szintén fényes fekete a 19 colos, dupla küllő keréktárcsa, amelynek most első ízben alkalmazott, speciális marási eljárással adtak különleges, sávos megjelenést.

A Gazoo Racing hivatalos színvilága köszön vissza a piros, fehér és fekete karosszériaszínekben – aki visszafogottabb csomagolásban kéri sportos szabadidőjárművét, ezüst, szürke és kék színt is választhat. A fekete kivételével az összes fényezéshez kérhető kontrasztos, fényes fekete tetőlemez, tetőoszlopok, illetve hátsó légterelő.

Az utastérben lemondtak a kézenfekvő, de harsány piros-fekete színpárról; helyette szürke részletekkel és ezüst öltésekkel oldják a fekete alapszín szigorúságát. Az első fejtámaszokat dombornyomott GR logó díszíti. A máshol krómozott elemek sötétszürke felületkezelést kaptak, a kormányon és a padlószőnyegen a már ismerős GR logó köszön vissza.

Nem kifejezetten sportos, inkább terephasználathoz köthető funkcióval bővült a panoráma kamerarendszer tudása: mostantól az első kerekek pozícióját megjelenítő „talajnézeti kép” is kapcsolható. A digitális tolatókamera képe élesebb és részletgazdagabb, mint a korábbi, analóg rendszeré.  A 12,3 colos digitális műszeregység, illetve a 10,5 colos érintőképernyővel, fejlett hangvezérléssel és vezeték nélküli szoftverfrissítéssel felvértezett infotainment rendszer széles körű tudása megegyezik a RAV4 más csúcskivitelein megismerttel; ahogy az egyes fedélzeti funkciók okostelefonos alkalmazásból való ellenőrizhetősége, vezérelhetősége is adott.

A határozottan sportos külcsínhez és vezetői környezethez dinamikusra hangolt futómű társul. Az elöl MacPherson rugóstagokat, hátul kettős keresztlengőkarokat alkalmazó konfiguráció megmaradt. A Gazoo Racing mérnökei azonban feszesebb rugókat építettek be elöl és hátul, ezekhez hangolták a lengéscsillapítókat. Az öntöltő hibrid és a plug-in hibrid modelleken eltérő mértékben változtatták a rugórátákat, hiszen a kétféle hajtáslánchoz eleve más feszességű futóművet rendelt a Toyota.

A “suzukisított” RAV4-ről is meséltünk >>>

A GR Sport kivitel mindkét hibrid verzióhoz társítható; a hajtásláncok teljesítménye nem változott. A full hibrid egység rendszerteljesítménye 222 lóerő, a modell álló helyzetből 8,1 mp alatt gyorsul 100 km/órára, átlagos üzemanyag-fogyasztása 5,8 l/100km, a szabványos CO2-kibocsátás 132 g/km. A plug-in hibrid változat összesített 306 lóereje 6,0 másodperces gyorsulást tesz lehetővé 0-100 km/óra között; az autó akár 75 kilométert tud megtenni tisztán elektromos üzemben, akár 135 km/órával haladva.

Szintén megfelelőnek értékelték a Toyota fejlett, intelligens elektromos összkerékhajtási rendszerét a sportmodellekhez. Az AWD-i technológia minden téren többet kínál a hagyományos, mechanikus rendszereknél: csendesebb, takarékosabb, gyorsabban reagál, ha át kell csoportosítani a hajtóerőt, továbbá könnyebb és kevesebb helyet foglal. A Toyota RAV4 alapértelmezésben elsőkerékhajtással közlekedik, de szükség esetén a rendelkezésre álló nyomaték akár 80%-a átcsoportosítható hátra.

A RAV4 GR SPORT is megkapja a Trail Mode néven ismert, részlegesen önzáró differenciálművet, amely csúszós útfelületen – például terepen – is maximális tapadást és erőátvitelt szavatol. A rendszer megfékezi az esetleg elforgó kereket, és a nyomatékot a talajjal érintkező kerekekhez csoportosítja át.

A Toyota RAV4 egyik nagy erőssége a modell kiemelkedő biztonsági szintje. A GR SPORT ezen a téren hiánytalanul élvezi a Toyota T-Mate csomag minden tudását, beleértve a fejlett vezetőtámogató funkciókat, az autó útvonalát keresztező járműveket és gyalogosokat előre észlelő, az ütközést elkerülő, kibővített tudású PCS rendszertől az akadályt aktívan kikerülni képes ESA vészhelyzeti kormányrásegítésig.

Fotók: Toyota Gazoo Racing

Ctrl+C - Ctrl+V, Hírek Tags:C-HR, Corolla, GR Sport, Hilux, RAV4, RAV4 GR Sport, Toyota, Toyota RAV4, Toyota RAV4 GR Sport, Yaris, Yaris Cross

Bejegyzés navigáció

Previous Post: Jégen lett Guinness-rekorder a Skoda
Next Post: Zöldebb, csendesebb, modernebb

Kapcsolódó cikkek

  • Itt az ideje, hogy gyűjtögesd a kis pénzecskédet! Bemutató
  • Tesla kamionokat tesztelhet a Waberer’s Hírek
  • Kedvezményes tarifával látogatható a Planet Budapest Expo a Share Now járműveivel Hírek
  • Halálos “kamikazebaleset” történt Kerekegyházán Hírek
  • Kiemelkedő eredménnyel zárta az első háromnegyed évet a Ford Magyarországon Ctrl+C - Ctrl+V
  • Negyvenkét új busz érkezik Veszprémbe decemberben Hírek

Keresés

2023. március
hKscpsv
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031 
« febr    
Impresszum
Tulajdonos: Berta István

A honlap tartalmáért a szerkesztőbizottság felelős!

Rendszergazda: Varga Zsolt

e-mail:
bertanyuuz@gmail.com

A honlap a Mi az a blogger lapcsoport tagja.
  • Vetman – A szuper állatorvos
  • Petőfi Sándor kutyája éve még BKV-zni is megtanult
  • Két betegség kapcsolata, amik világszerte millióknak okoznak kellemetlen és fájdalmas tüneteket a mindennapokban
  • Újra a Bosch a legsportosabb hazai cég
  • Így teheti hatékonyabbá a mobilkommunikáció és az 5G az energiaszolgáltatókat és a közműveket
  • Van képünk hozzá (23.03.26.) – Peugeot 508 SW
  • Van képünk hozzá (23.03.25.) – Silk FAW Hongqi S9
  • Van képünk hozzá (23.03.24.) – Lexus GX
  • Amikor, nem az utasok szavaznak… Az év légitársaságának választották a Wizz Airt
  • Van képünk hozzá (23.03.23.) – Alpine A110 S
  • Jövő kedden és pénteken tartják két metróállomás füstpróbáját
  • A Volkswagen Atlas így teljesítette az IIHS töréstesztet
  • Az idei esztendő a válságállóság és a válságkezelés tesztje lesz
  • A Subaru Ascent abszolváltaa mérsékelt átfedésű IIHS töréstesztet
  • A kutyák és az emberek agya hasonlóan dolgozza fel a környezet hangjait – a tesztek alapján
  • Már nem éri meg helyben fagyit készíteni a cukrászdáknak
  • Hat kategóriában ítélték oda a Magyar Sommelier Szövetség díjait
  • Tovább kell erősíteni a hazai élelmiszerláncot
  • Folytatódik az Árzuhanás a SPAR-nál
  • Életbe lépett a rovarfehérjékkel kapcsolatos új szabályozás
  • A Grandlandot is megtapogatták
  • Megérkezett hazánkba is a frissített DS 3 és DS 7
  • Gondoltad volna, milyen nehézségekkel/veszélyekkel kell megküzdenie egy látássérült embernek a mindennapi közlekedésben?!
  • ASA…
  • Az Evolveo Z5 Strongphone-t is “megleste” Sanyi (Videóval!)
  • Alpine A110 S
  • A frissített DS 7-essel is gurultunk
  • DS 3 bemutatón jártunk
  • Túl a háromszázezren
  • Nagyon röviden a dízel Astráról (is)
  • 2023-ban számtalan program várja az élménymotorozás szerelmeseit Ctrl+C - Ctrl+V
  • BMW Motorrad International GS Trophy 2024 Namíbia Ctrl+C - Ctrl+V
  • A BMW R 18 Iron Annie egy fantasztikus, repülőgépek által ihletett egyedi motorkerékpár Bemutató
  • Brabus KTM 1300 R Edition 23 fotócsokor Hírek
  • Brabus KTM 1300 R Edition 23 képgaléria Hírek
  • A Harley-sok Egerbe mennek és újraélesztenék a Berva mopeded Ctrl+C - Ctrl+V
  • Fotókon a Brabus KTM 1300 R Edition 23 Hírek
  • Brabus KTM 1300 R Edition 23 Bemutató

Copyright © 2023 Egyszer már láttam autót.

Powered by PressBook News WordPress theme

We use cookies on our website to give you the most relevant experience by remembering your preferences and repeat visits. By clicking “Accept”, you consent to the use of ALL the cookies.
Cookie settingsACCEPT
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SAVE & ACCEPT