Skip to content

Egyszer már láttam autót

…és ettől már szakértő – is lehetnék

  • Kezdőlap
  • Hírek
  • Közlekedés
  • Bemutató
  • Motor
  • Technikai sportok
  • Teszt a lelke
  • Toggle search form

„Életem legszuperebb versenye volt”

Posted on 2018.05.08.2020.06.08. By AztaCARom

A Hockenheimringen megrendezett első felvonás egy futamgyőzelemmel, egy dobogós helyezéssel és további négy pontszerző hellyel jutalmazta a BMW Motorsport elmúlt hónapokban tanúsított, fáradhatatlan felkészülését.

Május 4-6. között elrajtolt a Német Túraautó Bajnokság (DTM) 2018-as idénye, a szezonnyitó versenyhétvégének a németországi Hockenheimring 4574 méter hosszú aszfaltcsíkja adott otthont. A szombati futam egy dobogós helyezést és egy pontszerző helyet, míg a vasárnapi forduló egy pole pozícióból megőrzött futamgyőzelmet és további három pontszerző helyet tartogatott a bajor prémiummárka számára. A BMW Motorsport ezzel megszerezte sorozatbéli hetvennyolcadik futamgyőzelmét, Forma-1-et is megjárt, német versenyzője pedig a pilóták közötti pontverseny éléről várhatja a két hét múlva rajtoló folytatást.

A BMW M4 DTM rögtön egy dobogós helyezéssel indította 2018-as idényét, hiszen a szezonnyitó versenyhétvége első megmérettetésének végén Timo Glock harmadikként érkezett be a célba. A szezonnyitó második legértékesebb BMW-eredményét a kanadai Bruno Spengler szállította, aki a hatodik helyen végzett. A sorozat kétszeres bajnoka, a német Marco Wittmann ezúttal csupán a tizenegyedik pozícióra tudta beváltani a rajtrács második kockáját, a bajor prémiumgyártó egyik idei DTM-újonca, a svéd Joel Eriksson pedig közvetlenül mögötte autózott be a célba. A brazil Augusto Farfus szombaton a tizenötödik, a sorozat másik BMW-újonca, az osztrák Philipp Eng pedig a tizenhatodik lett. A szezonnyitó versenyt a Mercedes brit pilótája, Gary Paffett nyerte.

„A szerelőim és a mérnökeim kiváló autót adtak alám, amelyért nagy köszönettel tartozom nekik” – nyilatkozta Timo Glock a szombati futam után. „A viszonylag korai kerékcserére építő versenystratégiánk bevált, végig nyomás alatt tudtam tartani a Mercedest és megpróbáltam feljönni a második helyre. Lucas Auer azonban ügyesen védekezett, így a végén már inkább arra koncentráltam, hogy hazahozzam a dobogós helyezést” – tette hozzá.

Vasárnap élete legszuperebb párbaja várta a DEUTSCHE POST BMW M4 DTM versenyautó német pilótáját, aki ötödik sorozatbéli pole pozíciójából vághatott neki a harminchat körnek. Timo Glock és Gary Paffett a Német Túraautó Bajnokság történetének egyik leglátványosabb küzdelmét vívta meg a futam második felében, fej-fej mellett versenyezve az első helyért. A kockás zászlót végül a német pilóta látta meg előbb, megszerezve ezzel ötödik DTM-futamgyőzelmét. A Forma-1-ben edződött klasszis a pilóták közötti pontverseny éléről, 44 ponttal készülhet a szezon második versenyhétvégéjére.

A bajor prémiumgyártó ígéretes újonca, Joel Eriksson csupán egy hajszállal maradt le pályafutása első DTM-dobogójáról, hiszen a negyedik helyre hozta be a BMW M4 DTM versenyautót. A BMW Bank M4 DTM volánja mögött ülő Bruno Spengler a nyolcadik lett, Augusto Farfus Shell BMW M4 DTM gépét pedig a tizedik helyen intették le. A sorozat kétszeres bajnoka, Marco Wittmann ismét tizenegyedikként ért célba a Driving Experience BMW M4 DTM versenyautóval, három hellyel az osztrák újonc, Philipp Eng SAMSUNG BMW M4 DTM gépe előtt.

„Életem legszuperebb versenye volt. Nem találom rá a szavakat. A nyertesnek járó serlegen ugyan az én nevem szerepel, de a verseny valódi győztese ma a DTM. Hihetetlen motorsport-élmény volt, pontosan az, amit a rajongóknak futamról futamra nyújtani akarunk. A Gary-vel vívott csatám két bokszoló mérkőzésére emlékeztetett. Roppant kemény, ámde fair küzdelem volt. A szombati dobogós hely, majd a vasárnapi pole pozíció és az abszolút győzelem fantasztikus szezonnyitó lendületet adott nekünk” – fogalmazott Timo Glock a vasárnapi futam leintése után.

„Kiváló reklám volt ez a motorsport egészének és magának a DTM-nek” – vette át a szót Jens Marquardt, a BMW Motorsport igazgatója. „Kötéltáncot jártak az idegeimen, de fantasztikus verseny volt. Két nagyszerű sportoló könyörtelen, ugyanakkor végtelenül sportszerű párharcának lehettünk szemtanúi – és pontosan ez az, amiről a motorsportnak szólnia kellene. Timo idegszálai acélból vannak, magabiztosan, hiba nélkül versenyzett, és végül hazahozta az arany trófeát. Gratulálok ehhez a rendkívüli teljesítményhez! Újonc pilótánk, Joel Eriksson negyedik helyezése ugyancsak fantasztikus eredmény, és Bruno Spenglernek is jár a taps, amiért a mezőny végéből egészen a nyolcadik helyig fel tudta küzdeni magát. Négy BMW M4 DTM versenyautó végzett a vasárnapi mezőny legjobb tízében, amely önmagáért beszél. Az egész hétvége kiválóan sikerült. Timo Glock révén máris vezetjük a pilóták közötti pontversenyt, amely kellő motivációt ad nekünk a szezon további fordulóin” – zárta gondolatait Jens Marquardt.

Timo Glock a versenyhétvége hivatalos lezárásaként exkluzív interjút adott a BMW-nek, amelyben a fantasztikus teljesítmény mögötti élményről, a szezon előtti várakozásokról és a lausitzringi folytatásról beszélt.


Timo, a rajongók állva, adrenalintól lüktetve szurkolták végig a vasárnapi futamot, amely mindenkit lázba hozott. Milyen élmény volt mindez a volán mögött?

Timo Glock: „Hihetetlen. Nem tudom megmondani, hogy melyik univerzumban jártam, de egészen biztos, hogy valahol máshol. A Gary-vel vívott küzdelmünk olyan volt, mint két bokszoló végtelenül kiélezett meccse, ahol megállás nélkül szállnak a bal horgok és a jobb horgok, de egyik fél sem akarja megkockáztatni a kiütést. Verseny volt a javából. Én nyertem meg a futamot, de az igazi győztes ma a DTM. Az egész egy hihetetlen üzenetként érkezett meg mindenkihez – és főként a Mercedeshez, aki igazán felülvizsgálhatná a visszavonulásról szóló döntést. A rajongók pontosan azt kapták, amit minden hétvégén várnak: érzelmeket és egy őrült csatát, amely mindkét részről végtelenül korrekt módon zajlott le. Egyszerűen fantasztikus volt.”

Egy dobogós hely szombaton, majd egy pole pozíció és egy futamgyőzelem vasárnap. Számítottál rá a hétvége előtt, hogy ilyen tökéletesen rajtol majd a szezon?

Timo Glock: „Egyáltalán nem, hiszen azt sem tudtuk pontosan, hogy mennyire ütőképes az idei autónk és mennyire vagyunk versenyképesek a riválisokkal szemben. Azonban egy egészen hihetetlen csapatmunkát végeztünk. A srácok egész hétvégén hiba nélkül dolgoztak, az autó pedig szenzációs volt. Szombatról vasárnapra csupán minimális beállításokat változtattunk, amelyek mégis hihetetlen tempót eredményeztek. Kiválóan indítottuk az idei idényt.”

Két hét múlva folytatás a Lausitzringen. Milyen várakozásokkal tekintesz arra a hétvégére?

Timo Glock: „Ki kell várnunk és majd meglátjuk. Az elmúlt néhány évben nem voltunk túl erősek a Lausitzringen, így hát lássuk meg, mit hoz a hétvége: elképzelhető, hogy jobban megismertük az autót és sikerült tanulnunk az elmúlt évek hibáiból. Kíváncsian és eltökélten nézünk szembe a kihívásokkal.”

Hírek

Bejegyzés navigáció

Previous Post: A látképet elcsúfító hotel tetején mutatták be a Merdzsót
Next Post: Litkey Farkas lett a Ford Edge márkanagykövete

Kapcsolódó cikkek

  • HAHÓ! Ismét téliesebb útviszonyokra kell számítani Hírek
  • Csaknem egymilliárd forintból épül körforgalmi csomópont a 26-os úton Hírek
  • Pótlóbusz jár mától esténként a 3-as, a 28-as és a 62A villamos kőbányai szakaszán Hírek
  • Kodiaq RS a légimentők szolgálatában Ctrl+C - Ctrl+V
  • A Volkswagen Haszonjárművek előrelép Ctrl+C - Ctrl+V
  • 16-an megsérültek amikor felborult egy busz Ceglédnél Hírek

Keresés

2023. március
hKscpsv
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031 
« febr    
Impresszum
Tulajdonos: Berta István

A honlap tartalmáért a szerkesztőbizottság felelős!

Rendszergazda: Varga Zsolt

e-mail:
bertanyuuz@gmail.com

A honlap a Mi az a blogger lapcsoport tagja.
  • Vetman – A szuper állatorvos
  • Petőfi Sándor kutyája éve még BKV-zni is megtanult
  • Két betegség kapcsolata, amik világszerte millióknak okoznak kellemetlen és fájdalmas tüneteket a mindennapokban
  • Újra a Bosch a legsportosabb hazai cég
  • Így teheti hatékonyabbá a mobilkommunikáció és az 5G az energiaszolgáltatókat és a közműveket
  • Van képünk hozzá (23.03.26.) – Peugeot 508 SW
  • Van képünk hozzá (23.03.25.) – Silk FAW Hongqi S9
  • Van képünk hozzá (23.03.24.) – Lexus GX
  • Amikor, nem az utasok szavaznak… Az év légitársaságának választották a Wizz Airt
  • Van képünk hozzá (23.03.23.) – Alpine A110 S
  • Jövő kedden és pénteken tartják két metróállomás füstpróbáját
  • A Volkswagen Atlas így teljesítette az IIHS töréstesztet
  • Az idei esztendő a válságállóság és a válságkezelés tesztje lesz
  • A Subaru Ascent abszolváltaa mérsékelt átfedésű IIHS töréstesztet
  • A kutyák és az emberek agya hasonlóan dolgozza fel a környezet hangjait – a tesztek alapján
  • Már nem éri meg helyben fagyit készíteni a cukrászdáknak
  • Hat kategóriában ítélték oda a Magyar Sommelier Szövetség díjait
  • Tovább kell erősíteni a hazai élelmiszerláncot
  • Folytatódik az Árzuhanás a SPAR-nál
  • Életbe lépett a rovarfehérjékkel kapcsolatos új szabályozás
  • A Grandlandot is megtapogatták
  • Megérkezett hazánkba is a frissített DS 3 és DS 7
  • Gondoltad volna, milyen nehézségekkel/veszélyekkel kell megküzdenie egy látássérült embernek a mindennapi közlekedésben?!
  • ASA…
  • Az Evolveo Z5 Strongphone-t is “megleste” Sanyi (Videóval!)
  • Alpine A110 S
  • A frissített DS 7-essel is gurultunk
  • DS 3 bemutatón jártunk
  • Túl a háromszázezren
  • Nagyon röviden a dízel Astráról (is)
  • 2023-ban számtalan program várja az élménymotorozás szerelmeseit Ctrl+C - Ctrl+V
  • BMW Motorrad International GS Trophy 2024 Namíbia Ctrl+C - Ctrl+V
  • A BMW R 18 Iron Annie egy fantasztikus, repülőgépek által ihletett egyedi motorkerékpár Bemutató
  • Brabus KTM 1300 R Edition 23 fotócsokor Hírek
  • Brabus KTM 1300 R Edition 23 képgaléria Hírek
  • A Harley-sok Egerbe mennek és újraélesztenék a Berva mopeded Ctrl+C - Ctrl+V
  • Fotókon a Brabus KTM 1300 R Edition 23 Hírek
  • Brabus KTM 1300 R Edition 23 Bemutató

Copyright © 2023 Egyszer már láttam autót.

Powered by PressBook News WordPress theme

We use cookies on our website to give you the most relevant experience by remembering your preferences and repeat visits. By clicking “Accept”, you consent to the use of ALL the cookies.
Cookie settingsACCEPT
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SAVE & ACCEPT