Élhető Nagykörút Közösségi Ötletpályázat

A Fővárosi Önkormányzat megbízásából a Budapest Főváros Városépítési Tervező Kft. meghirdette az Élhető Nagykörút Közösségi Ötletpályázatot, mely biztosítja a városlakók és a szakma bevonását, ami egyedi és új ötletek beépítésére ad lehetőséget a készülő tanulmányterv kidolgozása során.  

A Nagykörút komplex megújításával, élhető városrész kialakításának gondolatával a Magyar Autóklub egyetért. A Nagykörút mint összetett közlekedési tengely helyes célkitűzés, de a közösségi közlekedés, a gyalogos és a kerékpáros közlekedés mellett nem írható le a jelentős mértékű személygépkocsi forgalom.

A körutak és sugárutak által meghatározott közút szerkezet középső eleme a Nagykörút, amely fogadja  illetve keresztezi a sugárutak irányából áramló forgalmat és amelynek  közlekedési szerepe a rakpartok tervezett átalakítása esetén tovább fokozódik, ami változatlanul kiegészül a városon a körgyűrű hiányában kényszerből áthaladó forgalommal.

Amennyiben a cél a személygépjárművek forgalmának csökkentése és az, hogy a Nagykörút elsősorban a belvárosi lakosság és az ott lakók forgalmi igényeit elégítse ki, gondoskodni kell az átmenő forgalom egyéb irányú levezetésének lehetőségeiről és nem kerülhető meg az ott lakók és oda érkezők parkolásának megoldatlan helyzete sem.

A pesti rakpart lezárása és kapacitás csökkentése  a Kis- és Nagykörút és a Hungária körút nyomvonalán fog megjelenni. Tekintettel arra, hogy a Hungária körút csomópontjainak forgalomtechnikai kialakítása elavult, már a jelenlegi forgalom levezetésére sem megfelelő, a Nagykörút korszerűsítése előtt azok kapacitásnövelő átépítése és korszerű forgalom szabályozása szükséges.

A kétszer két sáv a gépjárműforgalom számára szükséges és megkerülhetetlen. Ne felejtsük el, hogy ezen a két sávon közlekednek, a mentők, tűzoltók, szállítmányozók, vállalkozók,  sok helyen az autóbuszok és a személyautósok nagy része sem hobbiból autózik arra.

Összességében az elhanyagolt, rendezetlen és leromlott állapotú Nagykörút korszerűsítésével egyetértünk, azonban a tervezett átalakítás jelentős forgalom átrendeződést eredményez, melynek feloldása csak a közlekedési hálózat komplex felülvizsgálata alapján lehetséges. Nem elég egy helyen a személygépjármű forgalmat csökkenteni, modellezni kell a várható forgalmi átrendeződés hatásait és a szükséges beavatkozások ütemezését. Hatástanulmány és megvalósíthatósági terv nélkül a beruházás eredményessége, ütemezése és gazdaságossága nem biztosítható.

A személygépjárművek száma és azok használati igénye növekvő tendenciát mutat, mellyel a tervezés során számolni kell. 

A peremfeltételek biztosítása nélkül a belülről történő feszítés, forgalom csökkentés, más helyeken balesetveszélyes helyzeteket eredményezhet. A komplex beavatkozások hálózati szintű igénye megkerülhetetlen.

Támogatjuk az elképzelések felmérését, a tájékozódást, de meggyőződésünk, hogy a város közlekedésének szervezése, működőképességének fenntartása, kemény szakmai kérdés és sajnos nem csupán a vágyak határozzák meg. 

autoklub.hu

http://trollverda.hu/2021/07/05/volt-hogy-egyszerre-harman-is-bringaztak-az-autosoktol-elvett-kerekparsavokon/