Skip to content

Egyszer már láttam autót

…és ettől már szakértő – is lehetnék

  • Kezdőlap
  • Hírek
  • Közlekedés
  • Bemutató
  • Motor
  • Technikai sportok
  • Teszt a lelke
  • Toggle search form

Élhetőbb fővárost!

Posted on 2021.03.04.2021.03.03. By AztaCARom

Aktív és mikromobilitási terv a gyalogos- és kerékpárosbarát Budapestért

A Fővárosi Önkormányzat és a Budapesti Közlekedési Központ február 25-én online konferencia keretében szakmai párbeszédre és közös állásfoglalás kialakítására invitálta a hazai közlekedési szakembereket. Az eseményen a közlekedésfejlesztési szakma képviselői a Főváros tervezett Aktív és mikromobilátási stratégiájának elemeit ismerhették meg, amely azt vízionálja, hogy 2030-ban Budapest olyan élhető város legyen, ahol egy 8 éves gyermek és egy 80 éves is bárhová biztonságosan eljuthat gyalogosan, kerékpárral vagy más mikromobilitási eszközzel (pl. elektromos rollerrel).

A cél, hogy a gyaloglás, kerékpározás valamint a rövidebb távok megtételére alkalmas más közlekedési módok kombinálása a közösségi közlekedés járműveivel választási lehetőséget nyújtson bárki számára, hogy saját gépkocsija helyett más közlekedési alternatívát válasszon, akár a Budapest környéki kiránduló helyszínekre is. A Főpolgármesteri Hivatal, valamint a BKK, mint a fenntartható közlekedésfejlesztés koordinátora, most az ehhez javasolt intézkedéseket mutatta be és bocsátotta vitára széles szakmai körben.

Az esemény a BKK által útjára indított közlekedésszakmai rendezvénysorozat, a Balázs Mór Klub keretében került megszervezésre, amelynek célja, hogy rendszeres fórumot teremtsen a városi és elővárosi témájú véleménycserének a szakemberek számára, ezáltal széles szakmai alapot adjon a fővárosi szakmapolitikai döntés-előkészítésnek. A stratégia ismertetését megelőzően dr. Walter Katalin, a BKK vezérigazgatója elmondta: „Megvizsgáltuk, mi a közös Európa legélhetőbb városaiban, amelyek közül Bécs és Koppenhága évek óta élen jár. Jól nyomon követhető mindkét város esetében, hogy rengeteget invesztált a gyalogos és különösen a kerékpáros közlekedés fejlesztésébe.” Magyarországon ma szinte mindenki gyalogol, és európai viszonylatban a népességszámhoz viszonyított kerékpárosok aránya tekintetében a harmadik helyen állunk. A Magyar Kerékpáros Klub legfrissebb adatai szerint a budapestiek már 57 százaléka használ kerékpárt bizonyos rendszerességgel.

A gyalogos, kerékpáros, valamint a mikromobilitási járművek nagyobb térhódításához, az egyéni gépjárműhasználat visszaszorulásához a stratégia az alábbi intézkedési területeket jelöli ki. Meg kell teremteni az ehhez szükséges infrastruktúrát, szolgáltatásokat és járműveket kell biztosítani, elengedhetetlen továbbá a szemléletformálás, valamint a hatékony szervezeti és háttértámogatás.

Infrastruktúra

Az infrastrukturális fejlesztések fókuszában a közterületek újragondolása, a közutak újraosztása, valamint a biztonságos és egybefüggő gyalogos és kerékpáros útvonalhálózat megteremtése áll. Ehhez előszőr a budapesti szolgáltatási szintek, követelmények meghatározása és olyan összefüggő kerékpárforgalmi hálózati terv megalkotása is szükséges, amely minden gyalogos, kerékpáros és kisméretű elektromos járművel közlekedő igényét is kielégíti. Lényeges, hogy az aktív és mikromobilitási fejlesztések a főváros területrendezési, illetve fejlesztési folyamataival összhangban valósuljanak meg.  A stratégia olyan városi koncepciót vázol föl, ahol biztonságosan, 15 percen belül gyalog, kerékpárral vagy kisebb méretű elektromos eszközzel minden elérhető.

A tervezett stratégiában szerepel a bringasztráda-hálózat létesítése is, amelyszélesebb útfelületekkel és átgondolt csomóponti átvezetésekkel gyors, közvetlen, akadálymentes, biztonságos, kényelmes kapcsolatot teremt a városközpontok, lakóterületek, munkahelyek között a korábbi kerékpárutakhoz, kerékpársávokhoz képest. A tervek szerint – a tervezett főhálózati fejlesztésekkel együtt – 2030-ig összesen 200 km hosszú új vagy megújult kerékpáros főútvonalat vehetnének birtokukba a fővárosiak.

A főbb útvonalak mellett azonban az alaphálózatot, a gyalogos és kerékpárosbarát helyi utak, lakóutcák rendszerét is meg kell teremteni, amelynek egyik eszköze a forgalomcsillapítás. Az infrastruktúrafejlesztés egyik leglényegesebb kérdése azonban a gyaloglás feltételeinek javítása több járdafelület létesítésével, a meglévők minőségének javításával, illetve mentesítésével az ott parkoló autóktól. A fenntartható közlekedési módok ugyanakkor rekreációs lehetőséget is kell hogy biztosítsanak. Ezért több gyalogos túra-, városnéző útvonalra van szükség, de a terepkerékpáros lehetőségek és futó útvonalak fejlesztése is időszerű.

Járművek, szolgáltatások

A fenntartható közlekedési eszközök arányának növekedése érdekében szükséges a kerékpárparkolás, –tárolás fejlesztése. Bár a közösségi közlekedési járműveken a kerékpárok szállítása nem elégít ki tömeges igényt, azonban feltételeinek javítása nagyban hozzájárul ahhoz, hogy hosszabb távokra, vagy rossz idő esetén is biciklivel – útközben a közösségi közlekedés járműveivel kombinálva – induljanak el otthonról a fővárosiak. Fontos szempont továbbá, hogy a személy- vagy áruszállítás, például egy bevásárlás, vagy a gyerekek óvodába szállítása minél inkább kiváltható legyen mikromobilitási eszközökkel. A tervben szerepel a közösségi közlekedési csomópontok mentén olyan mikromobilitási pontok létesítése is, ahol többféle eszköz is elhelyezhető és bérelhető.

Szemléletformálás

A stratégia egyik leglényegesebb pontja a szemléletformálás. 50-60 éven keresztül ugyanis a leginkább vágyott, a legmegfelelőbbnek tartott közlekedési eszköz szinte minden esetben a személyautó volt. Ezt a mítoszt kell most eloszlatni többek között a gépjárműközlekedés és a parkolás szabályozásával, közlekedésbiztonsági kampányokkal, a fenntartható közlekedési módok népszerűsítésével, illetve oktatásával. A szélesebb körben való elterjedést az is ösztönzi, ha pénzügyi támogatások segítségével ezek a közlekedési eszközök mindenki számára elérhetővé válnak.

A fenti célok elérését hivatott intézkedések megvalósításához hatékony menedzsment, kiszámítható, hosszútávú finanszírozás, monitoring, innováció, valamint tudásbázis szükséges. A változást mindig érdemes magunkon kezdeni, ezért a tervek között az is szerepel, hogy a fővárosi intézmények váljanak gyalogos és kerékpárosbarát munkahelyekké, amelyek munkavállalóik körében is népszerűsítik, támogatják a fenntartható közlekedési módokat.

Budapesti Közlekedési Központ

Ctrl+C - Ctrl+V, Hírek, Közlekedés Tags:BKK, Budapesti Közlekedési Központ, Fővárosi Önkormányzat

Bejegyzés navigáció

Previous Post: A Daimler Truck AG magabiztosan zárta a 2020-as évet
Next Post: A Jaguar sikerét hozta a Forma-E világbajnokság második futama

Kapcsolódó cikkek

  • Magyar elektromos motorkerékpár terveit mutatták be a Neumann János Egyetemen Bemutató
  • Átvette első elektromos DAF CF FT Electric vontatóját a MOL-csoport Ctrl+C - Ctrl+V
  • A pánikbeteg blogger 3000 kilométernyi távolságról rendezi az UX fotózását Hírek
  • A magyarok közt a legjobb szeretne lenni Velenczei Ádám Ctrl+C - Ctrl+V
  • Milliárdos útfelújítási program fejeződött be Nyíregyházán Hírek
  • Első ajtós felszállást vezetnek be hétvégente a 8E busz budai szakaszán Hírek

Keresés

@bertapress
@tesztalelkemindennek
2023. október
hKscpsv
 1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031 
« szept    
Impresszum
Tulajdonos: Berta István

A honlap tartalmáért a szerkesztőbizottság felelős!

Rendszergazda: Varga Zsolt

e-mail:
bertanyuuz@gmail.com

A honlap a Médiabirodalom lapcsoport tagja.
#azélet1
A Börzsöny Speciális Mentők Egyesület támogatót keres
  • Egyre elterjedtebb, de még mindig sok a tévhit a munkaerő-kölcsönzés körül
  • Mi lesz a hip hoppal 50 év múlva?
  • Tokaj-Hegyalja a legfenntarthatóbb hazai úti cél egy kutatás szerint
  • Bruttó elszámolás mellett is megéri napelem-rendszert telepíteni
  • Zökkenőmentes félévkezdés
  • Van képünk hozzá (23.09.30.) –  Honda Shogo
  • Hétvégén szezonzáró futam a fotelralisták bajnokságában
  • Van képünk hozzá (23.09.29.) –  Subaru BRZ STI Sport Japan
  • Van képünk hozzá (23.09.28.) –  Mullen GT 925
  • Van képünk hozzá (23.09.27.) –  Honda Accord Japan
  • A Siemens Mobility Mireo Plus hidrogénvonata sikeresen teljesítette első tesztútját Bajorországban
  • Éles teszt! Megnyerte első versenyét az új Toyota GR Yaris Rally2
  • Banktudós egyetemisták kerestetnek a teszten
  • A Lego tovább tesztel, de jelenleg lemondott az újrahasznosított műanyagból készített építőkockák gyártásáról
  • Tesztkörúton szereplő, digitális automata központi ütközővel felszerelt vonatot mutatott be a Rail Cargo Hungaria Zrt.
  • Úton a fenntartható élelmiszeripar felé
  • Erre kell odafigyelni a tökéletes kávéélményért
  • Érik a magyar körte, október végéig szüretelik
  • Ünnepeljük együtt a világ egyik legnépszerűbb italát!
  • Bárányba borul szeptember utolsó hétvégéje
  • Anitával és Sanyival a Toyota Corolla Crosst is körbejártuk
  • Anita és Sanyi a csoDálatoS DS 9 E-Tense modellel is megismerkedett
  • Begurulva a tik-tokon is!
  • Kivételes Land Cruiser 2024 First Edition podcast
  • Exkluzív Toyota Land Cruiser 2024 podcast
  • Világraszóló szenzációról podcastolunk
  • Egy kevéske “alap” Sandero
  • Nincs megállás! A tik-tokon is elindultunk!
  • 2024-es Toyota Land Cruiser First Edition podcast
  • Toyota Land Cruiser 2024 podcast
  • A 2024-es Honda NT1100 erőforrása és elektronikája Bemutató
  • A 2024-es Honda NT1100 erőforrása Bemutató
  • A 2024-es Honda NT1100 váza és futóműve Bemutató
  • A vadonatúj WR450F Bemutató
  • A 2024-es Honda NT1100 stílusa és felszereltsége Bemutató
  • A 2024-es Honda NT1100 Bemutató
  • A Honda koncepciókínálata a japán mobilitási kiállításra sportkocsit és városi elektromos autókat tartalmaz Bemutató
  • Európa legnépszerűbb túramotorja, az NT1100, két feltűnő új fényezést kap jövőre Bemutató

In memoriam Zsiska Ferenc

Youtube

NMHH

Mti hírfelhasználó

Copyright © 2023 Egyszer már láttam autót.

Powered by PressBook News WordPress theme

We use cookies on our website to give you the most relevant experience by remembering your preferences and repeat visits. By clicking “Accept”, you consent to the use of ALL the cookies.
Cookie settingsACCEPT
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SAVE & ACCEPT