Elkelt az egymilliomodik európai Lexus

A világ vezető környezetbarát prémium autógyártója, az Európában immáron 80%-ban (Nyugat-Európában 96%, Magyarországon 99%) öntöltő hibrid elektromos autókat értékesítő Lexus mérföldkőhöz érkezett a kontinensen. Az Európában 1990-ben egyetlen modellel piacra lépő, mára azonban gyakorlatilag valamennyi fontos személyautó szegmenst környezetbarát csúcstechnológiás hibrid autókkal lefedő japán luxusautómárka ugyanis éppen európai megjelenésének harmincadik évfodulóján értékesítette egymilliomodik autóját a kontinensen. A nem mindennapi sikert a világ legfejlettebb öntöltő hibrid elektromos hajtása, a Lexus modellek kézműves kidolgozása és jellegzetes, letisztult, futurisztikus formavilága és az iparág legjobb ügyfélszolgálata alapozta meg.

Fontos mérföldkőhöz ért a Lexus, eladva Európában az egymilliomodik járművet: a márka összesített értékesítési eredménye szeptemberben vált hétszámjegyűvé. Az eredmény jó időzítéssel született, hiszen éppen a Lexus európai bemutatkozásának 30. évfordulójára esik. Ráadásul mindez a márka történetének új fejezetével is egybeesik, hiszen a Lexus idén mutatta be első, tisztán elektromos autóját, az UX 300e modellt, amit először néhány kiválasztott európai országban forgalmaznak. 1990-ben, alig néhány hónappal a márka amerikai debütálását követően a Lexus piacra lépett Európában is, méghozzá egyetlen modellel, az LS 400-assal, amiből 1158 darabot sikerült eladni. Ezt akár szerény nyitásnak is nevezhetnénk, ám mégiscsak ezzel vette kezdetét a prémium autók piacának átformálódása, hiszen az LS újraírta mindazt, amit a vásárlók a teljesítményről, a hatékonyságról és a modern felszereltségről gondoltak. Ezzel egy időben a Lexus újfajta szemléletet is meghonosított az ügyfelekkel és az autókkal való törődésben – és ez azóta is elérendő szintet jelent a nemzetközi autóipar számára. A hagyományos japán vendégszeretet, az ‘omotenashi’ jegyében (amelynek lényege, hogy a vásárlót úgy fogadjuk, mintha saját otthonunkban látnánk vendégül) a Lexus a márka alapelvei közé emelte a kifogástalan kiszolgálást. A Lexus már a kezdetektől fogva a saját útját követte, nem pedig a piac bevett normáit másolta – amire az egyik legjobb példa, hogy mindmáig vezető szerepet játszik az öntöltő hibrid elektromos hajtások fejlesztésében. 2005-ben lépett reflektorfénybe a világ első hibrid luxusautója, az RX 400h SUV, és a márka azóta jelentősen továbbfejlesztette a technológiát, még magasabb szintre emelve a hibrid hajtások teljesítményét, üzemanyag- és károsanyag-kibocsátását, valamint a vezetés élményét. Az Európában eladott egymillió Lexus nem kevesebb, mint 45 százaléka hibrid volt. A hibrid hajtás ma már a Lexus teljes modellpalettáján szerepel, és az ilyen autók értékesítése folyamatosan növekszik: jelenleg a hibridek teszik ki a nyugat-európai piacokon értékesített Lexusok 96 százalékát. A Lexus mindig gondosan figyelemmel követte az ügyfelek változó igényeit és preferenciáit, a mindenkori piaci trendekkel összhangban fejlesztve ki új modelljeit. Ennek nyomán a márka az SUV crossover modellekre helyezte a hangsúlyt, amelyekből a Lexus már 550 ezer darabot értékesített Európában. A kínálatban ma is szerepel a luxus SUV-piacot eredetileg megteremtő RX, illetve a hétüléses RX L, a közepes méretű NX és a 2019-ben bemutatott kompakt UX városi crossover, amely nagyon hamar a márka legnépszerűbb európai modellje lett. Oroszországban és más keleti piacokon a Lexus a nagyméretű LX és az erőteljes GX modelleket is forgalmazza. Napjainkban ezek az autók teszik ki a Lexus teljes európai értékesítésének több mint 80 százalékát. A tervezők mindeközben a vezetés örömére is nagy hangsúlyt fektettek, amit jól példáz a Lexus “F” jelölésű, nagy teljesítményű modellcsaládja, köztük az ultra-exkluzív LFA V10 szupersportkocsi és az RC F kupé, ami jelenleg is versenyez a nemzetközi GT-futamokon. E különleges gépek szellemiségét a sportos stílusú és tervezésű F SPORT változatok képviselik a Lexus kínálatában. Az autóipar korlátait átlépve a Lexus időközben luxusmárkává fejlődött, amely híres a kézműves minőségű munkáról, a feltörekvő dizájnerek támogatásáról a nemzetközi Lexus Design Award révén, illetve arról, hogy lenyűgöző élményekkel gazdagítja vásárlói életét.

A Lexus Európa piacai magában foglalják Nyugat-Európát (EU-tagállamok, Egyesült Királyság, Norvégia, Izland és Svájc), illetve a következő keleti piacokat: Oroszország, Kazahsztán, a kaukázusi régió, Törökország és Izrael.

Winkleren túl is van élet! 😀