Skip to content

Egyszer már láttam autót

…és ettől már szakértő – is lehetnék

  • Kezdőlap
  • Hírek
  • Közlekedés
  • Bemutató
  • Motor
  • Technikai sportok
  • Teszt a lelke
  • Toggle search form

Előremutató lehet a Volánbusz és a MÁV közlekedéspolitikai átalakítása

Posted on 2020.07.16.2021.11.09. By AztaCARom

    Előremutatónak tartja a Közlekedési Dolgozók Szakszervezeteinek Szövetsége (KDSZSZ) a nemzeti vagyon kezeléséért felelős tárca nélküli miniszter bejelentését, amely szerint szerdától a Volánbusz Zrt. tulajdonosi joggyakorlója a MÁV Zrt. – közölte Szabó Imre Szilárd, a szövetség társelnöke szerdán Budapesten, sajtótájékoztatón.

https://www.instagram.com/p/CCtc6J7heKJ/?utm_source=ig_web_copy_link

    A társelnök kiemelte, hogy az intézkedéssel egy országos állami vállalatcsoport jött létre, szinte kizárólagosan üzemeltetve a vasúti és közúti közösségi közlekedést.


    Ezzel Magyarország legnagyobb foglalkoztatója jött létre, mintegy 20 ezren dolgoznak a Volánbusznál és 40 ezren a MÁV-nál – mondta.


    Megjegyezte, hogy a szerkezetátalakítás következményei egyelőre bizonytalanok, ugyanakkor a társaságok jogi önállósága, szakmai irányítása, az általuk ellátott személyszállítási feladatok nem változnak.


    A KDSZSZ kiemeli azt is, hogy a Volánbusznál történtek előremutató változások az egységes bérrendszer vonatkozásában, azonban még mostanra sem sikerült egy tartalmilag egységes kollektív szerződést alkotni, a korábbi regionális közlekedési központokra vonatkozó munkajogi szabályok összehangolása sem történt meg. Így egységes Volánbuszról csak társasági jogi értelemben lehet beszélni – tette hozzá.


    A társelnök szerint a közútnak és a vasútnak ki kell egészítenie egymást, javítva a közszolgáltatások sokszor igen alacsony színvonalát. Úgy vélte, a koronavírus-helyzet egyik kiemelt tanulsága, hogy létfontosságú a hazai közszolgáltatások, így a közlekedési alrendszerek megfelelő állapota és működtetése, a területen dolgozók magas szintű anyagi és erkölcsi megbecsülése.


    Információik szerint rövid távon a menetrendek teljeskörű összehangolására kerülhet sor, amely jobb csatlakozási lehetőségekhez és az indokolatlan párhuzamosságok megszüntetéséhez vezet.


    A KDSZSZ álláspontja szerint ugyanakkor elfogadhatatlan lenne a két közlekedési alrendszer totális szembeállítása és az egyik szereplő másik alá rendelése. Ezért széleskörű szakmai egyeztetésre szólítják fel a szereplőket – mondta.


    Álláspontja szerint a jelenlegi helyzet a szakszervezetek összefogását kívánja, akár a szervezeti önállóság teljes átértékelésével. Egy ekkora alrendszer minél egységesebb szakszervezeti működést követel a munkavállalók védelmében, a szétaprózottság kiszolgáltatottságot eredményezhet – húzta alá.


    Dobi István, a KDSZSZ elnöke beszámolt arról, hogy szerdán zajlott a Volánbusz Zrt.-nél meghirdetett demonstráció, amellyel a buszvezetők azt kívánták elérni, hogy a munkaadó tegye lehetővé a nyári hőségben a műszáltartalmú formaruha helyett száz százalékos pamut teniszpólók és rövidnadrág viselését. Az elnök információi szerint míg vidéken fehér pólóban és rövidnadrágban jelentkeztek munkára, és ezzel aktívan demonstráltak, addig Pest megyében passzív volt az autóbuszvezetők tiltakozása. Az elnök úgy tudja, 50 százaléknál magasabb volt a támogatottság, azonban sokan attól tartottak, hogy hátrányuk származhat a részvételből.


    A KDSZSZ-nek mintegy 5000 tagja van a közlekedés területén, túlnyomó többségük a Volánbusz Zrt.-nél munkavállaló.

További közlekedési híreink:
http://egyszermarlattamautot.hu/category/kozlekedes/

https://egyszermarlattamautot.hu/2020/07/15/tavozik-a-volanbusz-elnok-vezerigazgatoja/
Hírek, Közlekedés, MTI Tags:KDSZSZ, Közlekedési Dolgozók Szakszervezeteinek Szövetsége, közlekedéspolitika, MÁV, MÁV Magyar Államvasutak Zrt., MÁV-csoport, MÁV-START Zrt., stratégiai irányítás, szakszervezet, Volánbusz, Volánbusz Zrt.

Bejegyzés navigáció

Previous Post: Az elektromos autók jövője a jelen
Next Post: Roy Nissany szerint a magyar motorsport lüktet és él

Kapcsolódó cikkek

  • A BMW 2020-ban elnyert legjelentősebb díjainak, elismeréseinek és kitüntetéseinek listája Ctrl+C - Ctrl+V
  • Magas üzemanyagárak? Ctrl+C - Ctrl+V
  • Az új Honda CBR650R felfüggesztése Bemutató
  • Halálos baleset miatt lezárták az M5-öst a főváros felé Városföldnél (FRISSÍTVE!) Ctrl+C - Ctrl+V
  • Peugeot modellek a filmvásznon (9.) – Szomszédok / Peugeot 205 Ctrl+C - Ctrl+V
  • A Ducato a legnépszerűbb haszongépjármű Európában Bemutató

Keresés

2023. március
hKscpsv
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031 
« febr    
Impresszum
Tulajdonos: Berta István

A honlap tartalmáért a szerkesztőbizottság felelős!

Rendszergazda: Varga Zsolt

e-mail:
bertanyuuz@gmail.com

A honlap a Mi az a blogger lapcsoport tagja.
  • A mozipremier előtt a Cinegón debütál az Egy újságíró meggyilkolása
  • Ritkán járnak a magyar nők egészségügyi szűrővizsgálatokra
  • Két év alatt 100 helyet javított a MATE a QS agrártudományi rangsorában
  • Koevolúciós kapcsolatok tartják fent az élővilágot
  • Szigorít az EU
  • Van képünk hozzá (23.03.25.) – Silk FAW Hongqi S9
  • Van képünk hozzá (23.03.24.) – Lexus GX
  • Amikor, nem az utasok szavaznak… Az év légitársaságának választották a Wizz Airt
  • Van képünk hozzá (23.03.23.) – Alpine A110 S
  • Van képünk hozzá (23.03.22.) – MG4
  • Az idei esztendő a válságállóság és a válságkezelés tesztje lesz
  • A Subaru Ascent abszolváltaa mérsékelt átfedésű IIHS töréstesztet
  • A kutyák és az emberek agya hasonlóan dolgozza fel a környezet hangjait – a tesztek alapján
  • A Honda Pilot gyengén teljesítette az IIHS töréstesztet
  • A hétvégén tesztelik a biztonsági rendszereket
  • Tovább kell erősíteni a hazai élelmiszerláncot
  • Folytatódik az Árzuhanás a SPAR-nál
  • Életbe lépett a rovarfehérjékkel kapcsolatos új szabályozás
  • Az Almás gesztenyerózsa lett a Magyarország cukormentes tortája háziverseny győztese
  • Tovább folytatódik az együttműködés az RTL népszerű reggeli műsorával
  • A Grandlandot is megtapogatták
  • Megérkezett hazánkba is a frissített DS 3 és DS 7
  • Gondoltad volna, milyen nehézségekkel/veszélyekkel kell megküzdenie egy látássérült embernek a mindennapi közlekedésben?!
  • ASA…
  • Az Evolveo Z5 Strongphone-t is “megleste” Sanyi (Videóval!)
  • Alpine A110 S
  • A frissített DS 7-essel is gurultunk
  • DS 3 bemutatón jártunk
  • Túl a háromszázezren
  • Nagyon röviden a dízel Astráról (is)
  • 2023-ban számtalan program várja az élménymotorozás szerelmeseit Ctrl+C - Ctrl+V
  • BMW Motorrad International GS Trophy 2024 Namíbia Ctrl+C - Ctrl+V
  • A BMW R 18 Iron Annie egy fantasztikus, repülőgépek által ihletett egyedi motorkerékpár Bemutató
  • Brabus KTM 1300 R Edition 23 fotócsokor Hírek
  • Brabus KTM 1300 R Edition 23 képgaléria Hírek
  • A Harley-sok Egerbe mennek és újraélesztenék a Berva mopeded Ctrl+C - Ctrl+V
  • Fotókon a Brabus KTM 1300 R Edition 23 Hírek
  • Brabus KTM 1300 R Edition 23 Bemutató

Copyright © 2023 Egyszer már láttam autót.

Powered by PressBook News WordPress theme

We use cookies on our website to give you the most relevant experience by remembering your preferences and repeat visits. By clicking “Accept”, you consent to the use of ALL the cookies.
Cookie settingsACCEPT
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SAVE & ACCEPT