Skip to content

Egyszer már láttam autót

…és ettől már szakértő – is lehetnék

  • Kezdőlap
  • Hírek
  • Közlekedés
  • Bemutató
  • Motor
  • Technikai sportok
  • Teszt a lelke
  • Toggle search form

Elsőre a tervek szerint! Pole pozíciót szerzett a Toyota Le Mans-ban

Posted on 2018.06.15.2018.06.15. By Iroda Távirati

A remek szerdai időmérőt követően az aznapi időket is megdöntve csütörtökön is remekelt a Toyota versenyistállója Le Mansban: a FIA Hosszútávú Világbajnokságnak (WEC) a Circuit de la Sarthe pályán csütörtök este tartott időmérő edzésén a TOYOTA GAZOO Racing pole pozíciót szerzett a Le Mans-i 24 órás futámán rajtjához.

Kazuki Nakajima pályafutása során a második alkalommal rajtolhat pole pozícióból Le Mans-ban, miután a Sébastien Buemivel és Fernando Alonsóval közösen vezetett 8-as rajtszámú Toyota versenygép, a TS050 HYBRID volánja mögött 3 perc 15,377 mp köridőt teljesített a harmadik időmérő elején. Szombaton mindkét TOYOTA a mezőny elejéről rajtol: Mike Conway, Kamui Kobayashi és José María López TS050 HYBRID-je a második helyet szerezte meg a rajtnál, hála a Kamui által az első időmérőn elért legjobb köridőnek.

Az időmérő edzéseken elért tökéletes eredmény egy extra világbajnoki pontot hozott a csapatnak, de ettől függetlenül a csapat végig az egyenletes, megbízható teljesítményre törekedett, miközben a TOYOTA felkészült arra, hogy győzelemmel zárja immár huszadik Le Mans-i szereplését. A rajtrácson elfoglalt helyet a három kétórás időmérő edzésen elért legjobb időeredmények alapján jelölik ki, de a szerdai eredményeken már nem lehetett javítani a második időmérő során. A két vörös zászlónak köszönhetően viszonylag eseménytelen volt az edzés, és egy LMP2-es baleset miatt 24 perccel korábban le is fújták azt. Ám a harmadik időmérő másként alakult. Mindkét TS050 HYBRID az első pillanattól a pole pozícióért harcolt. Kazuki hibátlan körével jelentősen javult a pole pozíciót jelentő köridő, ami egyben új rekordot is jelent az átépített, 13.626 méteres pályán, amin idén először rendeztek versenyt.

A pályán futó 60 autó mellett a forgalom mindig szerepet játszik az időmérő eredmények alakulásában, és ez most nem alakult jól Kamui számára, aki nem tudott javítani a szerdán elért idején. Az edzés végéig mindkét autó legénysége a felkészülésre koncentrált, és a fél tizenegykor kezdődő zápornak köszönhetően a nedves pályáról is sikerült tapasztalatot gyűjteniük. Ez fontos adatokat biztosított a versenyhez, de egyben azt is jelentette, hogy már jóval éjfél előtt gyakorlatilag véget ért a rajtpozíciókért zajló versengés. Pénteken nem használják a pályát, de ez nem jelent szabadnapot a csapat számára. Miközben a szerelők keményen dolgoznak a két autó felkészítésén, a pilóták a 250 000 rajongóval találkoznak a városközpontban sorra kerülő, egyedülálló parádé keretében.

Mike Conway (7. rajtszámú TS050 HYBRID): „Gratulálok Kazukinak és a 8-as autó legénységének a pole pozícióhoz. Elégedett vagyok mindenkivel a csapatban, de az igazi feladat még hátravan. Arra koncentráltunk, hogy erős autónk legyen a versenyre, és elégedett vagyok azzal a munkával, amit idáig elvégeztünk. Tapasztalatból tudjuk, hogy Le Mans egy nehéz futam, de készen állok rá.”

Kamui Kobayashi (7. rajtszámú TS050 HYBRID): „Nagyszerű dolog, hogy a TOYOTA az első sorból rajtolhat Le Mans-ban. Gratulálok Kazukinak; nagyon jó kört futott. Úgy gondolom, hogy a csapatban mindenki – a mérnökök, a szerelők, és a pilóták – jó munkát végeztek, és erős autót készítettek fel, ami problémamentesen működött. Ezen a héten már sok kört teljesítettünk, és úgy gondolom, jó pozícióban várjuk a futamot.”

José María López (7. rajtszámú TS050 HYBRID): „Gratulálok a csapatnak az időmérőn elért eredményhez, és Kazukinak a pole pozícióhoz. Mindenki nagyon keményen dolgozott azon, hogy felkészüljünk Le Mans-ra, és már megtettünk egy kis lépést, de a munka java még hátravan. Úgy gondolom, hogy az autónk jól teljesít majd a versenykörülmények között. Már nagyon várom a futamot. Mint mindig, most is kemény verseny lesz, ahol sok minden megtörténhet.”

Sébastien Buemi (8. rajtszámú TS050 HYBRID): „Remek érzés, hogy pole pozícióból rajtolunk. Nagyon elégedett vagyok a csapattal. Kazuki nagyszerű kört futott, amihez gratulálok neki – és mindenki másnak is a kettős győzelemhez az időmérőn. Még sok munka vár ránk ahhoz, hogy elérjük célunkat a versenyen. Élvezzük ki ezt a pillanatot, de a futam az igazán fontos dolog. Egész évben erre készültünk, és most tudjuk, mit kell tennünk.”

Kazuki Nakajima (8. rajtszámú TS050 HYBRID): „Nagyon hajtottam, és hibátlanra sikerült a kör, jó lett a köridő, szóval örülök. Jó állapotban volt a pálya, sokkal jobban, mint tegnap, amikor nem éreztem annyira magabiztosnak magam. Azt hiszem, sikerült egy nagyon jó egyensúlyt találnunk a versenyre, ezért elégedett vagyok mindazzal, amit idáig elvégeztünk. Lehet, hogy az időmérő nem több, mint az egész hétvége egy százaléka, de ez a pole pozíció szép eredmény a csapat számára. Ugyanakkor mindannyian tudjuk, hogy nagyon hosszú lesz a verseny, és nagyon nehéz is.”

Fernando Alonso (88. rajtszámú TS050 HYBRID): „Egyértelműen boldog vagyok. Tudjuk, hogy az időmérő nem igazán fontos egy 24 órás versenyen, de örülök, hogy a TOYOTA a két első helyről rajtol majd. Kazuki nagyon jó kört ment. Nagyon örülök, hogy sikerült pole pozícióba juttatnia az autót. Ezt akartuk elérni. De még semmi sincs a zsebünkben, ez még csak a futam előtti felkészülés volt. Hosszú 24 óra vár ránk, de idáig zökkenőmentes volt a felkészülés, és semmi gond sem volt az autóval. Készen állunk.”

Összesített időmérő eredmények:

1.#8 TOYOTA GAZOO Racing

3 perc 15,377 mp.

2.#7 TOYOTA GAZOO Racing

+ 2,00 mp.

3.#1 Rebellion (Jani/Lotterer/Senna)

+ 4,072 mp.

4.#17 SMP (Sarrazin/Orudzhev/Isaakyan)

+ 4,106 mp.

5.#3 Rebellion (Beche/Laurent/Menezes)

+ 4,568 mp.

6.#10 Dragonspeed (Hedman/Henley/van der Zande)

+ 5,733 mp.

http://egyszermarlattamautot.hu/2018/06/15/elszantak/

Bejegyzés navigáció

Previous Post: “Aszfalton már előrébb járunk”
Next Post: A tulajdonosok szerint nincs jobb szabadidőjármű a Peugeot 3008-nál

Keresés

2023. március
hKscpsv
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031 
« febr    
Impresszum
Tulajdonos: Berta István

A honlap tartalmáért a szerkesztőbizottság felelős!

Rendszergazda: Varga Zsolt

e-mail:
bertanyuuz@gmail.com

A honlap a Mi az a blogger lapcsoport tagja.
  • A streaming hozza a hangfelvételipar legtöbb bevételét
  • Családi hétvége a Városligetben
  • Kezdődik a Reflex5!
  • Meghosszabbították a 16. KAFF nevezési határidejét
  • Parov Stelar Debrecenben
  • Van képünk hozzá (23.03.23.) – Alpine A110 S
  • Van képünk hozzá (23.03.22.) – MG4
  • Petőfi Sándor kutyája éve még BKV-zni is megtanult
  • Van képünk hozzá (23.03.21.) – Bronco
  • Neves társaságba került Alonso a századik dobogós helyezésével
  • A hétvégén tesztelik a biztonsági rendszereket
  • A teszteredmények után az ADAC veszélyesnek tart hét nyári abroncsot
  • A Toyota Highlander így teljesítette az IIHS töréstesztet
  • Táborfalván tesztelik a Magyar Honvédségben rendszeresített kézifegyvereket
  • A Mustang név “meggyalázása” jól teljesítette IIHS töréstesztet
  • Tovább folytatódik az együttműködés az RTL népszerű reggeli műsorával
  • Így készül a Kanelbulle
  • Visszahívnak egy a Danone OIKOS Görög élőflórás joghurtot
  • Mautner Zsófi főzelékeit ízlelgette a világhírű séf
  • Nehéz manipulálni a bacont
  • Megérkezett hazánkba is a frissített DS 3 és DS 7
  • Gondoltad volna, milyen nehézségekkel/veszélyekkel kell megküzdenie egy látássérült embernek a mindennapi közlekedésben?!
  • ASA…
  • Az Evolveo Z5 Strongphone-t is “megleste” Sanyi (Videóval!)
  • Az e-Power után röviden az e-Pedálról is
  • Alpine A110 S
  • A frissített DS 7-essel is gurultunk
  • DS 3 bemutatón jártunk
  • Túl a háromszázezren
  • Nagyon röviden a dízel Astráról (is)
  • 2023-ban számtalan program várja az élménymotorozás szerelmeseit Ctrl+C - Ctrl+V
  • BMW Motorrad International GS Trophy 2024 Namíbia Ctrl+C - Ctrl+V
  • A BMW R 18 Iron Annie egy fantasztikus, repülőgépek által ihletett egyedi motorkerékpár Bemutató
  • Brabus KTM 1300 R Edition 23 fotócsokor Hírek
  • Brabus KTM 1300 R Edition 23 képgaléria Hírek
  • A Harley-sok Egerbe mennek és újraélesztenék a Berva mopeded Ctrl+C - Ctrl+V
  • Fotókon a Brabus KTM 1300 R Edition 23 Hírek
  • Brabus KTM 1300 R Edition 23 Bemutató

Copyright © 2023 Egyszer már láttam autót.

Powered by PressBook News WordPress theme

We use cookies on our website to give you the most relevant experience by remembering your preferences and repeat visits. By clicking “Accept”, you consent to the use of ALL the cookies.
Cookie settingsACCEPT
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SAVE & ACCEPT