Skip to content

Egyszer már láttam autót

…és ettől már szakértő – is lehetnék

  • Kezdőlap
  • Hírek
  • Közlekedés
  • Bemutató
  • Motor
  • Technikai sportok
  • Teszt a lelke
  • Toggle search form

Eredményes prológot zárt a Toyota az FIA Hosszútávú Világbajnokságon

Posted on 2018.04.10.2018.04.10. By Iroda Távirati

A TOYOTA GAZOO Racing eredményesen kezdte az idényt az FIA Hosszútávú Világbajnokságot (WEC) a dél-franciaországi Paul Ricard versenypályán megrendezett eseménydús Prológ teszteken. Az idei évadban a kétszeres Forma1 világbajnok Fernando Alonsóval kiegészült csapat ezúttal két TS050 HYBRID géppel nevezett a hivatalos edzésekre, melyek pénteken reggel tíz órától szombat délután négyig tartottak. Ezeken részt vett az idei WEC indulók többsége, köztük hét hagyományos hajtású, azaz nem hibrid LMP1 autó is.

A múlt hétvégi Prológ volt az első alkalom, amikor a Toyota környezetbarát hibrid elektromos versenygépe, a TS050 HYBRID ugyanazon a pályán indult, mint azok az LMP1 versenytársak, melyek – más teljesítményfokozó műszaki előnyök mellett – 69 százalékkal több üzemanyagot hordoznak, mint a Toyota gépek. A 7. rajtszámú autó az egész 30 órás futamot az alacsony leszorítóerő-specifikáció mellett teljesítette, amit a Spa-Francorchamps és Le Mans versenyeken is használnak majd. Mike Conway, José María López, Sébastien Buemi, Anthony Davidson és Alex Wurz mind vezették az autót a 839 kör során. A legfőbb szempont az autóval kapcsolatban az alkatrészek megbízhatóságának tesztelése, illetve a váratlan helyzetekben alkalmazandó eljárások optimalizálása volt. Ennek érdekében a csapat különböző műszaki problémákat szimulált, hogy a szerelők, mérnökök és pilóták gyakorolhassák az alkatrészek cseréjét, illetve az autók behozását a bokszutcába. A terveknek megfelelően a 8. rajtszámú TS050 HYBRID pénteken és szombaton a nappali edzéseken a nagy leszorítóerő-konfigurációval futott (ahogyan a tavalyi utolsó Bahreini hatórás versenyen is), 163 kört megtéve ezekkel a beállításokkal. A két autó összesen 1002 kört, vagyis 5802 kilométert tett meg. Kamui Kobayashi és Kazuki Nakajima a Japánban zajló Super GT versenyek miatt nem vettek részt a Prologue teszteléseken, Fernando Alonso pedig a Formula 1-es Bahrain Grand Prix futamon indult. Összességében a csapat jelentős haladást ért el az új WEC-idényre történő felkészülés terén. Most, hogy befejeződött a csapat idény előtti tesztprogramja, minden erejükkel az idénynyitó versenyre tudnak koncentrálni, amire a belga Spa-Francorchampsi pályán kerül majd sor május 5-én szombaton.

Mike Conway: “Jó érzés volt nem az üres pályán menni a két autónkkal, hanem versenyezni is, mert így megint megszokjuk, hogy ismét egy mezőnyben autózunk. A Prologue igazán gyümölcsöző volt az olyan programokat tekintve, amiket le akartunk tudni, így mindenki pozitívan gondolkodik, és elég alaposan felkészültnek érezzük magunkat a Spa és Le Mans futamokra.”
José María López: “Két remek napunk volt, méghozzá tökéletes időjárás mellett. Ez volt az első alkalom az idény előtt, hogy mezőnyben gyakoroljunk, és ez jó felkészülésnek bizonyult. Minden egyes kört élveztem, és magabiztosnak érzem magam Spa előtt; készen álok a versenyzésre. Sok tesztet elvégeztünk, de tudjuk, hogy mindenre fel kell készülnünk, ezért soha nem lazíthatunk.”

Sébastien Buemi: “Jó volt újra más autókkal együtt száguldani a pályán, és megtudni, mennyire jó munkát végeztünk télen. Valójában nagyon elégedett vagyok azzal, ahogy a dolgaink alakultak az utóbbi két napon. Remélhetőleg alaposan felkészültünk a Spa futamra, hogy jól indíthassuk az idényünket.”

Anthony Davidson: “Jó érzés ismét itt lenni a Prologue-on. Ez volt az első alkalom, hogy hosszú távú tesztelést végeztünk ezen a eseményen. Le Mansban a megbízhatóság a legfontosabb, és itt pont ezen dolgoztunk. Jó érzés más autókkal együtt mozogni a pályán, mert ez életszerűvé teszi a tesztelést, amitől minden sokkal értékesebbé és megfoghatóbbá válik.”

Alex Wurz: “A széljárás nem könnyítette meg a dolgunkat, de örültem, hogy ismét itt lehetek, hogy ismét vezethetek, és néhány egészen elfogadható köridőt elérve egy darabban tudtam visszahozni az autót. Jó volt, hogy ismét mezőnyben vezethettem, mert attól mindig felkavarodik az állóvíz. Élveztem a kis viadalunkat régi csapattársammal Stéphannel (Sarrazin) is!”

Bejegyzés navigáció

Previous Post: Baleset miatt teljes útzár az M7-esen
Next Post: Honda motorkerékpár és robogó finanszírozás már 30% önerőtől

Keresés

2023. március
hKscpsv
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031 
« febr    
Impresszum
Tulajdonos: Berta István

A honlap tartalmáért a szerkesztőbizottság felelős!

Rendszergazda: Varga Zsolt

e-mail:
bertanyuuz@gmail.com

A honlap a Mi az a blogger lapcsoport tagja.
  • Vetman – A szuper állatorvos
  • Petőfi Sándor kutyája éve még BKV-zni is megtanult
  • Két betegség kapcsolata, amik világszerte millióknak okoznak kellemetlen és fájdalmas tüneteket a mindennapokban
  • Újra a Bosch a legsportosabb hazai cég
  • Így teheti hatékonyabbá a mobilkommunikáció és az 5G az energiaszolgáltatókat és a közműveket
  • Van képünk hozzá (23.03.26.) – Peugeot 508 SW
  • Van képünk hozzá (23.03.25.) – Silk FAW Hongqi S9
  • Van képünk hozzá (23.03.24.) – Lexus GX
  • Amikor, nem az utasok szavaznak… Az év légitársaságának választották a Wizz Airt
  • Van képünk hozzá (23.03.23.) – Alpine A110 S
  • Jövő kedden és pénteken tartják két metróállomás füstpróbáját
  • A Volkswagen Atlas így teljesítette az IIHS töréstesztet
  • Az idei esztendő a válságállóság és a válságkezelés tesztje lesz
  • A Subaru Ascent abszolváltaa mérsékelt átfedésű IIHS töréstesztet
  • A kutyák és az emberek agya hasonlóan dolgozza fel a környezet hangjait – a tesztek alapján
  • Már nem éri meg helyben fagyit készíteni a cukrászdáknak
  • Hat kategóriában ítélték oda a Magyar Sommelier Szövetség díjait
  • Tovább kell erősíteni a hazai élelmiszerláncot
  • Folytatódik az Árzuhanás a SPAR-nál
  • Életbe lépett a rovarfehérjékkel kapcsolatos új szabályozás
  • A Grandlandot is megtapogatták
  • Megérkezett hazánkba is a frissített DS 3 és DS 7
  • Gondoltad volna, milyen nehézségekkel/veszélyekkel kell megküzdenie egy látássérült embernek a mindennapi közlekedésben?!
  • ASA…
  • Az Evolveo Z5 Strongphone-t is “megleste” Sanyi (Videóval!)
  • Alpine A110 S
  • A frissített DS 7-essel is gurultunk
  • DS 3 bemutatón jártunk
  • Túl a háromszázezren
  • Nagyon röviden a dízel Astráról (is)
  • 2023-ban számtalan program várja az élménymotorozás szerelmeseit Ctrl+C - Ctrl+V
  • BMW Motorrad International GS Trophy 2024 Namíbia Ctrl+C - Ctrl+V
  • A BMW R 18 Iron Annie egy fantasztikus, repülőgépek által ihletett egyedi motorkerékpár Bemutató
  • Brabus KTM 1300 R Edition 23 fotócsokor Hírek
  • Brabus KTM 1300 R Edition 23 képgaléria Hírek
  • A Harley-sok Egerbe mennek és újraélesztenék a Berva mopeded Ctrl+C - Ctrl+V
  • Fotókon a Brabus KTM 1300 R Edition 23 Hírek
  • Brabus KTM 1300 R Edition 23 Bemutató

Copyright © 2023 Egyszer már láttam autót.

Powered by PressBook News WordPress theme

We use cookies on our website to give you the most relevant experience by remembering your preferences and repeat visits. By clicking “Accept”, you consent to the use of ALL the cookies.
Cookie settingsACCEPT
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SAVE & ACCEPT