Érkezik Európa legkelendőbb pickupjának legújabb változata

2,0 literes EcoBlue: meggyőző erő és finom működés

A Ranger új, erőteljes 2,0 literes EcoBlue motorja az alacsonyabb üzemanyag-fogyasztás mellett is jobb teljesítmény nyújt. Az új dízelmotor a következő változatokban áll rendelkezésre:

  • Változó geometriájú turbótöltős kivitel 130 LE teljesítménnyel és 340 Nm forgatónyomatékkal; legalacsonyabb CO₂-kibocsátás 209 g/km, legkedvezőbb üzemanyag-fogyasztás 8,0 l/100 km**
  • Változó geometriájú turbótöltős kivitel 170 LE teljesítménnyel és 420 Nm forgatónyomatékkal; legalacsonyabb CO₂-kibocsátás 216 g/km, legkedvezőbb üzemanyag-fogyasztás 8,3 l/100 km
  • Bi-turbo technológiájú, változó geometriájú, nagy nyomású / fix geometriájú, alacsony nyomású turbótöltős kivitel 213 LE teljesítménnyel és 500 Nm forgatónyomatékkal; legalacsonyabb CO₂-kibocsátás 228 g/km, legkedvezőbb üzemanyag-fogyasztás 9,2 l/100 km

A kompakt méretű turbótöltőt arra tervezték, hogy már alacsonyabb motorfordulatnál is több levegőt szállítson, mint a most kifutó 2,2 literes TDCi motor hasonló rendszere, így az erőforrás a teljes fordulatszám-tartományban könnyedébben és gyorsabban reagál a gázparancsra.

A motorkínálat legerősebb, Bi-turbo változatában az alacsony fordulatszám-tartományokban két, sorba kötött turbótöltő együttes működése javítja a forgatónyomatékot és a gázreakciókat. Magasabb fordulatszámnál a kisebb turbótöltő leáll, és a nagyobb turbótöltő biztosítja a motor csúcsteljesítményét.

A pontosan kapcsolható hatfokozatú manuális sebességváltó mellett a 170 és 213 lóerős erőforrásokhoz a Ford kategóriaelső, 10 fokozatú automata sebességváltója is megrendelhető, amely már a Ford F-150 pickupban és az új Ford Mustangban is bizonyította teljesítményét és strapabírását. A szélesebb fokozatkiosztás élénkebb gyorsulást, jobb gázreakciót és kedvezőbb üzemanyag-fogyasztást biztosít. Valós idejű, adaptív váltásütemező algoritmusok segítenek abban, hogy a váltó a megfelelő időben mindig a megfelelő fokozatot kapcsolja.

A valós körülményeknek megfelelő vezetési ciklusokban végzett tesztek adatai alapján a Ford arra számít, hogy a 10 fokozatú automata sebességváltóval 9 százalékos, a manuális kapcsolású egységgel pedig 4 százalékos fogyasztáscsökkentés érhető el a hasonló teljesítményű kifutó hajtásláncokhoz képest.

A 2,0 literes EcoBlue innovatív súrlódáscsökkentő technológiái közt olyan megoldások szerepelnek, mint az egyetlen darabból készített vezérműtengely-modul, vagy a henger középvonalától 10 mm-rel eltolt főtengely, aminek köszönhetően kisebb oldalirányú terhelés éri a dugattyúkat, és ezzel csökken a dugattyúk és a hengerfal közötti súrlódás.

A jellemzően a prémium személyautókban alkalmazott, az elektromosság hatására alakváltozással reagáló kristályokkal működő piezoelektromos technológia kiválóan alkalmas az üzemanyag mennyiségének szabályozására, ezért a Ford ezt használta fel az üzemanyag-befecskendező egységben.

Kapcsolatban a világgal – menet közben is

Az új Ford Rangerben most bevezetett fejlett csatlakozási rendszerek révén az autó vezetője mindig kapcsolatban maradhat a világgal.

A fejlett technológiák hosszú sorában az (Apple CarPlay és Android Auto™ rendszerekkel kompatibilis) SYNC 3 kommunikációs és szórakoztató központ is szerepel, ami hangutasításokkal, illetve a8 colos központi érintőképernyőn keresztül akár a kétujjas csippentés és végigsimításos mozdulatokkal is kezelhető. Egy másik technológia, a MyKey rendszer segítségével a flottaüzemeltetők úgy programozhatják be az indítókulcsot, hogy korlátozzák a vezető által elérhető végsebességet, a hifi hangerejét, illetve állandóan bekapcsolt állapotba állítják az aktív biztonsági rendszereket.

Még intelligensebb, még biztonságosabb

Az új Ranger a kategória első járműve, amelybe alapfelszerelésként kerül a Gyalogosészlelővel kiegészített Ütközésre Figyelmeztető rendszer és az Intelligens Sebességhatároló, amelyek segítenek megelőzni a baleseteket vagy mérsékelni azok súlyosságát, illetve segítenek elkerülni a gyorshajtást és az ezzel járó költséges bírságokat.

Az Ütközésre Figyelmeztető rendszer egy menetirányba néző kamerával és radarral érzékeli az úttesten feltűnő gyalogosokat, és automatikusan fékez, ha a vezető nem reagál a figyelmeztetésre. Ha a rendszer gyalogost észlel, és a gázolást valószínűnek ítéli, először hang- és fényjelzéssel figyelmezteti az autóst.

Ha a vezető nem reagál, a rendszer csökkenti a féktárcsák és a fékbetétek közti rést, hogy ezzel is lerövidítse a fékezéshez szükséges időt. Ha a vezető még mindig nem tett semmit, a berendezés automatikusan fékezni kezd, csökkentve a jármű sebességét.

Az Intelligens Sebességhatároló a Ford két technológiája, a Sebességhatároló és a Közlekedési Tábla Felismerés előnyeit egyesítve automatikusan a mindenkori sebességkorlátozásokhoz igazítja a Ranger legnagyobb sebességét.

Az autós a kormánykeréken elhelyezett kezelőszervekkel aktiválhatja az Intelligens Sebességhatárolót, beállítva az autó maximális sebességét. A rendszer a szélvédő mögé beépített kamera segítségével ismeri fel a jelzőtáblákat, és ha a megengedett sebességhatár alacsonyabb, mint az autóban beállított utazósebesség, csökkenti a Ranger tempóját. Ha sebességhatár újra magasabb lesz, a rendszer lehetővé teszi, hogy a vezető az előzőleg beállított sebességre gyorsítson, elkerülve ezzel a gyorshajtást.

Az új Ranger kínálatában először jelenik meg a Ford KeyFree rendszer és a Ford Power motorindító gomb. A platóhátfal zárszerkezetét a központi zár rendszerbe integrálták. Az opcióként rendelhető Aktív Parkolóasszisztens önállóan bekormányozza az autót a párhuzamos parkolóhelyekre, miközben a vezetőnek csak a gázt és a féket kell kezelnie.

Ahogy az előző Rangerben már megszokhattuk, az autózást számos vezetéssegítő technológia teszi kényelmesebbé és biztonságosabbá, köztük a Sávelhagyásra Figyelmeztető Rendszer és a Sávtartó Asszisztens, az Akadályfelismerő rendszerrel kiegészített Adaptív Sebességtartó Automatika, a Közlekedési Tábla Felismerés, az első-hátsó parkolószenzorok, a tolatókamera, valamint az oldaldőlés-mérsékléssel és utánfutó stabilizáló rendszerrel kiegészített Elektronikus Stabilitásprogram.

Az új Ranger vezetésének élményét tovább javítja a kényelmesebbre hangolt rugózás. A rugók és a lengéscsillapítók feszességét az egyes modellváltozatok karakterének megfelelően állították be a mérnökök.