Skip to content

Egyszer már láttam autót

…és ettől már szakértő – is lehetnék

  • Kezdőlap
  • Hírek
  • Közlekedés
  • Bemutató
  • Motor
  • Technikai sportok
  • Teszt a lelke
  • Toggle search form

Erőteljes, közvetlen EcoBoost teljesítmény

Posted on 2020.09.27.2020.09.24. By AztaCARom

A Ford kifinomult, 200 literes, 1,5 literes EcoBoost benzinmotorja – ami a többszörösen díjnyertes Fiesta ST-ben mutatkozott be először – a fejlett turbótöltés, a nagy nyomású közvetlen befecskendezés és a Kettős Független Változó Szelepvezérlés révén sportkocsihoz méltó teljesítményt ad le, miközben üzemanyag-fogyasztása visszafogott marad.

A tisztán alumíniumból készített blokk háromhengeres kialakítása már eleve magas forgatónyomatékot biztosít alacsony fordulatszám mellett is, és a teljesítményt tovább fokozza a radiális-axiális turbótöltő és az integrált kipufogócsonk, ami lerövidíti a kipufogógázok útját a hengerek és a turbótöltő között, ezért gyorsabban épül fel a töltőnyomás és minimumra csökken a turbólyuk.

A motor 6000 1/perc fordulatszámnál adja le csúcsteljesítményét, és 290 Nm forgatónyomatékot kínál a 2500-3500 1/perc közti fordulatszám-tartományban, így a Puma ST egyenletesen és magabiztosan gyorsít, és készségesen reagál a gázparancsra.

Az egyedi szívócső és a szabad áramlást biztosító kipufogórendszer mellett az autóhoz új, billenésgátló motorrögzítő bakokat is terveztek, amelyek a húzós kanyarokban minimumra csökkentik a blokk oldalirányú mozgásait, ugyanakkor a mindennapos használat során fontos komfortos rögzítést is biztosítják.

A háromhengeres erőforrás egyébként is sportos hangzását markánsabbá varázsolja az aktív kipufogószelep-technológia, így a vezetési élmény még élvezetesebb. A Ford Performance úgy hangolta a kipufogórendszert, hogy a hang passzoljon a Puma ST kifinomult SUV-karakteréhez, ezért az autó körülbelül 1 decibellel csendesebb, mint a Fiesta ST.

Az új modellben is megjelenik az az innováció, amivel az 1,5 literes EcoBoost erőforrás egyszerre lehet környezettudatos és sportos. A Ford vezette be elsőként a háromhengeres motorokban a hengerlekapcsolásos technológiát, ami automatikusan lekapcsolja az egyik henger üzemanyag-ellátását és szelepvezérlését, amikor nem szükséges a teljes motorteljesítmény használata; például amikor az autó egyenletes sebességgel, csekély motorterheléssel halad.

A technológia 14 ezredmásodperc – vagyis a szempillantásnál hússzor rövidebb idő – alatt képes kikapcsolni vagy beindítani az égést a hengerben. Ez a megoldás is hozzájárul ahhoz, hogy a Puma ST várható üzemanyag-fogyasztása 6,0 l/100 km, CO₂-kibocsátása pedig 134 g/km az NEDC szabvány szerint (WLTP: 6,9 l/100 km és 155 g/km).1 A motor korom-emisszióját részecskeszűrő technológia csökkenti.

Az autóban ugyanaz a közvetlenül és simán kapcsolható, hatfokozatú manuális sebességváltó működik, mint a Fiesta ST-ben; a rövidített végáttételnek köszönhetően a Puma ST 6,6 másodperc alatt gyorsít 0-100 km/órás tempóra, és a 19 colos könnyűfém keréktárcsákon gördülő jármű végsebessége 220 km/óra.

Bemutató, Ctrl+C - Ctrl+V, Hírek Tags::-D, :-D :-D :-D, EcoBoost, ekkó busz motor, Ford, Ford Performance, Ford Puma, Ford Puma ST, nagyfogyasztású, nem gazdaságos, Puma, Puma ST, ST, SUV, SUV szegmens, SUV-modell, szegmens

Bejegyzés navigáció

Previous Post: Octavia iV és Octavia RS iV – két szív erejével
Next Post: Cserbenhagyásos balesetben meghalt egy motoros Csengele közelében

Kapcsolódó cikkek

  • Baleset miatt lezárták a 35-ös főutat Polgár és Tiszaújváros között Hírek
  • Elektromos teherbringával bővül a Toyota kínálata Bemutató
  • A kaucsuk is felkerült a kritikus fontosságú nyersanyagok listájára* Ctrl+C - Ctrl+V
  • A MotoGP™ visszatért Hírek
  • A Tesla rendszere hamarosan segít elkerülni a kátyúkat Ctrl+C - Ctrl+V
  • Ismét új járművek érkeznek a Volánbuszhoz Hírek

Keresés

2023. május
hKscpsv
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031 
« ápr    
Impresszum
Tulajdonos: Berta István

A honlap tartalmáért a szerkesztőbizottság felelős!

Rendszergazda: Varga Zsolt

e-mail:
bertanyuuz@gmail.com

A honlap a Mi az a blogger lapcsoport tagja.
A Börzsöny Speciális Mentők Egyesület támogatót keres
  • Magyarországon is bemutatja új albumát a cseh I Love You Honey Bunny
  • Akkumulátorral és okosotthon funkciókkal az optimális energiafelhasználásért
  • Új lemeze legütősebb dalához forgatott klipet Freddie
  • A Fujitsu 13. generációs Intel processzorral ellátott, új noteszgépekkel lép piacra
  • Dua Lipa megtörte a nagyobb alkotói csendet
  • Van képünk hozzá (23.05.30.) –  BMW R 18 Roctane
  • Az Aston Martin Aramco Cognizant Formula One® csapatáról
  • Van képünk hozzá (23.05.29.) –  Ssangyong Rexton
  • A Honda részvétele az F1-es versenyeken
  • Verstappen behúzta a Monacói Nagydíjat
  • Négy kategóriában hirdettek győzteseket a Nagy Diák Teszteken
  • Az interaktív vizsga számítógépen végezhető teszt jellegű feladatsorokat jelent
  • Új szuperbaktérium-ölő antibiotikumot fedeztek fel tesztelés közben
  • Elon Musk cége elkezdheti az agyimplantátumok tesztelését embereken
  • Új új biológiai fegyverek tesztelése volt a cél
  • Növelte árbevételét és eredményét a 2022-2023-as üzleti évben a Zwack
  • Minden harmadik fogyasztó rendszeresen iszik koffeinmentes kávét egy elemzés szerint
  • Átadták az Év Pálinkás Bonbonja verseny díjait a Gyulai Pálinkafesztiválon
  • Eljárás indult nagy élelmiszerláncok ellen, mert országszerte rögzíthették egyes üdítőitalok árait
  • Újranyitott a Sáfránkert Vendéglő
  • Nincs megálás! Anita és Sanyi is kipróbálta az OKAI Neon elektromos rollereket
  • Rexton tesztnek indult, OKAI Neon e-scooter próba lett belőle
  • Anita és Sanyi találkozott a Honda CB650R motorral (is) – VIDEÓ
  • Anita és Sanyi a Mazda CX-5-öt is kihagyta…
  • Anita és Sanyi a Mazda 6-os jubileumi kiadásával is megismerkedett
  • Honda CMX1100T Rebel
  • Röviden a Honda CB650R-ről
  • Ismerkedés az OKAI Neon elektromos rollerrel
  • E-Tech Renault Arkana
  • Elsőként a Mazda CX-5-ben
  • Az Icons motorkollekció új tagja visszavisz a 60-évekbe Bemutató
  • 100 éves sikertörténetét ünnepli a BMW Motorrad Ctrl+C - Ctrl+V
  • A HD bemutatja a Fast Johnnie kollekciót Bemutató
  • Az új BMW R 18 Roctane Bemutató
  • Honda EM1 e képgaléria Bemutató
  • A BMW Motorrad bemutatja az új R 12 nineT modellt Bemutató
  • Honda EM1 e műszaki adatok Bemutató
  • A Honda EM1 e váza és futóműve Bemutató

Copyright © 2023 Egyszer már láttam autót.

Powered by PressBook News WordPress theme

We use cookies on our website to give you the most relevant experience by remembering your preferences and repeat visits. By clicking “Accept”, you consent to the use of ALL the cookies.
Cookie settingsACCEPT
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SAVE & ACCEPT