Skip to content

Egyszer már láttam autót

…és ettől már szakértő – is lehetnék

  • Kezdőlap
  • Hírek
  • Közlekedés
  • Bemutató
  • Motor
  • Technikai sportok
  • Teszt a lelke
  • Toggle search form

Erre érdemes figyelni a targonca abroncs kiválasztásánál

Posted on 2021.07.16.2021.07.16. By AztaCARom

Egy megfelelően kiválasztott targonca abronccsal nemcsak az üzemeltetők, hanem a targonca vezetők is jól járhatnak, hiszen egy ilyen járműnek alapvetően nincs rugózása, az útból fakadó egyenetlenségeket csak a gumiabroncsok tudják levezetni.

A megfelelő targonca abroncs kiválasztásnál először is célszerű figyelembe venni magának a gumiabroncsnak a szerkezeti kialakítását. Ezen a téren háromféle változatot különböztethetünk meg. A legegyszerűbb változat egyféle gumiból készül, általában ezek nagyon kemények, ezért szakmai berkekben „fakeréknek” is hívják ezeket az abroncsokat. Vannak olyan gumiabroncsok is, amelyek kétféle gumiból készülnek, ezek általában már jobb minőséget képviselnek, de a csúcskategóriát a három rétegű targonca abroncsok jelentik.

„A háromrétegű abroncsoknál először is van egy kemény mag, ami fenntartja az abroncsot a felnin. Erre épül a rugózó-, valamint a kopóréteg. A rugózó réteg jellege függ attól, hogy milyen felhasználási területre tervezték az abroncsot, mert ez lehet lágyabb és keményebb is” – hívta fel a figyelmet Horváth Zsolt, az ipari gumiabroncsok forgalmazásával foglalkozó Zsolaka Kft. ügyvezető igazgatója.

A targonca abroncsok nemcsak eszerint, hanem az átlagos napi terhelési idő szerint is megkülönböztethetők. Léteznek 0-6, 6-12, 12-16,16-24 órás használatra tervezett gumiabroncsok. A skála tehát rendkívül széles, így minden üzemeltető megtalálhatja az igényeinek legjobban megfelelő targonca abroncsot. „A legegyszerűbb, egyféle gumiból készülő abroncsok általában arra valók, hogy naponta egyszer-kétszer levegyenek a targoncával egy raklapot a rámpához álló teherautóról. A 0-6 órás napi terhelésre tervezett, két rétegű abroncsok viszont akár már több műszakban is használhatók. Azt azonban figyelembe kell venni, hogy ilyen gumiabroncsokkal sokkal jobban rázkódnak a gépek. Ezért ezeket olyan helyeken ajánlott használni, ahol jó minőségű talaj van. Emellett nem szabad őket túlságosan sok ideig használni, mert akkor leválnak és letöredeznek” – hangsúlyozta a szakember.

A háromrétegű, 6-12 óra, vagy efölötti igénybevételre tervezett abroncsokon belül pedig megkülönböztethetünk Budget, Economy, Economy+, Premium és Premium+ gumiabroncsokat. egy Premium+ targonca abroncs jóformán már egy fúvott gumiabroncsnak a rugózási karakterisztikáját képes nyújtani. Ez azt jelenti, hogy egy ilyen abroncs veszi a legkevésbé igénye a targoncát, emellett kényelmes és komfortos munkavégzést nyújt, mivel megfelelően vezeti le az út egyenetlenségeiből fakadó rázkódásokat.

„Ha egy üzemeltető nem a napi futásteljesítménynek megfelelően keres gumiabroncsot, akkor könnyen lehet, hogy a targonca egyes részei hamarabb mennek tönkre, ami rossz hatással lehet a szervizszámlára. Éppen ezért érdemes minden gumiabroncs vásárlás előtt átgondolni a napi futásteljesítményt, valamint azt, hogy egy abroncsot kinn, vagy benn használnak” – tette hozzá Horváth Zsolt. Hozzátette: fontos, hogy az üzemeltetők merjenek kérdezni az abroncs forgalmazótól, hogy a lehető legideálisabb targonca abroncsot választhassák ki, ami hosszútávon az üzemeltetési költségekre is kedvező hatással lehet. Véleménye szerint egy jó forgalmazó nem attól jó forgalmazó, mert a legdrágábbat akarja eladni, hanem attól, hogy az üzemeltető igényeinek maximálisan passzoló abroncsot kínálja az ügyfeleinek.

Ctrl+C - Ctrl+V, Hírek Tags:abroncs, targonca, targonca abroncs, Zsolaka Kft.

Bejegyzés navigáció

Previous Post: A Déli pályaudvarnál tartanak köztisztasági és közbiztonsági akciót júliusban
Next Post: Mladá Boleslav-i főüzemében a ŠKODA megkezdte az új FABIA gyártását

Kapcsolódó cikkek

  • Péntek és szombat este módosul a 37A villamos közlekedése Ctrl+C - Ctrl+V
  • „A fejlődés jó látható, van még munka bőven, ha el akarjuk érni a céljainkat” Ctrl+C - Ctrl+V
  • Az új Opel Grandland GSe Bemutató
  • Négysávossá bővült az 54-es főút kecskeméti szakasza Hírek
  • Pályafelújítás miatt változik a vasúti menetrend a Budapest-Hatvan vonalon Hírek
  • Drónokkal (is) vadásznak a szabálytalan autósokra a nógrádi zsaruk Ctrl+C - Ctrl+V

Keresés

2023. május
hKscpsv
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031 
« ápr    
Impresszum
Tulajdonos: Berta István

A honlap tartalmáért a szerkesztőbizottság felelős!

Rendszergazda: Varga Zsolt

e-mail:
bertanyuuz@gmail.com

A honlap a Mi az a blogger lapcsoport tagja.
A Börzsöny Speciális Mentők Egyesület támogatót keres
  • Nagyot esett a 100 legnagyobb vállalat piaci tőkeértéke
  • Az ideális nászajándék nyomában
  • Már Magyarországon is kapható a HUAWEI P60 Pro
  • Felesleges már árzuhanásra várni
  • A TP Vision és az FC Barcelona több évre szóló megállapodást kötött
  • Van képünk hozzá (23.05.30.) –  BMW R 18 Roctane
  • Az Aston Martin Aramco Cognizant Formula One® csapatáról
  • Van képünk hozzá (23.05.29.) –  Ssangyong Rexton
  • A Honda részvétele az F1-es versenyeken
  • Verstappen behúzta a Monacói Nagydíjat
  • Az interaktív vizsga számítógépen végezhető teszt jellegű feladatsorokat jelent
  • Új szuperbaktérium-ölő antibiotikumot fedeztek fel tesztelés közben
  • Elon Musk cége elkezdheti az agyimplantátumok tesztelését embereken
  • Új új biológiai fegyverek tesztelése volt a cél
  • Mikrozöld termelőket ellenőriztek a Szupermenta tesztprogramban
  • Minden harmadik fogyasztó rendszeresen iszik koffeinmentes kávét egy elemzés szerint
  • Átadták az Év Pálinkás Bonbonja verseny díjait a Gyulai Pálinkafesztiválon
  • Eljárás indult nagy élelmiszerláncok ellen, mert országszerte rögzíthették egyes üdítőitalok árait
  • Újranyitott a Sáfránkert Vendéglő
  • Új, családias SPAR-üzlet nyílt Budapesten, a Fehérvári úton
  • Nincs megálás! Anita és Sanyi is kipróbálta az OKAI Neon elektromos rollereket
  • Rexton tesztnek indult, OKAI Neon e-scooter próba lett belőle
  • Anita és Sanyi találkozott a Honda CB650R motorral (is) – VIDEÓ
  • Anita és Sanyi a Mazda CX-5-öt is kihagyta…
  • Anita és Sanyi a Mazda 6-os jubileumi kiadásával is megismerkedett
  • Röviden a Honda CB650R-ről
  • Ismerkedés az OKAI Neon elektromos rollerrel
  • E-Tech Renault Arkana
  • Elsőként a Mazda CX-5-ben
  • Mazda 6 20 TH Anniversary
  • Az Icons motorkollekció új tagja visszavisz a 60-évekbe Bemutató
  • 100 éves sikertörténetét ünnepli a BMW Motorrad Ctrl+C - Ctrl+V
  • A HD bemutatja a Fast Johnnie kollekciót Bemutató
  • Az új BMW R 18 Roctane Bemutató
  • Honda EM1 e képgaléria Bemutató
  • A BMW Motorrad bemutatja az új R 12 nineT modellt Bemutató
  • Honda EM1 e műszaki adatok Bemutató
  • A Honda EM1 e váza és futóműve Bemutató

Copyright © 2023 Egyszer már láttam autót.

Powered by PressBook News WordPress theme

We use cookies on our website to give you the most relevant experience by remembering your preferences and repeat visits. By clicking “Accept”, you consent to the use of ALL the cookies.
Cookie settingsACCEPT
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SAVE & ACCEPT