Erről szólt a Peugeot e-Lion day (2.)

Bemutatkozik a kompakt szabadidőjárművek új generációja

  • 2023 második felében érkezik az E-3008
  • A maximális hatótávolság eléri a 700 kilométert. Háromféle elektromos hajtáslánccal, köztük egy dupla villanymotoros konfigurációval lesz elérhető.
  • Az E-3008 lesz az első olyan modell, amely az új, ultramodern STLA Medium platformra épül,
  • A típust nem sokkal később követi az E-5008.

A TERMÉKDIZÁJN ÉS A TECHNOLÓGIAI INNOVÁCIÓ kulcsfontosságú szerepet játszik az E-Lion Projektben és a PEUGEOT azon céljának megvalósításában, hogy 2038-ra elérje a nettó karbonsemlegességet

A PEUGEOT új, kifejezetten akkumulátoros elektromos technológia köré tervezett modellkínálata a Stellantis műszaki platformjaira épül, amelyek izgalmas kiindulási alapot biztosítanak a jövőbeli formatervek megvalósításához.

  • ÚJ ARÁNYOK – a tervezők rugalmasabban, szabadabban alakíthatják ki a jármű meghatározó arányait
  • ÚJ TÁVLATOK – minden részletében vadonatúj formanyelv
  • ÚJ TÉRKIHASZNÁLÁS – férőhely és a funkcionalitás újragondolva
  • ÚJ VEZÉRLÉS – az elektronikus kormánymű soha nem látott lehetőségeket teremt a jármű irányítása terén. Ez tette lehetővé annak a Hypersquare kormánykeréknek, az új generációs, intelligens i-COCKPIT vezetői környezetnek és a vadonatúj kezelőfelületnek a megalkotását, amely 2026-tól jelenik meg sorozatgyártásban.

A fedélzeti élményt az STLA technológiai megoldások teszik lehetővé.

  • STLA-BRAIN – az autó „idegrendszere” és központi intelligenciája, amely vezeték nélküli kapcsolaton keresztül frissíthető
  • STLA-SMARTCOCKPIT – kapcsolat az ügyfél digitális életével, az autóban és azon túl
  • STLA-AUTODRIVE – az autonóm közlekedés jövője

A téma legnagyobb globális szakértőivel – így az Amazonnal és a Foxconnal – folytatott együttműködés jóvoltából az új technológiák bevezetését mindig lélegzetelállító élmények megvalósítása kíséri.

JEROME MICHERON, A PEUGEOT TERMÉKIGAZGATÓJA : „Ügyfeleink a megmondhatói, hogy az elektromos PEUGEOT modellek elsősorban és maradéktalanul PEUGEOT-k, és ez az élmény mindig is prioritást élvez nálunk.”

A PEUGEOT a következő két járműgeneráció során negyedére csökkenti járműveinek globális felmelegedési potenciálját (global warming potential, GWP)

A már útjára indított kezdeményezések sora a beszerzéshez és a beszállítói lánchoz kapcsolódó stratégiáktól a jármű szerkezetén és összetételén át egészen a felhasznált anyagokig tart:

  • A fekete szín és a króm helyébe fény, illetve üveg lép;
  • Kis tömegű ülések;
  • Újrahasznosított könnyűfém keréktárcsák;
  • Különös hangsúlyt fektetnek az újrahasznosított anyagok felhasználására, beleértve a könnyűfém keréktárcsákat;
  • Globális életciklus stratégia felállítása új generációs termékeink tervezése során.

GLOBÁLIS ÉLETCIKLUS: A jövőben az akkumulátoros elektromos járművek élettartama eléri a 20-25 évet, míg a mai, belső égésű motorral szerelt járműveknél ez körülbelül 15 évre tehető.

A hosszabb életciklus nagyszerű lehetőséget teremt tervezőink számára, hogy élettartamuk során új találkozási lehetőségeket dolgozzanak ki a termékekkel.

Az életciklus tervezés szemlélet négy fázisa:

  1. Életciklus: a Stellantis platformon és technológiai rendszereken nyugvó, alapvető szerkezetet 25 évnyi használatra tervezik
  2. Felújítás: a kulcsfontosságú alkatrészek felújításának és újrahasznosításának a lehetősége, beleértve az újrahasznosított alkatrészek felhasználását (ld. Sustainera)
  3. Frissítés: a kopásnak és elhasználódásnak kitett komponensek (kárpitozás, díszítőelemek) frissítése, amint azt az INCEPTION tanulmányautó is példázta, hogy az autó minden tulajdonosváltáskor új érzést keltsen.
  4. Igény szerint: rendszeresen, vezeték nélkül frissíthető a kezelőfelület, a világítás és számos egyéb, szoftver alapú komponens. Így az autó hosszan megőrzi vonzerejét (mint az okostelefonok operációs rendszerének évenként esedékes frissítése.)

MATTHIAS HOSSANN, A PEUGEOT FORMATERVEZÉSI IGAZGATÓJA: „Képzeljen el egy világot, ahol megszűnik a klasszikus használt autó fogalma. Ehelyett járművünk mindig friss és személyre szabott lesz, képességeit pedig igényeink szerint frissíthetjük vagy bővíthetjük. Mindig naprakész termék, amely egész élettartamában megőrzi piaci értékét.”

A minimális tömegre, a hulladék csökkentésére és a feldolgozási folyamatok redukálására irányuló törekvések olyan forradalmi eljárásokat eredményezhetnek, mint a PEUGEOT INCEPTION TANULMÁNYAUTÓ esetében látott fenntarthatósági lépések:

  1. Tömeg csökkentése (vékonyabb ülések, szellős steppelésű szövetek…),
  2. Hulladék csökkentése (formára öntött szövetek),
  3. Takarékoskodás az erőforrásokkal (nyersanyagok kidolgozás, ötvözetek kerülése, krómozás beszüntetése…),
  4. Energia-takarékosság (elektromos fogyasztás). 

JEROME MICHERON, A PEUGEOT TERMÉKIGAZGATÓJA: „Ezek a fejlesztések egy olyan, új korszakot vezetnek be, amely nagyobb tisztelettel bánik természeti környezetünkkel, és lehetővé teszi, hogy olyan különleges innovációkat kínáljunk ügyfeleinknek, amelyek megerősítik a PEUGEOT ’vonzerejének hatalmát.’”

Ami a felhasználói élményt illeti, a PEUGEOT arra törekszik, hogy INSPIRÁLÓ, EGYSZERŰ és MEGFIZETHETŐ legyen az ügyfelek számára.