Skip to content

Egyszer már láttam autót

…és ettől már szakértő – is lehetnék

  • Kezdőlap
  • Hírek
  • Közlekedés
  • Bemutató
  • Motor
  • Technikai sportok
  • Teszt a lelke
  • Toggle search form

…és jött a gödör

Posted on 2017.07.18. By AztaCARom

Az eget nézték, majd a földet, majd megint az eget, és akkor valami nagyon-nagyon vészjósló hangot hallottak a Mokka bal hátulja irányából – azon landoltak ugyanis. Mindez a Silk Way rali Ürümcsi és Hami közötti szakaszán történt, az első olyan napon, amelyen a Szalay Balázs, Bunkoczi László kettős a mezőny többi tagjával együtt már belekóstolt a Góbi sivatag dűnéibe.
De ne szaladjunk ennyire előre!

A pálya első negyven kilométere összefüggő dűnesor volt, amelyen úgy ment át az Opel Dakar Team kettőse, mint kés a vajon – sőt, ott kezdte el igazán élvezni a versenyt.
Azután következett egy mély homokos szakasz, amelyen képtelenség volt gyorsan menni – ha akartak, sem tudtak volna, mert a „vendégmarasztaló” homokban nem gyorsult a Mokka. De azon is átverekedték magukat, és elég jól álltak, amikor…
„A 256. kilométernél egy olyan gödörhöz értünk, amely nem volt benne az itinerben, úgyhogy nem számítottam rá – kezdte a történetet Szalay Balázs. – Nagy sebességgel érkeztünk oda, a gödör mögötti bukkanó megdobta az autót, amely néhány másodpercig bukdácsolt, aztán ráesett a bal hátuljára. Eltört a rugó, a lengéscsillapító, a féltengely és kitört a kerék is, de valamennyire még lehetett haladni a kocsival, úgyhogy eljutottunk a kettes ellenőrző pontig, ahol viszont ki kellett jönnünk a pályáról.”

A célt ugyan érintették a fiúk, de jó néhány GPS-pontot kihagytak, így rengeteg büntetés vár rájuk. A szervizcsapat azonban azonnal elkezdett dolgozni a Mokkán, amint az megérkezett a táborba, mivel Szalayék a történtek ellenére szeretnék folytatni a versenyt.
„Rettentően csalódottak vagyunk, mert eddig jó versenyt vívtunk, és az eredményre sem lehetett panasz – tette hozzá Bunkoczi László. – Aztán jött az a gödör, amilyenből még legalább nyolcvan volt a pályán, de ez nem volt beírva az itinerbe, és pechünk volt vele. Nyilván mostantól egy másik verseny kezdődik számunkra, hiszen az összetettben már nem érhetünk jó eredményt, próbálunk rámenni a részeredményekre.”

A kamionos kategóriában a Kovács Miklós, Czeglédi Péter, Ács László (Scania) trió is alaposan megszenvedett a dűnéken. Három órába és háromszori ásásba telt átjutni rajtuk, és ami azután jött – a rá zkódós, hullámos szakasz – sem volt diadalmenet. A hármas fáradtan érkezett meg a táborba, pályafutása egyik legnehezebb szakaszának titulálta a hétfőit, és noha két helyet visszacsúszott az összetettben, még így is a 11. helyről várja a folytatást.
SILK WAY RALI
9. szakasz, Ürümcsi–Hami (össztáv: 813.89, ebből szelektív szakasz: 421 km). Autósok: 1. Stéphane Peterhansel, Jean-Paul Cottret (francia, Peugeot 3008 DKR) 4:09:22, 2. Lu Binglong, Sha He (kínai, Baicmotor BJ40L) 22 másodperc hátrány, 3. Liu Kun, Fang Mingji (kínai, SMG Buggy) 2:03 p h., …Szalay Balázs, Bunkoczi László (magyar, Opel Mokka) – egyelőre időeredmény nélkül.
Kamionosok: 1. Ajrat Margyejev, Ajdar Beljajev, Dmitrij Szvisztunov (orosz, Kamaz) 4:19:50, 2.  Szotnyikov, Ahmagyejev, Musztafin (orosz, Kamaz) 36 mp h., 3. Sibalov, Mokejev, Nyikitin (orosz, Kamaz) 5:09 p h., …13. Kovács Miklós, Czeglédi Péter, Ács László (magyar, Scania) 4:10:42 ó h.
Az összetettben. Autósok: 1. Cyril Despres, David Castera (francia, Peugeot 3008 DKR) 26:31:17, 2. Han Wei, Min Liao (kínai, SMG Buggy) 44:12 p h., 3. Menzies, Mortensen (amerikai, Mini) 51:23 ph, …Szalay Balázs időeredmény nélkül. Kamionosok: 1. Dmitrij Szotnyikov 27:50:00, 2. Sibalov 14:27 p h., 3. Margyejev 26:30 p h., …11. Kovács Miklós 11:11:46 ó h.
 

Ctrl+C - Ctrl+V, Hírek, Technikai sportok Tags:autósport, Opel Dakar Team, Qualisport, Qualisport Racing, Racing, rali, Scania, Scania Qualisport Torpedó, Silk Way Rally, sport, Szalay, technikai sport, teeprali, tereprali

Bejegyzés navigáció

Previous Post: Megszerezte első dobogós helyét a Toyota a Zöld Pokolban
Next Post: Halálos baleset Tiszafüreden

Kapcsolódó cikkek

  • Az e-rollerek, e-mopedek és e-biciklik töltésére indul hálózat Hírek
  • A legújabb Honda SH125i stílusa, felszereltsége Bemutató
  • A DAF kihirdette „A 2021-es év nemzetközi DAF-márkakereskedőjét” Ctrl+C - Ctrl+V
  • Szemet gyönyörködtető forma, amely birtoklási vágyat ébreszt Bemutató
  • Tudod-e hol ünnepli 30. szülinapját a Lexus? Eláruljuk Hírek
  • EXKLUZÍV! B. István magyarázza a gyenge bizony(H)itványt Hírek
A honlap a Médiabirodalom lapcsoport tagja.

Keresés

@bertapress
@tesztalelkemindennek
2023. október
hKscpsv
 1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031 
« szept    
Impresszum
Tulajdonos: Berta István

A honlap tartalmáért a szerkesztőbizottság felelős!

Rendszergazda: Varga Zsolt

e-mail:
bertanyuuz@gmail.com

A honlap a Médiabirodalom lapcsoport tagja.
#azélet1
A Börzsöny Speciális Mentők Egyesület támogatót keres
  • A HONOR X6a-val a vállalat újra a középkategóriás okostelefonok világában alkot nagyot
  • Még nagyobb szabadságot biztosít a Sencor új robotporszívója
  • A játszótéren is megjelennek a közösségi autók
  • Pénzügyi transzformáció most vagy soha
  • „Továbbvisszük példaképeink értékeit”
  • Van képünk hozzá (23.10.03.) –   Nissan Concept 20-23
  • A McLaren Speedtail által inspirált gitár a tökéletes múzsa
  • Van képünk hozzá (23.10.02.) –   Toyota APM Shuttle Cat Bus
  • Jobb, mint a Lego? A MEGA Barbie Corvette klasszikusan menő, és előrendelhető
  • Van képünk hozzá (23.10.01.) –  Toyota GR86 40th Anniversary Limited Edition Japan
  • Csomós Mixiék a Diósgyőr ralin teszteltek az Eb-futamra készülve
  • A Valhalla hibrid szuperautó első prototípusának tesztelése még idén megkezdődik
  • A legjobb üzemanyag fogyasztással rendelkező tehergépkocsi a Scania Super
  • A Siemens Mobility Mireo Plus hidrogénvonata sikeresen teljesítette első tesztútját Bajorországban
  • Éles teszt! Megnyerte első versenyét az új Toyota GR Yaris Rally2
  • Veszteséggel zárt a Nestlé Hungária az idei első fél évben
  • Neves hazai borászat termékeit forgalmazza a PENNY
  • Nagy István: ‘Az idén jó almatermés várható”
  • A Pick Szeged Zrt. kedvezőtlen gazdasági környezetben is növelte nyereségét az első hat fél évben
  • Magyar háztartások egyre kevesebb élelmiszert pazarolnak
  • Anitával és Sanyival a Toyota Corolla Crosst is körbejártuk
  • Anita és Sanyi a csoDálatoS DS 9 E-Tense modellel is megismerkedett
  • Begurulva a tik-tokon is!
  • Kivételes Land Cruiser 2024 First Edition podcast
  • Exkluzív Toyota Land Cruiser 2024 podcast
  • Világraszóló szenzációról podcastolunk
  • Egy kevéske “alap” Sandero
  • Nincs megállás! A tik-tokon is elindultunk!
  • 2024-es Toyota Land Cruiser First Edition podcast
  • Toyota Land Cruiser 2024 podcast
  • A 2024-es Honda NT1100 kiegészítői Bemutató
  • A 2024-es Honda NT1100 Dupla Kuplungos Automatikus Váltója Bemutató
  • A 2024-es Honda NT1100 erőforrása és elektronikája Bemutató
  • A 2024-es Honda NT1100 erőforrása Bemutató
  • A 2024-es Honda NT1100 váza és futóműve Bemutató
  • A vadonatúj WR450F Bemutató
  • A 2024-es Honda NT1100 stílusa és felszereltsége Bemutató
  • A 2024-es Honda NT1100 Bemutató

In memoriam Zsiska Ferenc

Youtube

NMHH

Mti hírfelhasználó

Copyright © 2023 Egyszer már láttam autót.

Powered by PressBook News WordPress theme

We use cookies on our website to give you the most relevant experience by remembering your preferences and repeat visits. By clicking “Accept”, you consent to the use of ALL the cookies.
Cookie settingsACCEPT
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SAVE & ACCEPT