Exkluzív különkiadással búcsúzik a BMW i3

+++ A BMW Group sorozatgyártásban kínált első tisztán elektromos meghajtású modelljéből már 250 000 darab készült
+++ A BMW i3 a zéró emissziójú vezetési élmény és az átfogó fenntarthatóság úttörőjeként írta be magát a vállalatcsoport történelmébe
+++ Könnyed átállás: a BMW Group lipcsei gyára a hálózatról tölthető hajtáslánc-technológiák alkatrészeinek gyártásával kamatoztatja tovább szaktudását
+++ 2023-tól itt egyazon gyárban látnak napvilágot az új BMW és MINI modellek, a világon először
+++ A fenntartható mobilitás lipcsei hagyományait az új, tisztán elektromos meghajtású MINI Countryman folytatja majd tovább

A BMW Group lipcsei gyárában véget ér egy korszak: nyolc és fél éven át tartó, maradandó pályafutása után befejeződik a BMW i3 sorozatgyártása. Kimeríthetetlen inspirációforrás, hamisítatlan innovációs úttörő és a vezetés zéró emissziójú élményének korszakalkotó hírnöke: erények, amelyek 2013-as debütálása óta mind a mai napig meghatározzák a BMW Group sorozatgyártásban kínált első tisztán elektromos meghajtású modelljét. A BMW i3 (kombinált energiafogyasztás (WLTP): 15,3 – 16,3 kWh / 100 km; kombinált energiafogyasztás (NEDC): 13,1 – 14,0 kWh / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás: 0 gramm / km) igazi egzotikumként érkezett meg a tisztán elektromos meghajtású autók máig szinte kiaknázatlan piacára, ahol már pályafutása alatt összetéveszthetetlenül karizmatikus klasszikussá fejlődött és az átfogó fenntarthatóság úttörőjeként írta be magát a vállalatcsoport történelmébe.

A BMW Group lipcsei gyára számára a BMW i3 búcsúzása az elektromos mobilitás új korszakának kezdetét is jelöli. Az úttörő modell sorozatgyártásának befejezésével a létesítmény könnyedén, azonnali hatállyal átáll a hálózatról tölthető hajtáslánc-technológiák további alkatrészeinek gyártására (2021 májusa óta az üzem a nagyfeszültségű akkumulátorok moduljait is gyártja), majd 2023-ban megérkezik a gyártósorokra az új, tisztán elektromos meghajtású MINI Countryman. A BMW Group lipcsei gyára így tovább kamatoztatja az elektromos mobilitás terén felhalmozott szaktudását, amellyel párhuzamosan a müncheni központú vállalatcsoport nemzetközi gyártási hálózatának első olyan létesítményévé is felfejlődik, amelyben egyszerre készülnek az új BMW és MINI modellek – a világon először.

A végső évforduló: Lipcsében a vezetés tisztán elektromos meghajtású élményének már 250 000 példánya látott napvilágot

A BMW i3 stílusosan köszön el, hiszen a lipcsei üzem gyártósoráról néhány nappal ezelőtt a sorozatgyártásban készült 250 ezredik példány is legurult. A prémium kompakt szegmensben így a BMW i3 minden kétséget kizáróan a világ legsikeresebb tisztán elektromos meghajtású modellje lett, amelynek népszerűsége – a kifutó modellektől várható enyhüléssel ellentétben – az évek során mit sem csökkent.

A BMW i3 világszerte több mint 74 országban talált gazdára, számos piacon jelentősen nagyobb piaci részesedést érve el a hálózatról tölthető modellek szegmensében, mint a BMW hagyományos modelljei a belsőégésű erőforrással szerelt autók mezőnyében. A BMW i3 ráadásul a világ minden táján újabb és újabb célcsoportokkal ismertette meg a márka által fémjelzett, prémium vezetési élményt: az első években a BMW i3 tulajdonosainak több mint 80 százaléka új ügyfélként csatlakozott a BMW Group családjához.

A BMW i3 töretlen népszerűsége és sikere a rendkívül egyedi járműkoncepcióban gyökerezik. A modell független járműstruktúrája egy alumínium padlólemez (Drive modul) és egy szénszál-erősítésű műanyagból (CFRP) készült utascella (Life modul) kettőséből épül fel. Amíg előbbi a tisztán elektromos hajtáslánc-technológia alkatrészeinek, a futómű-technológiának és a nagyfeszültségű akkumulátornak ad otthont, addig utóbbit már a kezdetektől az elektromos mobilitás szempontjai szerint, bőséges helykínálattal és prémium minőségű, jövőbe mutató műszerfal-, illetve középkonzol-kialakítással tervezték meg a mérnökök. Ugyanez igaz a karosszéria kialakítására is, amely még most, piaci bevezetése után kilenc évvel is iránymutatónak hat: a BMW i3 úttörő formanyelvét nem a divat vagy a státusz, sokkal inkább a technológiai avantgardizmus jegyében álmodták meg a készítők. A modell kizárólag a BMW Group lipcsei gyárában készül, a világ minden tájára.

Kimagasló szimbolikus erővel bíró, jövőbe mutató technológiai úttörő

A BMW i3 egyedülálló kvalitásai nem csupán az emisszió-mentes mobilitás felé vezető technológiai átállás úttörőjévé emelték a modellt, de a BMW Group megannyi területen iránymutató innovációs erősségét is büszkén hirdetik. „A BMW i3 kimagasló szimbolikus erővel bír” – mondta Oliver Zipse, a BMW AG igazgatótanácsának elnöke, aki a modell fejlesztési folyamatát „a BMW-s minta” azon legékesebb példájaként írta le, amelyet „az úttörő gondolkodást éltető bátorság, a különlegességre való törekvés és az új utak felfedezése” jellemez. És noha a BMW i3 búcsúzik, ez a fajta hozzáállás megmarad, hiszen – Oliver Zipse szavaival élve – „még a képességeit tekintve meglepő BMW iX vezérelvei is ezen vállalati kultúrában gyökereznek”.

A BMW Group lipcsei gyárának azon munkatársai, akik közreműködtek a BMW i3 sorozatgyártásában, nagyon is jól tudják, hogy ez a kultúra mit jelent a gyakorlatban. A BMW i3 már az első napjától kezdve jövőbe mutató technológiai úttörő volt, és nem csupán tisztán elektromos meghajtása okán: LifeDrive járműstruktúrájával az intelligens könnyűszerkezetes járműépítés terén is új autóipari mércéket állított fel. A BMW i3 kilenc évvel ezelőtti érkezésére a mérnökök Lipcsében innovatív sorozatgyártási folyamatokat állítottak rendszerbe, amelyeknek többek között a rendkívül magas szilárdságú és ultrakönnyű, szénszál-erősítésű műanyag (CFRP) nagyméretű, teljes vázszerkezetet adó öntése is része. A BMW Group ma a szénszál-erősítésű műanyag (CFRP) nagyipari megmunkálása és az alumínium futómű-technológiai alkalmazása terén egyaránt páratlan járműipari szaktudással büszkélkedhet.

„A BMW i3 egy igazi úttörő, az iránymutató gondolkodás négykerekű szimbóluma” – fogalmazott Milan Nedeljković. „A modellnek köszönhetően a lipcsei gyár a BMW elektromos mobilitásának otthona lett” – tette hozzá a BMW AG igazgatótanácsának gyártásért felelős tagja, aki kifejtette: a hálózatról tölthető hajtáslánc-technológiák alkatrészeinek gyártásával a lipcsei gyár így tovább kamatoztatja az elektromos mobilitás terén felhalmozott szaktudását és a jövőben is „elektromos” marad. „A Lipcsében működő üzem az elektromos mobilitás tudásközpontjává válik, amely alkatrészekkel látja el gyártási hálózatunkat, a világ minden táján” – mondta Milan Nedeljković.

Az elektromos mobilitás innovációs úttörője és többszörös díjnyertes

Típus-specifikus technológiai fejlesztéseinek köszönhetően a BMW i3 számos területen vált a BMW és a MINI márka innovációs úttörőjévé. A BMW i3s (kombinált energiafogyasztás (WLTP): 16,3 – 16,6 kWh / 100 km; kombinált energiafogyasztás (NEDC): 14,0 – 14,6 kWh / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás: 0 gramm / km) 135 kW / 184 lóerő maximális teljesítményre képes elektromos motorja 2020 óta a MINI palettáján is elérhető, a nagyvárosi vezetés élményének emisszió-mentes formáját váltva valóra. A tisztán elektromos meghajtású MINI Cooper SE (kombinált energiafogyasztás (WLTP): 15,2 – 17,6 kWh / 100 km; kombinált energiafogyasztás (NEDC): 14,9 – 16,9 kWh / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás: 0 gramm / km) az elmúlt két évben a brit prémiummárka legnépszerűbb modellváltozatává érett.

A BMW i3 számára eredetileg kifejlesztett BMW eDrive hajtáslánc-technológia ma már az ötödik nemzedékét éli és a BMW, illetve a MINI megannyi tisztán elektromos meghajtású és plug-in hibrid hajtáslánc-technológiával szerelt modelljéhez megrendelhető. Az elektromos mobilitás térnyerése pedig az elkövetkező években tovább folytatódik: 2030-ban a BMW Group már minden második új autóját tisztán elektromos meghajtással fogja értékesíteni.

Pályafutása során a BMW i3 megszámlálhatatlanul sok díjat, elismerést és kitüntetést nyert el. A modellt Németországban már 2013-ban „Zöld Kormánykerék” díjjal jutalmazták, amelyet három évvel később az Auto Bild és Bild am Sonntag magazinok „Arany Kormánykerék” díja is követett. A BMW i3 formanyelve, járműkoncepciója, utastere, fenntarthatósága, értéktartása és járműkapcsolati megoldásai nem csupán nemzeti és nemzetközi díjak teljes palettáját, de a legnagyobb autós szakmagazinok olvasói szavazatait is bezsebelték. Az Auto Zeitung és az auto, motor und sport német autós szakmagazinok mellett a modellt többek között a „Nagy-Britanniai Év Autója”, az „Év Zöld Autója”, a „Jövő Klasszikusa” és a „Svájci Év Autója” címmel illeték, miközben elhódította a „World Car Design Award”, az „iF gold product design award” és a francia „Trophée de l’argus” díjakat is.