• Egyéb

Ez is kiderült

Márciusban érkezik a Lexus kis szabadidőjárműve!

Egy európai Lexus-forgalmazó elkotyogta a régóta pletykált hírt: várhatóan már a Genfi Autószalonon be fog mutatkozni a Lexus UX végleges változata.

Két évvel ezelőtt nagy levegőt vett a Lexus, és megépítette eddigi legmerészebb, legpimaszabb és potenciálisan legkeresettebb autóját. Bár az UX városi szabadidőjármű akkor még csak formatanulmány volt, már akkor lehetett róla sejteni, hogy sorozatgyártásra van ítélve. Nem véletlenül: a márka grandiózus formai jegyeit ügyesen zsugorító, a konkurensek olykor túlságosan játékos, máskor esetlen és aránytalan apróságaival szemben teljes értékű, kompromisszumoktól mentes, épp csak helytakarékos Lexusnak tűnő jármű a világpiac egyik legnagyobb ütemben növekvő szegmensébe sorolható, ráadásul nincs hozzá fogható modell a márka palettáján, így házon belüli kannibalizmustól sem kell tartani.

Azt tehát lassan két éve tudjuk, hogy jön a Lexus UX, egy éve pedig hivatalosan is megerősítették a tényt. A konkrét időpontról azonban eddig nem esett szó – egészen mostanáig. Most viszont váratlan helyről, az elektromos és hibrid közlekedés fellegvárának számító Norvégiából érkezett a hír, hogy már idén márciusban, a Genfi Autószalonon ott lesz a Lexus standján a kompakt szabadidőjármű. A helyi vezető gazdasági folyóirat, a Dagens Næringsliv a Lexus Norge AS ügyvezetőjét, Knut-Erik Jahnsent idézve ambiciózus tervekről számolt be: a bevezetést követő két éven belül csak Európában százezer darabot szeretnének eladni az autóból.

Nincs okunk feltételezni, hogy az eredeti tanulmány méretei (4400 mm hosszú, 1520 mm magas, 1900 mm széles, tengelytávja 2640 mm) érdemben változnának, extravagáns dizájnját pedig mára utolérte a valóság, így jól megférne az új generációs RX szabadidőjármű vagy az LS luxusszedán mellett. Amire viszont feleslegesen is ácsingózunk, az a belső kialakítás: a hevederekből font ülések, az átlátszó tetőoszlopok, a szekrényajtóként nyíló oldalfal és a többi extravagáns részlet hiába lenyűgöző, a mindennapokban csak elvenne abból a megnyugtató harmóniából ami minden Lexus sajátja.

Megerősített hírek szerint a Lexus Európában már levédette az UX 200, UX 250 és UX 250h típusneveket. Ez arra enged következtetni, hogy a modell hajtáslánc választéka legalább részben osztozik a középkategóriás NX szabadidőjárművel – az UX 200 saját értelmezésünk szerint a márka kétliteres turbómotorját, míg a másik két kódnév a Toyota Camryből ismert, díjnyertes benzines, illetve full hibrid erőforrásokkal megegyező hajtásláncokat takarja. A turbómotoros változat elsősorban Oroszországban, az UX250 az USA-ban számíthat sikerre (bár az UX észak-amerikai forgalmazásának kérdéséről a mai napig nem döntött még a Lexus); Európában, ahol a Lexus eladásokon belül 60 százalék fölötti részesedéssel bírnak a hibridek, nem is kérdés, hogy melyik variáns lesz a legnépszerűbb.

Fotók: Lexus

http://egyszermarlattamautot.hu/2018/01/27/lexus-ux-concept/