Skip to content

Egyszer már láttam autót

…és ettől már szakértő – is lehetnék

  • Kezdőlap
  • Hírek
  • Közlekedés
  • Bemutató
  • Motor
  • Technikai sportok
  • Teszt a lelke
  • Toggle search form

Ez már biztos!

Posted on 2017.09.17. By AztaCARom

Két különböző környezetbarát hibrid hajtással kínálja modelljeit a jövőben a Toyota.

Miközben a Frankfurti Autószalon több nagy autógyártó elektromos kínálatának drasztikus bővítése kapcsán tett látványos ígéreteitől volt hangos, a világ legzöldebbnek és leginnovatívabbnak tartott autógyártója, a forradalmi hibrid technológia révén immáron két évtizede az alternatív hajtásláncok fejlesztésének éllovasaként elismert Toyota szerényebb, ám a valós piaci értékesítések kapcsán valószínűleg sokkal fontosabb bejelentést tett.

Jóllehet a tisztán elektromos hajtás élhetősége számos szempont – így az infrastruktúra fejletlensége, az autók hatótávja és töltési ideje – okán még legalább egy évtizedig nem lesz kézzelfogható realitás, és éppen a Toyota az, aki a legelőrehaladottabb fejlesztéseket tudhatja magáénak az ezeket a fékező tényezőket kiküszöbölő akkumulátorok fejlesztése terén, így várhatóan elsőként kínál majd elérhető árú és a mindennapokban is praktikusan használható elektromos autót (az ezzel párhuzamosan fejlesztett abszolút zöld, melléktermékként csupán tiszta vizet kibocsátó hidrogén üzemanyagcellás technológia mellett), a hangzatos elektromos autó offenzívát ígérő versenytársakkal szemben a japán gyártó sokkal egyszerűbb, ám gyakorlati szempontból vélhetően mégis fontosabb fejlesztés mellett kötelezte el magát.

A Toyota ugyanis a Frankfurti Autószalonon leleplezte a futurisztikus dizájn és a környezetbarát hibrid hajtás hihetetlenül sikeres kombinációjának eredményeként már bemutatása után alig fél évvel elképesztő értékesítési darabszámokat produkáló vadonatúj C-HR kupé-crossoverre épülő C-HR Hy-Power tanulmányt – egy olyan crossover új értelmezéseként, amelynek látványa egyértelműen jelzi, hogy egy új, még inkább teljesítményre hangolt hibrid rendszer hajtja.

Ennek kapcsán Dr. Johan Van Zyl, a Toyota európai elnök-vezérigazgatója bejelentette, hogy a környezetbarát hibrid hajtást mintegy 20 évvel ezelőtt világhódító útjára indító, azóta prémium márkájával, a Lexusszal együtt világszerte több, mint 11 millió hibrid modellt értékesítő a Toyota a jövőre nézve azt tervezi, hogy legfontosabb modelljeinek kínálatában két különböző hibrid hajtás is szerepeltet. Az egyik hajtáslánc – a jelenleg kapható technológiához hasonlóan – gazdaságos üzemeltetést és alacsony üzemanyag-fogyasztást kínál majd. A másik változat mindezt nagyobb teljesítménnyel és még élvezetesebb vezetési élménnyel egészíti ki. Van Zyl ígérete szerint a vállalat a jövő év elején közöl további részleteket a tervvel kapcsolatban.

Egy biztos: az elektromos és benzines hajtást kombináló, a fékezési energiát elektromos energiává alakító környezetbarát hibrid hajtás fejlesztésében élen járó, és a plug-in hibrid hajtást is jegyző Toyota és Lexus több hibrid autót adott el világszerte, mint bármely versenytársa (gyakorlatilag az összes többi autógyártó együttes eladásának többszörösét). Éppen ezért nem csupán a technológia fejlesztésében, de a piaci igények feltérképezésében is kimagasló előnye van versenytársaival szemben.

És miközben az elektromos autók forradalmát is a Toyota által kifejlesztett hibrid hajtás indította el, a Toyota továbbra is élhető, a mindennapokban is praktikusan használható autókat kínál, amelyek nem kívánnak meg kompromisszumokat a vásárlóktól – nyilván autóinak legendás minősége és megbízhatósága mellett ez is hozzájárul a japán gyártó világelsőségéhez. Így annak ellenére, hogy az élhető elektromos autók fejlesztése tekintetében is élen jár, azokat csupán akkor tervezi bemutatni amikor – szakértői várakozások szerint ismét csak világelsőként, a következő évtized első felében – olyan autókat kínálhat majd, amelyek kiküszöbölték a jelenleg a versenytársak által kínált elektromos autókra jellemző összes gyermekbetegséget. Teszi mindezt úgy, hogy az elektromos hajtás sok szempontból praktikusabb (így az elektromos energia tárolásának és szállításának kérdésére is választ adó) alternatívájaként már ma kínál abszolút zöld, hidrogén üzemanyagcellás autót, amelynek kapcsán számos szabadalmat ingyenesen megosztott versenytársaival a technológia elterjedésének felgyorsítsa érdekében.

Éppen ezért világ legfejlettebb, az új Priusban bemutatott, negyedik generációs hibrid hajtását, és a Lexus két új zászlóshajójában, az LS luxus szedánban és az LC szupersport kupéban debütáló forradalmi, egyszerre környezetbarát és teljesítményorientált Multi Stage Hybrid (többfokozatú hibrid) rendszert is jegyző japán gyártó úgy döntött, hogy a tervek szerint 2020-ra világszintű értékesítéseinek 50%-át kitevő (Európában már ma több, mint 45%) hibrid hajtás területén kínál valami egészen újat a vásárlóinak.

„Az szerencsére ma már keveseknek újdonság, hogy a hibrid meghajtásnál jelenleg a piacon nem létezik racionálisabb választás: miközben egy hibrid autó ára ma már nagyságrendileg egy hasonló felszereltségű dízelének felel meg, számtalan előnyt kínál vele szemben az alacsonyabb városi fogyasztáson át egészen addig, hogy egy hibrid autóban ötször kevesebb alkatrész van mint egy dízelben, és hiányoznak belőle az olyan, könnyen költséges javítási számlákat eredményező alkatrészek, mint a könnyen kopó turbófeltöltő, a kettős tömegű lendkerék, a karbantartást igénylő részecskeszűrő, az NOx szűrő, a kényes kuplung, a nagynyomású üzemanyagellátó rendszer, miközben még a fékrendszer is jóval mérsékeltebb kopásnak van kitéve mint egy dízel esetében. Könnyen belátható, hogy az alacsonyabb üzemanyagfogyasztás, valamint szerviz és karbantartási költségek révén a hibrid autók üzembentartási költsége messze elmarad a dízelekétől. Ezt a magánvásárlók mellett mára a flottaügyfelek is felismerték, ami meg is látszik a hibrid értékesítések növekedésének elképesztő ütemében. Mindeközben szemben a tisztán elektromos autókkal a hibrid modellek nem igényelnek külső töltést, a hagyományos dízel/benzin üzemű autókhoz hasonló hatótávval rendelkeznek, és városi használat során akár 60-70%-ban elektromos üzemben közlekednek.” – fogalmaz Varga Zsombor, a Toyota és Lexus márkák magyarországi kommunikációjáért felelős vezetője.

„Az is széles körben ismert, hogy a hibrid hajtásláncok fejlesztése tekintetében a versenytársakkal szemben évtizedes előnnyel rendelkező, és a világszintű hibrid eladások mintegy 80%-át jegyző Toyota és Lexus a piac legszélesebb hibrid portfólióját kínálja, világszerte 34, Európában 16 modellel, a városi kisautó Toyota Yaristól a szupertsportkupé Lexus LS-ig. A mostani bejelentés révén ugyanakkor ügyfeleink még az eddiginél is szélesebb választási lehetőség előtt állnak majd, hiszen valamennyi fontos, hibrid meghajtással kínált Toyota modellünk, a Yaristól az Aurison és a C-HR-en át a RAV4-ig elérhető lesz az alacsony fogyasztást kínáló hagyományos, és az ezt még élvezetesebb vezetési élménnyel kiegészítő teljesítményre hangolt hibrid hajtással.” – teszi hozzá a szakember.

Ctrl+C - Ctrl+V, Hírek Tags:hibrid, környezetbarát, Toyota

Bejegyzés navigáció

Previous Post: A Ferrari már a rajtnál "elgyurcsányolta", Hamilton jól kapta el az indulást és köszönte szépen a lehetőséget
Next Post: Kiss Norbert ötödik és harmadik Zolderben

Kapcsolódó cikkek

  • Adam Opel 160 éve alapította cégét Ctrl+C - Ctrl+V
  • Ittas férgeket szűrtek ki a rendőrök a forgalomból Ctrl+C - Ctrl+V
  • Elektromos autókat kaptak állami intézmények Hírek
  • Több villamos helyett is pótlóbusz jár a fővárosban Hírek
  • Útlezárás Győrben, mert világháborús lőszereket találtak Hírek
  • Már mintegy 850 elektromos járművet vásárolhatnak meg a pályázati támogatással Hírek

Keresés

2023. április
hKscpsv
 12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
« márc    
Impresszum
Tulajdonos: Berta István

A honlap tartalmáért a szerkesztőbizottság felelős!

Rendszergazda: Varga Zsolt

e-mail:
bertanyuuz@gmail.com

A honlap a Mi az a blogger lapcsoport tagja.
  • Világszínházi ünnepre készül a MITEM
  • Megjelent az ADM 4.2 – az ASUSTOR operációs rendszer legújabb verziója
  • Mi a különbség a zöld és a fenntartható épületek között?
  • Szombaton indul a tavi viharjelzési szezon
  • Véget ért a Médiaunió „Mentés másként” kampánya
  • Verstappen az első, Alonso a második szabadedzés leggyorsabbja
  • Van képünk hozzá (23.03.31.) – Toyota C+ walk s
  • Új lelátót építenek a Hungaroringen
  • Egyeztetés a hazai mezőgépgyártók és forgalmazók sikeréért
  • Van képünk hozzá (23.03.30.) – Lexus NX
  • A tesztek során a kutatók eddig nem találtak emberre veszélyes vírusokat a hazánkban terjedő inváziós szúnyogokban
  • Sikeresen tesztelték a Wigner FK szakemberei a szupravezető részecskegyorsító mágnest Svédországban
  • A Ford Explorer jól teljesítette IIHS töréstesztet
  • “Kicsit szarul” működik az e-matrica lekérdezés – De, nem mindenhol!
  • “Tesztversennyel kezdjük a 2023-as szezont”
  • Akár 60%-os húsvéti árcsökkenés az ALDI-nál
  • (K)Áder János szerint jó hír, hogy jövőre visszaválthatók lesznek az italosüvegek és -dobozok
  • Több cukrot, lisztet, olajat, tejet, csirkemellet és tojást vehetünk mostantól a SPAR-üzletekben
  • Demonstráltak az erdélyi gazdák, emésztőgödörbe öntötték a tejet
  • Üdvözöld a tavaszt a Bárány Napokkal!
  • Alaposan körbejárták a Nissan Townstar modellt is
  • A Grandlandot is megtapogatták
  • Megérkezett hazánkba is a frissített DS 3 és DS 7
  • Gondoltad volna, milyen nehézségekkel/veszélyekkel kell megküzdenie egy látássérült embernek a mindennapi közlekedésben?!
  • ASA…
  • Peugeot 508 SW
  • Alpine A110 S
  • A frissített DS 7-essel is gurultunk
  • DS 3 bemutatón jártunk
  • Túl a háromszázezren
  • A 2023-as AMTS – Autó Motor & Tuning Show – minden korábbi rekordot megdöntött Ctrl+C - Ctrl+V
  • Franciaországban megtiltják a 14 éven aluliak számára az elektromos roller használatát Hírek
  • 2023-ban számtalan program várja az élménymotorozás szerelmeseit Ctrl+C - Ctrl+V
  • BMW Motorrad International GS Trophy 2024 Namíbia Ctrl+C - Ctrl+V
  • A BMW R 18 Iron Annie egy fantasztikus, repülőgépek által ihletett egyedi motorkerékpár Bemutató
  • Brabus KTM 1300 R Edition 23 fotócsokor Hírek
  • Brabus KTM 1300 R Edition 23 képgaléria Hírek
  • A Harley-sok Egerbe mennek és újraélesztenék a Berva mopeded Ctrl+C - Ctrl+V

Copyright © 2023 Egyszer már láttam autót.

Powered by PressBook News WordPress theme

We use cookies on our website to give you the most relevant experience by remembering your preferences and repeat visits. By clicking “Accept”, you consent to the use of ALL the cookies.
Cookie settingsACCEPT
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SAVE & ACCEPT