„Ez volt életem legizgalmasabb és legkorrektebb csatája…”

A Toyota Gazoo Racing gyári csapatát verve második helyen ért célba a magyar páros a Nürburgring Langstrecken Serie (NLS) negyedik, június végi fordulóján.

Miután a Nürburgringi 24 órás futamon Lengyel Ádám kitérőt tett, és a Toyota Gazoo Racing Europe negyedik pilótájaként, egy Toyota GR Supra GT4 volánja mögött tett tanúbizonyságot tehetségéről és terhelhetőségéről az NLS (Nürburgring Langstrecken Serie) bajnokság idei negyedik fordulójában ismét hazai csapata, a Car Competition Racing Team színeiben, Molnár Bendegúz oldalán állt rajthoz a fiatal versenyző.

A páros a géposztály harmadik legjobb idejével kvalifikálta magát a június 25-én, szombaton megrendezett, négyórás futamra. Ezzel nem csak a mezőnyben induló Toyota GT86 CS Cup versenyautók közül bizonyultak a leggyorsabbnak, hanem a Toyota Gazoo Racing gyári csapatánál is jobb időt futottak. Ez azért volt nagy szó, mert Kataoka Tatsuya és Sasaki Masahiro már az új generációs Toyota GR 86-ossal állt rajthoz.

A déli rajtnál a szokásos egy helyett két cél lebegett Bendegúz és Ádám szeme előtt. Amellett, hogy minél jobb eredményt szerettek volna elérni saját géposztályukban, a gyári Toyota-csapatot is maguk mögött kívánták tartani. A fiataloktól megszokott szívós, egyenletes teljesítménynek, és a csapat kiváló háttérmunkájának köszönhetően mindkét küldetést sikeresen teljesítették.

A remek összhangnak, no és némi szerencsének köszönhetően – a kvalifikáció során a második helyre rangsorolt német csapatnak a futamon a mezőny legvégéről kellett indulnia egy szabálytalanságot követő büntetés miatt – összesítésben a 121 indulóból az előkelő 68. helyen végeztek, és ezzel a végső elszámolásnál kategóriájuk második helyén zárták a futamot. A bajnokság alakulása szempontjából ez volt a fontosabb eredmény, ugyanakkor különleges élmény volt a TGR gyári csapatával csatázni. A GR 86 nagyon erős köröket futott, legjobb idejük megelőzte a magyar fiúkét, ugyanakkor Bendegúz a rajt után hat körön át tartotta maga mögött a magasabb fejlettségi szintet képviselő versenyautót. A fiatal versenyző a futam után úgy fogalmazott, ez volt élete talán legizgalmasabb és legkorrektebb csatája… A Car Competition Racing Team képességeit és felkészültségét dicséri, hogy a leintésnél öt hellyel előrébb végeztek, mint a Gazoo Racing duója.

Az NLS hamarosan nyári szünetre megy, hogy aztán a csapatok szeptember második hétvégéjén egy 12 órás monstre versennyel térjenek vissza a pihenőről. Addig azonban hátra van még egy futam: a július 9-i hatórás Rowe ADAC Ruhr-Pokal-Rennen, amire már most megkezdte a felkészülést a magyar csapat.

Fotók: Toyota Gazoo Racing