Skip to content

Egyszer már láttam autót

…és ettől már szakértő – is lehetnék

  • Kezdőlap
  • Hírek
  • Közlekedés
  • Bemutató
  • Motor
  • Technikai sportok
  • Teszt a lelke
  • Toggle search form

Ezekkel a megoldásokkal hoz újabb dimenziókat az autóiparba a Lexus

Posted on 2018.05.10.2018.05.10. By Iroda Távirati

A világ vezető környezetbarát prémium hibrid gyártójaként ismert Lexus vadonatúj zászlóshajójában, az LS luxuslimuzinban számos olyan egyedi ötlet és egészen különleges megoldás kapott helyet, amelyek méltán helyezik a prémium kategória csúcsára a japán luxusautó gyártó presztízsmodelljét. Ezek közül mutatunk be az alábbiakban hetet.

Az LS műszerfalának kidolgozása – feszes formai megoldás

A műszerfal teljes szélességében végigfutó, lendületes vonalak az új LS belső kialakításának meghatározó elemei. Ezt az egyedi megoldást egy hagyományos japán hangszer, a japán hárfaként is ismert koto húrjai ihlették. És bár a kabinban sok helyütt találkozhatunk a tradicionális japán esztétikát idéző megoldásokkal, a műszerfal az az elem, ami egyértelművé teszi, hogy az LS-ben a japán hagyományok és szokások öltenek formát. A ‘koto-húr’ stílusú műszerfalon fix élek jelképezik a húrokat, a mozgatható élek pedig a kabinba irányuló légáramlat beállítására szolgálnak. A ‘húrok’ látványa akkor is töretlen marad, amikor a szabályzó elemeket oldalra vagy le-fel mozgatjuk. A mozgatható élek világszínvonalú dizájnjának köszönhetően a klímaberendezés mindig tökéletes teljesítménnyel működhet; így javítja a dizájn az új LS zászlóshajó szedán funkcionalitását és a teljesítményét.

Az LS Hiatsu masszázsülései – a vezető fáradtságának csökkentése

Az Omotenashi vendégszeretet értékei az új LS-ben nemcsak az utasok kellemes közérzetét szolgálják, hanem az is, hogy a vezető ne fáradjon el, és mindig friss maradjon; ezt a vezetőülés masszázsprogramja biztosítja. Ez a funkció felfrissíti a vezetőt, aki így jobban összpontosíthat a forgalomra, vagyis biztonságosabban autózhat. A Lexus arra törekszik, hogy már előre kitalálja a termékeit használó emberek igényeit. Az LS shiatsu masszázs funkciója újabb példája annak, hogyan teremt a Lexus autóiban lenyűgöző élményt. A Lexus tervezési alapelveinek középpontjában az ember áll, és mérnökeink mindig az utasok kellemes közérzetét tartják szem előtt. Jó példa erre, hogy az új LS olyan első üléssel is felszerelhető, ami shiatsu-stílusú masszázzsal frissíti fel a benne ülő ember comb- és hátizmait. A rendszer öt különböző masszázsprogramot kínál; ezek közül kettő az egész testre hat, három pedig bizonyos területekre összpontosít. A programok a multi-információs kijelzőn választhatók ki. Ez a megoldás segít abban, hogy az autós teste és szelleme mindig friss maradjon, miközben a masszázs nem vonja el a figyelmét a vezetésről.

Az LS belső világítása – japános hangulatú fények

Az LS utastere tökéletesen tükrözi a Lexus elképzelését az omotenshi vendégszeretetről. A belső világítás finom fényhatásai olyan aurát teremtenek, amitől a kabin hívogató, luxushangulatú térré válik. Az új LS-ben alacsonyan helyeztük el a fényforrásokat, hogy lágy fényük már az ajtó nyitásának pillanatában üdvözölje az utasokat. A belső világítást a japán kultúra ihlette: a fényforrások olyan hangulatot teremtenek, mint azok a papírral bevont, szögletes lámpások, amelyekkel a XVII-XVIII. századi Edo-korszakban volt szokás megvilágítani a japán tatami-szobákat. A dizájnerek képzeletét megragadta e lámpások lágy derengése. Az LS utasterének világítása nyugodt és békés atmoszférát teremt, ami az éjszakai utazások alatt csökkenti a stresszt. A fényforrások az ajtók dekorációs paneljei és a kartámaszok mögött kaptak helyet, és szórt fényük az utasok közvetlen környezetét világítja meg, kellemesen javítva ezzel a térérzetet.

Az LS légrugózása – új magasságokban

Egy luxusautóba méltósággal kell beszállni és kiszállni, nem pedig kényelmetlenül összegörnyedve. Sok luxuslimuzint azonban alacsonyra építenek, hogy ezzel is javítsák a légellenállását, így a Lexusnak olyan megoldást kellett találnia, ami mindkét problémára választ jelent. Ez nem más, mint a magasságállító rendszer, ami menet közben alacsonyan tartja a hasmagasságot, parkolás közben viszont megemeli az autót, hogy utasok könnyebben tudjanak ki- és beszállni. A Lexus új, elektronikus vezérlésű légrugózása automatikusan magasabbra emeli a karosszériát, amikor valaki kiszáll vagy beül, így a folyamat sokkal kényelmesebb és nyugalmasabb. Ez az üzemmód akkor aktiválódik, amikor az ajtókat kinyitják vagy becsukják (illetve a zárat nyitják vagy zárják), vagyis az LS az omotenashi szellemében már jó előre felméri és kiszolgálja az utasok igényeit.

Az LS Mark Levinson Reference audiorendszere Quantum Logic Immersion és Clair-Fi® technológiával – magával ragadó zenei élmény

A Lexus már hosszú ideje működik együtt a Mark Levinson márkával, a legkiválóbb audiorendszerek világhírű gyártójával és a minőségi zenelejátszás úttörőjével. A világ autóiparában teljesen egyedinek számító együttműködés most még magasabb szintre lépett az új Mark Levinson Reference Audiorendszer megalkotásával, ami a finom hangzások visszaadásával és a zene magával ragadó erejének hű reprodukálásával olyan kivételes élményt kínál, mintha a hallgató egy koncertterem legjobb helyére váltott volna jegyet, ahol semmi sem zavarja abban, hogy átadja magát a zene élvezetének. A kizárólag az új Lexus LS-hez megrendelhető Mark Levinson 3D QLI Reference Surround rendszerben nem kevesebb, mint 23 hangszóró található. Ezek a kabin stratégiailag meghatározott 16 pontján kaptak helyet, hogy minden eddiginél jobb minőségű zenei élményt nyújtsanak. A fejlett Quantum Logic Immersion technológia egyéni csatornákra bontja az audiojelet, majd ezeket újrakeverve ideális térbeli hangzást nyújt. A Clari-Fi® technológia még a tömörített zenefájlok minőségét is képes megjavítani.

Az LS klímarendszere –a gondoskodás melege

Az új Lexus LS-ben az omotenashi azt is jelenti, hogy az utastér hőmérsékletének beállítása több, mint egyszerű hűtés vagy fűtés. A kifinomult klímamenedzser rendszer minden egyes ülésen ellenőrzi utas testhőmérsékletét és környezetének hőfokát, és automatikusan ehhez igazítja a fűtést, a légbefúvást és a levegőminőséget. Az új LS szedánban a Lexus klímamenedzserének legújabb változata minden eddiginél precízebben szabályozza az utastér hőmérsékletét. Az infrás érzékelők folyamatosan ellenőrzik a kabin 16 zónáját, finoman beállítva a légbefúvás hőfokát és irányát, és összehangolva a fűtő és szellőztető rendszer működését az ülés saját klimatizálásával. A rendszer még a környezet külső hatásait is figyelembe veszi, így például másképp állítja be a hőmérsékletet, ha az ablakon betűző napsugarak felmelegítik az utasteret.

Az LS zajcsökkentő kerekei – szinte tökéletes csendben suhanni

Nemcsak az LS utasterének kialakítása szolgálja a kivételesen békés, nyugalmas és kellemes utazást. A Lexus minden lehetőséget megragadott ahhoz, hogy a kabin a lehető legcsendesebb legyen, ezért újfajta keréktárcsákat tervezett, amelyek elnyomják a gumiabroncsok gördülésének zaját. A zajcsökkentő kerekek minimálisra csökkentik az utastérbe beszűrődő hangokat, még akkor is, ha az autó nagy sebességgel halad. A Lexus zajcsökkentő kerekének titka, hogy a keréktárcsa peremében kialakított rezonátorlyuk felé tereli az abroncsok belsejében keletkező hanghullámokat, ahol azok a súrlódás hatására hővé alakulnak. Ennek egyik előnye, hogy a kerekek zaja így nem jut el az utastérig, a másik előny pedig, hogy ezek a keréktárcsák könnyebbek és merevebbek, így az LS még finomabban irányítható és kevesebbet fogyaszt.

Bejegyzés navigáció

Previous Post: Változások a közúti és a közösségi közlekedésben a Várkert Bazárnál tartandó rendezvény miatt 2018. május 11-étől 13-án hajnalig
Next Post: Balesetben meghalt egy kerékpáros a 11-es úton Esztergomnál

Keresés

2023. március
hKscpsv
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031 
« febr    
Impresszum
Tulajdonos: Berta István

A honlap tartalmáért a szerkesztőbizottság felelős!

Rendszergazda: Varga Zsolt

e-mail:
bertanyuuz@gmail.com

A honlap a Mi az a blogger lapcsoport tagja.
  • A streaming hozza a hangfelvételipar legtöbb bevételét
  • Családi hétvége a Városligetben
  • Kezdődik a Reflex5!
  • Meghosszabbították a 16. KAFF nevezési határidejét
  • Parov Stelar Debrecenben
  • Van képünk hozzá (23.03.23.) – Alpine A110 S
  • Van képünk hozzá (23.03.22.) – MG4
  • Petőfi Sándor kutyája éve még BKV-zni is megtanult
  • Van képünk hozzá (23.03.21.) – Bronco
  • Neves társaságba került Alonso a századik dobogós helyezésével
  • A hétvégén tesztelik a biztonsági rendszereket
  • A teszteredmények után az ADAC veszélyesnek tart hét nyári abroncsot
  • A Toyota Highlander így teljesítette az IIHS töréstesztet
  • Táborfalván tesztelik a Magyar Honvédségben rendszeresített kézifegyvereket
  • A Mustang név “meggyalázása” jól teljesítette IIHS töréstesztet
  • Tovább folytatódik az együttműködés az RTL népszerű reggeli műsorával
  • Így készül a Kanelbulle
  • Visszahívnak egy a Danone OIKOS Görög élőflórás joghurtot
  • Mautner Zsófi főzelékeit ízlelgette a világhírű séf
  • Nehéz manipulálni a bacont
  • Megérkezett hazánkba is a frissített DS 3 és DS 7
  • Gondoltad volna, milyen nehézségekkel/veszélyekkel kell megküzdenie egy látássérült embernek a mindennapi közlekedésben?!
  • ASA…
  • Az Evolveo Z5 Strongphone-t is “megleste” Sanyi (Videóval!)
  • Az e-Power után röviden az e-Pedálról is
  • Alpine A110 S
  • A frissített DS 7-essel is gurultunk
  • DS 3 bemutatón jártunk
  • Túl a háromszázezren
  • Nagyon röviden a dízel Astráról (is)
  • 2023-ban számtalan program várja az élménymotorozás szerelmeseit Ctrl+C - Ctrl+V
  • BMW Motorrad International GS Trophy 2024 Namíbia Ctrl+C - Ctrl+V
  • A BMW R 18 Iron Annie egy fantasztikus, repülőgépek által ihletett egyedi motorkerékpár Bemutató
  • Brabus KTM 1300 R Edition 23 fotócsokor Hírek
  • Brabus KTM 1300 R Edition 23 képgaléria Hírek
  • A Harley-sok Egerbe mennek és újraélesztenék a Berva mopeded Ctrl+C - Ctrl+V
  • Fotókon a Brabus KTM 1300 R Edition 23 Hírek
  • Brabus KTM 1300 R Edition 23 Bemutató

Copyright © 2023 Egyszer már láttam autót.

Powered by PressBook News WordPress theme

We use cookies on our website to give you the most relevant experience by remembering your preferences and repeat visits. By clicking “Accept”, you consent to the use of ALL the cookies.
Cookie settingsACCEPT
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SAVE & ACCEPT