Skip to content

Egyszer már láttam autót

…és ettől már szakértő – is lehetnék

  • Kezdőlap
  • Hírek
  • Közlekedés
  • Bemutató
  • Motor
  • Technikai sportok
  • Teszt a lelke
  • Toggle search form

Ezt se gondoltad volna! Toyoták, amelyek egy vagyont érnek

Posted on 2018.01.03.2018.01.03. By Iroda Távirati

Idősebb korú Toyoták általában szürreális megbízhatóságukkal, extrém futásteljesítményükkel szokták lenyűgözni a nagyérdeműt. Van azonban a márkának egy másik, még fényesebben ragyogó oldala is…

Fél-egymillió kilométer, három-négy évtized – már fel sem kapja a fejét az ember, ha olyan, zavartalanul működő Toyotákról hall, amelyeknek minden mérnöki számítás szerint már régen a bontóban lenne a helyük. A japán márka gyártmányai az autóipar serpáiként váltak közismertté, elpusztíthatatlan, végletekig megbízható teher- és utashordóként szolgálják névtelenül gazdáikat és azok leszármazottait.

Léteznek azonban olyan „őszes halántékú” Toyoták is, amelyek a felső tízezer színpompás, ragyogó világában vívtak ki maguknak helyet, és nem is akármilyet. Gyűjtői értékkel bíró ritkaságok ezek, koruk legkifinomultabb gépezetei. Amikor felbukkannak egy-egy kiállításon vagy aukción, patinás luxusmárkák képviselőit szorítják ki a reflektorfényből, és olyan összegekért találnak gazdára, amelyek egy tömegpiaci gyártó típusától nem gyakoriak, és rendszerint nem is elképzelhetők.

Január 18-án és 19-én, Arizonában rendezik meg például a Sotheby’s soron következő luxusautó-árverését, amelynek az egyik legnagyobb szenzációja nem egy Ferrari vagy Rolls-Royce, hanem egy Toyota GT2000 lesz. A hatvanas évek derekán a Yamahával közösen kifejlesztett, kecses kétüléses kupé műszaki paraméterei okán is megérdemelte volna a világhírt (kétliteres, soros hathengeres motorja 150 lóerőt adott le, végsebessége elérte a 220 km/h-t), de igazából elképesztően harmonikus vezethetőségével, fényűző felszereltségével és igényes kidolgozásával nyűgözte le kora szakújságíróit.

Ki tudja, milyen elsöprő sikert arathatott volna a világpiacokon, ha gyártását nem korlátozzák mindössze 351 példányra. Ebből következő ritkasága viszont ma a gyűjtők megbecsült kincsévé teszi. Hatványozottan igaz ez a januárban kalapács alá kerülő példányra, amely nem csupán balkormányos (a legtöbb GT2000 a japán belpiacra készült), de ráadásul az annak idején igen rövid ideig kínált, ezért ultra kívánatos Bellatrix-sárga fényezéssel készült – mindössze hat ilyen kivitelű autóról tud a szakirodalom!

Ezek után nem meglepő, hogy a 35 éve gyűjtői kézben lévő, 1983-ban és 2003-ban teljes körűen felújított autóval szemben elképesztően magas elvárásokat támasztanak a Sotheby’s aukciós ház értékbecslői: a várakozások szerint akár 700 ezer dollárt, azaz 182 millió forintot is hozhat az autó. Ez csaknem kétszer annyi, mint amennyibe bevezetésekor egy vadonatúj Lexus LFA szupersportautó került, és ha tényleg eléri a megcélzott értéket, minden idők második legdrágább Toyota járműveként vonulhat be a világtörténelembe. Az abszolút csúcsot a kilencvenes évek legvégén bemutatott Toyota GT One (TS020) pályaversenyautó utcai kivitele tartja: az akkori FIA szabályzat értelmében a homologizációhoz legalább két rendszámozható példányt kellett készíteni az autóból. A 610 lóerős, 900 kilogramm tömegű torpedó végsebességét 380 km/h-ban korlátozták, álló helyzetből 3,2 mp alatt gyorsult 100 km/h-ra. Árát soha nem hozta nyilvánosságra a Toyota, de a becslések szerint 1,3 millió dollárt ért.

Ugyanezen az arizonai árverésen egyébként egy makulátlan állapotú, szintén sárga fényezésű, 1979-es Toyota FJ43 Land Cruiserre is szert tehetünk, várhatóan 100 ezer dollár (26 millió forint) körüli áron.

Az se essen viszont kétségbe, aki januárban nem jut el az Egyesült Államokba, a Tokiói Autószalon (két ilyen van a szigetországban) keretében megrendezendő árverésen egy 1994-es Toyota Supra kerül hamarosan kalapács alá. Nem is akármilyen példány: az extravagáns megoldásairól ismert Top Secret japán tuningműhely által kezelésbe vett autó egyrészt arany fényezése, másrészt a Toyota Century luxuslimuzinból átemelt, 930 lóerősre felpiszkált 5.0 V12-es motorja miatt is jogot formálhat az osztatlan figyelemre.

A BH aukciós ház nem becsülte meg előre a teljességgel egyedi autó árát, de ha csak a 358 km/h-s mért végsebességet figyelembe vesszük, vélhetően komoly összeget kell majd a csekkre írnia a szerencsés nyertesnek.

Fotók: Sotheby’s, és Top Secret műhely

Bejegyzés navigáció

Previous Post: Megszűnt a forgalomkorlátozás az M3-as autópályán, Hatvan közelében
Next Post: Négy tatabányai lakos halt meg a reggeli balesetben
A honlap a Médiabirodalom lapcsoport tagja.

Keresés

@bertapress
@tesztalelkemindennek
2023. október
hKscpsv
 1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031 
« szept    
Impresszum
Tulajdonos: Berta István

A honlap tartalmáért a szerkesztőbizottság felelős!

Rendszergazda: Varga Zsolt

e-mail:
bertanyuuz@gmail.com

A honlap a Médiabirodalom lapcsoport tagja.
#azélet1
A Börzsöny Speciális Mentők Egyesület támogatót keres
  • Már Magyarországon a Huawei legújabb prémium kategóriás vezeték nélküli fülhallgatója
  •  Insta- és Tik-Tok „tempó” a színpadon
  • Tanítanék Filmnapok – 2023. október 26-28.
  • A Sleaford Mods új dallal vezeti fel közelgő anyagát
  • Rekordszámú vendég érkezik a 12. Szemrevaló Filmfesztiválra
  • Jobb, mint a Lego? A MEGA Barbie Corvette klasszikusan menő, és előrendelhető
  • Van képünk hozzá (23.10.01.) –  Toyota GR86 40th Anniversary Limited Edition Japan
  • Van képünk hozzá (23.09.30.) –  Honda Shogo
  • Hétvégén szezonzáró futam a fotelralisták bajnokságában
  • Van képünk hozzá (23.09.29.) –  Subaru BRZ STI Sport Japan
  • A legjobb üzemanyag fogyasztással rendelkező tehergépkocsi a Scania Super
  • A Siemens Mobility Mireo Plus hidrogénvonata sikeresen teljesítette első tesztútját Bajorországban
  • Éles teszt! Megnyerte első versenyét az új Toyota GR Yaris Rally2
  • Banktudós egyetemisták kerestetnek a teszten
  • A Lego tovább tesztel, de jelenleg lemondott az újrahasznosított műanyagból készített építőkockák gyártásáról
  • Magyar háztartások egyre kevesebb élelmiszert pazarolnak
  • Vajon hizlalnak-e a sós nassolnivalók?
  • Úton a fenntartható élelmiszeripar felé
  • Erre kell odafigyelni a tökéletes kávéélményért
  • Érik a magyar körte, október végéig szüretelik
  • Anitával és Sanyival a Toyota Corolla Crosst is körbejártuk
  • Anita és Sanyi a csoDálatoS DS 9 E-Tense modellel is megismerkedett
  • Begurulva a tik-tokon is!
  • Kivételes Land Cruiser 2024 First Edition podcast
  • Exkluzív Toyota Land Cruiser 2024 podcast
  • Világraszóló szenzációról podcastolunk
  • Egy kevéske “alap” Sandero
  • Nincs megállás! A tik-tokon is elindultunk!
  • 2024-es Toyota Land Cruiser First Edition podcast
  • Toyota Land Cruiser 2024 podcast
  • A 2024-es Honda NT1100 Dupla Kuplungos Automatikus Váltója Bemutató
  • A 2024-es Honda NT1100 erőforrása és elektronikája Bemutató
  • A 2024-es Honda NT1100 erőforrása Bemutató
  • A 2024-es Honda NT1100 váza és futóműve Bemutató
  • A vadonatúj WR450F Bemutató
  • A 2024-es Honda NT1100 stílusa és felszereltsége Bemutató
  • A 2024-es Honda NT1100 Bemutató
  • A Honda koncepciókínálata a japán mobilitási kiállításra sportkocsit és városi elektromos autókat tartalmaz Bemutató

In memoriam Zsiska Ferenc

Youtube

NMHH

Mti hírfelhasználó

Copyright © 2023 Egyszer már láttam autót.

Powered by PressBook News WordPress theme

We use cookies on our website to give you the most relevant experience by remembering your preferences and repeat visits. By clicking “Accept”, you consent to the use of ALL the cookies.
Cookie settingsACCEPT
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SAVE & ACCEPT