F-Pace SVR

  • A teljesítmény csúcspontja: a Jaguar 550 lóerős, kompresszoros 5.0 V8 Supercharged benzinmotorja módosított nyomatékgörbéjének köszönhetően immár 700 Nm maximális forgatónyomatékot ad le, és az eddiginél magasabb, 286 km/óra végsebességhez segíti hozzá az F-PACE SVR modellt, mindezt kedvezőbb üzemanyag-fogyasztás és károsanyag-kibocsátás mellett
  • Villámgyors állórajt: a megnövelt forgatónyomatéknak és az új Dynamic Launch funkciónak köszönhetően az autó fürgébben, alig 4,0 másodperc alatt gyorsul 0-100 km/órára
  • Erősebb fékrendszer: a továbbfejlesztett hűtés és a módosított fékbetétek jobb fékteljesítményt biztosítanak, míg az új integrált fékrásegítő és az áthangolt pedálérzet magabiztosabb kezelhetőséget eredményeznek
  • Versenyhangulatú külső stílusjegyek: az SVO (Special Vehicle Operations) részleg kiterjedt motorsport-tapasztalatai alapján megtervezett új orrkialakítása 35 százalékkal csökkenti a felhajtóerőt, mérsékli a légellenállást, és még határozottabbá teszi az F-PACE kiállását
  • Prémium és sportos belső tér: az átdolgozott utastérben exkluzív, motorsport ihletésű anyagok teremtenek igényes és sportos környezetet
  • Mindig kapcsolatban: a dupla SIM-kártyás Pivi Pro szórakoztató rendszer egy vadonatúj, 11,4 colos, ívelt HD érintőképernyőn keresztül kezelhető, a rendszer szoftvere vezeték nélkül frissíthető

A módosítások részben új alkatrészeknek, részben a Jaguar fejlett elektronikus jármű architektúrára (EVA 2.0) való áttérésének köszönhetők, és a motorsport ihletésű formai részletektől kezdve a prémium, versenyhangulatú belső téren át a legmodernebb online kényelmi funkciókig terjednek.

Az új F-PACE SVR kizárólag a Jaguar 5,0 literes, kompresszoros V8-as benzinmotorjával rendelhető: az erőforrás legnagyobb teljesítménye 550 LE, maximális forgatónyomatéka 700 Nm – 20-szal több, mint eddig. A megnövelt forgatónyomaték jobb menetdinamikát eredményez: az F-PACE SVR immár 4,0 másodperc alatt gyorsul álló helyzetből 100 km/órára, végsebessége 286 km/óra.

A hajtáslánc megkapta a Jaguar XE SV Project 8 szupersport-limuzin nyomatékváltóját, amely könnyen elviseli a megnövelt terhelést. A nagyobb forgatónyomaték és a jobb gyorsulás mellett javult a CO2-kibocsátás és az üzemanyag-fogyasztás is. Az új Dynamic Launch funkció a hajtáslánc tehetetlenségét felhasználva sebességváltás közben is nyomatékot juttat a kerekekre, így az SVR határozottabban gyorsíthat álló helyzetből. Az F-PACE SVR ugyanakkor részterhelésen komfortosabban és élvezetesebben vezethető, anélkül, hogy ez a nagysebességű menetdinamika rovására menne. Ez a tulajdonság még inkább kihangsúlyozza a megújult modell kettős személyiségét.

A kormánymű új, elektronikus rásegítést kapott, ami közvetlenebb reakciói révén pontosabb kommunikációt tesz lehetővé a jármű és vezetője között. Az adaptív lengéscsillapítókat is áthangolták, így kis sebességnél finomabb a rugózás, amihez a módosított futómű perselyek is hozzájárulnak.

Az új F-PACE SVR fékérzete is javult. Az elöl 395 mm-es, hátul 396 mm-es átmérőjű, kétrészes tárcsákat alkalmazó fékrendszer új, integrált fékrásegítőt kapott, amely a rendszer újrakalibrálásával együtt sportosabb fékérzetet, rövidebb pedálutat eredményez. A hatékonyabb hűtés és a jármű jobb aerodinamikai jellemzői szintén hozzájárultak a fékteljesítmény javításához, a magabiztosabb vezethetőséghez.

Az 5,0 literes, kompresszoros V8-as benzinmotorhoz a Jaguar villámgyors működésű, finoman kapcsoló nyolcfokozatú automata sebességváltója csatlakozik. A váltómű gyors kapcsolásokkal segíti a könnyed teljesítménykifejtést, a pillanatnyi menetviszonyokhoz igazítva a hajtóerő átvitelét az útra.

Alapfelszereltség a Jaguar intelligens hajtáslánc-dinamikai rendszerrel kiegészített összkerékhajtása.

Az új F-PACE SVR kialakítását az SV motorsport-tapasztalatai ihlették: a hajtáslánc és a fékek hűtésére szolgáló, új nyílások és beömlők kedvezőbb légáramlást és további aerodinamikai előnyöket eredményeznek. A módosítások eredményeként a modell kiváló aerodinamikai jellemzőkkel bír: 35 százalékkal csökkent a felhajtóerő, míg a közegellenállási együttható (Cw) a korábbi 0,37-ről 0,36-ra javult.

Az új F-PACE SVR belső terét teljes mértékben átdolgozták, a jobb minőségű anyagok még inkább kihangsúlyozzák a módosított belső tér és a kezelőszervek dinamikus karakterét.

Az üléseket és az ajtóbetéteket Alcantara borítja, míg több, gyakran érintett felületet fényűző Windsor bőrbe burkoltak. A 12,3 colos, nagyfelbontású interaktív digitális műszerfal árnyékolóját Ebony öltésekkel varrott Alcantarába öltöztették, a vezetői környezetet alapkivitelben alumínium mintázatú, opcióként festetlen karbonszálas díszítőelemek gazdagítják.

A képet a fejtámlákon elhelyezett, dombornyomott SVR logó teszi teljessé.

A Jaguar új sebességválasztó karja az F-PACE SVR esetében még sportosabb kialakítást kapott: a texturált bőrbe burkolt kart a Jaguar tradicionális logóját idéző díszítés és az anyagba nyomott SVR logó díszíti. Az új SVR osztott karimájú kormánykerekére szerelt, cink ötvözetből készült, kiváló tapintású váltófülek manuális sebességváltás esetén még közvetlenebb vezetési élményt kínálnak.

Az új F-PACE SVR a legújabb generációs F-PACE összes fejlett technológiáját alkalmazza, folyamatos online funkcionalitást és mindig naprakész szolgáltatásokat biztosítva. A funkciók sorában említést érdemel az ösztönösen kezelhető Pivi Pro szórakoztató rendszer, a vezeték nélküli szoftverfrissítés lehetősége, a legújabb generációs fejlett vezetőtámogató rendszerek, vagy az opciós vezeték nélküli okostelefon-töltő rendszer.

Jaguar F-PACE SVR 5.0 V8 Supercharged
MOTOR ÉS ERŐÁTVITEL
Motor típusaKompresszoros V8-as, 32 szelep, elektronikusan szabályozott közvetlen benzinbefecskendezés
Lökettérfogat (cm3)5000
Furat / löket (mm)92,5/ 93
Sűrítési viszony9,5:1
Legnagyobb teljesítmény (LE/kW)550/405
Legnagyobb forgatónyomaték (Nm)700
SebességváltóZF (8HP70) nyolcfokozatú automata
Összkerékhajtási rendszerIgény szerinti nyomatékmegosztású összkerékhajtás, intelligens hajtáslánc-dinamika
FUTÓMŰ
Első felfüggesztésKettős keresztlengőkaros, csavarrugós
Hátsó felfüggesztésIntegral Link, csavarrugós
KormányműElektromos szervokormány (EPAS), fogasléces, változó áttételű kormánymű
Fékek, elölNégydugattyús rögzített nyereg, 395 mm átmérőjű, belső hűtésű, két részből álló tárcsa
Fékek, hátulEgydugattyús úszó nyereg, 396 mm átmérőjű, belső hűtésű, két részből álló tárcsa
MENETTELJESÍTMÉNYEK ÉS ÜZEMANYAG-FOGYASZTÁS
0-96 km/óra (mp)3,8
0-100 km/óra (mp)4,0
Végsebesség (km/óra)286
Üzemanyag-fogyasztás (liter/100 km)
EU WLTP (TEH) vegyes
12,2
CO2-kibocsátás (g/km)
EU WLTP (TEH) vegyes
275