Fél évszázadnyi történelem

A Range Rover volt a világ első összkerékhajtású luxusterepjárója, és még most, bemutatása után fél évszázaddal is mértékadónak számít a formatervezés, a kifinomultság és az innovatív műszaki tartalom terén. Hogy milyen fontosabb állomások voltak a márka történetében azt most sorra vesszük. 

1967 –    1967. szeptember 6-án kezdetét veszi a ´100-inch Station Wagon’, azaz a 100 colos tengelytávra épülő kombi – a legelső Range Rover prototípus – fejlesztése
1969 –    Hogy ne lehessen azonosítani a Range Rovert, a prototípusok a ´Velar´ nevet viselik. A név betűit a sorozatgyártású ´Alvis´ és ´Rover´ márkák emblémáiból válogatták össze. A szó a latin ´velare´ kifejezésből ered, ami annyit tesz, ´lefedni´, ´elfedni´
1970 –    Június 17-én bemutatkozik a könnyű alumínium V8-as motorral, állandó összkerékhajtással és négy tárcsafékkel szerelt, kétajtós Range Rover
1971 –    A Range Rover az első jármű, amelyet kiállítanak a párizsi Louvre múzeumban, mint ´az ipari formatervezés mintapéldányát´ – a sorozatgyártású modell a bejáratnál kapott helyet, míg a belső kiállító terekben egy 1/4 léptékű modell látható
1971 –    A Range Rover elnyeri a kiemelkedő műszaki teljesítményért járó RAC Dewar díjat
1972 –    A Range Rover az első olyan jármű, amely hosszában átszeli a teljes amerikai kontinenst, beleértve a Darién Gap régiót. A brit hadsereg 29 ezer kilométeres transz-amerikai expedíciójának tagjai 99 nap alatt tették meg a sűrű esőerdőn átvezető, 400 kilométeres utat
1974 –    A Range Rover nyugat-keleti irányban átkel a Szaharán – 12 ezer kilométer 100 nap alatt
1977 –    A Range Rover egy módosított példánya megnyeri a London-Sydney Marathon összkerékhajtású géposztályát. A 30 000 kilométeres, kíméletlen verseny minden idők leghosszabb, sebességmérésű autós ralija
1979 –    Egy különleges kivitelű Range Rover elsőként ér célba a legelső Párizs-Dakar ralin (egy másik Range Rover pedig 1981-ben nyeri meg a versenyt)

1981 –   A svájci Monteverdi cég által elvégzett átépítés alapján elkészül az első sorozatgyártású négyajtós modell
1981 –   Bemutatkozik az első limitált példányszámú Range Rover, az ´In Vogue´ modell. A gyári különkiadás a Range Rover luxusautóvá válását hirdeti; a nevet (Vogue formában) később a típus csúcskiviteleire alkalmazzák
1982 –   Legyártják a Range Rover százezredik példányát
1982 –   A Range Rover immár automata sebességváltóval is rendelhető
1982 –   Nagy-britanniai látogatása alkalmából egyedi kivitelű Range Rovert készítenek II. János Pál pápa számára
1983 –   A Range Rover kínálatában megjelenik az ötfokozatú kézi sebességváltó
1984 –   Az ‘In Vogue’ LE sikere nyomán bemutatkozik a Range Rover Vogue, mint a modell csúcskivitele
1985 –    A dízelmotorral szerelt Range Rover ´Beaver Bullet´ összesen 27 sebességi rekordot dönt meg, köztük a dízelmotoros járművek 24 órán át tartott, 160 km/óra feletti átlagsebességi rekordját
1986  –  Piacra lép az első dízelmotoros Range Rover. A 2,4 literes VM turbómotorral szerelt variáns kivételével minden kivitel első kötényt kap.
1987 –   Megkezdődik a Range Rover észak-amerikai forgalmazása
1988 –   A Range Rovert lánchajtású Borg-Warner osztóművel és viszkókuplungos központi differenciálművel szerelik fel. Az új rendszer jóval kifinomultabb működésének köszönhetően megerősíti a modell luxusjármű státuszát
1989 –   A Range Rover az első összkerékhajtású modell a világon, amely ABS blokkolásgátló fékrendszert kap. A rendszer maga is világújdonság, hiszen közúton és terepen egyaránt optimális teljesítményt nyújt.  
1989  –  Expedíciós kivitelű Range Roverek átkelnek a Colorado állambeli (USA) Continental Divide (kontinentális vízválasztó) legkeményebb szakaszán, amelyet a Land Rover ´nagy vízválasztónak’ (Great Divide) keresztel

1990 –   A kétajtós Range Rover gyártásának lezárásaként 200 darabos limitált széria készül Limited Edition CSK néven, a Range Rover főtervezője, Charles Spencer King előtti tisztelgésképpen
1992 –   A Range Rover Classic az első összkerékhajtású jármű a világon, amelyet elektronikus kipörgésgátlóval (ETC) és automatikus elektronikus légrugózással szerelnek fel.
1992  –  A hosszú tengelytávú LWB LSE (Észak-Amerikában County LWB) modellt Marokkóban megszervezett tesztvezetéssel vezetik be, ahol az automatikus elektronikus légrugózás megmutathatja képességeit
1993 –   A londoni autószalonon bemutatkozik a mindössze 25 példányban készülő, 1994-től forgalomba kerülő Autobiography kivitel
1994 –   Hosszú tengelytávval, áttervezett, félig önhordó karosszériával, valamint továbbfejlesztett elektronikus légrugózással színre lép a második generációs Range Rover (P38A)
1996 –   Összesen 317 615 példány után véget ér a Range Rover Classic gyártása (a modell két éven át párhuzamosan készült a P38A típussal)
1999 –   A Land Rover minden korábbinál fényűzőbb Range Rovert mutat be. A Lord Linley bútortervező által ihletett Range Rover Linley mindössze tíz példányban, egyenként 100 000 angol fontos vételáron kerül forgalomba

2001 –   Bemutatkozik az elöl-hátul független, légrugós felfüggesztéssel szerelt, harmadik generációs Range Rover (L322). A modell demovezetését skóciai helyszíneken: a RAF egykori kinlossi légitámaszpontján, a Skibo-kastélynál és a Novar-birtokon tartják
2002 –   A solihulli üzemben elkészül a félmilliomodik Range Rover
2005 –   A motorkínálat kiegészül a 4.4 V8-as szívó- és 4.2 V8-as kompresszoros benzinmotorokkal
2005 –   Bevezetik a modellcsalád második tagját, a Range Rover Sportot
2006 –   A Range Rover kínálata kiegészül a Terrain Response® technológiával és a TDV8 dízelmotorral
2009 –   A Range Rover vadonatúj, házon belül fejlesztett 5,0 literes V8-as benzinmotorokat (szívó és kompresszoros kivitelben), valamint a karosszériamozgást és a rugózást folyamatosan szabályozó, világújdonságnak számító Adaptive Dynamics rendszert kap

2010 –   A Range Rover negyven éves
2010 –   Piacra lép a harmadik modell, a Range Rover Evoque, megteremtve a kompakt luxus-szabadidőjárművek vadonatúj piaci szegmensét
2011 –   Leleplezik a Range Rover Autobiography Ultimate Edition modellváltozatot
2011 –   A Range Rover megkapja az új 313 lóerős, 4,4 literes TDV8 erőforrást. A házon belül fejlesztett dízelmotor 14 százalékkal kisebb CO2-kibocsátást és 18,5 százalékkal kedvezőbb üzemanyag-fogyasztást kínál
2012 –   Szeptember hatodikán, a londoni királyi balettiskolában mutatkozik be a negyedik generációs Range Rover (L405), a világ első, tisztán alumínium szerkezetű szabadidőjárműve
2013 –   A Range Rover megkapja a házon belül fejlesztett 340 lóerős, 3.0 V6-os kompresszoros benzinmotort
2013 –   Bemutatkozik a második generációs Range Rover Sport (L494)
2013 –   A Range Rover Hybrid prototípusai a legendás Selyemút útvonalát követve eljutnak Indiába. A Solihulltól Mumbai-ba vezető, 15 ezer kilométeres út egyben a fejlesztőmunka lezárásaként is szolgál
2013 –   Húsz év szünet után ismét készül hosszú tengelytávú Range Rover modell. Ezzel együtt bemutatkozik az exkluzív Range Rover Autobiography Black kivitel
2014 –   Egy Range Rover és Range Rover Classic modellekből álló expedíció közel 1600 kilométeres szakaszon követi a 25 évvel korábban megrendezett Great Divide expedíció útvonalát
2014  –  Kínában bemutatkozik a hosszú tengelytávú Range Rover Hybrid
2014 –   A Range Rover és a Range Rover Sport világújdonságnak számító All-Terrain Progress Control (ATPC) technológiát, valamint Head-Up Display kijelzőt kapnak
2015 –   A Range Rover mindenkori csúcskivitelét jelző Autobiography szint 21. évfordulója
2015 –   Az Autobiography típusnév 21. évfordulójának tiszteletére a New York-i Autószalonon bemutatkozik minden idők legnagyobb teljesítményű sorozatgyártású Range Rover típusa, az 550 lóerős, kompresszoros V8-as motorral szerelt Range Rover SVAutobiography modell
2015 –   A Range Rover gyártásának 45. évfordulóján elkészül a hatmilliomodik szériagyártású Land Rover: egy Range Rover Long Wheelbase Vogue SE
2015 –   Őfelsége II. Erzsébet királynő első ízben használja a 2002-ben szolgálatba állított Range Rover State Review gépkocsi helyébe lépő, hibrid üzemű Range Rover State Review járművét 
2015 –   Egy Range Rover áthajt a kínai Szucsou városában szabadon álló, ragasztó vagy csavarok nélkül összeállított, ötméteres papírhídon
2016  –  A kaliforniai Mojave légi- és űrkikötőben megrendezett világpremieren és névadóünnepségen egy Range Rover Autobiography vontatja a Virgin Galactic űrhajóját, a SpaceShipTwo-t
2016 –   Bevezetik a fejlett utánfutó tolatásvezérlő rendszert, valamint az intelligens sebességhatároló rendszert 
2017 –    8 mm-rel ültetett futóművel és 550 lóerős 5.0 V8-as kompresszoros motorral megjelenik a kifejezetten élvezetes vezetésre termett, új Range Rover SVAutobiography Dynamic kivitel
2017    A Land Rover Classic meghirdeti az új ‘Range Rover Reborn’ programot, amelynek keretében az ügyfelek közvetlenül az eredeti gyártótól vásárolhatnak eredeti állapotú, magas gyűjtői értéket képviselő, kétajtós Range Rovert
2017 –   Elkészül az Autobiography kivitelen alapuló Range Rover Sentinel, amely ellenáll a 7.62-es kaliberű gyújtólövedékeknek (későbbi változata 2019-ben lép színre)
2017 –   Bemutatkozik a modellcsalád negyedik tagja, a Range Rover Velar
2017 –   A londoni formatervezési múzeumban leleplezik a Range Rover P400e PHEV modellt.
2017 –   A Los Angeles-i Autószalonon mutatkozik be a Range Rover SVAutobiography Long Wheelbase. A nyújtott tengelytávú variáns az új plug-in hybrid hajtáslánccal, valamint a megnövelt teljesítményű, 565 lóerős V8 Supercharged kompresszoros benzinmotorral is megvásárolható
2018 –   A 3,0 literes TDV6 dízelmotort új, 275 lóerős 3,0 literes ikerturbós SDV6 erőforrás váltja.
2018 –   Bemutatkozik a második generációs Range Rover Evoque
2020 –   A Range Rover palettája 3,0 literes, soros hathengeres Ingenium benzinmotorral, valamint MHEV mild hybrid hajtáslánccal bővül; megjelenik a Range Rover Fifty különkiadás