• Egyéb

Félmilliónál is több Opel fut a magyar utakon

  • Tavaly 11.486 eladott autó és 9 százalékos növekedés

  • A magánvásárlók 31.5%-al több Opelt vettek, mint egy éve

  • Összeladásokban harmadik hely

  • A cél 2018-ban több mint 13 ezres Opel eladás

Az Opel Magyarország sikeres évet zárt tavaly. A re-exportot (itthon forgalomba helyezett, majd 3 hónapon belül forgalomból kivont) is tartalmazó statisztika szerint az Opel összes eladása 9 százalékos növekedést mutat, ami 11.486 eladott autót és 8,4 %-os piaci részesedést jelent. A teljes piac tavaly 136.206 volt, azonban az így regisztrált autók mintegy 12,3 százaléka, 16.751 darab három hónapon belül kikerült az országból – a tényleges eladások száma tehát 119.455 volt.

„A nagymértékű re-export hangsúlyozása azért fontos, mert nemcsak az eladási számokat befolyásolja, hanem jelentősen torzítja is az egyes piaci szereplők hazai eredményeit” – mondta Koncz Gábor, az Opel Magyarország ügyvezető igazgatója. „ Van olyan márka, amelyiknek például a személyautó eladásaiban a re-export nagyobb volumenű, mint a ténylegesen itthon maradó autóké és vannak sokan – közéjük tartozik az Opel is – amelyek nem támogatják ezt az üzleti gyakorlatot és értékesítésükben a re-export marginális. Az Opel esetében ez azt is jelenti, hogy a re-exporttól megtisztított statisztikában lényegesen jobb eredményeket produkálunk. Az összpiacon például ez piaci részesedésben 9.4 százalékot jelent (szemben a „hivatalos” 8.4-el) a személyautók piacán pedig második helyet és 9.8 százalékos piacrészt. A tavalyi eredményekkel kapcsolatban érdemes még kiemelni, hogy a magánvásárlók körében az Opel 32 százalékos növekedést tudott elérni.”

A múlt évben az Opel számos újdonsággal jelentkezett. Ezek közül az Insignia nyár elején, a Crossland X ősszel, a Grandland X pedig az év vége felé került a kereskedésekbe. 2018 lesz az első olyan év, amikor a teljes új modellpaletta év elejétől elérhető lesz. Az Astra továbbra is a legkelendőbb Opel: az új Astra K illetve a korábbi Classic szerepét betöltő és az Astra J-re alapuló szedán eladásai meghaladták a 4.250-et. A Corsa 1.850-es eladást produkált, a gyorsan növekvő SUV szegmensben a Mokka X szerepelt a legjobban (1.287 darab), az év második felében/végén érkezett Crossland X és a Grandland X igazán mostantól mutathatja meg, hogy mire lesz képes a piacon. A Crossland X esetében nemcsak az Enjoy felszereltségű modell négymillió alatti induló ára attraktív, hanem az is, hogy az NCAP hivatalos töréstesztjein tavaly a Crossland X lett a kategória legjobbja. Az Insignia fokozatosan belelendül, decemberben már a szegmens második legjobb eladásait produkálta.

2018 termékújdonságok tekintetében szerényebb lesz, mint 2017. Tavasszal mutatkozik be a Combo Life, azaz a már PSA-alapokra épülő új Combo személyautós változata, mégpedig márciusban egy európai roadshow keretében. Az Opel az idén nem képviselteti magát a Genfi Autószalonon, ahol a Combo lenne az egyetlen újdonsága. Más modelleknél viszont jönnek új változatok: az Insignia GSi már rendelhető a top benzines és dízel motorokkal, szintén tavaszi újdonság a Grandland X kétliteres, 177 lovas dízel motoros variánsa nyolcsebességes automata váltóval – és az év folyamán további újdonságok is jönnek az Opeltől. A Combo haszonjármű változata az év vége felé érkezik.

„Az új anyavállalat, a PSA hitvallásával összhangban az Opelnél is a legfontosabb szempont a jó teljesítmény” – mondta Koncz Gábor. „Az Opel Magyarországon kivételes helyzetben van, továbbra is a legnépszerűbb autómárka a magyar utakon, a hivatalos statisztikák szerint a hazai Opel autópark most lépte át a félmilliós álomhatárt. Minden eddiginél szélesebb és fiatalabb modellpaletta áll a rendelkezésünkre és az a célunk, hogy 2018-ban a piaccal együtt tudjunk nőni, azaz megőrizzük, ha lehet, még erősítsük is a pozícióinkat.”