• Egyéb

Felső kategóriás kényelem és kifogástalan minőség a vadonatúj 508-asban

Az új PEUGEOT 508 luxusutazásra invitál. A díszítőelemekhez és a kárpitokhoz választott minőségi anyagok

és a rendkívül gondos kidolgozás diszkrét, modern és kifinomult hangulatot árasztanak.

A vezetőülés (és Allure Business felszereltségi szinttől az utasülés is) AGR (Aktion für Gesunder Rücken) minősítést kapott, mellyel az ergonomikus kialakításon túl a gazdag beállítási lehetőségeket is díjazták. Active felszereltségi szinttől például opciósan állítható az ülőlap hossza és szöge, valamint a deréktámasz (négyféle elektromos pneumatikus beállítás). Az üléseken ezen kívül nyolcféle elektromos beállítási lehetőség van, és két üléshelyzet is memorizálható.

Az öblös első ülések opciós felszerelésként egy öt különböző masszázsprogramot kínáló, 8 légpárnás masszázsrendszerrel lehetnek ellátva.

Az utastérbe számos – összesen akár 32 liter űrtartalmú – tárolóhely és csatlakozóalj került elhelyezésre (már Allure szinttől 4 USB-port a hordozható készülékek töltésére + 1 Jack csatlakozó a könyöktámaszban + 2 darab 12 voltos csatlakozó, melyek közül az egyik a csomagtartóban található). A nagyméretű panoráma üvegtető egyaránt nyitható és billenthető. A felső kategóriás hifirendszert pedig most is az abszolút referenciának számító francia FOCAL® cég jegyzi.

A fedélzeti élményhez nagyban hozzájárul a gazdagon kialakított belső tér, a fantasztikus kiviteli minőség és a high-tech hangulat. A kimagasló minőségű anyagok és a rendkívül pontos illesztések a luxuslimuzinok világát idézik: szín- vagy nappabőr, selyemfényű króm, fekete lakk, Alcantara®, valódi fa („Grey Oak” (a GT Line és a GT változaton) vagy „Zebrano” (csak a GT változaton)) stb. A kényelmi és biztonsági felszerelések választéka is rendkívül gazdag.

Lenyűgöző felszereltség és vezetéssegítő funkciók tömkelege

Az új PEUGEOT 508 a legmodernebb vezetéssegítő funkciók valóságos tárháza, és az egyre szigorúbb EuroNCAP előírásoknak is megfelel. Többek között az alábbiakat kínálja:

  • a szegmensben egyedülálló éjjellátó rendszer,

  • legújabb generációs automata vészfék (140 km/h sebességig éjjel-nappal észleli a gyalogosokat és a kerékpárosokat) és ütközésveszély-jelző,

  • sávtartó asszisztens,

  • fáradtságérzékelő rendszer,

  • távolságifény-asszisztens,

  • sebességkorlátozás-felismerő rendszer sebességajánlással,

  • kibővített táblaolvasó rendszer (Stop funkció, behajtani tilos táblák),
  • adaptív tempomat Stop & Go funkcióval (EAT8 automata sebességváltó esetén),

  • sáv közepén tartó asszisztens (az ACC Stop & Go rendszerhez kapcsolódóan),

  • aktív holttérfigyelő rendszer.

Az egyedülálló éjjellátó rendszer egy infravörös kamerát használ, és éjszaka vagy rossz fényviszonyok között érzékeli a gépkocsi előtt tartózkodó élőlényeket. A rendszer hatótávolsága (200-250 m) nagyobb, mint a távolsági fényszóróké, és az infravörös kép a vezető látóterében, a digitális műszeregységen kerül kijelzésre.

Városi környezetben olyan berendezések segítik a manőverezést, mint a Visiopark 2 (360°-os kamerarendszer) vagy a legújabb generációs Full Park Assist, melyhez EAT8 automata sebességváltó esetén Flankguard funkció is társul. Az utóbbi esetében parkoláskor vagy parkolóhelyről kihajtva a rendszer automatikusan átveszi a kormányzás, gázadás és fékezés feladatát.

A telematikai szolgáltatások terén sem lehet panaszra ok, hiszen az új PEUGEOT 508 a következőket kínálja:

  • MirrorLink, Android Auto és Apple CarplayTM protokollal kompatibilis Mirror Screen funkció, mely – az okostelefonon keresztül – kihelyezett hangfelismerést tesz lehetővé,

  • indukciós okostelefon-töltés (Qi szabvánnyal kompatibilis készülékek esetén). 

A PEUGEOT Connect csomag TomTom® Traffic szolgáltatásokat is nyújtó 3D online navigációt foglal magában, és az új technológiák által kínált lehetőségeket az alábbi területekre is kiterjeszti: célravezetés, biztonság (Peugeot Connect SOS & Assistance) és karbantartás (a PEUGEOT Connect csomagok tartalmazta távszolgáltatások).

Nagy teljesítményű, hatékony motorok

A gépjármű felépítése, a méretek optimalizálása, a tömeg csökkentése, az aerodinamika, a hajtáslánc egytől-egyig nagy szerepet kaptak a CO2-kibocsátás látványos csökkentésében.

Az új PEUGEOT 508 új generációs Euro 6.c (6.2) PureTech és BlueHDi motorokkal (valamennyin SCR rendszerrel) és ennek megfelelően Best in Class emissziós adatokkal rendelkezik. Ezek a teljesítményértékek annál is figyelemreméltóbbak, mert a – típusjóváhagyás során megállapított és a valós vezetési körülmények között mért fogyasztás közelítését célzó – WLTP szabvány új műszaki előírásait is figyelembe veszik.

A benzinmotorok között az 1,6 l PureTech motorból kiindulva  két új erőforrást találunk (forgalmazó országtól függően):

  • PureTech 180 S&S EAT8,

  • PureTech 225 S&S EAT8 (kizárólag a GT változaton). Az elektronikusan vezérelt felfüggesztés sport üzemmódjával párosulva ezt a motort a GT névhez méltó temperamentum és reakciók jellemzik.

A dízelkínálatban az 1,5 l és 2,0 l BlueHDi motorra épülve négy változat szerepel (forgalmazó országtól függően):

  • BlueHDi 130 S&S BVM6 (ez a belépő szintű motor az egyetlen, amelyikhez hatfokozatú kézi váltó tartozik),

  • BlueHDi 130 S&S EAT8,

  • BlueHDi 160 S&S EAT8,

  • BlueHDi 180 S&S EAT8.

3 kérdés Bernard HESSE-hez, az új PEUGEOT 508 márkaprojekt-felelőséhez

Kiknek készült az új PEUGEOT 508?

A D kategóriás limuzinok nagyon speciális piacán Európában továbbra is a B2B értékesítési csatorna a legjellemzőbb. Ez a karbantartási költségekre és a maradványértékre vonatkozóan rendkívül magas elvárásokkal rendelkező ügyféltípust jelent. Az utóbbi tekintetében a PEUGEOT feljebb pozicionálási politikájának köszönhetően a legjobb általános gyártókkal, de még a prémiummárkákkal is felvesszük a versenyt. Ami az értékesítéseink közel 35%-ában érintett magánügyfeleket illeti, a felméréseink szerint az új ötajtós fastback limuzinunk várhatón a 40–45 éves korosztály körében lesz a legnépszerűbb.”

Tényleg elég gazdag és ütős a motorkínálat?

Igen. Az összesen hat benzin-, ill. dízelmotor teljesítménye 130 és 225 lóerő között mozog. És a B2B elvárásoknak megfelelően – egyetlen belépő szintű változattól eltekintve – a motorjainkhoz kizárólag a 8 sebességes automata váltónkat és persze a legmodernebb vezetéssegítő rendszereket társítjuk. Üzemanyag-fogyasztás és CO2-kibocsátás tekintetében a 2018-as NEDC (New European Driving Cycle) szabványok alapján Puretech motorjaink és 1,5 l BlueHdi motorunk a piac legjobbjai közé számítanak. A 130 lóerős BlueHDi EAT8 motor CO2-kibocsátása például 98 g/km, a 180 lóerős PureTech EAT8-é pedig 123 g/km.”

Mikorra várható a hibrid változat?

A Plug-In hibrid hajtáslánc 2019 őszétől lesz elérhető a PEUGEOT 508-on.”

Franciaországi gyártás

Az új PEUGEOT 508 a PSA mulhouse-i üzemében készül, a hajtóműegységeket pedig a szintén franciaországi Trémeryben és Douvrinben gyártják. A modell így megkapta az „Origine France Garantie” (garantált francia eredet) védjegyet.

A 2018-as Genfi Autószalonon bemutatkozó új PEUGEOT 508 nemzetközi forgalmazása szeptemberben kezdődik.