Skip to content

Egyszer már láttam autót

…és ettől már szakértő – is lehetnék

  • Kezdőlap
  • Hírek
  • Közlekedés
  • Bemutató
  • Motor
  • Technikai sportok
  • Teszt a lelke
  • Toggle search form

Féltengelyt cseréltek

Posted on 2017.07.19. By AztaCARom

Gyors pálya volt, széles, kiszáradt folyómedrekkel, és sok-sok porral. Így azután az egész mezőny két percenként rajtolt, nem csak az éllovasok. De még így is szívták a port rendesen a versenyzők. Az Opel Dakar Team kettőse, Szalay Balázs és Bunkoczi László jól rajtolt, de azután féltengelyt kellett cserélnie körülbelül száz kilométerrel a cél előtt.

De menjünk sorban!
„Egész jól kezdtünk már megint, egy ideig minden tökéletes volt, de azután egyszer csak elkezdett kerepelni az autó hátulja, azután meg már csattogott is: eltört a jobb hátsó féltengely – mondta az Opel Mokka pilótája, Szalay Balázs. – Megálltunk, több mint egy óra alatt kicseréltük, és mentünk tovább. A pálya maga nagyon jó és gyors volt, és persze rettentően poros. Ezt tudták előre a szervezők, úgyhogy mindenkit két percenként rajtoltattak, nem csak az éllovasokat. Mi megint a MAZ mögött indultunk, komolyan mondom, meg vagyunk áldva ezzel a kamionnal, folyamatosan szívjuk a porát. Ezúttal nem tudtuk megelőzni, a porhatárán autóztunk, de jó tempót diktált, úgyhogy nincs okom a panaszra. Kemény talajú pályán haladtunk, amely néhol tevefüvesre, máskor meg puha homokos fesh-feshre váltott – hasonlóan a tegnapihoz. Nagyon érdekes, mert a szakasz végén csöpögött az eső és viszonylag hűvös volt, pedig már bent vagyunk a Gó bi sivatagban, és nyár van…”

A magyar páros a szerelés miatt a 20. helyen ért célba a szakaszon, s ha levonjuk a szervizidőt, nem is lett volna rossz az eredmény. Csakhogy a szervizidőt  nem lehet levonni…
„Elég jól mentünk szerintem, még ha ez az időeredményből nem is ez derül ki. Nyilván úgy, hogy néhány napja 102 órás büntetést kaptunk, ez az egy óra nem fáj annyira, de azért nem örültem neki különösebben. Ami a navigációt illeti, nem volt különösebben bonyolult nap” – tette hozzá Bunkoczi László.
A kamionos kategóriában versenyző Kovács Miklós, Czeglédi Péter, Ács László trió otthon érezte magát a „tipikus afrikai” szakaszon, s továbbra is tartja a 11. helyét az összetettben.
„Ez a nap is olyan volt, mintha Afrikában lennénk, a homokos, hullámos, néha simább és tempósabb részek a Nyugat-Szaharára emlékeztettek minket. Jó kis nap volt, meglepetések nélkül” – mondta Kovács Miklós.

SILK WAY RALI
10. szakasz, Hami–Dunhuang (össztáv: 517.53 km, ebből szelektív szakasz: 360.28 km). Autósok: 1. Stéphane Peterhansel, Jean-Paul Cottret (francia, Peugeot 3008 DKR) 2:17:41, 2. Despres, Castera (francia, Peugeot 3008 DKR) 1:13 p h., 3. Al-Radzsi, Colsoul (szaúdi, német, Mini) 2:08 p h., …20. Szalay Balázs, Bunkoczi László (magyar, Opel Mokka) 1:18:44 ó h. Kamionosok: 1. Martin Kolomy, Jiri Stross, Michal Ernst (cseh, Tatra) 2:29:28, 2. Sibalov, Mokejev, Nyikitin (orosz, Kamaz) 49 mp h., 3. Szotnyikov, Ahmagyejev, Musztafin (orosz, Kamaz) 1:07 p h., …13. Kovács Miklós, Czeglédi Péter, Ács László (magyar, Scania Torpedo) 30:41 p h.
Az összetettben. Autósok: 1. Cyril Despres 32:16:55, 2. Menzies, Mortensen (amerikai, Mini) 55:06 p h., 3. Han Wei, Min Liao (kínai, SMG Buggy) 57:29 p h., …21. Szalay Balázs 113:13:42 ó h. Kamionosok: 1. Dmitrij Szotnyi kov 33:58:25, 2. Sibalov 14:54 p h., 3. Kolomy 29:23 p h., …11. Kovács Miklós 12:31:12 ó h.

Ctrl+C - Ctrl+V, Hírek, Technikai sportok Tags:autósport, Opel Dakar Team, Qualisport, Qualisport Racing, Racing, rali, Scania, Scania Qualisport Torpedó, Silk Way Rally, sport, Szalay, technikai sport, teeprali, tereprali

Bejegyzés navigáció

Previous Post: Újabb lépés a Silk Way Rally célja felé
Next Post: Ketten meghaltak a Szolnoknál történt balesetben

Kapcsolódó cikkek

  • Érdekességek Budapest leghíresebb hídjának felújításáról Ctrl+C - Ctrl+V
  • A Volkswagen Group Components alapvető alkatrészeket szállít a Volkswagen ID.4-hez Ctrl+C - Ctrl+V
  • Továbbra is tisztán elektromos márkává kíván válni 2030-ra a CUPRA Ctrl+C - Ctrl+V
  • A Vasdisznó Toyota Land Cruiser J55 Ctrl+C - Ctrl+V
  • A Mustang lett a világ legkelendőbb sportkocsija Ctrl+C - Ctrl+V
  • Ilyen volt az első bringatúra Palócföld vadregényes tájain Hírek

Keresés

2023. március
hKscpsv
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031 
« febr    
Impresszum
Tulajdonos: Berta István

A honlap tartalmáért a szerkesztőbizottság felelős!

Rendszergazda: Varga Zsolt

e-mail:
bertanyuuz@gmail.com

A honlap a Mi az a blogger lapcsoport tagja.
  • Új csúcskategóriás okoseszközöket mutat be a Huawei Európában
  • A Sony 2023-as tévéi
  • Vetman – A szuper állatorvos
  • Petőfi Sándor kutyája éve még BKV-zni is megtanult
  • Két betegség kapcsolata, amik világszerte millióknak okoznak kellemetlen és fájdalmas tüneteket a mindennapokban
  • Van képünk hozzá (23.03.26.) – Peugeot 508 SW
  • Van képünk hozzá (23.03.25.) – Silk FAW Hongqi S9
  • Van képünk hozzá (23.03.24.) – Lexus GX
  • Amikor, nem az utasok szavaznak… Az év légitársaságának választották a Wizz Airt
  • Van képünk hozzá (23.03.23.) – Alpine A110 S
  • Jövő kedden és pénteken tartják két metróállomás füstpróbáját
  • A Volkswagen Atlas így teljesítette az IIHS töréstesztet
  • Az idei esztendő a válságállóság és a válságkezelés tesztje lesz
  • A Subaru Ascent abszolváltaa mérsékelt átfedésű IIHS töréstesztet
  • A kutyák és az emberek agya hasonlóan dolgozza fel a környezet hangjait – a tesztek alapján
  • Már nem éri meg helyben fagyit készíteni a cukrászdáknak
  • Hat kategóriában ítélték oda a Magyar Sommelier Szövetség díjait
  • Tovább kell erősíteni a hazai élelmiszerláncot
  • Folytatódik az Árzuhanás a SPAR-nál
  • Életbe lépett a rovarfehérjékkel kapcsolatos új szabályozás
  • A Grandlandot is megtapogatták
  • Megérkezett hazánkba is a frissített DS 3 és DS 7
  • Gondoltad volna, milyen nehézségekkel/veszélyekkel kell megküzdenie egy látássérült embernek a mindennapi közlekedésben?!
  • ASA…
  • Az Evolveo Z5 Strongphone-t is “megleste” Sanyi (Videóval!)
  • Alpine A110 S
  • A frissített DS 7-essel is gurultunk
  • DS 3 bemutatón jártunk
  • Túl a háromszázezren
  • Nagyon röviden a dízel Astráról (is)
  • 2023-ban számtalan program várja az élménymotorozás szerelmeseit Ctrl+C - Ctrl+V
  • BMW Motorrad International GS Trophy 2024 Namíbia Ctrl+C - Ctrl+V
  • A BMW R 18 Iron Annie egy fantasztikus, repülőgépek által ihletett egyedi motorkerékpár Bemutató
  • Brabus KTM 1300 R Edition 23 fotócsokor Hírek
  • Brabus KTM 1300 R Edition 23 képgaléria Hírek
  • A Harley-sok Egerbe mennek és újraélesztenék a Berva mopeded Ctrl+C - Ctrl+V
  • Fotókon a Brabus KTM 1300 R Edition 23 Hírek
  • Brabus KTM 1300 R Edition 23 Bemutató

Copyright © 2023 Egyszer már láttam autót.

Powered by PressBook News WordPress theme

We use cookies on our website to give you the most relevant experience by remembering your preferences and repeat visits. By clicking “Accept”, you consent to the use of ALL the cookies.
Cookie settingsACCEPT
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SAVE & ACCEPT