Fennállása legeredményesebb októberét zárta idén a BMW Group
A BMW márka világszerte 3,0 százalékkal, az Egyesült Államokban pedig 9,4 százalékkal növelte októberi értékesítését, mialatt a BMW i3 tisztán elektromos prémium kompakt töretlen sikertörténete éves szinten 19,9 százalékos értékesítési növekedésben érhető tetten.
A BMW Group októberben is folytatta értékesítési növekedését, a világszerte átadott 204 295 darab új autó 1,7 százalékkal haladja meg a tavalyi esztendő tizedik hónapjának teljesítményét. A müncheni központú vállalatcsoport a január és október közötti időszakban 2 070 496 darab új BMW-t, MINI-t és Rolls-Royce-t adott el, amellyel egész éves értékesítési mutatóját is 1,7 százalékkal növelte.
„Erőteljes modellpaletta-frissítésünk továbbra is pozitív hatással van értékesítési mutatóinkra, amelyekkel nem csupán új októberi csúcsot, de az első tíz hónap tekintetében új egész éves rekordot is beállítottunk” – mondta Pieter Nota, aki a BMW AG igazgatótanácsának tagjaként egy személyben felel a BMW, a MINI és a Rolls-Royce márkák értékesítési hálózatáért, globális marketingjéért és ügyfélszolgálati részlegeiért. „Hálózatról tölthető modelljeinkkel stabil 8,6 százalékos növekedést értünk el októberben. A BMW i3 tisztán elektromos prémium kompakt igazi úttörő az autóiparban és ügyfeleink körében népszerűbb, mint valaha, közel 20 százalékos éves értékesítési fejlődéssel” – tette hozzá.
A BMW márka 176 291 darab új autót értékesített 2019 októberében, amely az előző esztendő tizedik havi teljesítményéhez képest 3,0 százalékos javulás. A bajor prémiumgyártó ezzel 1 777 691 darabra növelte egész éves eladási mennyiségét, amely 2,3 százalékos abszolút fejlődést jelent. Az új BMW 8-as sorozat, az új BMW 7-es sorozat és az első BMW X7 piaci bevezetésével párhuzamosan a márka luxusszegmensben értékesített mutatója éves szinten mintegy 60 százalékkal emelkedett, amely mentén a BMW Group célja, hogy 2018 és 2020 között megduplázza eladási mennyiségét a luxusszegmensben. A BMW értékesítési sikertörténetéből a BMW X modellcsalád tagjai is kiveszik részüket: miközben az új BMW X5 csak októberben 13 162 példányban talált gazdára (67,5 százalékos értékesítési növekedés mellett), addig az új BMW X3 a január és október között értékesített 256 148 darab új autóval 67,4 százalékos éves eladási fejlődést produkált.
2019 októberében a BMW Group hálózatról tölthető modellpalettája 8,6 százalékos értékesítési gyarapodást könyvelhetett el. A tizedik hónapban eladott 14 182 darab új autóhoz az új BMW 330e limuzin (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 1,6 – 1,9 liter / 100 km; kombinált energiafogyasztás: 14,8 – 15,4 kWh / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás: 37 – 43 gramm / km) és az új BMW X5 xDrive45e (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 1,7 – 2,0 liter / 100 km; kombinált energiafogyasztás: 21,5 – 23,5 kWh / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás: 39 – 47 gramm / km) is nagymértékben hozzájárult. A BMW i3 tisztán elektromos prémium kompakt és a BMW i8 plug-in hibrid sportautó világszerte együttesen 34 479 darabban kelt el a január és október között eltelt tíz hónapban, amely éves viszonylatban 19,3 százalékos fejlődésnek felel meg. A MINI Cooper S E Countryman ALL4 (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 1,9 – 2,1 liter / 100 km; kombinált energiafogyasztás: 13,5 – 13,9 kWh / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás: 43 – 47 gramm / km) eközben 30,1 százalékkal növelte eladásait: a brit prémiumgyártó első plug-in hibrid modelljét 13 274 ügyfél gurította be garázsába az idei év első tíz hónapjában. A plug-in hibrid hajtáslánc-technológiával szerelt BMW X3 xDrive30e (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 2,1 – 2,4 liter / 100 km; kombinált energiafogyasztás: 16,4 – 17,2 kWh / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás: 49 – 54 gramm / km) és a tisztán elektromos meghajtású MINI Cooper SE (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 0,0 liter / 100 km; kombinált energiafogyasztás: 14,8 – 16,8 kWh / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás: 0 gramm / km) piaci premierjével a BMW Group még az idén tizenkét tagúra bővíti fel hálózatról tölthető modellpalettáját. A müncheni központú vállalatcsoport célja, hogy 2021 végére a világ útjain egymillió darab tisztán elektromos meghajtású és plug-in hibrid hajtáslánc-technológiával szerelt gépkocsija guruljon, amelyekkel már az idei év végén át tervezi lépni a félmilliós értékesítési darabszámot. 2023-ra a BMW Group huszonöt tagúra bővíti fel hálózatról tölthető modellpalettáját, amelynek több mint fele zéró emisszió mentén váltja valóra a vezetés színtiszta élményét.
Nyereséges értékesítés-fejlesztési stratégiája mentén a MINI rendkívül kiélezett piaci versenykörülmények közepette 288 613 darab új autót értékesített az idei év első tíz hónapjában, amely 2,3 százalékkal marad el a tavalyi esztendő megegyező időszakában produkált mutatótól. Az októberi hónapot a brit prémiumgyártó 27 589 darab új autó eladásával zárta, amely az előző október tükrében 6,2 százalékos csökkenésnek felel meg. A portfólió meghatározó darabjai mellett idén októberben a MINI John Cooper Works modelleket is kivételesen intenzív ügyfél-érdeklődés övezte.
A BMW Motorrad értékesítési növekedése októberben is folytatódott, amellyel képes megismételni a tavalyi év kimagaslóan eredményes értékesítés-fejlődési teljesítményét. A 2019 januárja és októbere között eltelt tíz hónapban a BMW Group kétkerekű divíziója 149 577 darab robogót és motorkerékpárt értékesített világszerte, amely 7,0 százalékos abszolút növekedést jelent. Az októberi hónap ebből 12 645 darabbal vette ki a részét, amely az előző esztendő tizedik havi teljesítményéhez viszonyítva 3,1 százalékos csökkenés.
A BMW és a MINI értékesítési eredményei a főbb régiókban
Az autóipart érintő világméretű gazdasági nehézségek ellenére a BMW Group októberben nem csupán az amerikai kontinensen (6,0 százalékos növekedés), de Kínában is (8,8 százalékos gyarapodás) növelni tudta eladásait. A BMW X modellcsalád töretlen népszerűségének és az első BMW X7 jelenlétének köszönhetően a BMW idén októberben 9,4 százalékkal több autót adott el az Egyesült Államokban, mint egy évvel korábban. Németországban eközben 29 041 darab vadonatúj BMW és MINI modell talált gazdára, amely havi viszonylatban 2,5 százalékos, éves viszonylatban pedig 3,6 százalékos fejlődés (269 389 darab új autóval). A BMW i3 tisztán elektromos prémium kompakt az idei január és október között eltelt tíz hónapban megkétszerezte németországi eladásait (8 207 darab új autó) a 2018 első tíz hónapjában produkált értékesítési mutatóhoz képest, amely hozzásegítette a BMW-t ahhoz, hogy Németországban idén októberre a hálózatról tölthető vadonatúj gépkocsik elsőszámú értékesítőjévé váljon.
A BMW Group a rendkívül kiélezett piaci verseny és a gazdasági nehézségek ellenére is enyhe mértékű, ám pozitív értékesítési növekedést vár a 2019-es évtől. A vállalatcsoport mindeközben tovább folytatja profitorientált stratégiáját, amely a nyereséges működést az értékesítési mennyiség elé helyezi.