Skip to content

Egyszer már láttam autót

…és ettől már szakértő – is lehetnék

  • Kezdőlap
  • Hírek
  • Közlekedés
  • Bemutató
  • Motor
  • Technikai sportok
  • Teszt a lelke
  • Toggle search form

A Ferrari már a rajtnál "elgyurcsányolta", Hamilton jól kapta el az indulást és köszönte szépen a lehetőséget

Posted on 2017.09.17. By AztaCARom

A háromszoros világbajnok Lewis Hamilton, a Mercedes brit pilótája nyerte vasárnap a Forma-1-es Szingapúri Nagydíjat, ezzel 28 pontra növelte az előnyét összetettben a négyszeres vb-győztes Sebastian Vettellel, a Ferrari német versenyzőjével szemben.

A 32 éves Hamiltonnak ez volt az idei hetedik, s pályafutása 60. futamgyőzelme. Vettel egy baleset miatt már az első körben feladni kényszerült a versenyt.
Hamilton mögött Daniel Ricciardo, a Red Bull ausztrál pilótája végzett a második, míg Valtteri Bottas, a Mercedes finn versenyzője a harmadik helyen.
A verseny előtt megérkezett az eső a szingapúri pályára, így a Forma-1 történetében most először rendeztek esős éjszakai futamot.

A rajtot a negyedik kockából Kimi Räikkönen (Ferrari) kapta el a legjobban, s a belső íven próbálta megelőzni a harmadik pozícióból startoló Max Verstappent (Red Bull), aki mellett a külső íven a pole pozícióból induló Vettel igyekezett “bezárni az ajtót” és védeni a saját helyét. Räikkönen és Verstappen autóinak hátsó kerekei összeértek, a ferraris oldalról nekicsapódott Vettel autójának, de a négyszeres vb-győztes német tovább tudott hajtani. Räikkönen Ferrarija irányíthatatlanul csúszott végig a pálya szélén az első kanyarig, ahol telibe találta a forduló Verstappen Red Bullját, illetve Fernando Alonso McLarenjét. Räikkönen és Verstappen feladni kényszerült a futamot, Alonso tovább tudott hajtani, Vettel pedig néhány méterrel később a betonfalnak csapta amúgy is sérült Ferrariját, amelyről leszakadt az első légterelő, így a német pilóta gyakorlatilag azonnal kiállt a versenyből.

A biztonsági autó a roncsok és a pályára került törmelék eltakarításának idejére a pályára hajtott, s öt kör után engedte útjára a mezőnyt. A dobogós helyeken ekkor sorrendben Hamilton, Ricciardo és Nico Hülkenberg (Renault) száguldott, miközben Alonsónak műszaki probléma miatt szintén fel kellett adnia a viadalt.

A 11. körben újra “főszerephez jutott” a Safety Car, Danyiil Kvjat (Toro Rosso) ugyanis elmérte az egyik kanyar féktávját és belecsúszott a gumifalba.

A biztonsági autós fázisban Ricciardo és Hülkenberg is bejött a boxba kerékcserére, így amikor három kör után folytatódhatott a verseny, Hamilton, Ricciardo, Bottas volt az első három helyen haladók sorrendje.
Ricciardo és Bottas a 29. körben hajtottak a boxba száraz aszfaltra alkalmas gumikért, a pálya ugyanis eddigre már szinte teljesen felszáradt. Hamilton egy körrel később kapott friss abroncsokat, s vissza is tért a vezető pozícióba.

A 38. körben Marcus Ericsson (Sauber) csapta falnak az autóját, ezért a futam során harmadszor hajtott a pályára a Safety Car. A biztonsági autó néhány körrel később útjára engedte a mezőnyt, de ekkor már nem a körök számában, hanem percekben kellett számolni a hátralévő versenytávot, mert csak így lehetett tartani a szabályokban foglalt kétórás időhatárt.

A hajrában már nem történt változás az élmezőnyben, így Hamilton jelentősen növelni tudta előnyét Vettellel szemben a vb-pontversenyben.
A vb két hét múlva, Malajziában folytatódik.
Addig >>>
A vasárnapi Forma-1-es Szingapúri Nagydíj végeredménye és a világbajnoki pontversenyek állása (a formula1.com alapján):
Végeredmény, Szingapúri Nagydíj, Szingapúr (58 kör, 293,77 km, a pontszerzők):
1. Lewis Hamilton (brit, Mercedes) 2:03:23.543 óra
2. Daniel Ricciardo (ausztrál, Red Bull) 4.507 másodperc hátrány
3. Valtteri Bottas (finn, Mercedes) 8.800 mp h.
4. Carlos Sainz Jr. (spanyol, Toro Rosso) 22.822 mp h.
5. Sergio Perez (mexikói, Force India) 25.359 mp h.
6. Jolyon Palmer (brit, Renault) 27.259 mp h.
7. Stoffel Vandoorne (belga, McLaren) 30.388 mp h.
8. Lance Stroll (kanadai, Williams) 41.696 mp h.
9. Romain Grosjean (francia, Haas) 43.282 mp h.
10. Esteban Ocon (francia, Force India) 44.795 mp h.
pole pozíció: Sebastian Vettel (német, Ferrari)
A vb-pontversenyek állása 14 futam után (még 6 van hátra):
pilóták:
1. Hamilton 263 pont
2. Vettel 235
3. Bottas 212
4. Ricciardo 162
5. Kimi Räikkönen (finn, Ferrari) 138
6. Max Verstappen (holland, Red Bull) 68
7. Perez 68
8. Ocon 56
9. Sainz 48
10. Nico Hülkenberg (német, Renault) 34
11. Felipe Massa (brazil, Williams) 31
12. Stroll 28
13. Grosjean 26
14. Kevin Magnussen (dán, Haas) 11
15. Fernando Alonso (spanyol, McLaren) 10
16. Palmer 8
17. Vandoorne 7
18. Pascal Wehrlein (német, Sauber) 5
19. Danyiil Kvjat (orosz, Toro Rosso) 4
csapatok:
1. Mercedes 475 pont
2. Ferrari 373
3. Red Bull 230
4. Force India 124
5. Williams 59
6. Toro Rosso 52
7. Renault 42
8. Haas 37
9. McLaren 17
10. Sauber 5
 

Hírek, MTI, Technikai sportok Tags:autósport, Bottas, Daniel Ricciardo, F1, Ferrari, Forma-1, Formula One, Hamilton, Lewis Hamilton, Ricciardo, sport, Szingapúri Nagydíj, technikai sport, Valtteri Bottas

Bejegyzés navigáció

Previous Post: Két áldozata van a Ferihegyi repülőtérre vezető gyorsforgalmin történt korábbi balesetnek
Next Post: Ez már biztos!

Kapcsolódó cikkek

  • Alternatív megoldások a Marokkó ralin Ctrl+C - Ctrl+V
  • Szerencsére “csak” könnyű sérültjei vannak a dorogi buszbalesetnek Hírek
  • Az idei CES-en látták – John Deere elektromos kotrógép Bemutató
  • Több mint tízen sérültek meg egy balesetben Székesfehérvárnál Hírek
  • Az új BMW M2 Competition Hírek
  • A világ körül nyolc és fél nap alatt Ctrl+C - Ctrl+V
A honlap a Médiabirodalom lapcsoport tagja.

Keresés

@bertapress
@tesztalelkemindennek
2023. október
hKscpsv
 1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031 
« szept    
Impresszum
Tulajdonos: Berta István

A honlap tartalmáért a szerkesztőbizottság felelős!

Rendszergazda: Varga Zsolt

e-mail:
bertanyuuz@gmail.com

A honlap a Médiabirodalom lapcsoport tagja.
#azélet1
A Börzsöny Speciális Mentők Egyesület támogatót keres
  • A Sleaford Mods új dallal vezeti fel közelgő anyagát
  • Rekordszámú vendég érkezik a 12. Szemrevaló Filmfesztiválra
  • Itt az új Ed Sheeran lemez
  • Nem kell, hogy minden évben ránk rontson az allergia!
  • Egyre elterjedtebb, de még mindig sok a tévhit a munkaerő-kölcsönzés körül
  • Jobb, mint a Lego? A MEGA Barbie Corvette klasszikusan menő, és előrendelhető
  • Van képünk hozzá (23.10.01.) –  Toyota GR86 40th Anniversary Limited Edition Japan
  • Van képünk hozzá (23.09.30.) –  Honda Shogo
  • Hétvégén szezonzáró futam a fotelralisták bajnokságában
  • Van képünk hozzá (23.09.29.) –  Subaru BRZ STI Sport Japan
  • A legjobb üzemanyag fogyasztással rendelkező tehergépkocsi a Scania Super
  • A Siemens Mobility Mireo Plus hidrogénvonata sikeresen teljesítette első tesztútját Bajorországban
  • Éles teszt! Megnyerte első versenyét az új Toyota GR Yaris Rally2
  • Banktudós egyetemisták kerestetnek a teszten
  • A Lego tovább tesztel, de jelenleg lemondott az újrahasznosított műanyagból készített építőkockák gyártásáról
  • Magyar háztartások egyre kevesebb élelmiszert pazarolnak
  • Vajon hizlalnak-e a sós nassolnivalók?
  • Úton a fenntartható élelmiszeripar felé
  • Erre kell odafigyelni a tökéletes kávéélményért
  • Érik a magyar körte, október végéig szüretelik
  • Anitával és Sanyival a Toyota Corolla Crosst is körbejártuk
  • Anita és Sanyi a csoDálatoS DS 9 E-Tense modellel is megismerkedett
  • Begurulva a tik-tokon is!
  • Kivételes Land Cruiser 2024 First Edition podcast
  • Exkluzív Toyota Land Cruiser 2024 podcast
  • Világraszóló szenzációról podcastolunk
  • Egy kevéske “alap” Sandero
  • Nincs megállás! A tik-tokon is elindultunk!
  • 2024-es Toyota Land Cruiser First Edition podcast
  • Toyota Land Cruiser 2024 podcast
  • A 2024-es Honda NT1100 Dupla Kuplungos Automatikus Váltója Bemutató
  • A 2024-es Honda NT1100 erőforrása és elektronikája Bemutató
  • A 2024-es Honda NT1100 erőforrása Bemutató
  • A 2024-es Honda NT1100 váza és futóműve Bemutató
  • A vadonatúj WR450F Bemutató
  • A 2024-es Honda NT1100 stílusa és felszereltsége Bemutató
  • A 2024-es Honda NT1100 Bemutató
  • A Honda koncepciókínálata a japán mobilitási kiállításra sportkocsit és városi elektromos autókat tartalmaz Bemutató

In memoriam Zsiska Ferenc

Youtube

NMHH

Mti hírfelhasználó

Copyright © 2023 Egyszer már láttam autót.

Powered by PressBook News WordPress theme

We use cookies on our website to give you the most relevant experience by remembering your preferences and repeat visits. By clicking “Accept”, you consent to the use of ALL the cookies.
Cookie settingsACCEPT
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SAVE & ACCEPT