Skip to content

Egyszer már láttam autót

…és ettől már szakértő – is lehetnék

  • Kezdőlap
  • Hírek
  • Közlekedés
  • Bemutató
  • Motor
  • Technikai sportok
  • Teszt a lelke
  • Toggle search form

Folytatódhat a Peugeot Le Mans-i legendája

Posted on 2023.06.08.2023.06.08. By AztaCARom

Idén ünnepli századik születésnapját a világ egyik legismertebb autóversenye, a Le Mans-i 24 órás futam, ahol 12 év kihagyás után ismét szerepel Peugeot a nevezők között. A nagy visszatérés előtt érdemes áttekinteni, milyen út vezetett ide.

Azt mondják, ha már búcsúzni kell, nyújtson emlékezetes teljesítményt az ember. 2011-ben a frissen fejlesztett, dízelmotoros Peugeot 908 a második, harmadik és negyedik helyen ért célba a Le Mans-i 24 órás futamon, míg a Team Oreca 10-es számú autója, egy előző évjáratú Peugeot 908 HDi FAP lett az ötödik.

Nagyszerű előjel volt ez a következő évadra, amit bevetésre készen várt a márka új dízel-elektromos versenyautója, a Peugeot 908 Hybrid4… Aztán a Peugeot Sport az utolsó utáni pillanatban lemondta részvételét a 2012-es hosszú távú világbajnokságban, így a pilótáknak, a csapatoknak és persze a rajongóknak be kellett érniük a négyszeres majdnem-győzelem emlékével.

Tizenkét év után azonban idén visszatér a Peugeot a Circuit de la Sarthe-ra, méghozzá egy vadonatúj technikai előírások szerint megkonstruált, egyedi aerodinamikai megoldásai miatt magán a géposztályon belül is egyedülállónak számító versenyautóval. A Peugeot 9X8 régóta várja már, hogy legendás elődeinek nyomdokaiba léphessen (a márka 1992-ben, 1993-ban és 2009-ben ért el abszolút győzelmet Le Mans-ban), ám a csapat tavaly csak a negyedik versenyen, Monzában kapcsolódott be a hosszú távú világbajnokság (WEC) küzdelmeibe.

Itt, majd Japánban és Bahreinben is teljesítették a kitűzött programot. Értékes tapasztalatokat szereztek három nagyon eltérő karakterű pályán, összesen 20 órát töltöttek versenyben, több mint 5100 versenykilométert tettek meg, és ami ennél is fontosabb: egyetlen olyan probléma sem merült fel a próbaév során, amelyre ne tudtak volna hathatós megoldást találni.

A két Peugeot 9X8 és azok változatlan összeállítású legénysége (Paul Di Resta, Mikkel Jensen és Jean-Eric Vergne a 93-as, Loïc Duval, Gustavo Menezes és Nico Müller a 94-es számú autóban) a tél során egy tízezer kilométeres tesztprogramon esett át, így magabiztosan vonulhatott fel a 2023-as WEC szezon első versenyének, a Sebringi 1000 mérföldesnek a kvalifikációjára. Az ezt megelőzően, valamint az időmérőkön mutatott, kiváló teljesítmény után azonban éles helyzetben elpártolt a szerencse a francia csapattól. Bár mindkét autó teljesíteni tudta a távot, eredményeik nem tükrözték azt a rengeteg munkát, amit a szerelők és a pilóták az előkészületekre fordítottak.

Az évad második futamán, a portugáliai Portimãóban megrendezett hatórás versenyen ugyanaz a fordulat látszott megvalósulni, mint egy évvel korábban: a feledhető, de nélkülözhetetlen első futamot követő, második bevetésen már értékelhető eredményt ért el a Peugeot csapata.

A jól ütemezett – és még jobban végrehajtott – kiállásoknak és az agresszív, ám felesleges kockázatokat nem vállaló vezetésnek köszönhetően a 94-as rajtszámú Peugeot az ötödik, a 93-as a hetedik helyen zárta a versenyt.

A szezon harmadik futama különlegesnek ígérkezett, mert a csapat korábban még nem járt a technikás Circuit de Spa-Francorchamps-on. A körülmények távolról sem voltak ideálisak, a legfontosabb azonban az, hogy ezúttal mindkét autó érdemi műszaki probléma nélkül teljesítette a 6 órás versenyt. Az egyre magabiztosabb személyzet mellett a technika is kezd „magára találni,” ami a legjobb jel az évad legnehezebb és legfontosabb versenye: a Le Mans-i 24 órás előtt.

Habár a Le Mans-i 24 órás verseny (24 Heures du Mans) idén ünnepli századik évfordulóját, az évek során különböző okokból több futam is elmaradt, így 2023-ban kilencvenegyedik alkalommal indul útjára az ikonikus futam. A Hypercar géposztályban a Peugeot két autójával együtt tizenhat versenyautó – összesen tíz csapat és hét típus, köztük öt hibrid – szerepel a nevezettek között, ami különösen izgalmas versenyt vetít előre.

A Peugeot különleges versenyszíneket ölt magára a nagy visszatérés tiszteletére: az európai formatervező szakma egyik legnagyobb ünnepén, a milánói dizájnhéten bemutatott grafika az eklektikus stílusú spanyol művész, J. Demsky munkája. A színpompás öltözék új értelmezésben mutatja be a digitális világ és a motorsport kapcsolatát, kapcsolatot teremtve az autóversenyzés hőskora és a Hypercar-korszak között.

A Peugeot 9X8 műszaki adatai:

KategóriaLe Mans Hypercar (LMH) prototípus
Vázszerkezetzárt karbon monocoque
Karosszériakarbon kompozit panelek
Méretek, térfogatok, tömegek
Hosszúság4995 mm
Szélesség2000 mm
Magasság1145 mm
Üzemanyagtartály90 liter
Száraz tömeg1030 kg
Hajtáslánc, hátsó tengely
Erőforrásbenzinmotor, turbófeltöltő
Lökettérfogat2,6 liter
Hengerek száma, elrendezéseV6, 90° hengerszög
Blokkmart alumínium
Dugattyúkalumínium
Csúcsteljesítmény520 kW
Erőátvitel7-fokozatú, szekvenciális sebességváltó
Váltóműködtetéselektronikus
Tengelykapcsolótöbbtárcsás, szénszálas tárcsák
Tengelykapcsoló működtetéselektronikus
Differenciálműmechanikusan önzáró
Hajtáslánc, hátsó tengely
Erőforrás900 V villanymotor
Csúcsteljesítmény200 kW
Akkumulátor900 V, lítium-ion (Peugeot / Saft)
Erőátvitelfordulatszám-csökkentő áttétel, egy fokozat
Differenciálműmechanikusan önzáró
Futómű és fékek
Felfüggesztés, elöl és hátulkettős keresztlengőkaros, nyomó/vonórudas
Rugózás, elöl és hátultorziós rugók
Kanyarstabilizátoroktorziós, állítható
Kormányműhidraulikus rásegítés, elektromos szervószivattyú

ILLUSZTRÁCIÓK: STELLANTIS.COM

Bemutató, Ctrl+C - Ctrl+V, Hírek, Technikai sportok Tags:Peugeot 9X8, PEUGEOT 9X8 24H Le Mans Hybrid Hypercar, Peugeot 9X8 Le Mans, Peugeot 9X8 Le Mans Hypercar

Bejegyzés navigáció

Previous Post: A finn pályákon “száguldozhatnak” a fotelralisták :-D
Next Post: Az emberek a villanyautókról beszélnek, de hibridet vásárolnak

Kapcsolódó cikkek

  • Három új modellel bővül az MG hazai modellkínálata Bemutató
  • SpaceTourer Rip Curl Concept Bemutató
  • Drogosan a volán mögött – bumm a fejbe! Hírek
  • Nemzetközi élmenőkkel szállnak harcba a bajnoki címért Turán Friciék Ctrl+C - Ctrl+V
  • Forgalomkorlátozás a Giro d’Italia Grande Partenza csapatbemutató idején szerdán Ctrl+C - Ctrl+V
  • Las Vegasban mutatkozott be a BMW i Vision DEE tanulmányautó (1.) Bemutató
A honlap a Médiabirodalom lapcsoport tagja.

Keresés

@bertapress
@tesztalelkemindennek
2023. október
hKscpsv
 1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031 
« szept    
Impresszum
Tulajdonos: Berta István

A honlap tartalmáért a szerkesztőbizottság felelős!

Rendszergazda: Varga Zsolt

e-mail:
bertanyuuz@gmail.com

A honlap a Médiabirodalom lapcsoport tagja.
#azélet1
A Börzsöny Speciális Mentők Egyesület támogatót keres
  • A Sleaford Mods új dallal vezeti fel közelgő anyagát
  • Rekordszámú vendég érkezik a 12. Szemrevaló Filmfesztiválra
  • Itt az új Ed Sheeran lemez
  • Nem kell, hogy minden évben ránk rontson az allergia!
  • Egyre elterjedtebb, de még mindig sok a tévhit a munkaerő-kölcsönzés körül
  • Van képünk hozzá (23.10.01.) –  Toyota GR86 40th Anniversary Limited Edition Japan
  • Van képünk hozzá (23.09.30.) –  Honda Shogo
  • Hétvégén szezonzáró futam a fotelralisták bajnokságában
  • Van képünk hozzá (23.09.29.) –  Subaru BRZ STI Sport Japan
  • Van képünk hozzá (23.09.28.) –  Mullen GT 925
  • A legjobb üzemanyag fogyasztással rendelkező tehergépkocsi a Scania Super
  • A Siemens Mobility Mireo Plus hidrogénvonata sikeresen teljesítette első tesztútját Bajorországban
  • Éles teszt! Megnyerte első versenyét az új Toyota GR Yaris Rally2
  • Banktudós egyetemisták kerestetnek a teszten
  • A Lego tovább tesztel, de jelenleg lemondott az újrahasznosított műanyagból készített építőkockák gyártásáról
  • Úton a fenntartható élelmiszeripar felé
  • Erre kell odafigyelni a tökéletes kávéélményért
  • Érik a magyar körte, október végéig szüretelik
  • Ünnepeljük együtt a világ egyik legnépszerűbb italát!
  • Bárányba borul szeptember utolsó hétvégéje
  • Anitával és Sanyival a Toyota Corolla Crosst is körbejártuk
  • Anita és Sanyi a csoDálatoS DS 9 E-Tense modellel is megismerkedett
  • Begurulva a tik-tokon is!
  • Kivételes Land Cruiser 2024 First Edition podcast
  • Exkluzív Toyota Land Cruiser 2024 podcast
  • Világraszóló szenzációról podcastolunk
  • Egy kevéske “alap” Sandero
  • Nincs megállás! A tik-tokon is elindultunk!
  • 2024-es Toyota Land Cruiser First Edition podcast
  • Toyota Land Cruiser 2024 podcast
  • A 2024-es Honda NT1100 erőforrása és elektronikája Bemutató
  • A 2024-es Honda NT1100 erőforrása Bemutató
  • A 2024-es Honda NT1100 váza és futóműve Bemutató
  • A vadonatúj WR450F Bemutató
  • A 2024-es Honda NT1100 stílusa és felszereltsége Bemutató
  • A 2024-es Honda NT1100 Bemutató
  • A Honda koncepciókínálata a japán mobilitási kiállításra sportkocsit és városi elektromos autókat tartalmaz Bemutató
  • Európa legnépszerűbb túramotorja, az NT1100, két feltűnő új fényezést kap jövőre Bemutató

In memoriam Zsiska Ferenc

Youtube

NMHH

Mti hírfelhasználó

Copyright © 2023 Egyszer már láttam autót.

Powered by PressBook News WordPress theme

We use cookies on our website to give you the most relevant experience by remembering your preferences and repeat visits. By clicking “Accept”, you consent to the use of ALL the cookies.
Cookie settingsACCEPT
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SAVE & ACCEPT