• Egyéb

Ford EcoSport műszaki adatok

 

 

 

 

TELJESÍTMÉNY ÉS ÜZEMANYAG-FOGYASZTÁS

Üzemanyag-fogyasztás
l/100 km (mpg) ØØ

Teljesítmény Ø

Motor

Teljesítmény
(LE)

CO2
(g/km)

Város

Városon
kívül

Vegyes

Végsebesség km/óra (mph)

0-100 km/h
0-62 mph
(s)

50-100 km/h
31-62 mph
(s)*

1.0 EcoBoost

(6 fokozatú manuális) (FWD)

140

119

6.2 (45.6)

4.6 (61.4)

5.2 (54.3)

188 (116)

11.8

12.3

1.0 EcoBoost

(6 fokozatú manuális) (FWD)

125

119

6.2 (45.5)

4.6 (61.4)

5.2 (54.3)

180 (111)

12.7

12.8

1.0 EcoBoost

(6 fokozatú automata) (FWD)

125

134

7.2 (39.2)

5.0 (56.5)

5.8 (48.7)

180 (111)

11.6

N/A

1.5 TDCi

(6 fokozatú manuális) (FWD)

100

107

4.5 (62.8)

3.8 (74.3)

4.1 (68.9)

160 (99)

14.0

13.1

* 4. sebességfokozatban. ØFord tesztadatok. Az üzemanyag-fogyasztási és CO₂-kibocsátási adatokat az Európai Unió EC/692/2008 és EC/715/2007 direktívái alapján regisztrálták. Az üzemanyag-fogyasztási és CO₂-kibocsátási adatok egy járműtípusra, nem pedig egy adott járműre vonatkoznak. Az alkalmazott tesztelési eljárás lehetővé teszi a különféle járműtípusok és különféle gyártmányok összehasonlítását. A közúti üzemanyag-fogyasztás eltérhet az itt közölt adatoktól, mivel egy autó üzemanyag-fogyasztását befolyásolhatja a vezetési stílus, vagy egyéb, nem műszaki jellegű tényezők is. A CO₂ az az üvegházhatású gáz, ami a legnagyobb mértékben felelős a globális felmelegedésért.

TÖMEGEK

Saját tömeg (kg)# **

Legnagyobb megengedett össztömeg
(kg)**

Legnagyobb szerelvény össztömeg
(kg)**

Vontatható tömeg (fékezett) (kg)

Vontatható tömeg (fékezetlen) (kg)

1.0 EcoBoost

(6 fokozatú manuális) (FWD)

1280

1730

2630

900

750

1.0 EcoBoost

(6 fokozatú manuális) (FWD)

1280

1730

2630

900

750

1.0 EcoBoost

(6 fokozatú automata) (FWD)

1324

1775

2875

1100

750

1.5 TDCi

(6 fokozatú manuális) (FWD)

1288

1735

1635

900

750

** A csomagtérajtóra szerelt pótkerék nélkül

# A legkisebb menetkész tömeg 75 kg súlyú vezetővel, folyadékokkal teljesen, üzemanyaggal pedig 90%-ig feltöltve; az adat függ a gyártási tűrésektől, a beszerelt extráktól stb.

A vontatható tömeg az a legnagyobb tömeg, amellyel a megengedett legnagyobb össztömegig pakolt autó el tud indulni tengerszinten, egy 12 százalékos emelkedőn. Vontatás közben minden modellváltozat teljesítménye és fogyasztása kedvezőtlenebb. Minden modellváltozat maximális orrterhelése 30 kg. A Legnagyobb szerelvény tömegbe az utánfutó tömege is beleszámít.

MÉRETEK

Teljes hosszúság a pótkerék nélkül (mm)

4096

Teljes szélesség tükrökkel/behajtott tükrökkel/tükrök nélkül (mm) 2057 / 1816 /1765
Teljes magasság terheletlenül (tetősínek nélkül) (mm) 1653
Teljes magasság terheletlenül (tetősínekkel) (mm) 1713

Első terepszög (terheletlen jármű)

21.0 fok

Hátsó terepszög (terheletlen jármű)

33.3 fok

Középső terepszög (terheletlen jármű)

23.3 fok
Szabad hasmagasság (benzin/dízel) (mm)

190/160

Első túlnyúlás (mm)

834

Hátsó túlnyúlás (mm)

742

Tengelytávolság (mm)

2519

Nyomtáv elöl (mm) 1530
Nyomtáv hátul (mm) 1522
Csomagtér befogadó képessége (liter)

Második raktérpadló nélkül

356

Második raktérpadlóval

334

Ledöntött második üléssorral

1238

Csomagtér méretei (mm)

Rakodónyílás magassága max.

881

Rakodónyílás szélessége max.

1022

Max. csomagtér-magasság (a tetőig / a kalaptartóig)

1010 / 605

Csomagtér szélessége a kerékjáratok közt

950

Csomagtér hossza a padlón mérve a 2. üléssorig

691

Csomagtér hossza az első üléssorig

1369 @15.8 fok

Küszöbmagasság a saját tömeg mellett (terheletlen állapotban)

627

Üzemanyag-tartály (liter)

Benzin

52

Dízel

52

Utastér, 1. üléssor (mm)

Fejtér

1008

Lábtér (maximum, a leghátsó pozícióba tolt üléssel)

1116

Válltér

1355

Csípőtér

1310

Utastér, 2. üléssor (mm)

Fejtér

971

Lábtér

933

Válltér

1302

Csípőtér

1293

Térdtér

37

VEZETŐSEGÍTŐ ÉS KÉNYELMI TECHNOLÓGIÁK

Állítható sebességhatároló

Automatikus világítás

Bi-xenon fényszórók

Holttérfigyelő

Sebességtartó automatika
Elektronikus vezérlésű, automatikus hőmérséklet-szabályozás
Elektronikus stabilitásvezérlés
Ford kulcs nélküli rendszer

Parkolássegítő szenzorok elöl és hátul

thető kormánykerék
Hegymeneti elindulássegítő

Intelligens összkerékhajtás

Quickclear fűthető szélvédő

Esőérzékelős ablaktörlők

Tolatókamera

Borulásvédelem
SYNC 3 érintőképernyős navigációval

Abroncsnyomást figyelő rendszer

KORMÁNYMŰ

Rendszer

Fogasléces szerkezet, elektromos rásegítéssel (EPAS)

Áttételi arány

15.09:1

Fordulókör (két járdaszegély között) (m)

10.6

Kormányfordulat két végállás között 2.74

FUTÓMŰ

Első felfüggesztés

Független MacPherson rugóstag a függőlegestől eltolt csavarrugókkal és gáztöltésű lengéscsillapítókkal

Hátsó felfüggesztés

Torziós rudas szerkezet progresszív utánfutással. A spirálrugók rögzítési pontja a padlólemez alatt található; különálló egycsöves lengéscsillapítók.

FÉKEK

Elöl

Hátul

Fékrendszer

Kétkörös, diagonálisan osztott, hidraulikus működtetésű fékrendszer elöl hűtött tárcsafékkel, hátul önbeálló rendszerű dobfékkel. Elektronikusan szabályozott, négycsatornás blokkolásgátló (ABS) elektronikus stabilitásvezérléssel (ESC) fékerőelosztóval (EBD) és vészfékasszisztenssel (EBA).

Tárcsa/Dobméretek (mm)

300 x 25

228.6

KEREKEK ÉS ABRONCSOK

Keréktárcsák

Gumiabroncsok

Acél

16” X 6.5” 205/60 R16

Könnyűfém

16” X 6.5”

17” X 7”

18” X 7”

205/60 R16

205/50 R17

215/45 R18

BENZINMOTOR ADATOK

1.0 EcoBoost

(125 LE) 6 fokozatú manuális

1.0 EcoBoost

(125 LE) 6 fokozatú automata

1.0 EcoBoost

(140 LE) 6 fokozatú manuális

Típus

Keresztben beépített soros, három hengeres, közvetlen befecskendezéses turbó benzinmotor, Ti-VCT

Keresztben beépített soros, három hengeres, közvetlen befecskendezéses turbó benzinmotor, Ti-VCT

Keresztben beépített soros, három hengeres, közvetlen befecskendezéses turbó benzinmotor, Ti-VCT

Lökettérfogat

cm3

998

998

998

Furat

mm

71.9

71.9

71.9

Löket

mm

82.0

82.0

82.0

Sűrítési arány

10.0:1

10.0:1

10.0:1

Max. teljesítmény

LE (kW)

125 (92)

125 (92)

140 (103)

ford.

6000

6000

6000

Max. forgatónyomaték

Nm

170

170

180

ford.

1400-4500

1400-4500

1500-5000

Szelepvezérlés

DOHC, hengerenként 4 szelep,
kettős független változó szelepvezérlés

DOHC, hengerenként 4 szelep,
kettős független változó szelepvezérlés

DOHC, hengerenként 4 szelep,
kettős független változó szelepvezérlés

Hengerek száma

3, soros elrendezésben

3, soros elrendezésben

3, soros elrendezésben

Hengerfej

Öntött alumínium

Öntött alumínium

Öntött alumínium

Motorblokk

Öntött vas

Öntött vas

Öntött vas

Vezérműtengely hajtása

Kis súrlódású, olajfürdős szíjhajtás dinamikus szíjfeszítéssel

Kis súrlódású, olajfürdős szíjhajtás dinamikus szíjfeszítéssel

Kis súrlódású, olajfürdős szíjhajtás dinamikus szíjfeszítéssel

Főtengely

Öntött acél, 6 ellensúly, 4 fő csapágy

Öntött acél, 6 ellensúly, 4 fő csapágy

Öntött acél, 6 ellensúly, 4 fő csapágy

Motorvezérlés

Bosch MED17, CAN-Bus és hengerenkénti kopogásérzékelő. FCEG szoftver

Bosch MED17, CAN-Bus és hengerenkénti kopogásérzékelő. FCEG szoftver

Bosch MED17, CAN-Bus és hengerenkénti kopogásérzékelő. FCEG szoftver

Üzemanyag-befecskendezés

Nagy nyomású befecskendezés 6 furatú befecskendező rendszerrel

Nagy nyomású befecskendezés 6 furatú befecskendező rendszerrel

Nagy nyomású befecskendezés 6 furatú befecskendező rendszerrel

Emissziós szint

Euro 6

Euro 6

Euro 6

Turbótöltő

Continental kis tehetetlenségű turbó

Continental kis tehetetlenségű turbó

Continental kis tehetetlenségű turbó

Kenési rendszer

Elektronikus vezérlésű kenési rendszer változó áttételezésű szivattyúval a takarékosabb működés érdekében

Elektronikus vezérlésű kenési rendszer változó áttételezésű szivattyúval a takarékosabb működés érdekében

Elektronikus vezérlésű kenési rendszer változó áttételezésű szivattyúval a takarékosabb működés érdekében

A rendszer kapacitása szűrővel

liter

4.6

4.6

4.6

Hűtőrendszer

Megosztott hűtőrendszer 2 termosztáttal

Megosztott hűtőrendszer 2 termosztáttal

Megosztott hűtőrendszer 2 termosztáttal

A rendszer kapacitása a hűtővel

liter

5.5

5.5

5.5

Váltómű

6 fokozatú manuális

6 fokozatú nyomatékátalakító automata

6 fokozatú manuális

Váltóáttételek

VI. 0.634

V. 0.757

IV. 0.943

III. 1.276

II. 1.958

I. 3.417

Hátramenet 3.833

Végáttétel 4.588

N/A

VI. 0.634

V. 0.757

IV. 0.943

III. 1.276

II. 1.958

I. 3.417

Hátramenet 3.833

Végáttétel 4.588

DÍZELMOTOR ADATOK

1.5 TDCi

(100 LE) 6 fokozatú manuális

Típus

Keresztirányban beépített, négyhengeres turbódízel

Lökettérfogat

cm3

1499

Furat

mm

73.5

Löket

mm

88.3

Sűrítési arány

16.0:1

Max. teljesítmény

LE (kW)

100

ford.

3750

Max. forgatónyomaték

Nm

215

ford.

1750-3000

Szelepvezérlés

SOHC

hengerenként 2 szelep

Hengerek száma

4, soros elrendezésben

Hengerfej

Öntött alumínium

Motorblokk

Öntött alumínium

Vezérműtengely hajtása

Vezérműszíj

Főtengely

Kovácsolt acél, 8 ellensúly, 5 fő csapágy

Motorvezérlés

Bosch FDEC

Üzemanyag-befecskendezés

Nagy nyomású common rail közvetlen befecskendezés; 8 furatú injektorok

Emissziós szint

Euro 6

Turbótöltő

Fix geometriájú turbótöltő

Kenési rendszer

Nyomás alatt működő rendszer teljes átfolyású szűrővel

A rendszer kapacitása

liter

3.8 a szűrővel együtt

Hűtőrendszer

Vízpumpa termosztáttal és elzáró szelepekkel, hővezérlő rendszerrel

A rendszer kapacitása

liter

6.5 a hűtővel együtt

Váltómű

6 fokozatú manuális

Váltóáttételek

VI. 0.622

V. 0.738

IV. 0.919

III. 1.258

II. 2.048

I. 3.727

Hátramenet 3.818

Végáttétel 3.61

Megjegyzés: A sajtóanyagban olvasható adatok előzetes műszaki adatok, amelyek a nyomdába adás időpontjában helyesek voltak. Ugyanakkor a Ford vállalati filozófiája a folyamatos termékfejlesztés, ezért fenntartja annak jogát, hogy ezeket a jellemzőket bármikor megváltoztassa.

http://egyszermarlattamautot.hu/2018/02/15/kifinomult-vezetosegito-technologiak-sora-teljesen-megujult-ecosportban/