Forza 750 erőforrás

  • A csúcsteljesítmény 58,62 LE (43,1 KW), a maximális forgatónyomaték 69Nm, a legnagyobb fordulatszám pedig 7000 f./perc
  • Elektronikus gázmarkolat (Throttle-by-wire, TBW)
  • Euro 5 erőforrás, 3,6 l/100 km-es üzemanyag-fogyasztás (WMTC szabvány szerint)
  • 35 kW-os, A2-es vezetői engedéllyel is vezethető változat is szerepel a kínálatban

A Forza 750 soros, kéthengeres, folyadékhűtésű, nyolcszelepes, SOHC-vezérlésű motorját úgy tervezték a mérnökök, hogy az alsó és középső fordulatszám-tartományban egyaránt dinamikusan gyorsítsa a gépet. Viszonylag hosszú löketének, különleges formájú égéstereinek és nagy tehetetlenségi nyomatékú főtengelyének köszönhetően már egészen alacsony fordulaton jelentős nyomatékot szabadít a hátsó kerékre. Az elektronikus gázmarkolat (Throttle-by-wire, TBW) a motor teljesítményleadását és karakterisztikáját egyaránt befolyásolja. További információért, kérjük, tekintse meg a 3.3-as számú, motorelektronikával foglalkozó fejezetet!

A tökélyre fejlesztett, 7000-es percenkénti főtengelyfordulatig pörgethető erőforrás csúcsteljesítménye 58,62 LE (6750 f./perc), legnagyobb forgatónyomatéka pedig nem kevesebb, mint 69 Nm (4750 f./perc). Ez a gyakorlatban annyit tesz, hogy állórajtból indulva alig 3,9 másodperc alatt tesz meg 50 métert Forza 750, és 60 km/óránál csak 2500-at mutat a fordulatszámmérő.

A kifinomult járáskultúrát két kiegyensúlyozó-tengely biztosítja, méghozzá anélkül, hogy a szokatlan gyújtássorendből, illetve a 270˚-os főtengely-elékelésből fakadó, pulzáló kipufogóhangot befolyásolná. Bárhogy is, a furat 77 mm, a löket 80 mm, és bizonyos alkatrészek több feladatot is végeznek: a vezérműtengely például a hűtőfolyadék-szivattyút is hajtja, a kiegyensúlyozó-tengelyek pedig az olajpumpát is forgatják. Az összetevők számának minimálisra csökkentésével sikerült könnyű, hatékony és megbízható motorkonstrukciót létrehozni.

A modell 35 kW-os változatban is elérhető, így az A2-es jogosítvánnyal rendelkezők is kihasználhatják a Forza 750 képességeit. Amennyiben a motor vásárlását követően megszerzik a korlátlan vezetői engedélyt, a fojtószelepház cseréjével és az ECU átprogramozásával bármikor kivehetik a „fojtást” a Honda márkaszervizek.

A Forza 750 károsanyag-kibocsátása megfelel az Euro 5-ös környezetvédelmi előírásoknak és fogyasztása is lenyűgöző, csupán 3,6 l/100 km (WMTC szabvány szerint). Takarékos mivolta a nagy hatótávolsághoz is hozzájárul, ezt bizonyítja, hogy a 13,2 literes üzemanyagtartály tartalmával több mint 370 km tehető meg.

3.3 Erőforrás és elektronika

  • Az üzemmódkapcsoló 3 gyári és 1 a felhasználó által beállítható karakterisztikát kínál föl
  • A kifinomult vezérlőelektronikával felvértezett Honda Állítható Nyomatékszabályozó (Honda Selectable Torque Control, HSTC) 3 üzemmódban működhet

Hogy minden helyzetben ideális legyen a működés, három menetüzemmód áll a pilóta rendelkezésére, ezek közül a bal oldali kapcsolókonzollal vagy a TFT-műszeregységen válaszhat.

ÁLTALÁNOS (STANDARD) állásban középszintre áll be a teljesítményleadás, a motorfék és a HSTC, az ABS ellenben a legmagasabb fokozatban működik.

SPORT programra kapcsolva agresszívvá válik a teljesítményleadás és a motorfék, alacsony szinten avatkozik be a HSTC, az ABS pedig legmagasabb fokozatban teszi a dolgát.

ESŐ (RAIN) üzemmódnál óvatos teljesítményleadás és motorfék jellemzi a Forzát, míg a HSTC és az ABS természetesen a legmagasabb fokozatra vált.

FELHASZNÁLÓ (USER) beállításnál a vezető maga határozhatja meg, hogy alacsony, közepes vagy magas szintű legyen a teljesítményleadás, a motorfék és a HSTC.

Az elektronikus gázmarkolattal, valamint a háromállású Honda Állítható Nyomatékszabályozóval (Honda Selectable Torque Control, HSTC) rendkívül precízen vezérelhető a teljesítményleadás, így mindig maximális lehet a hátsó kerék tapadása.

  1. szint: minimális beavatkozás és felügyelet a hátsó kerék forgási sebessége felett.
  2. szint: ez az alapbeállítás. Magabiztossá teszi a pilótát átlagos időjárási és útviszonyok közepette.
  3. szint: maximális tapadást garantál csúszós útfelületen.

A HSTC természetesen ki is kapcsolható.

HALLGASS EXKLUZÍV HONDA PODCASTOKAT IDE, VAGY IDE KATTINTVA!