Skip to content

Egyszer már láttam autót

…és ettől már szakértő – is lehetnék

  • Kezdőlap
  • Hírek
  • Közlekedés
  • Bemutató
  • Motor
  • Technikai sportok
  • Teszt a lelke
  • Toggle search form

Frankfurtra megújult a legütősebb prémium crossover is

Posted on 2017.09.12. By AztaCARom

Az értékesítéseit Magyarországon is elképesztő ütemben növelő Lexus továbbfejlesztette legnépszerűbb európai (és magyarországi) modellje, az NX crossover kifinomultan sportos stílusát. A környezetbarát hibrid hajtással hódító SUV új orsó alakú hűtőrácsot, áttervezett első lökhárítót és új könnyűfém keréktárcsákat kapott. A LED fényszórók belső átalakításával lehetővé vált az adaptív távfény-vezérlés alkalmazása, és a hátsó LED lámpatestek is új formát kaptak, akárcsak az irányjelzők. Az utastérben új színsémák, áttervezett sebességváltó kar és kezelőszervek várják a vásárlókat az eddig 7 colos központi multimédia EMVN kijelző mérete immár 10,3 col, miközben a kiemelt biztonságot jelentő Lexus Safety System + csomag az NX modellkínálatában is megjelenik.

2014-es bemutatkozása óta a világ vezető prémium hibrid autógyártója, a Lexus futurisztikus crossovere, az NX gyorsan népszerűvé vált; olyannyira, hogy mára a japán prémium márka európai értékesítéseinek több mint 30 százalékát (Magyarországon 47,5%) ez a modell teszi ki. Az autó sikeresen szólította meg a vásárlókat – akik közül sokan ezzel a modellel lettek a márka első vevői –, hiszen a luxus, a hatásos és modern dizájn, az intelligens térkialakítás és az élvezetes menetdinamika hatásos kombinációját kínálta. Az NX értékesítési sikereit tovább növelte, hogy a vásárlók választhattak a full hybrid hajtás és a benzines turbómotor, illetve az elsőkerékhajtás és az összkerékhajtás közül. Az autó népszerűsége még a Lexus várakozásait is felülmúlta: az NX minden piacon, így Európában is sorra túlszárnyalta az értékesítési terveket. E lendületre építve, és megőrizve a modell vonzerejét, a Lexus most számos tekintetben továbbfejlesztette az NX külső és belső megjelenését, biztonságát és felszereltségét. Az új változat a Frankfurti Nemzetközi Autószalonon áll először az európai vásárlók elé.

Kifinomult külső stílusjegyek

A Lexus arra törekedett, hogy megőrizze az NX karakteres dizájnjának összhatását, ami annyira népszerűvé tette az autót a vásárlók körében, ezért azokra a részletmegoldásokra összpontosított, amelyektől még hatásosabbá válik az autó látványa.

A jellegzetes orsó formájú hűtőrács erőteljes kiállással ruházza fel az NX-et, ami így még közelebbi rokonságot mutat a Lexus SUV-kínálatával, az RX és az LX modellekkel. A hűtőrács kialakításában hangsúlyos szerepet kapnak a vízszintes díszlécek, amelyek közt nagyobb a távolság az orsó forma fókuszpontja alatt; ez hatásosan hangsúlyozza ki az autó szélességét, és erővel tölti fel az NX orr-részének dizájnját. Ugyanez a hatás érvényesül a nagyobb és mélyebb kialakítású oldalsó légbeömlőknél is, amelyeknek döntött formája tovább erősíti az autó magabiztos kiállását. Az első lökhárító felső részének átformálásával az elem harmonikusabban olvad össze a sárvédővel és az első ajtóval, ami nemcsak szebb formavilágot, hanem kiváló aerodinamikát is eredményez. A LED fényszóró új belső kialakításának köszönhetően az autó kínálatában megjelenhetett – az NX-ben újonnan bevezetett Lexus Safety System + csomag részeként kínált – adaptív távfény-vezérlés. A sportos látvány az új LC luxuskupé világítását idézi. A dizájnerek az első és hátsó irányjelzőket is áttervezték. A hátsó lökhárító alsó részén végrehajtott változások közt fontos megemlíteni az első hűtőrács orsó formájának megjelenítését, ami érzékletesen sugallja az autó széles kiállását és alacsony tömegközéppontját. A hosszabban elnyúló hátsó lámpatesteket fekete elemek keretezik, ráirányítva a figyelmet az L-alakú lencsékre. A benzinmotoros modellen (aminek neve mostantól NX 300) nagyobb, krómmal keretezett kipufogóvégek láthatók, a full hybrid hajtású NX 300h változaton pedig erőteljesebb, selyemfényű króm díszlécek hangsúlyozzák ki az orsó-motívumot. A Luxury és az F SPORT kivitelekhez két új, 18 colos könnyűfém keréktárcsa készült; mindkettőt a fényes, csiszolt felületek és a sötét metálfényezés izgalmas kontrasztja varázsolja különlegessé.

Utastér: tökéletes vezetői környezet és nagyfokú kényelem

Az NX utasterének változásai még sportosabb hangulattal és még magasabb szintű luxusérzettel ruházzák fel az autót. A Lexus egyik alapelve, az Omotenashi vendégszeretet jegyében a felszereltség kialakítása során a mérnökök nagy hangsúlyt helyeztek a könnyű használhatóságra és a kényelemre. A leglátványosabb változás a központi multimédia kijelző méretének növelése: a Lexus prémium navigációval felszerelt modellekben az eddigi 7 helyett 10,3 colos képernyő található, de a Lexus Display Audio rendszerhez is nagyobb, 8 colos kijelző tartozik. A klímaberendezés középkonzolon elhelyezett kezelőfelülete ergonomikusabb lett, mivel több gombot is könnyebben kezelhető billenőkapcsoló helyettesít. A kellemes tapintású kapcsolók felületét apró, domború fém Lexus L-motívum díszíti. A központi analóg időmérő óra is nagyobb, és letisztultabb számlapját hangsúlyosabb gyűrű keretezi. Amellett, hogy immár még könnyebben leolvasható, az óra GPS-kapcsolattal is rendelkezik, így a különböző időzónákon áthajtva automatikusan alkalmazkodik a helyi időhöz. A középkonzol közepén található a legújabb generációs, nagyobb és még könnyebben kezelhető érintőpados vezérlőfelület. Az új formájú tenyértámasz stabilabban tartja a kézfejet, a vezeték nélküli telefontöltő szélesebb és hosszabb tálcájában pedig nagyobb méretű készülékek is elférnek. Az USB-portok könnyebben elérhető helyre, középre kerültek, és nagyobb áramerősségük révén gyorsabban töltik a mobil eszközöket. A head-up display teljesen a műszerfalba simul, így nem töri meg annak felületét. Az NX modell kabinjának színkínálatában az eddigi Fehér Okker, Fekete és Sötét Rózsa árnyalatok mellett immár a Gazdag Krémszín és az Okker is megjelenik. Az NX F SPORT változat újdonsága a Lobbanó Vörös és a Mustársárga.

Elektromos mozgatású csomagtérajtó

Az új NX-ben is feltűnik az “érintés nélkül” nyitható és zárható, elektromos mozgatású csomagtérajtó. Ha a kulcs az autósnál van, az ajtók nyitása után elég, ha megmozdítja a lábát a hátsó lökhárító alatt; ezt a mozdulatot egy szenzor érzékeli. A csomagtérajtó zárása ugyanígy történik. Az ajtó fogantyúja mellett elhelyezett gomb megnyomásával a jármű minden ajtaja automatikusan bezáródik.

Lexus Safety System Plus +

A Lexus Safety System + előnyeit immár az NX vásárlói is élvezhetik. A csomag számos vezetősegítő rendszert tartalmaz, többek közt ütközés előtti biztonsági rendszert, adaptív sebességtartó automatikát, adaptív távfény-vezérlést, sávelhagyásra figyelmeztetést és jelzőtábla-felismerő rendszert. Az autóhoz intelligens parkolássegítő radar is rendelhető.

Bemutató, Ctrl+C - Ctrl+V, Hírek Tags:au, bemutató, Frankfurt, Frankfurti Autószalon, Lexus, Lexus NX, premier

Bejegyzés navigáció

Previous Post: A vadonatúj Nissan LEAF megtestesíti a Nissan Intelligent Mobility jövőképét (2.)
Next Post: A Honda elkötelezett az elektromos hajtású modellek mellett

Kapcsolódó cikkek

  • Peugeot sztorik #6 Hírek
  • Balesetben meghalt egy kerékpáros Balatonfüreden Hírek
  • Az ABT csapata a Formula-E visszatéréséhez áll össze Ctrl+C - Ctrl+V
  • #egyszermarlattamautotdeezmotor Hírek
  • A Hyundai Motor Group bemutatja vadonatúj E-GMP platformját Bemutató
  • Újra baleset-megelőzési kampányt indított az ORFK Hírek

Keresés

2023. március
hKscpsv
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031 
« febr    
Impresszum
Tulajdonos: Berta István

A honlap tartalmáért a szerkesztőbizottság felelős!

Rendszergazda: Varga Zsolt

e-mail:
bertanyuuz@gmail.com

A honlap a Mi az a blogger lapcsoport tagja.
  • Rekonstruálták a Kárpát-medence legnagyobb földrengéseit
  • A zöld agyag a bőr legjobb barátja
  • Bach-ot is kínál mindenkinek a Fény Utcai Piac
  • 2023-as energiagazdálkodási trendek az építőipari szektorban
  • Tovább bővül a mobiljáték-piac
  • Alonso visszakapta harmadik helyét
  • Alonsót elmeszelték, csak negyedik lett
  • Pérez behúzta, Verstappen felhozta a másodikra
  • Van képünk hozzá (23.03.19.) – Lamborghini LB744 Aventador
  • Pérezé a vasárnapi pole
  • Az MG4 hatótávja több nemzetközi szakújságírók által végzett teszten is bizonyított
  • Az Óbudai Egyetemen tesztel a Yettel
  • Európa legnagyobb lakóautós magazinja lelkesedik a teszteket követően
  • A Toyota megnyerte az előszezoni prológ tesztet az áttervezett GR010 Hybriddel
  • Szigorodott haszongépjárművek Euro NCAP osztályzása
  • Speciális célú élelmiszer- és tápszerösszetevőket fejleszt támogatással a Sole-Mizo vezette konzorcium
  • Teljes kiőrlésű lisztet hívott vissza a forgalmazó
  • Minden hétfőn Árzuhanás a SPAR-nál
  • Elindult a tavaszi szezonális élelmiszerlánc-ellenőrzés
  • Állj ellen a divatdiétáknak, hatástalanok, de akár veszélyesek is lehetnek!
  • ASA…
  • Az Evolveo Z5 Strongphone-t is “megleste” Sanyi (Videóval!)
  • Az e-Power után röviden az e-Pedálról is
  • BEGURULVA EXKLUZÍV! A születése óta vak Karvai Sanyi “így nézte meg” a Nissan Townstart
  • Előre szóltunk! A népszerű látássérült házaspár és a Nissan e-Power hajtás
  • Nagyon röviden a dízel Astráról (is)
  • Röviden a Nissan Townstarról
  • Videóval “megspékelt” podcast érkezett a Nissan e-Power hajtásról
  • Az új Citroen C4 X és e-C4 X bemutatóról hoztam
  • Nem hangtalan az e-Power Nissan Qashqai
  • BMW Motorrad International GS Trophy 2024 Namíbia Ctrl+C - Ctrl+V
  • A BMW R 18 Iron Annie egy fantasztikus, repülőgépek által ihletett egyedi motorkerékpár Bemutató
  • Brabus KTM 1300 R Edition 23 fotócsokor Hírek
  • Brabus KTM 1300 R Edition 23 képgaléria Hírek
  • A Harley-sok Egerbe mennek és újraélesztenék a Berva mopeded Ctrl+C - Ctrl+V
  • Fotókon a Brabus KTM 1300 R Edition 23 Hírek
  • Brabus KTM 1300 R Edition 23 Bemutató
  • A Jet Power Hungary az AMTS-en emlékezik Ken Blockra, a Can-Am márkanagykövetére Ctrl+C - Ctrl+V

Copyright © 2023 Egyszer már láttam autót.

Powered by PressBook News WordPress theme

We use cookies on our website to give you the most relevant experience by remembering your preferences and repeat visits. By clicking “Accept”, you consent to the use of ALL the cookies.
Cookie settingsACCEPT
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SAVE & ACCEPT