Fura, de a Kia e-Niro bizonyult a legnépszerűbbnek az eladásokban

Magyarországon rekord évet zárt a Kia, rendkívüli értékesítési eredményekkel és soha nem látott piaci részesedéssel. A Kia e-Niro 2020 után másodszorra is az első az elektromos autók piacán Magyarországon 2021-ben.

CSODÁLKOZÁS HELYETT HALLGASS PODCASTOT! >>>

Datahouse Kft. legfrissebb információi alapján a 2021-ben forgalomba helyezett 121.920 db személyautó közül 4.311 db tisztán elektromos meghajtású volt Magyarországon. Ezek közül a legnépszerűbb modell a Kia e-Niro volt 661 darabos regisztrációval, 15.33%-os elektromos autós piaci részesedéssel. Darabszámot tekintve a Kia produkálta a legnagyobb növekedést az előző évhez képest elektromos autó forgalomba helyezés tekintetében (+287 db / +76.7%).


Az e-Niro, mely 2020-ban 374 darabos regisztrációval a legnépszerűbb elektromos autó volt Magyarországon, illetve ugyanabban az évben Az év zöld autója is lett, a maga kategóriájában mind méretét, mind hatótávját tekintve kiemelkedő a Magyarországon elérhető elektromos autók között. A 289, illetve a 455 km-es hatótáv az elektromos autót választók minden igényét kielégíti, ezért is választották az ügyfelek nem csak az állami támogatás keretén belül, hanem anélkül is. 2022-ben pedig érkezik a frissített modellváltozat.


Magyarországi eredmények


A Kia Hungary rekordévet mondhat magának, hiszen 4. helyen zárt a személyautó piacon, 7,5%-os piaci részesedéssel most először szerepel a legjobb öt márka között.

2020-hoz képest a magyarországi Kia a legnagyobb értékesítési növekedést érte el a személyautó piacon az összes volumen márkát tekintve: +45% a növekedés, míg a teljes piac összességében csökkent (-4,77%). Ezzel a második legnagyobb piaci részesedés növekedést tudhatja magáénak 2021-ben (4.9% → 7.5%) (2.6%pont).


Szintén figyelemre méltó eredmény, hogy a Ceed volt a legnépszerűbb modell a C-szegmensben (3.923 db / 18.3% szegmens részesedés) és ezzel a 3. legnépszerűbb modell a teljes személyautó piacon a magyar vásárlók körében.


Magán vásárlók piaca


10.9%-os piaci részesedéssel a Kia a 3. legnépszerűbb márka Magyarországon 2021-ben.
2020-hoz képest úgy tudta növelni a magán eladásokat 21,8%-al, hogy a magán piac összességében 25%-al csökkent! Ezzel a növekedéssel a magán vásárlók körében az előző évhez viszonyítva egyértelműen a legnagyobb növekedést produkálta a Kia.

Fantasztikus eredmény, hogy a magán vásárlók esetében a C-szegmensben autót választók körében a Ceed toronymagasan a legkedveltebb modell (24,5% piacrész), azaz minden negyedik autó ez a modell.A C-SUV szegmensben a Sportage a második legkedveltebb modell a magánvásárlók körében (11.9% piacrész).

Céges értékesítési eredmények


A korábbi 10. helyről a Kia előre lépett a 7. helyre. 2020-hoz viszonyítva ezen a területen is a legnagyobb növekedési ütemet mutatta az összes volumen márka között (+70.2%), míg a piac mindössze 7.9%-al bővült. A Kia piaci részesedése a céges vásárlások viszonylatában 6%. A C szegmensben a Ceed már a második legkedveltebb modell már (16.6% piacrész).


A Kia globális értékesítési eredményei és 2022-es céljai


A Kia Corporation ma bejelentette, hogy teljes 2021-es járműértékesítésének volumene elérte a 2.777.056 darabot, ami 6,5 százalékos többletet jelent az egy évvel korábbi eredményekhez viszonyítva.


A márka Koreán kívüli piacokon elért 2.242.040 darabos eredménye 9,1 százalékkal felülmúlja a 2020-ban elértet, miközben Koreában 535.016 db új Kia talált gazdára 2021-ben.
Egyedül a decemberi, 208.965 darabos globális eladási adat múlta alul a 2020-as decemberi értéket, mindössze 4 százalékkal.


A modellek sorában a Sportage végzett az élen, 363.630 darabos 2021-es eladással, a Seltos 298.737, a négyajtós Forte (ami Koreában K3 néven fut) pedig 240.627 darabos eredményt produkált.
A 2021-es értékesítések alakulásában jelentős szerepet játszott a márka ellátási láncainak hatékony szervezése és irányítása, valamint az új Kia modellek – köztük az EV6 – kiemelkedően kedvező piaci fogadtatása is.

A 2022-es évre a Kia globális eladási célja 3.15 millió darab (562.000 a koreai, 2,59 millió a Koreán kívüli piacokon).


A márka fenn kívánja tartani növekedésének lendületét, ennek kulcsa a felmerülő problémák és veszteségek hatékony kezelése mellett a gyártásszervezés optimalizálása, valamint az elektromos járművek globális piacán való vezető szerep elérése, a márka egyedi villamosított palettája révén. A Kia fenntartható mobilitásba vetett hitének bizonyítékaként több jelentős újdonság is érkezik idén, például az EV6 GT és az új Niro.