Skip to content

Egyszer már láttam autót

…és ettől már szakértő – is lehetnék

  • Kezdőlap
  • Hírek
  • Közlekedés
  • Bemutató
  • Motor
  • Technikai sportok
  • Teszt a lelke
  • Toggle search form

Jaguar Future-Type Concept

Posted on 2017.09.07. By AztaCARom

A Jaguar jövőképe 2040-re és azon túl

  • A FUTURE-TYPE tanulmányautó a Jaguar elképzelése az igény szerint használatba vehető, autonóm gépkocsiról
  • Teljesen autonóm, ugyanakkor vezetni is lehet
  • A jövőben, az igény szerinti, megosztott autóhasználat világában talán csak a kormánykerék lesz a sajátunk, nem az autó
  • Az online, intelligens, kiemelhető kormánykerék: a szóbeli parancsokat is értelmezni képes ‘Sayer’ a Jaguar Land Rover válasza a jövő kihívásaira
  • A FUTURE-TYPE igény szerint képes a teljesen autonóm üzemre vagy a fokozott vezetőtámogatásra, hiszen a jövőben sem akarunk teljesen lemondani a vezetés élményéről.
  • Fejlett technológiák gondoskodnak arról, hogy ember vezette üzemmódban is biztonságosabb legyen a közlekedés
  • Az innovatív, keskeny karosszéria és a félig egymás mögötti, 2+1 üléselrendezés optimális városi vezethetőséget és parkolhatóságot kínál
  • Az autonóm közlekedés nyújtotta közösségi élmények maximalizálása érdekében a FUTURE-TYPE fedélzetén egymással szemben is helyet foglalhatunk


A Jaguar FUTURE-TYPE egy igény szerint használható, kompakt prémium gépjármű-tanulmány, amely az eljövendő generációk közlekedési igényeit hivatott kielégíteni.
A Jaguar FUTURE-TYPE egy teljesen autonóm tanulmányautó, amely abba a korba kalauzol el bennünket, ahol a Jaguar ügyfelei igény szerint rendelhetik magukhoz és használhatják a FUTURE-TYPE egy teljesen feltöltött példányát. A jövőbe betekintést engedő autó az autonóm, online, elektromos, közösségi mobilitás (ACES) világának a közlekedési eszköze.
A koncepció lelke a világ első intelligens, csatlakozatott kormánykereke. A kormánykerék az otthonunkban, megbízható társként él velünk. A Sayer (a koncepció névadója az E-type formatervezője) a világ első hangvezérelt, mesterséges intelligenciával (AI) felvértezett kormánykereke, amely több száz feladatot képes végrehajtani. Odahívja hozzánk az autót, lejátssza a zenénket, asztalt foglal a kedvenc éttermünkbe, de még azt is tudja, hogy mi van a hűtőszekrényben. A Sayer igazolja azt is, hogy tagjai vagyunk a Jaguar igény szerinti (on-demand) mobilitási szolgáltatási klubjának. Ebben a klubban választhatunk, hogy kizárólagosan szeretnénk-e birtokolni az autót, vagy megosztjuk azt másokkal. Ez egyben azt is jelenti, hogy elég a kormánykereket megvásárolnunk, az autót magát nem kell.
Holnap reggel 8 órakor otthonunktól kétórányira lesz halaszthatatlan programunk? Nincs más dolgunk, mint kényelmes karosszékünkben ülve tájékoztatni erről Sayert, és az kiszámítja, hogy mikor kell felkelnünk, mikorra érkezzen meg otthonunkhoz (autonóm üzemben) az autó; de még azt is megsúgja, az útnak mely szakaszai kínálnak vezetési élményt, ahol érdemes lehet átvennünk a kormányt.
A Sayer annak a fejlett HMI (ember-gép interfész) rendszernek a lelke, amely az utazás teljes időtartama alatt kapcsolatot biztosít köztünk és a külvilág között – kivéve, ha úgy döntünk, nem szeretnénk, ha zavarnának, amíg átadjuk magunkat a vezetés élvezetének. Az utasok saját életük különböző szféráiból adatokat kérhetnek le, és azokat a rendszeren keresztül megjeleníthetik. Megnézhetjük, minden rendben van-e otthon, mit csinálnak családtagjaink vagy barátaink, mi történik a munkahelyünkön, és mindvégig kapcsolatban maradhatunk életünk minden területén. A különböző szférákat egyesével, vagy akár egyszerre is lekérdezhetjük – de akár magukra is hagyhatjuk azokat, így csak az az információ jut el hozzánk, ami valóban érdekel bennünket.
„A FUTURE-TYPE a vezetés és az autóbirtoklás lehetséges jövőjébe enged bepillantást. Szerves része arról alkotott jövőképünknek, hogy egy luxusautó-márka hogyan lesz képes megőrizni vonzerejét az autonóm mobilitás digitális világában.” – mondta Ian Callum, a Jaguar formatervezési igazgatója.
„A FUTURE-TYPE Concept egy olyan fejlett kutatási projekt, amelyen keresztül azt vizsgáljuk, hogyan tegyük vonzóvá az igény szerint használható Jaguar gondolatát 2040-ben és azon túl. Legyen szó munkába járásról, a gyermekek automatikus hazaszállításáról az iskolából, vagy egy hétvégi örömautózásról; amennyiben a városi forgalomban részt vesznek az igény szerint használható (on-demand) járművek, gondoskodnunk kell arról, hogy az ügyfelek ne versenytársaink, hanem a Jaguar non-stop szolgáltatását válasszák.”
A jövő csatlakoztatott világában egy flottányi FUTURE-TYPE várja teljesen feltöltött akkumulátorokkal, hogy ügyfeleink igénybe vegyék azokat. Ha gyermekét vinné iskolába, és csak két ülésre van szüksége, lehívhat egy 2+1 üléses FUTURE-TYPE modellt, amelynek beszélgető sarokként kialakított utasterében egymás felé fordulva társaloghatnak, miközben az autó önállóan, a lehető leggyorsabb, legtakarékosabb útvonalat választva elviszi önöket a célba.
A FUTURE-TYPE a forgalomban részt vevő többi autóval kommunikálva kooperatív menettechnológiákat is alkalmaz. Ez az együttműködés lehetővé teszi, hogy az autók rövidebb követési távolságot tartsanak egymás mögött, a sávváltások és a kereszteződésen való áthaladások pedig biztonságosabbá és gyorsabbá válnak. Ezzel megnő az utak áteresztő képessége, és csökken a balesetek száma, miközben a FUTURE-TYPE keskeny karosszériájának köszönhetően a forgalomban és a parkolóban egyaránt kisebb helyen elfér.
A vezető akár arra is kérheti a FUTURE-TYPE-ot, hogy az út fárasztó, unalmas szakaszán (pl. csúcsforgalomban vagy útépítésnél) átvegye tőle a vezetést, de akkor is átadhatja a volánt, ha dolgozna vagy filmet szeretne nézni. Azokra a pillanatokra gondolva azonban, amikor magunk szeretnénk élvezni az autóvezetést, a tanulmányautó kormánykerékkel is rendelkezik.
Ez a kettős megközelítés lehetővé teszi a vezető számára, hogy szabadon válasszon a teljesen autonóm vezetés vagy a vezetőtámogatás között; utóbbi esetben a pilótát ugyanazok a fejlett technológiák segítik, amelyek a FUTURE-TYPE önálló közlekedését is lehetővé teszik. Ezek a technológiák a háttérben megbújva a jövőben biztonságosabbá, de egyben minden eddiginél élvezetesebbé is teszik a vezetést, hiszen az autó minden pillanatban figyel, és tisztában van azzal, hogy milyen helyzetek várnak ránk a következő pillanatban.
„A Jaguar jelenleg dinamikus, érzelmekben gazdag vezetési élményt kínál ügyfeleinek. Legyen szó a lélegzetelállító vezethetőségről, a különleges motorhangról, az ikonikus formatervről vagy az út és a vezető közötti, közvetlen kapcsolatról: ügyfeleink különleges élményben részesülnek Jaguarjuk volánja mögött. A FUTURE-TYPE annak a feltérképezésére született, hogy hogyan őrizhetnénk meg ezt az érzelmi kapcsolatot a jövőben, ahol nem biztos, hogy mindenki saját autót szeretne vásárolni, és ahol a Jaguar igény szerint rendelhető, autonóm gépkocsikat kínál ügyfeleinek.” – zárta gondolatait Ian Callum.
„Kutatásaink szerint az igény szerinti mobilitás és az autómegosztás korában is lesz kereslet a fényűzésre, a prémium élményekre és nem utolsó sorban a vezetés élményére. Az emberek akkor is stílusosan, kényelmesen szeretnének majd utazni, az autómegosztás gyakorlatának elterjedésével pedig sokkal többeknek nyílik majd lehetősége arra, hogy megtapasztalja a Jaguar szolgáltatásait, anélkül, hogy ehhez meg kellene vásárolniuk az autót.”

 
http://miazablogger.hu/2017/09/07/jaguar-future-type-concept-kepgaleria/

Bemutató, Ctrl+C - Ctrl+V, Hírek Tags:autó, bemutató, car, Future-Type, Future-Type Concept, Jaguar, Jaguar Future-Type, Jaguar Future-Type Concept, jármű, kocsi, premier

Bejegyzés navigáció

Previous Post: Pszichikai hadviselés
Next Post: Egyre tudatosabban választanak használt autót a magyarok egy friss felmérés szerint

Kapcsolódó cikkek

  • Izgalmas tervek 2020-ra Hírek
  • Nem szép, de a szabadalmi rajzokon már látható Toyota GR GT3 végleges változata Bemutató
  • Új körforgalmú csomópont épült a 71-es főúton, Keszthelyen Hírek
  • Sziszipetya szerint a régióban elsőként Magyarországon nyitott a Shell LNG-töltőállomást Hírek
  • Nőtt a kecskeméti Mercedes-gyár árbevétele és eredménye tavaly Hírek
  • A Toyota Yaris Cross GR Sport kivitele mellett döntött Molnár Andi Ctrl+C - Ctrl+V

Keresés

@bertapress
@tesztalelkemindennek
2023. szeptember
hKscpsv
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930 
« aug    
Impresszum
Tulajdonos: Berta István

A honlap tartalmáért a szerkesztőbizottság felelős!

Rendszergazda: Varga Zsolt

e-mail:
bertanyuuz@gmail.com

A honlap a Mi az a blogger lapcsoport tagja.
#azélet1
A Börzsöny Speciális Mentők Egyesület támogatót keres
  • Aranyat befektetésnek? Igen!
  • Itt az idő, hogy másként tekintsünk a fitneszberendezésekre
  • CheckINN Revitalizátor
  • Michel Houellebecq: Megsemmisülni
  • Az ORFK is felébredt és részvétét fejezte ki az elhunyt rendőr hozzátartozóinak
  • Van képünk hozzá (23.09.21.) –  Merrell Jeep Wrangler túrabakancs
  • Van képünk hozzá (23.09.20.) –  BAC Mono
  • Van képünk hozzá (23.09.19.) –  Kona Electric
  • Elmondták a magyar emberek, hogy mit gondolnak a budapesti repülőtérről
  • Van képünk hozzá (23.09.18.) –  Hyundai Sonata N
  • A laboratóriumi és klinikai tesztek mellett neuropszichológusok játékos tesztekkel vizsgálják a szellemi képességek lehetséges hanyatlását
  • Ezt a vad külsejű autonóm buszt most Európában tesztelik
  • A tesztelések után 19 eljárás indult kakaóitalpor-forgalmazók ellen
  • Határon túl is keresik a legokosabb fiatal agrártudóst a teszteken
  • Csak egyszer tesztelték ezt az Aston Martin Valkyrie AMR Pro-t
  • Borlepárlási támogatás segíti a borászatokat
  • Séflegendák és bajnokok mutatják meg, mit tudnak
  • Egymillió, kidobásra ítélt ételcsomagot mentett meg egy magyar startup applikációja
  • Tizennégy új magyar étterem kapott idén Michelin-ajánlást
  • Szeptemberben 34 termékkategóriában csökkent az árfigyelőben megfigyelt élelmiszerek átlagára
  • Begurulva a tik-tokon is!
  • Kivételes Land Cruiser 2024 First Edition podcast
  • Exkluzív Toyota Land Cruiser 2024 podcast
  • A születése óta vak Karvai Sándor megszelidítette az Acer ES 5 elektromos rollert
  • “Kissé” összeszedetlen Honor 9090okostelefon
  • Nincs megállás! A tik-tokon is elindultunk!
  • 2024-es Toyota Land Cruiser First Edition podcast
  • Toyota Land Cruiser 2024 podcast
  • A plug-in Priusszal is ismerkedtünkToyota Prius
  • A Toyota Mirait is meglestük
  • A Portugáliában épített Dax Furiosa nyerte a 2023-as Honda Customs versenyt Ctrl+C - Ctrl+V
  • A Bridgestone motorabroncsai visszatérnek a virtuális világba Bemutató
  • A Honda Adventure Roads 2024-ben visszatér Afrikába Ctrl+C - Ctrl+V
  • Fuell Fllow elektromos motorkerékpár Bemutató
  • Nincsenek véletlenek! Romlott kissé a Harley-Davidson második negyedéves eredménye Hírek
  • Honda X-ADV (Modellév: 2024) műszaki adatok Bemutató
  • A 2024-es Honda Forza 750 műszaki adatai Bemutató
  • A 2024-es Honda X-ADV tartozékai Bemutató

In memoriam Zsiska Ferenc

Youtube

NMHH

Mti hírfelhasználó

Copyright © 2023 Egyszer már láttam autót.

Powered by PressBook News WordPress theme

We use cookies on our website to give you the most relevant experience by remembering your preferences and repeat visits. By clicking “Accept”, you consent to the use of ALL the cookies.
Cookie settingsACCEPT
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SAVE & ACCEPT