Gold Wing stílus és felszereltség

Feszes vonalak és kortárs stílus – már a külső jegyek elárulják, hogy ultramodern hajtásláncra épül a modell

A menetkomfort, a hőelvezetés és az aerodinamika egyaránt jelentősen javult

A szélvédő magassága és szögállása is elektronikusan szabályozható

Az elektronikus gázmarkolattal (throttle-by-wire, TBW) a sebességrögzítő is finomabban kezelhető

Kimagasló szállítókapacitás a gondtalan túrázás érdekében. A túradobozba két teljes értékű bukósisak is behelyezhető

A navigációs rendszer és a hifi adatai is a hétcolos TFT-kijelzőn jelennek meg

Az Apple CarPlay segítségével telefonjukat is használhatják az iPhone-tulajdonosok

LED-es lámpatestek és automatikusan kikapcsoló irányjelzők

Az intelligens kulcs az indítást és a tárolórekeszek nyitását is megkönnyíti

Míg a Gold Wing előző nemzedékét nagy méret és ennek megfelelő attitűd jellemezte, az új generáció egészen más stílust képvisel. Megváltoztak az arányok, a nyugodt vonalvezetést lendületesebb formavilág váltotta és sokkal sportosabb benyomást kelt a modell. A fejlesztés során a „Kifinomult forma, feszes stílus filozófia érvényesült, ennek köszönhető az egyedi sziluett, amihez dinamikus futómű- és motorkarakterisztika, valamint elsőrangú kivitelezési és anyagminőség társul.

Az új, merészséget tükröző orr-részt kissé előre döntötték és kompakt idomokból állították össze, hogy a lehető legenergetikusabbnak hasson az új Gold Wing. A remekül eltalált övvonal a motor teljes hosszában végigszalad, látványosan osztva alsó és felső részre a kifutó modellénél szembetűnően kisebb izomzatút, amelyet éles vonalak és sík felületek alkotta elemekből, az aerodinamikai követelmények figyelembe vételével állítottak össze a Honda szakemberei. Kiváló munkájuk és stílusérzékük révén az új Gold Wing már megjelenésével elárulja, hogy minden téren kimagasló teljesítmény jellemzi.

A különleges, dupla lengőkaros első futómű, a hathengeres boxermotor és az áttervezett kipufogórendszer feladatán túlmenően dizájnelemként is fontos szerepet játszik, hiszen egyértelműen bizonyítja, milyen hihetetlenül magas szinten áll a modell mérnöki és elektronikai szempontból.

Bár az új Gold Wing kisebb és atletikusabb, mint elődje, kényelmét illetően messze túlszárnyalja a kifutó változatot. A fejlesztőcsapat kényesen ügyelt rá, hogy maximális legyen a kényelem, ideális a hőháztartás és hatékony az aerodinamikai kialakítás.

Az előző szériánál a nagy idomzat afféle kapszulát hozott létre az utasok körül, melyben csak minimális légmozgás volt érzékelhető. Ehelyett az új verziónál szabályozott légáramlás akadályozza meg a légörvények kialakulását, egyszersmind biztosít friss levegőt a vezetőnek és utasának. A mérsékelt légellenállás további előnye, hogy dinamikusabbá vált a Gold Wing, és üzemanyag-fogyasztása is csökkent.

A nagy szélvédő szintén a múlté, helyét sokkal kisebb, áramvonalasabb darab vette át, melynek magasságát és dőlésszögét a kormány bal oldalán elhelyezett gombokkal, fokozatmentesen szabályozhatja a vezető. Az új plexi az utasnak és a pilótának is kiváló időjárás-védelmet nyújt, ugyanakkor kompakt méreteinek köszönhetően növeli a tér- és szabadságérzetet. Extraként nagyobb szélvédő is rendelhető, sőt további légterelőket is kérhetnek a vásárlók. A kezet és a felsőtestet védő idomok állíthatók, a lábat és a lábfejet oltalmazó elemek fixen rögzítettek.

Az első és hátsó ülőhely, akárcsak a régi változatoknál, határozottan elkülönül egymástól, így a vezető élvezheti a motorozást, az utas pedig hátradőlhet, és gyönyörködhet a tájban. Maga a párnázat kényelmes és remekül tart, mindazonáltal nem akadályozza pilótát a mozgásban és kellőképpen karcsú, hogy a lábak könnyedén elérhessék a talajt.

A lámpatestek egytől-egyig LED-ek. A fényszórók felső részén öt polírozott optikai lencse található, ezeknek köszönhető az „Ékszerszem” kialakítása, ami oly egyedivé teszi az új Gold Wing tekintetét. Alul a szintén különleges, sztereoszkóphatást keltő távolsági fényszórók kaptak helyet, melyek minden helyzetben kiváló látási viszonyokat biztosítanak. Az első irányjelzőket a tükrökbe integrálták a Honda mérnökei, akik automatikusan kikapcsoló elektronikával egészítették ki a rendszert. Ez nem egy szimpla időkapcsoló, hanem összetett vezérlési rendszer, ami az első és a hátsó kerekek közötti fordulatszám-különbség alapján számolja ki, hogy mikor esedékes az indexelés befejezése.

Továbbfejlesztették a – jobb oldali kormánykapcsolóval kezelhető – sebességrögzítőt is. Ezentúl a beállított érték megjelenik a sebességmérő bal alsó sarkában, az automatikus gyorsítások pedig – hála az elektronikus gázmarkolatnak – sokkal kifinomultabbá váltak, különösképpen az emelkedőkön felfelé. A hagyományos váltóval felszerelt modellváltozatoknál fékezésnél és a kuplungkar behúzásakor önműködően kikapcsol a tempomat. Ha a DCT kivitellel automatikus üzemmódban lassít a pilóta, a lassításokat, illetve visszagyorsításokat követően önműködően aktiválódik a megfelelő DCT-üzemmód.

Mielőtt a Honda mérnökei megtervezték a túradobozokat és a tárolórekeszeket, átfogó felmérést készítettek a tulajdonosi szokásokról. Az adatok alapján arra következtettek, hogy a felhasználók általában két-három napos túrákat terveznek, nincs szükségük tehát akkora tárolókapacitásra, amekkorával a Gold Wing előző nemzedéke büszkélkedett.

Ennek fényében a dobozszett teljes befogadóképességét 110 literre mérsékelték, de kényesen ügyeltek rá, hogy a túradobozba továbbra is beférjen két teljes értékű zárt bukósisak. Bárhogy is, a dobozok a rajtuk elhelyezett gombokkal vagy az intelligens kulccsal nyithatók, csomagtartókonzol és exkluzív belső táska az extralistán szerepel.

4 literrel lett kisebb az üzemanyagtartály kapacitása is, így végül 21,1 literrel számolhat a pilóta. Ez soknak tűnhet, de az új Gold Wing jelentősen kisebb, könnyebb és áramvonalasabb elődjénél, így kevesebb benzinnel is beéri. Erről tanúskodik, hogy WMTC szabvány szerint 5,6 litert fogyaszt száz kilométerenként, tehát hiába lett kisebb az üzemanyagtartály, a hatótávolság nem változott.

A prémium színvonalú műszeregység nem csak egyedivé teszi a vezetői környezetet, hanem a használatot is megkönnyíti. Digitális képernyőjét alacsony kontraszttal és sötét tónusokkal tették olvashatóbbá, a szélre eső műszereket pedig enyhén megdöntve építették be, hogy mélységérzetet keltsen az óracsoport. Ezt fűszerezték meg a fémkeretekkel és a LED-es háttérvilágítással, még nyugtatóbb, elegánsabb és nem utolsó sorban vagányabb megjelenést kölcsönözve a műszeregységnek.

A hétcolos, színes, folyadékkristályos kijelző nemcsak a navigációs és az audiorendszer adatait osztja meg, hanem a HSTC és a futómű beállításaira is lehetőséget ad. Az információk különféle szegmensekben, logikus sorrendben helyezkednek el, így a pilóta egy szempillantás alatt leolvashatja az értékeket, közöttük a guminyomásra vonatkozókat is, melyek képernyő bal alsó sarkában jelennek meg.

A háttérvilágítás intenzitása alapesetben automatikusan, a környezeti fény erősségének függvényében változik, de a vezető maga is beállíthatja. A rendszer összesen nyolc szintet ajánl fel, a maximális fényerősség 1000 cd.

A Gold Wing árasztotta kimagasló minőséget mi sem érzékeltethetné jobban, mint a középkonzolon és a kulcson díszelgő embléma. Ez a háromdimenziós, kéttónusú, krómozott táblácska a jellegzetes oroszlánfejjel, a széttárt sasszárnyakkal és a nyitott karmokkal jeleníti meg azt az erőt és méltóságot, amit a modell képvisel. A távirányítóval aktiválhatók a motor különféle rendszerei és szükség esetén kulcsként is használható. A beépített jeladónak köszönhetően a tulajdonosnak elő sem kell vennie, a motorindítás és a kormányzár oldásához elég, ha zsebében tartja.

Az intelligens kulcs a túradobozszett kezelését is egyszerűbbé teszi. Ha a motor közelében van, a vezető gombnyomással oldhatja a túra- és az oldaldobozok zárjait. Persze a dobozok nemcsak a motoron elhelyezett gombbal nyithatók, hanem a távirányítóval is, így a vezető messziről is „hozzáférést engedhet” a poggyászokhoz. A hidraulikus teleszkópok a nyitást és a záródást is kifinomultabbá teszik. A motorkerékpár magtalálását is segíti a „CALL” gomb benyomása és nyomva tartása, ekkor villogni kezdenek az irányjelzők.

A Gold Wing gazdája ezentúl az Apple CarPlay szolgáltatásait is élvezheti, azaz a műszeregységen keresztül is elérheti iPhone-ján tárolt telefonszámait és zenéit. A kapcsolat Bluetooth- vagy USB-alapú lehet, mindkettő megtalálható a modell repertoárjában.

Akárcsak maga a Gold Wing, a nagy teljesítményű audiorendszer is nagyot fejlődött. A kis tömegű hangszórók helyzete az új üléspozíciónak megfelelően változott, így továbbra is tiszta és élethű a hangzás, az utas pedig saját kezelőpanelt kapott, hogy még nagyobb kényelemben utazhasson. A gombok a jobb oldaldoboz felső részén kaptak helyet, s a hangerő mellett a forrás kiválasztására, valamint „előretekerésre” is lehetőséget adnak.

A navigációs rendszer adatai hétcolos, folyadékkristályos kijelzőn jelennek meg, amit a műszeregység kellős közepére építettek be a Honda mérnökei. Hogy a helymeghatározás minden helyzetben pontos legyen, a rendszert – pl. alagutakban is működő – girokompasszal egészítették ki. Apró, de fontos változtatás, hogy a célpont törlése és a „Menj haza!” funkció már egy gombnyomással, menet közben elérhető.