Golf GTI-történet

Ezzel a limitált Clubsport 45 modellel ünnepli a Volkswagen a 45 éves Golf GTI sorozatot. 

A Volkswagen teljesen új pályára lépett, amikor 1976 nyarán piacra dobott egy kifejezetten sportos Golfot: a GTI-t. Akkoriban még senki sem gondolta volna, hogy a Golf GTI végül a világ legsikeresebb kompakt sportautója lesz. De pontosan ez történt, és az eredetileg tervezett 5000 jármű gyártásától négy és fél évtized alatt eljutottunk a 2,3 milliós darabszámig. Most a Volkswagen jubileumi modellel ünnepli ennek az ikonikus autónak a 45. születésnapját: a Golf GTI Clubsport 45 már most gyűjtői darabnak számít.

golf_gti2_m.jpg

A menetstabilizáló rendszerbe integrált vezérlésű első elektronikus differenciálzárral, különleges hátsó szárnnyal, módosított versenypálya-üzemmóddal és sportkipufogó-rendszerrel ellátott autó a 2,0 literes, 300 lóerős turbómotorjával bizonyára nagy sebességre képes, ám a gyári sajtóanyag csak annyit ír, hogy a „verseny” felszereltségi csomagból kivették az elektronikus sebességhatároló funkciót, amely a többi változatot nem engedi 250 kilométer/óránál gyorsabban menni.

golf_gti3_m.jpg

De lássuk, mire voltak képesek a korábbi GTI modellek!

Golf I GTI (1976–1983)

golf_i_mm.jpg

Golf II GTI (1984–1991)

golf_ii_mm.jpg

Golf III GTI (1991–1997)

golf_iii_mm.jpg

Golf IV GTI (1998–2003)

golf_iv_mm.jpg

Golf V GTI (2004–2008)

golf_v_mm.jpg

Golf VI GTI (2009–2012)

golf_vi_mm.jpg

Golf VII GTI (2013–2020)

golf_vii_mm.jpg

Golf VIII GTI (2020–)

golf_viii_mm.jpg