Skip to content

Egyszer már láttam autót

…és ettől már szakértő – is lehetnék

  • Kezdőlap
  • Hírek
  • Közlekedés
  • Bemutató
  • Motor
  • Technikai sportok
  • Teszt a lelke
  • Toggle search form

Gondoltad volna? 

Posted on 2018.03.10.2018.03.10. By Iroda Távirati

10 ÉVES A TELMESÍTMÉNY LEXUST JELENTŐ F SOROZAT

A környezetbarát hibrid elektromos modelljei mellett lenyűgöző teljesítményautóíról is ismert Lexus a 2018-as Genfi Autószalonon ünnepli az F márka születésének 10. évfordulóját, amelyről megemlékezve a japán luxusmárka bemutatja az új RC F Special Edition modellt. Az F modellek kiválóan megállják a helyüket a versenypályán, de úgy tervezték őket, hogy a közúton is bárki élvezhesse menetdinamikájukat, kimagasló teljesítmény és irányíthatóság jellemzi őket az eredeti IS F modelltől kezdve az RC F kupéig és a GS F szedánig.

A Lexus a 2018-as Genfi Autószalonon ünnepli azt, hogy 10 évvel ezelőtt életre hívta az F márkát, vagyis azt a modellsorozatot, amelynek autót arra tervezték, hogy még sportosabb stílust és még élvezetesebb vezetési élményt nyújtsanak. Az évforduló alkalmából készült el az új RC F Special Edition modell, amelynek stílusa és képességei tökéletesen testesítik meg az F márka sportos szellemiségét.

Exkluzív, új RC F Special Edition

Az európai közönség Genfi Autószalonon láthatja először a Lexus nagy teljesítményű kupéjának ritka és exkluzív változatát, az RC F Special Edition modellt. Az autó erőteljes vonalait és formás idomait különösen hatásosan hangsúlyozza ki a matt Nebula szürke fényezés. A matt hatás a kisebb külső elemeken, vagyis a kilincseken, a tükörburkolatokon, az oldalsó légterelő szoknyákon és a cápauszony-antennán is érvényesül. Mindez erős kontrasztot alkot ragyogó feketére fényezett 19 colos, sokküllős könnyűfém keréktárcsákkal. A küllők mögött jól láthatók a kékre festett és látványos F-emblémával díszített, nagyméretű féknyergek. Ugyanez a kék szín keretezi az autó első sárvédőin elhelyezett diszkrét F-emblémákat is. A Special Edition változat első futóművébe sport lengéscsillapítókat építettek be a Lexus mérnökei. Az utastér színei sokkal látványosabbak: a kabint az exkluzív Kék Karbon színséma uralja. A kiváló tartású sportüléseket élénk kék félanilin bőrkárpit borítja, amit fehér betétek tarkítanak, a beépített fejtámlát pedig dombornyomású F-embléma díszíti. Az ülésekben beépített fűtő- és szellőztető rendszer működik.

Ugyanilyen kék bőrborítás látható a váltó gombján, a kormánykeréken és a műszerfalon is, sőt még a biztonsági övek is ilyen árnyalatúak. Az ablakemelő kapcsolókat kék, fekete és ezüstszínű karbonszálakból szőtt panel keretezi. A hátsó ülések fekete bőrkárpitozása és az ugyancsak fekete tetőkárpit sportos hangulatot teremt az utastérben. Mindegyik autóban diszkrét fémtábla jelzi, hogy ez egy Special Edition változat. Az autó további jellemzői közt szerepel még a szénszálas tetőt, motorháztetőt és aktív hátsó légterelőt tartalmazó RC F Karbon Csomag, valamint a nyomatékvektor szabályozású differenciálmű, ami kivételes kanyarstabilitással ruházza fel a sportkupét. A biztonsági arzenál is meggyőző, hiszen az autó felszereltségében a Lexus Safety Sense + mellett a hátsó keresztirányú forgalomfigyelő és a holttérfigyelő rendszer is megtalálható.

Lexus F: az első 10 év

Az exkluzív F jelzést 2008-ban ismerhették meg először a vásárlók az IS F modellen. Az F ismertsége még tovább nőtt, amikor megszületett a limitált példányszámú LFA szupersportkocsi, amiből 2010 és 2012 között mindössze 500 darabot készített a Lexus. Az F jelzésű autók családja később tovább gyarapodott a teljesítményre kihegyezett RC F kupéval és GS F szedánnal. A mérnökök mindkét modellben felhasználták mindazt a technológiai tapasztalatot, amit az LFA fejlesztése és gyártása közben szereztek; jó példa erre a karbonszálas erősítésű műanyag gyártási folyamata. Emellett testet öltött az új modellsorozat dizájn-filozófiája is, ami érzékletesen tükrözi e modellek magával ragadó, lelkesítő teljesítményét. Azzal, hogy legütősebb autóit az F betűvel különbözteti meg, a Lexus a Fuji megy lábánál fekvő Fuji versenypálya és a Higashi Fuji Műszaki Központ előtt tiszteleg, hiszen ez volt e különleges modellek bölcsője.

Az F-sorozat megalkotásával az volt a Lexus szándéka, hogy erőteljes, atlétikus formavilágú és hamisítatlanul sportos teljesítményű autókat kínálhasson, amelyeket igazi élvezet vezetni. Ugyanakkor a vállalat szerette volna megőrizni a Lexus közismert értékeit, vagyis a kifinomult technológiát, a fejlett biztonságot, az élvonalbeli tervezést, a páratlan kifinomultságot és a csekély fogyasztást is.

A modellsorozat sorozat mérnöke így foglalta össze az F-autók lényegét: “Az emberek azt hiszik, hogy egy nagy teljesítményű autót nehéz vezetni. Pedig könnyen uralhatók, ha megfelelő kézbe kerülnek, hiszen eleve a pilótáik rátermettségéhez tervezték őket. Ugyanez a helyzet az F-modellekkel is, amelyeket autórajongók számára terveztünk, függetlenül attól, hogy mennyire tudnak vezetni. A beépített elektronika egy szempillantás alatt úgy alakítja a teljesítményt és a védelmet, hogy az pontosan megfeleljen az adott vezető képességeinek. De ezek az autók még az alapbeállításokkal is bombasztikusak.”

A Lexus F-modellek fejlesztési munkálatait széles körű tesztek egészítették ki a világ leghíresebb és legkeményebb versenypályáin – többek közt a Fuji Speedway-n és a Nürburgringen –, hogy a mérnökök a lehető legtöbbet hozhassák ki az autók menetdinamikájából, irányíthatóságából, gázreakciójából, teljesítményéből, sőt még a motorhangból is. Így születtek meg azok a járművek, amelyek nagyon közvetlenül reagálnak a gáz- és kormányparancsra, és amelyekben egyértelműen érezhető, hogy a vezető az úr – függetlenül a sebességtől, az útviszonyoktól, vagy éppen az autós rutinjától.

Lexus IS F – az első Lexus F modell

A Lexus legelső F-modellje az IS F volt; a 2008-ban bemutatott gépet egy kompakt méretű, 5,0 literes V8-as szívómotor hajtotta, amit kifejezetten ehhez az autóhoz terveztek. A blokk 423 lóerős volt, és 4,8 másodperc alatt gyorsított 100 km/órás tempóra. A motorhoz egy nyolcfokozatú Sport Direct Shift sebességváltót csatlakoztattak, ami a maga korában a világ leggyorsabban (0,1 másodperc alatt) kapcsoló váltója volt. Ám a teljesítmény és a gyorsaság csupán az egyik fele volt az IS F különleges karakterének. A Lexus integrált járműdinamikai vezérlőrendszere (VDIM) speciális változatának köszönhetően a vezető biztonságosan aknázhatta ki az autó egész teljesítményét, miközben a VDIM automatikusan összehangolta a fékezést, tapadást és menetstabilitást biztosító funkciókat, a kormányrásegítést és a fokozatváltást. A Sport üzemmódot kapcsolva a VDIM lenyűgöző vezetési élményt biztosított, és csak a driftelés csúcspontján avatkozott be. Az igazán kalandvágyó pilóták teljesen ki is kapcsolhatták a rendszert, hogy egy vérbeli versenygép zabolátlanságát élvezhessék.

RC F: a nagy teljesítményű kupé

2014-ben a Lexus új fejezetet nyitott az F programban az RC kupéból kialakított RC F változattal. A V8-as hajtás átfogó átalakítása után az autó 477 lóerős lett (ezt utólag 463 lóerőre csökkentették, hogy a jármű megfeleljen a károsanyag-kibocsátási előírásoknak). Az SPDS sebességváltó nem kevesebb, mint hatféle választható üzemmódot kínált, köztük egy gyorsulásérzékelőkkel összekapcsolt AI-Shift vezérlést az igazán sportos autózáshoz.

A gázreakciókat még közvetlenebbre hangolták, és a motor egyenletesen gyorsította az autót az immár 7000 1/perc fordulatszám-határig, amit erős és kis tömegű alkatrészek (többek közt kovácsolt hajtókarok és titán szelepek) beépítésével értek el a mérnökök. Ezzel együtt a nagyobb és vastagabb hornyolt féktárcsák a fékerőt is jelentősen növelték. Az RC F változatba is nyomatékvektor szabályozású differenciálmű került (elsőként egy orrmotoros/hátsókerékhajtású autóban), ami a pillanat tört része alatt változtatja meg a forgatónyomaték elosztását a jobb vagy a bal oldali kerékhez, így a kanyarodás gyorsabb és precízebb, és közben nem lép fel alulkormányzottság. A VDIM-et egy szélesebb tűréshatárú Sport üzemmóddal és egy “Expert” beállítással is kiegészítették; ez utóbbi a járműstabilitás-vezérlés kikapcsolását jelentette.

GS F: a nagy teljesítményű szedán

Az RC F modellel kitaposott úton haladva született meg 2015-ben a GS szedán izomautó-változata, a GS F. Az autóban ugyanez a hajtáslánc működött, irányíthatóságát pedig a hírhedt Nürburgring Nordschleife pályán csiszolták tökéletesre. Bár ez a modell is a versenypályán született, az ötüléses GS F is hibátlanul testesíti meg az F-modellek szellemiségét, hiszen ugyanolyan élvezetesen vezethető egy kanyargós hegyi szerpentineken, mint a mindennapos nagyvárosi forgalomban.

Bejegyzés navigáció

Previous Post: 7 tévhit az operatív autólízingről
Next Post: Halálra gázoltak egy kerékpárost a III. kerületben

Keresés

2023. március
hKscpsv
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031 
« febr    
Impresszum
Tulajdonos: Berta István

A honlap tartalmáért a szerkesztőbizottság felelős!

Rendszergazda: Varga Zsolt

e-mail:
bertanyuuz@gmail.com

A honlap a Mi az a blogger lapcsoport tagja.
  • Vetman – A szuper állatorvos
  • Petőfi Sándor kutyája éve még BKV-zni is megtanult
  • Két betegség kapcsolata, amik világszerte millióknak okoznak kellemetlen és fájdalmas tüneteket a mindennapokban
  • Újra a Bosch a legsportosabb hazai cég
  • Így teheti hatékonyabbá a mobilkommunikáció és az 5G az energiaszolgáltatókat és a közműveket
  • Van képünk hozzá (23.03.26.) – Peugeot 508 SW
  • Van képünk hozzá (23.03.25.) – Silk FAW Hongqi S9
  • Van képünk hozzá (23.03.24.) – Lexus GX
  • Amikor, nem az utasok szavaznak… Az év légitársaságának választották a Wizz Airt
  • Van képünk hozzá (23.03.23.) – Alpine A110 S
  • Jövő kedden és pénteken tartják két metróállomás füstpróbáját
  • A Volkswagen Atlas így teljesítette az IIHS töréstesztet
  • Az idei esztendő a válságállóság és a válságkezelés tesztje lesz
  • A Subaru Ascent abszolváltaa mérsékelt átfedésű IIHS töréstesztet
  • A kutyák és az emberek agya hasonlóan dolgozza fel a környezet hangjait – a tesztek alapján
  • Már nem éri meg helyben fagyit készíteni a cukrászdáknak
  • Hat kategóriában ítélték oda a Magyar Sommelier Szövetség díjait
  • Tovább kell erősíteni a hazai élelmiszerláncot
  • Folytatódik az Árzuhanás a SPAR-nál
  • Életbe lépett a rovarfehérjékkel kapcsolatos új szabályozás
  • A Grandlandot is megtapogatták
  • Megérkezett hazánkba is a frissített DS 3 és DS 7
  • Gondoltad volna, milyen nehézségekkel/veszélyekkel kell megküzdenie egy látássérült embernek a mindennapi közlekedésben?!
  • ASA…
  • Az Evolveo Z5 Strongphone-t is “megleste” Sanyi (Videóval!)
  • Alpine A110 S
  • A frissített DS 7-essel is gurultunk
  • DS 3 bemutatón jártunk
  • Túl a háromszázezren
  • Nagyon röviden a dízel Astráról (is)
  • 2023-ban számtalan program várja az élménymotorozás szerelmeseit Ctrl+C - Ctrl+V
  • BMW Motorrad International GS Trophy 2024 Namíbia Ctrl+C - Ctrl+V
  • A BMW R 18 Iron Annie egy fantasztikus, repülőgépek által ihletett egyedi motorkerékpár Bemutató
  • Brabus KTM 1300 R Edition 23 fotócsokor Hírek
  • Brabus KTM 1300 R Edition 23 képgaléria Hírek
  • A Harley-sok Egerbe mennek és újraélesztenék a Berva mopeded Ctrl+C - Ctrl+V
  • Fotókon a Brabus KTM 1300 R Edition 23 Hírek
  • Brabus KTM 1300 R Edition 23 Bemutató

Copyright © 2023 Egyszer már láttam autót.

Powered by PressBook News WordPress theme

We use cookies on our website to give you the most relevant experience by remembering your preferences and repeat visits. By clicking “Accept”, you consent to the use of ALL the cookies.
Cookie settingsACCEPT
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SAVE & ACCEPT