Skip to content

Egyszer már láttam autót

…és ettől már szakértő – is lehetnék

  • Kezdőlap
  • Hírek
  • Közlekedés
  • Bemutató
  • Motor
  • Technikai sportok
  • Teszt a lelke
  • Toggle search form

Grandland X, az erős és sportos kalandkereső

Posted on 2018.04.09.2018.04.09. By Iroda Távirati
  • Sikkes és tágas, sportos és arányos, bőséges férőhellyel
  • Mindenféle talajon remekül megkapaszkodik az IntelliGrip
  • Biztonságos és modern asszisztensek, ötcsillagos Euro NCAP-teszt
  • Erős, takarékos és hatékony hajtóműveivel dinamikus
  • Ultimate, szériában csúcstechnikával
  • Az Opel-X-modellek – Mokka X és Crossland X – családfője


Modern, atletikus vonalak, vagány terepes küllem, a SUV-modellek magas üléshelyzete és jó körkilátása, sokféle csúcstechnika, tágasság és kényelem öt kalandkereső utasnak, és maximális, öt Euro NCAP-csillagos biztonság – ez az Opel Grandland X. Újdonságként valósággal berobban a virágzó SUV-szegmensbe, amelynek részesedése a 2010-től hét százalékról máig kereken húszra növekedett. Még csak pár hónapja kapható, de máris minden igényt kielégítő, megbecsült tagja a márka X-családjának, a Mokka X és a Crossland X mellett.

Ez többek között a 130 kW/177 LE teljesítményű csúcs-turbódízel (2.0 Diesel, NEDC-fogyasztás városban 5,3-5,31 l/100 km, országúton 4,6-4,51 l/100 km, kombináltan 4,94,81 l/100 km, 128-1261 g/km CO2) érdeme, illetve az új, különösen hatékony, nyolcfokozatú automatáé. Felülmúlhatatlan komfortot a prémiumszintű Ultimate kivitel ígér. Széria például a frontális ütközésveszélyre figyelmeztetés automatikus vészfékezéssel és gyalogosfelismeréssel kiegészítve, az adaptív AFL LED-fényszóró, az automatikus parkoló-asszisztens, az első és hátsó Parkpilot, valamint a 360 fokos kamera. Fokozott kényelmet ergonomikus első ülések garantálnak, az „Egészséges Hát Munkacsoport (Aktion Gesunder Rücken e.V. – AGR)“ tanúsítványával, illetve a bőrkárpitozás, és az első, valamint a hátsó szélső helyeken az ülésfűtés. Kiváló a szórakoztatás/tájékoztatás és a csatlakoztathatóság is, a nyolccolos színes érintőképernyős Navi 5.0 IntelliLink Apple CarPlay- és Android Auto kompatibilis, ráadásul kábel nélkül tölti fel az alkalmas okostelefonokat. Hasonlóképp széria az Ultimate kivitelben a kristálytiszta hangzású Denon hangrendszer. A vehető rádióadók számát digitális DAB+ vétel fokozza. Mindehhez erőteljes, dinamikus design járul – főképp, ha az opcionális kétszínű fényezésben csillog az autó.

Biztonságos örömautózás: IntelliGrip, modern asszisztensrendszerek és motorok

Amilyen dinamikusnak látszik az Opel Grandland X, úgy is megy. Legfőbb jellemzője, hogy minden évszakban és bármilyen talajon öröm vele autózni. Ez az opcionálisan kapható elektronikus IntelliGrip kipörgésgátlónak köszönhető, amely a legkülönbözőbb menethelyzetekben is a lehető legjobb útfogásról gondoskodik. A vezető ötféle mód közül választhat, és a rendszer ennek megfelelően szabályozza az erőelosztást az első kerekek között, adott esetben túlforgást megengedve. Ezáltal kiváló a vonóerő átadása, és stabilan viselkedik az autó, függetlenül attól, hogy hóban, latyakban, homokon vagy vizes aszfalton halad éppen.

Modern asszisztensrendszerek arzenálja járul hozzá a Grandland X vezetésének élményéhez: a frontális ütközésveszélyre figyelmeztetés automatikus vészfékezéssel és gyalogosfelismeréssel kiegészítve, a fáradságriasztás, az automatikus parkoló-asszisztens, és a 360 fokos kamera mindössze néhány a fénypontok közül. Tovább fokozzák a biztonságot olyan opcionális rendszerek, mint a stop-funkciójú automatikus sebességszabályozó, amely tartja a beállított tempót és követési távolságot, de szükség esetén akár álló helyzetig lassít, majd ismét felgyorsít. Az új Grandland X kimagasló biztonsági színvonalát ötcsillagos értékeléssel ismerte el az Euro NCAP. Mind a négy biztonsági kategóriában jó osztályzatot kapott az autó – a felnőttek és a gyermekek védelmére éppúgy, mint a gyalogosvédelemre és az asszisztensekre.

Kívánságra a stadionvilágításnak beillő, adaptív, teljesen LED-es AFL fényszórókkal világítja meg az utat az Opel Grandland X (széria az Ultimate kivitelben). Funkciói, mint a főfényszóróba integrált kanyarfény, a távfény-asszisztens és az automatikus fényszórómagasság-állítás mindig a helyzetnek és a környezetnek megfelelően oszlatja el a sötétséget.

Ám nemcsak ezek teszik élvezetessé a Grandland X vezetését, hanem az eleven motorok is. Jelenleg háromféle választható, mindegyik kiváló CO2-adatrokkal – ami komoly fogyasztási és gazdaságossági pozitívum. Az erőforrások modern hatfokozatú sebességváltóval vagy hatfokozatú, optimalizált súrlódású automatával kombinálhatók, a start/stop rendszer pedig szériatartozék. A kétliteres csúcs-dízel kizárólag az új, különösen hatékony nyolcfokozatú automatával készül.

  • A hajtóművek választékát megkoronázó 2.0 Diesel teljesítménye 130 kW/177 LE 3.750/percnél, nyomatéka húzós 400 newtonméter, 2000-nél. Álló helyzetből 9,1 másodperc alatt gyorsítja százra a Grandland X-et, és 214 km/órás csúcssebességet tesz elérhetővé. NEDC-fogyasztás városban 5,3-5,32 l/100 km, országúton 4,6-4,52 l/100 km, kombináltan 4,94,82 l/100 km, 128-1262 g/km CO2.
  • Az 1,6 literes, 88 kW/120 LE teljesítményű dízel már 1750/percnél kifejti 300 newtonméteres nyomatékmaximumát. NEDC-fogyasztás városban 5,1-4,7 l/100 km, országúton 4,2-3,5 l/100 km, kombináltan 4,6-4,0 l/100 km, 118-104 g/km CO2.
  • Az 1.2-es, teljesen alumíniumépítésű, közvetlen benzinbefecskendezéses turbó-benzinmotor 96 kW/130 LE teljesítményt ad le, és szintén 1750/percnél produkálja erőteljes 230 newtonméter nyomatékcsúcsát. NEDC-fogyasztás városban 6,4-6,0 l/100 km, országúton 4,9-4,5 l/100 km, kombináltan 5,5-5,1 l/100 km, 127-117 g/km CO2).

Sportos, elegáns, komfortos modern SUV

A dinamikus viselkedés mellett hozzájárul a jó közérzethez az elegáns stílus, a nívósan kidolgozott és komfortos utastér, valamint az infotainment-technika is.

A laza megjelenésű, bármilyen nézőpontból sportos Opel Grandland X hossza 4.477 milliméter, szélessége (behajtott tükrökkel) 1.906, magassága 1.609. Frontját a hűtőmaszk fölött az Opel-villám uralja, amelyből krómszárnyak futnak ki finoman a karcsú fényszórók kettős LED-ívéhez, szélesnek mutatva az autó elejét, és kiemelve stabilitását. A motorháztető „vasalt” éle a márka designfilozófiáját fejezi ki: a németes precizitás találkozását szoborszerű megformálással.

A robusztus SUV-jelleg és az elegáns vonalak attraktív kombinációja az oldalfelületen folytatódik. Izmosan domborodó kerékívek és alsó védőelemek adnak igazi terepes vonzerőt a Grandland X-nek. Ezzel képeznek kontrasztot az ajtók letisztult vonalai, alattuk a továbbfejlesztett sarlómotívummal, amely az Opel-családhoz tartozást mutatja. Extra adag individualitást a kívánságra kapható kétszínű fényezés ad, a lebegni tűnő, feketén csillogó tetővel, amelyet az optikailag „áttört” C-oszlop kapcsol dinamikusan a karosszéria hátuljához. Hátulról a legapróbb részletekig megmutatja a Grandland X, hogy milyen egy igazi SUV-design: széles kiállás, ezüstös haspáncél, integrált kipufogóvégekkel balról és jobbról, fölötte pedig védőburkolat és keskeny LED-es lámpák erősítik a sportosan erőteljes karaktert.

Belül is érvényesülnek az Opel génjei. A vízszintesen tagolt műszerfal és az érintőképernyős középkonzol a vezető felé fordul, az utóbbin ösztönösen találni rá az infotainment, a klímaberendezés és a futómű-állítás egymás alatt elrendezett kezelőzónáira. A felületek mindenütt finomak, kellemes tapintásúak. Előnyös a SUV-jellegnek megfelelő magas üléspozíció, mert megkönnyíti a be- és kiszállást, illetve jó kilátást ad. Megrendelhető panoráma-üvegtető füröszti fényben az enteriőrt, és tesz lehetővé akadálytalan kipillantást felfelé. Az Opeltől megszokottan rafinált kényelemről gondoskodnak az opcionális első ülések, amelyek ergonómiáját az Egészséges Hát Munkacsoport (Aktion Gesunder Rücken e.V.) tanúsítja. A kormánykerék, a szélvédő és a két első, illetve hátsó-szélső ülés fűthető.

A hosszú, 2.675 milliméteres tengelytávnak köszönhetően bőséges a belső tér, akár öt személy is kényelmesen elhelyezkedhet. Ráadásul jó sok poggyászt és sportfelszerelést vihetnek magukkal az 514 – 1.652 literes csomagtartóban, amely állja a versenyt a legtágasabb kompakt kombikéval. Az úti holmihoz könnyű hozzáférni, hiszen – egyes felszerelési kivitelek esetén – elég egy láblengetés a hátsó lökhárító érzékelője alatt, és már automatikusan fel is nyílik vagy lecsukódik a poggyásztér ajtaja.

Tipikus Opelként a lehető legjobb csatlakoztathatóságot kínálja vezetőjének és utasainak a Grandland X: a legújabb generációs IntelliLink-rendszerek Android Auto- és Apple CarPlay-kompatibilisek, és kívánságra kapható az OnStar személyes online- és szolgáltatási asszisztens is, WLAN-Hotspottal3 és olyan szolgáltatásokkal, mint a szállodafoglalás4 vagy a parkolóhely-keresés5. Az okostelefon induktívan, kábel nélkül tölthető fel. A legremekebb hangzási élményre vágyó zenerajongók a Denon prémium-hangrendszert választhatják, nyolc hangszóróval és mélynyomóval.

1 Kis gördülési ellenállású gumiabroncsokkal.

2 Kis gördülési ellenállású gumiabroncsokkal.

3 Az OnStar szolgáltatásai aktiválás után működnek, és a hálózati lefedettségtől függnek. A WLAN-Hotspothoz szerződés kell az OnStar együttműködő hálózati szolgáltatójával. Az ingyenes kipróbálási időszak után díjköteles az OnStar és a WLAN-Hotspot. A díjköteles szolgáltatás terjedelme eltérhet az ingyenes tesztidőszakétól. A mindenkori szerződési feltételek érvényesek. Részletek: www.opel.de/onstar

4 A Booking.com útján. E-mail-cím és bankkártya szükséges.

5 A Parkopedia útján.

 

Bejegyzés navigáció

Previous Post: Több fővárosi hidat is lemosnak a héten éjszakánként
Next Post: Küzdelmes idénynyitón van túl a Lexus RC F GT3

Keresés

2023. április
hKscpsv
 12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
« márc    
Impresszum
Tulajdonos: Berta István

A honlap tartalmáért a szerkesztőbizottság felelős!

Rendszergazda: Varga Zsolt

e-mail:
bertanyuuz@gmail.com

A honlap a Mi az a blogger lapcsoport tagja.
  • Világszínházi ünnepre készül a MITEM
  • Megjelent az ADM 4.2 – az ASUSTOR operációs rendszer legújabb verziója
  • Mi a különbség a zöld és a fenntartható épületek között?
  • Szombaton indul a tavi viharjelzési szezon
  • Véget ért a Médiaunió „Mentés másként” kampánya
  • Verstappen az első, Alonso a második szabadedzés leggyorsabbja
  • Van képünk hozzá (23.03.31.) – Toyota C+ walk s
  • Új lelátót építenek a Hungaroringen
  • Egyeztetés a hazai mezőgépgyártók és forgalmazók sikeréért
  • Van képünk hozzá (23.03.30.) – Lexus NX
  • A tesztek során a kutatók eddig nem találtak emberre veszélyes vírusokat a hazánkban terjedő inváziós szúnyogokban
  • Sikeresen tesztelték a Wigner FK szakemberei a szupravezető részecskegyorsító mágnest Svédországban
  • A Ford Explorer jól teljesítette IIHS töréstesztet
  • “Kicsit szarul” működik az e-matrica lekérdezés – De, nem mindenhol!
  • “Tesztversennyel kezdjük a 2023-as szezont”
  • Akár 60%-os húsvéti árcsökkenés az ALDI-nál
  • (K)Áder János szerint jó hír, hogy jövőre visszaválthatók lesznek az italosüvegek és -dobozok
  • Több cukrot, lisztet, olajat, tejet, csirkemellet és tojást vehetünk mostantól a SPAR-üzletekben
  • Demonstráltak az erdélyi gazdák, emésztőgödörbe öntötték a tejet
  • Üdvözöld a tavaszt a Bárány Napokkal!
  • Alaposan körbejárták a Nissan Townstar modellt is
  • A Grandlandot is megtapogatták
  • Megérkezett hazánkba is a frissített DS 3 és DS 7
  • Gondoltad volna, milyen nehézségekkel/veszélyekkel kell megküzdenie egy látássérült embernek a mindennapi közlekedésben?!
  • ASA…
  • Peugeot 508 SW
  • Alpine A110 S
  • A frissített DS 7-essel is gurultunk
  • DS 3 bemutatón jártunk
  • Túl a háromszázezren
  • A 2023-as AMTS – Autó Motor & Tuning Show – minden korábbi rekordot megdöntött Ctrl+C - Ctrl+V
  • Franciaországban megtiltják a 14 éven aluliak számára az elektromos roller használatát Hírek
  • 2023-ban számtalan program várja az élménymotorozás szerelmeseit Ctrl+C - Ctrl+V
  • BMW Motorrad International GS Trophy 2024 Namíbia Ctrl+C - Ctrl+V
  • A BMW R 18 Iron Annie egy fantasztikus, repülőgépek által ihletett egyedi motorkerékpár Bemutató
  • Brabus KTM 1300 R Edition 23 fotócsokor Hírek
  • Brabus KTM 1300 R Edition 23 képgaléria Hírek
  • A Harley-sok Egerbe mennek és újraélesztenék a Berva mopeded Ctrl+C - Ctrl+V

Copyright © 2023 Egyszer már láttam autót.

Powered by PressBook News WordPress theme

We use cookies on our website to give you the most relevant experience by remembering your preferences and repeat visits. By clicking “Accept”, you consent to the use of ALL the cookies.
Cookie settingsACCEPT
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SAVE & ACCEPT