Hallottad? Itt az elektromos Explorer (2.)

Új utastér-koncepció

Jól megformált, kifinomult, intuitív és személyre szabható: az új Explorer utastere teljes mértékben kiaknázza az elektromos architektúrában és a fejlett technológiában rejlő lehetőségeket, új magasságokba ezzel az utastér kínálta élményt és komfortot.

A kabin innovatív kialakításának kulcsfontosságú eleme a Ford SYNC Move¹ állítható, 15 colos központi érintőképernyője, ami több mint 30 fokos íven emelhető és süllyeszthető. A konfigurálható elrendezésnek köszönhetően a vezető mindig a számára legkényelmesebb helyen láthatja a kijelzőt, például ha csak néha gyorsan rá akar pillantani a navigáció közben, vagy ha tökéletesen hozzá akarja igazítani az üléspozíciójához.

Az álló tájolású kijelzőn a felhasználók távolabbra tekinthetnek a térképeken, miközben ismeretlen vidékeken kalandoznak a Hálózathoz Kapcsolt Navigáció⁵ használatával. A képernyő fényereje a világostól a sötétig állítható, akárcsak a mobiltelefonoké; ez az ötlet egyébként éppen a telefonokból származik. A konfigurálható nyitóképernyővel és a nagyméretű érintő-csúszkákal gyorsabban és egyszerűbben elérhetők a különféle funkciók.

A képernyő alatt rejtőzik a személyes tárgyak számára kialakított My Private Locker (Értékmegőrző) tárolórekesz. Amikor a képernyő a legalsó pozícióban van, és az autót bezárják, az itt tartott dolgok nem láthatók kívülről, és a rekesz autómatikusan bezár. A My Privat Lockerben két USB-C csatlakozó található, és két ugyanilyen portot építettek be a hátsó ülésen utazók számára is. A kijelző alatt egy előre lejtő rekeszt alakítottak ki, amiben két nagyméretű okostelefon is elfér egymás mellett, és a fiók egyben vezeték nélküli töltőként is szolgál.

A középkonzol kartámasza alatt is található egy függőleges tároló. Mivel az autóban nincs hagyományos sebességváltó, a 17 literes MegaConsole kiválóan kihasználható: elég tágas egy 15 colos laptop elhelyezéséhez, de elfér benne egymás mellett három 1,5 literes és egy 1 literes üdítős palack is. A tároló egy kivehető térelválasztót is tartalmaz, ami jégkaparóként is használható. A pohártartókat úgy helyezték el, hogy a kartámasz a lehető legtágasabb maradjon, és szükség esetén áthelyezhetők egy lentebbi tárolóhelyre is, ha több hely kell a középső konzoldobozban.

A Ford figyelmesen meghallgatta a vásárlók visszajelzéseit arról, hogy a vezetők mennyire szeretik a központi képernyő modern érzetét, egyszerűségét és kényelmét, ugyanakkor nagyra értékelik a fizikai kezelőszerveket is – különösen menet közben, a mozgó járműben. Az új Explorerben ezért egy rendkívül ergonomikus érintőpad is található az olyan funkciókhoz, mint az audiorendszer beállítása és a parkolássegítő technológiák használata.

A sportos és otthonos utastérben egyetlen, közös dizájnelemmé olvad össze a műszerfal az ajtókkal. A formatervezők igyekeztek minél kevésbé hangsúlyozni a hagyományos technológiákat; a szellőzőnyílások például keskenyek, és nincsenek szem előtt. A modern technológiák viszont kifejezetten előtérbe kerültek, mint a soundbar-stílusú hangszórók, amelyek látványos, szélesen elnyúló formát kaptak. Az éles, tiszta képet adó 5 colos, lebegő hatású digitális műszeregységről az autós könnyen leolvashatja a vezetéssel kapcsolatos információkat, az akkumulátor töltöttségi szintjét és a vezetéssegítő rendszerek adatait. Mindez együtt egy minimalista stílusú, nyugodt hangulatú digitális teret alkot.

A kabin sportos karakterét erősíti, hogy a vadonatúj első ülésekben a fejtámlát egybeépítették a háttámlával. A 12 irányban elektromosan állítható, és a vezető oldalán memóriafunkcióval is kiegészített üléseket az Explorer Premium változatban Sensico bőrhatású anyaggal kárpitozzák, ami még hatásosabban kihangsúlyozza a formákat és a prémium tapintásérzetet. Az Explorer modellváltozatban az üléseket részben Sensico anyag, részben sportos stílusú szövetkárpit borítja.

Mindkét kivitelben alapáras az első ülésfűtés, sőt a vezetőnek derékmasszázs is jár. Az ülések látványát még egyedibbé varázsolja az a kárpitozási technológia, ami lehetővé teszi, hogy a markáns formájú elemeket is egyetlen darabból szabott anyag borítsa, és a szoros varrások is alig láthatók.

Az Explorer Premium változat utasterében a belső világítás is különleges: a lehető legszebb hatás érdekében gondosan elhelyezett fényvezető sávok diszkréten derengnek fel az első ajtókon, a középkonzolon és a soundbar-stílusú hangszórók burkolatán. A fénycsíkok 10 különböző színben világíthatnak, igazodva az egyéni beállításokhoz vagy a kiválasztott vezetési üzemmódhoz.

SEHOL MÁSHOL EL NEM ÉRHETŐ EXKLUZÍV FORD PODCASTOK A BEGURULVA ÉS A PODCARS OLDALAKON!

Magabiztos felfedezőknek

Az Explorer-család híres arról, hogy magabiztossággal tölti el az autósokat. A tisztán elektromos hajtású Explorerre ez még inkább igaz, hiszen a nemcsak teljesítménye, hanem kiszolgáló háttere miatt is tökéletes társnak ígérkezik a kalandtúrákhoz – egy elektromos autó minden előnyével együtt.

A dinamikus és kifinomult akkumulátoros elektromos hajtáslánc várhatóan 25 perc alatt lesz feltölthető² 10-ről 80 százalékos szintre egyenáramú gyorstöltővel, a hátsó sárvédőn található CCS töltőporton keresztül, amikor az optimális feltöltési sebesség érdekében az akkumulátor hőmérsékletét is előre beállítják. Az autóhoz adott Ford Nyilvános Töltő Kábellel a 2. típusú váltóáramú állomásokon³ is elvégezhető a töltés.

A vásárlók Európa-szerte több mint 450 ezer töltőpontot használhatnak, és ezek száma 2024-re már eléri az 500 ezret.Magyarországon több, mint 2000 töltőpont található a Ford Blue Oval Charge Network hálózatában. Megtalálható köztük az a több mint 2100 egyenáramú gyorstöltő állomás is, amelyeket több mint 450 helyszínen épített ki az IONITY konzorcium, aminek a Ford az egyik alapító tagja.

A SYNC Move kezelőfelületén beprogramozható töltésütemezés segítségével az autó tulajdonosai az alacsonyabb tarifájú időszakokra időzíthetik az otthoni töltést, és azt is beállíthatják, hogy a reggeli munkába indulás előtt tele legyen az akkumulátor, és kellemes hőmérséklet fogadja őket a kabinban. Útközben a fedélzeti EV-utazástervező ügyel arra, hogy időben útba essenek a legkényelmesebb feltöltési lehetőségek.

# # #

1 Ne vezessen zavaró körülmények hatása alatt. Ha lehetséges, használja a rendszerek hangvezérlését. Bizonyos funkciók zárolva lehetnek, amíg az autó sebességváltója menetfokozatba van kapcsolva. Nem minden funkció kompatibilis az összes telefonkészülékkel

Számítógépes szimulációkkal végzett gyártói tesztek alapján. A töltés sebessége csökken, amikor az akkumulátor eléri teljes kapacitást. Az Ön autójának töltési ideje a töltési csúcsidőktől és az akkumulátor töltöttségi állapotától függően változhat.

A vezetéssegítő technológiák kiegészítő feladatot látnak el, és nem helyettesítik a vezető figyelmét, döntését és irányítását, és a biztonságos autózást. Részletek a Felhasználói Kézikönyvben.

ÁFA-s irányár, a forgalomba állítás költségei nélkül; a pontos árat még 2023-ban megerősíti a Ford.

Aktiválást igényelhet.

6 Az itt rendelkezésre álló Qi vezeték nélküli töltés nem minden mobiltelefonnal kompatibilis.

Aktív adatcsomaggal és kompatibilis szoftverrel rendelkező telefon szükséges. Használat közben a SYNC Move nem vezérli a harmadik féltől származó termékeket. A harmadik felek kizárólagos felelősséggel tartoznak termékeik működéséért.

A csomagtér kihasználhatóságát a súlyelosztás is befolyásolhatja.