Hamarosan érkezik a Yaris GR Sport

Tovább bővítette GR Sport modellcsaládját a Toyota. A portfólió legújabb tagja egyben a legkisebb is; a Yaris GR Sport jövő tavasztól kapható Európában.

A Toyota motorsportrészlege, a Toyota Gazoo Racing nem csak a Dakar-ralin, Le Mans-ban és a rali világbajnokságban diadalmaskodó versenyautókat fejleszt, hanem a Toyota közúti modelleihez is kínál tuningprogramot. Míg Japánban és más ázsiai piacokon tucatnyi modellhez érhetők el az optikai és teljesítménynövelő csomagok (beleértve a Toyota Hilux pickupot is), Európában eddig a hagyományosan legerősebb alsó-középkategóriás modellválasztékra koncentrált a márka. A Corolla mindhárom karosszéria-változata (szedán, ferdehátú és kombi), valamint a C-HR szabadidőjármű 2020 óta rendelhető GR Sport csomaggal, amely minden részletre kiterjedően alakítja át az alapjármű hangulatát.

Ezekhez a típusokhoz csatlakozik most a Toyota Yaris GR Sport, méghozzá kibővített tudással: az átfogó optikai módosítások mellett a modell futóművét is áthangolták. Az első és hátsó lengéscsillapítók kis sebességnél gyorsabban reagálnak, így támogatva a közvetlen kormányreakciókat, anélkül, hogy ez a rugózási kényelem rovására menne. A hátsó rugók módosítása csillapítja az oldaldőlési hajlamot, illetve segít az aszfalton tartani a kereket, ha kanyarban gyorsít vagy lassít a vezető, így gondoskodva a harmonikus, kiszámíthatóan élvezetes vezethetőségről.

Ebben kulcsfontosságú szerepet játszanak a fenéklemezen elhelyezett merevítések, valamint az áthangolt, késlekedés nélkül reagáló, ezáltal precízebb és érzékletesebb irányítást lehetővé tevő kormánymű is. Az első és hátsó kerékdobokban speciális kialakítású béléseket helyeztek el, amelyek a légellenállás csökkentésével járulnak hozzá a dinamikusabb vezetés élményéhez.

Ami az optikai élményt illeti, a Toyota Yaris GR Sport tervezői minden részletre gondoltak, beleértve azt a vadonatúj szürke karosszériaszínt, amely kizárólag ehhez a típushoz rendelhető, és amelynek hatását kontrasztos fekete elemek erősítik. Szintén egyediek a piros dekorsávokkal díszített, 19 colos keréktárcsák; a hűtőmaszk rácsozatának speciális, lapított méhsejt mintázata a hátsó diffúzor középső betétjében is visszaköszön.

Az első lökhárítót és a csomagtérajtót díszítő GR Sport emblémával az utastérben is találkozhatunk: a piros öltésekkel díszített, részlegesen perforált bőrkormány alsó küllője mellett a szintén kontrasztos varrású sportülések fejtámaszán is büszkén hirdeti a modell vérvonalát. Az már csak az igazán figyelmeseknek fog feltűnni, hogy a jellegzetes logó a motorindító gombon, valamint a műszeregység sarkában is megjelenik. A beltéri szerelvények speciális sötétszürke kidolgozást kaptak, az ajtópanelektől a padlókonzolig.

A Yaris GR Sport a soros háromhengeres 1,5 literes benzinmotorral, vagy az ugyanerre a blokkra épülő hibrid hajtáslánccal lesz megrendelhető. Az előbbi a CVT váltóval nem, kizárólag az intelligens kézi sebességváltóval (iMT) társítható, amely a visszaváltásokat automatikus gázfröccsel támogatja, és felkapcsoláskor is segít elkerülni a fordulatszámesésből adódó megtorpanást. Az egyes verziókra vonatkozó alapadatok nem változtak: a benzines 125, a hibrid 116 lóerőt ad le, végsebességük 180, illetve 175 km/óra, álló helyzetből 9,0, illetve 9,7 másodperc alatt gyorsulnak 100 km/órára, átlagos üzemanyag-fogyasztásuk pedig akár 4,3, illetve 2,8 l/100 km.

Nem a GR Sport csomag egyébként az első optikai készlet, amelyet a Toyota hivatalos forrásból kínál az új generációs Yarishoz: a japán piacon már másfél éve bemutatták a Toyota Racing Development (TRD) részleg által kifejlesztett, kifejezetten látványos, ám sokak ízléséhez talán túlságosan is harsány tuningpakkot.

Az új Toyota Yaris GR Sport 2022 második negyedévétől kapható Európában.

Fotók: Toyota

https://tesztalelkemindennek.hu/2021/12/04/voltatok-mar-begurulva/