• Egyéb

Három éven belül érkezhet a Lexus LF-1

A felsőkategóriás luxus szabadidőjármű műfaját teljesen átértelmező Lexus LF-1 Limitless tanulmány pozitív fogadtatásának köszönhetően rövid időn belül sorozatgyártásba kerülhet a magas építésű zászlóshajó.

Krómdíszítés helyett beépített LED-ektől csillogó hűtőmaszk, végtelen komfort a leglényegesebbre szorítkozó utastérben, egymást organikus játékossággal váltogató fém- és üvegfelületek… A Lexus LF-1 Limitless tanulmányautója még a koncepciójárművek műfaján belül is felhívta magára a figyelmet extravagáns, ugyanakkor minden részletében az utasok maximális kényelmét kiszolgáló megoldásaival. Tehette, hiszen a Lexus kijelentette: egy általános jövőbeli arculati tanulmányról van szó, a modellt nem tervezi közvetlenül sorozatgyártásba venni.

A piac lendülete azonban a jelek szerint képes ledönteni az ellenállás falát: úgy tudni, mégis szériamodellé fejlesztik az öt méternél is hosszabb luxus crossovert. A hír nem máshonnan, mint a megbízható bennfentes információiról ismert japán Mag-X folyóirattól származik, akik el is képzelték, hogyan nézhetne ki a modell sorozatgyártású kivitele.

Viszonylag szerények a változtatások: a fényszórók hajszálvékony LED-csíkját az érvényes jogszabályi előírásokhoz igazítva a jelenleg engedélyezett legmodernebb diódás lámpatestekre cserélték, a bonyolult aerodinamikájú lökhárítókat és oldallemezeket homogénebb felületekre egyszerűsítették. Látványos változás, hogy a rajzoló légbeömlőkkel tagolta az eredetileg egységes orrfelületet.

Ennek oka, hogy miközben a tanulmány tudatosan nem kötelezte el magát egyetlen motortechnológia mellett sem, ha 2021-re gyártásba kerül a hátsókerék-hajtású sportlimuzinok arányait emelt hasmagassággal kombináló luxusmodell, az biztosan nem nélkülözheti a belső égésű motort. Ha az LS luxuslimuzin és az LC gran turismo kínálatát vesszük kiindulási alapnak, hibrid és benzinmotoros verziókkal számolhatunk. Ugyanakkor a grafikus a hátsó rész vázlatának elkészítésekor titkos reményének is hangot adott: az emeletes elrendezésű kipufogópár az F sportautó-család jellegzetessége. Ez pedig azt jelentené, hogy a még mindig megerősítésre váró LC F után az LF szériaverziója is megkaphatná a márka egyelőre csak szóbeszéd formájában létező, 600 lóerősnek rebesgetett, négyliteres sportmotorját.

 

Fotó: Mag-X, Toyota