Háromszoros BMW-dobogóval zárult a DTM hungaroringi versenyhétvégéje

A balul sikerült szombati versenytaktika után a bajor prémiumgyártó pilótái abszolút győztesként állhattak fel a vasárnapi megmérettetés pódiumára. Timo Glock továbbra is őrzi első helyét a pilóták közötti pontversenyben, miközben a BMW RMR istálló is a csapatok közötti tabella éléről várhatja a folytatást.

A Hockenheimringen megrendezett izgalmas szezonnyitó és a lausitzringi második versenyhétvégén tanúsított parádés szereplés után június első hétvégéjén a szó szoros értelmében hidegzuhannyal fogadta a Hungaroring a BMW DTM-pilótáit. A vizes aszfalton megrendezett pénteki szabadedzést hasonlóan csapadékos szombati futam követte, amelynek időmérő edzésén a BMW M4 DTM versenyautók pilótái közül Augusto Farfus szerezte meg a legjobbnak számító, nyolcadik rajtpozíciót. A bajor prémiumgyártó színeiben induló versenyzők ezt követően szinte egytől egyig a korai boxkiálllás mellett döntöttek, a versenytaktika azonban ezúttal nem hozta meg gyümölcsét: Bruno Spengler a tizenkettedik, Timo Glock a tizennegyedik, Augusto Farfus a tizenötödik, Marco Wittmann a tizenhatodik, Joel Eriksson a tizenhetedik, Philipp Eng pedig a tizennyolcadik helyen végzett. A hungaroringi versenyhétvége első megmérettetését a Mercedes brit pilótája, Paul di Resta nyerte.

Vasárnap aztán fordult a kocka, bár a futam végeredményét ezúttal mérsékelt figyelem kísérte. A boxutcában felgyülemlett vízmennyiség ugyanis olyannyira kiszámíthatatlanná tette a versenyautók viselkedését, hogy a kötelező gumicserére érkező pilóták közül többen felúsztak a vízen és a szerelők közé hajtottak. A futamot félbe kellett szakítani, a mentők több embert sérülésekkel szállítottak kórházba. A futam újraindítása után aztán Marco Wittmann az élre állt és megszerezte sorozatbeli tizedik győzelmét. Második lett Timo Glock, aki 90 pontjával ismét átvette a vezetést a pilóták közötti pontversenyben. Philipp Eng, a Német Túraautó Bajnokság (DTM) egyik idei BMW-újonca megszerezte első dobogós helyezését, a Hungaroring pódiumának harmadik fokára állhatott fel. Joel Eriksson a hatodik, Bruno Spengler a hetedik, míg Augusto Farfus a nyolcadik helyet szerezte meg. 131 pontjával így a BMW RMR istálló átvette a vezetést a csapatok közötti pontversenyben.

„A futam végeredménye most másodlagos. A legfontosabb, hogy a boxutcában elsodort emberek sérülései nem túl súlyosak és remélhetőleg hamarosan mindannyian egészségesen térhetnek vissza a csapatukhoz. Roppant boldog vagyok, amiért semmi komolyabb baj nem történt. Motorsport-szempontból ugyanakkor egy rendkívül színes érzelmi hullámvasútra ültünk fel a hétvégén: a szombati szegényes teljesítmény után ma sikerült pontokra váltanunk az erőfeszítéseinket – a körülményeknek és kellőképpen agresszív versenytaktikánknak köszönhetően. Gratulálok Marco Wittmann-nak a győzelemhez, valamint Timo-nak és Philipp-nek a dobogós helyhez” – nyilatkozta Rudolf Dittrich, a BMW Motorsport járműfejlesztésért felelős igazgatója.