Határon átnyúló kerékpárkölcsönző rendszer indult el Tatán

  Átadták Tatán szerdán a KOMBIbike kerékpárkölcsönző rendszert, amelynek járműveit öt szlovák és négy magyar településen lehet használni. Egyidejűleg átadták a Bringapark Program részeként az ország legnagyobb kerékpáros pumptrack pályáját.

Tata, 2021. május 19. Kerékpáros az Országos Bringapark Program részeként megépült, az ország legnagyobb kerékpáros pumptrack pályáján az átadás napján, 2021. május 19-én. A pálya önálló élményt kínál a Tatabánya-Tata-Dunaalmás útvonalon vezetõ Által-ér völgyi kerékpárút mellett. MTI/Vasvári Tamás

    Révész Máriusz aktív Magyarországért felelős kormánybiztos az átadás alkalmából elmondta: ahhoz, hogy Magyarország 2030-ra a legélhetőbb európai ország legyen, szorosan hozzátartozik, hogyan töltjük a szabadidőnket. A most átadott fejlesztések a minőségi kikapcsolódást szolgálják, egyrészt fellendítik a kerékpáros turizmust, másrészt aktív szórakozási lehetőséget jelentenek.

Tata, 2021. május 19. Révész Máriusz, az aktív Magyarországért felelõs kormánybiztos kipróbálja az Országos Bringapark Program részeként megépült, az ország legnagyobb kerékpáros pumptrack pályáját az átadás napján, 2021. május 19-én. A pálya önálló élményt kínál a Tatabánya-Tata-Dunaalmás útvonalon vezetõ Által-ér völgyi kerékpárút mellett. MTI/Vasvári Tamás


    A kormánybiztos ismertette, hogy az Országos Bringapark Programban 2020-ban összesen 800 millió forint értékben valósultak meg fejlesztések a kormány és az önkormányzatok fele-fele arányú finanszírozásával, az idén pedig a beruházások összege már meghaladta az 1,1 milliárd forintot. A KOMBIbike projekt az Interreg V-A Szlovákia-Magyarország Együttműködési Program keretén belül valósult meg a Pons Danubii Európai Területi Együttműködési Csoportosulás vezetésével. A Pons Danubii Európai Területi Társulást három szlovákiai (Észak-Komárom, Ógyalla, Gúta) és négy magyarországi (Komárom, Tata, Kisbér, Oroszlány) önkormányzata hozta létre.


    A projekt teljes költségvetése 980 ezer euró, amelyből 833 ezer euró az Európai Regionális Fejlesztési Alap 85 százalékos támogatása, ezen felül pedig 10 százalékos a magyar és szlovák állami társfinanszírozás.


    A Pons Danubii feladata volt a teljes kerékpáros rendszer kiépítése, a szükséges eszközök beszerzése, a projektmenedzsment feladatok ellátása, az új kerékpárkölcsönző rendszer integrálása a helyi közlekedési rendszerekbe, valamint a tudatos kerékpáros közlekedésről szóló tréningek szervezése tanároknak és diákoknak.


    Bara Zoltán, a Pons Danubii EGTC ügyvezetője elmondta: a határon átnyúló KOMBIbike kerékpárkölcsönző rendszer 95 hagyományos és 35 elektromos kerékpárt kínál használatra. Az állomások a szlovákiai oldalon Érsekújvár, Gúta, Komárno, Naszvad és Ógyalla városában találhatók, a magyarországi oldalon pedig Kisbér, Komárom, Oroszlány és Tata városában lehet kerékpárt kölcsönözni, összesen 13 helyszínen.


    A közösen fejlesztett rendszer lehetővé teszi az érdeklődő számára, hogy bármelyik KOMBIbike állomásról kerékpárt kölcsönözzön és azt bármelyik állomásra visszahelyezze.


    A kerékpárkölcsönző rendszer kivitelezője a T-Systems Magyarország, a járműveket az esztergomi Neuzer cég készítette.


    A Bringapark Program részeként elkészült kerékpáros pumptrack pályáját Bencsik János, a térség fideszes országgyűlési képviselője mutatta be, méltatva, hogy a pumptrack pálya önálló élményt kínál a Tatabánya-Tata-Dunaalmás útvonalon vezető Által-ér völgyi kerékpárút mellett.


    A pumptrack vagy pumpapálya egy hullámformára kialakított útvonal, amely használható kerékpárral, görkorcsolyával, gördeszkával és rollerrel is. A pályán a sportoló pumpáló mozgást végez a testével, így hajtva lehetőleg tekerés nélkül a járművét, ebben a pálya kialakítása segíti.


    A képviselő kitért arra, hogy a további szabadidős fejlesztési tervekben szerepel egy hegymászó útvonal kialakítása a tatai Kálvária hegyen, valamint az Által-ér kenuzhatóvá tétele Tatabányától Dunaalmásig.