Házon belül készülő nagyfeszültségű akkumulátorok és elektromos motorok

Mint arról korábban már beszámoltunk, rendszerbe állt a BMW új kutatás-fejlesztési központja.

„A nagyfeszültségű akkumulátorok és az elektromos motorok tömegtermelése terén felhalmozott egyedülálló szaktudásunk garantálja, hogy mindig a legkorszerűbb technológiákat alkalmazzuk, és hogy termelésünket gyorsan, szisztematikusan az ügyféligényekhez igazíthassuk” – mondta Michael Nikolaides, az erőforrások és hálózatról tölthető hajtáslánc-technológiák tervezésére, illetve tömegtermelésére szakosodott részleg vezetője. A BMW Group célja, hogy 2021-ben minden negyedik Európában értékesített modellje hálózatról tölthető hajtáslánc-technológiával találjon gazdára, és ez az arány 2025-re minden harmadik, majd 2030-ra minden második modellre változzon. 2023-ban a müncheni központú vállalatcsoport nem kevesebb, mint huszonöt különböző, hálózatról tölthető modellel elégíti ki ügyfelei igényeit – a portfólió mintegy fele ráadásul tisztán elektromos meghajtással váltja majd valóra a vezetés színtiszta élményét.

A BMW Group a teljes értéklánc tekintetében kimagasló szakértelemmel büszkélkedhet. A BMW eDrive hajtáslánc-technológia és a nagyfeszültségű akkumulátorok legkorszerűbb generációját házon belül, a kutatás-fejlesztési és tömegtermelési részlegek szoros együttműködése mentén fejlesztették ki a mérnökök. Hálózatról tölthető hajtáslánc-technológiák tömegtermelésére szakosodott kutatás-fejlesztési központjában a BMW Group a hálózatról tölthető hajtáslánc-technológiák nagy volumenű tömegtermelése terén felhalmozott összes szaktudását egyesíti, amelynek köszönhetően hatékonyan, rövid idő alatt tud reagálni a teljes mértékben és részben elektromos meghajtású hajtáslánc-technológiákkal szemben támasztott követelményekre. „A belsőégésű erőforrással szerelt technológiák rugalmas gyártási szisztémájával megszerzett tapasztalatokat maradéktalanul kiaknáztuk a hálózatról tölthető hajtáslánc-technológiák sorozatgyártás-tervezésekor, gyártósoraink így gyorsan tudnak reagálni a tisztán elektromos meghajtású és plug-in hibrid hajtáslánc-technológiával szerelt modellekkel szemben támasztott újabb és újabb ügyféligényekre. Mint ilyen, ügyfeleinknek minden tekintetben „a választás szabadságát” kínáljuk fel” – tette hozzá Michael Nikolaides.

A nagyfeszültségű akkumulátorok ötödik generációjának gyártási folyamatát a kutatás-fejlesztési központ ugyancsak szabványosította, az energiatároló modulok előállítása így rugalmasan igazítható a hálózatról tölthető hajtáslánc-technológiák iránt mutatkozó ügyféligények változásaihoz, egyazon gyártósoron pedig egyszerre többféle modulváltozat is készülhet. A vállalatcsoport e téren így nem csupán a technológia tömegtermelési irányát mutatja meg, de újabb és újabb munkahelyeket is teremt, szaktudását pedig újabb szintre emeli.