Hazudsz az elektromos autókról!

Hallottam az összes állítólagos érvet. Minden alkalommal úgy tűnik, hogy valami még tangenciálisan is kapcsolódik elektromos autókhoz közzéteszik, egyes emberek kénytelenek megosztani saját kutatásaikat. Valószínűleg mindent hallottál: A Prius rosszabb a bolygó számára, mint a Hummer. Az EV-k szénüzemű autók. Az elektromos autók több CO2-t termelnek, mint a belső égésű motorok ( ICE ) járművek. A lítiumbányászat egyedülállóan káros a környezetre. A kobaltbányászat nagyrészt rabszolgamunkára támaszkodik, ha nem gyermekszolga-munkára. Valójában ez az utolsó rész sajnos igaz. De a többi? Hazudik. És még a képmutatásba sem fogok belemenni, amikor az EV-ellenes retorikát lítium-ion-akkumulátorral működtetett telefonról vagy laptopról küldöm.

Az első dolog, amiről beszélnünk kell, a közvetlen és a közvetett kibocsátások. A gázüzemű járművek közvetlen és közvetett kibocsátással is rendelkeznek, míg az elektromos autók — kifejezetten akkumulátorral működő járművekről vagy BEV-kről beszélek, de csak EV-knek hívjuk őket — csak közvetett kibocsátással rendelkeznek. Hogy hogy? Mindkét típusú autót / teherautót / SUV-t gyártják, és az autók építésének folyamata globális gyártási erőfeszítést igényel, amely mindenféle forrásból származó energiát használ fel. Ez magában foglalja a fém bányászatához és szállításához használt dízelüzemanyagot a gumiabroncsok gyártásához használt villamos energiáig. Az EV-k nagy kopogtatása az, hogy mivel az akkumulátor-termelés nagy része Kínában, egy hírhedt szénégető országban található, az akkumulátorral működő autók élettartama közvetett kibocsátással kezdődik.

A fentiek a következők igaz. Ha vesz egy ICE járművet és egy EV-t, és bezárja őket egy szobába, mire a világ véget ér, a nem hajtott elektromos autó már több rossz dolgot eredményez, mint a nem hajtott gázüzemű autó. De itt van a őrült rész: Autók vezetnek. Vad, tudom, de igaz. Minél több EV-t vezetnek, annál tisztább lesz. Ez az utolsó rész különösen igaz lenne, ha az EV-k táplálására felhasznált energia maga CO2-mentes. De még ha nem is, az EV-k idővel kevesebb kibocsátást eredményeznek, mint a benzinégető autók.

Mennyi Ideig Tart Ez?

Nem olyan hosszú, kiderül. A New York Times közzétett egy cikket, melynek címe “Az E.V.-k nagyobb szénlábnyommal kezdődnek. De ez nem tart fenn.” ”A Szürke Hölgy idézéséhez “a szennyeződés egyenlete 1,4 és 1,5 év között van a szedánok esetében, 1,6 és 1,9 év között a SUV-k esetében és körülbelül 1,6 év a kisteherautók esetében, az Egyesült Államokban megtett járműmérföldek átlagos száma alapján.” Tehát még ha csak kétéves bérleti szerződést is aláír, az EV bekapcsolásakor kevesebb CO2-kibocsátást bocsátott ki, mint az egyenértékű ICE jármű.

De Ez Csak Az Ön Véleménye, Ember

Nem ez nem. A Yale Környezetvédelmi Iskola tanulmányt készített közzétette Természetkommunikáció ez magyarázza, hogy az EV-k még az akkumulátorgyártás miatti közvetett kibocsátások esetén is kevesebb üvegházhatású gázt bocsátanak ki élettartamuk során, mint az ICE járművek. Ahogyan az egyik szerző, Stephanie Webber mondta: “A tüzelőberendezések ellátási lánca éppen annyira piszkos, hogy az elektromos járművek nem tudják meghaladni őket, még akkor sem, ha figyelembe veszik a közvetett kibocsátásokat.” Ez egy átfogó tanulmány, amelyet el kell olvasnia magának, de engedje meg, hogy kiemeljek egy dolgot:

Összességében a közvetett kibocsátások [ körülbelül ] az USA LDV flottája által 2020-ban okozott 1,5 Gt CO2 26% -át tették ki. “

Igen, Amerikában a könnyű járművek évente 1,5 gigatont CO2-t bocsátanak ki! Annyira szörnyű, hogy az akkumulátorok előállításához szénégetést kell végezni, ezeknek a CO2-kibocsátásoknak csaknem háromnegyede ( körülbelül 74% ) származik utána a jármű épült. Más szavakkal, a könnyű járművek összes kibocsátásának körülbelül háromnegyede az őket tápláló üzemanyagból származik. Ne feledje, hogy a 26 százalékos arány minden a vasbányászat, a műanyagok előállítása, a szövetek varrása stb. — nem csak az EV elemekből származó járművek közvetett kibocsátása, amelyek csak egy része.

Kicsit vörös hering, hogy csak a szén elégetésével kibocsátott CO2-re összpontosítson az elemek előállításához, miközben figyelmen kívül hagyja a gyártási folyamat összes többi részében felszabaduló CO2-t. Különösen rácsosnak tartom, amikor az emberek szándékosan figyelmen kívül hagyják a fúrás, szállítás, finomítás és igen, még olaj / benzin szivattyúzása révén kibocsátott CO2-t. Persze, hogy több EV több akkumulátort jelent, de ellentétben a benzinnel, amelyet mindig meg kell égetni, az akkumulátorgyártás ( lehet.és egyre növekszik) zöldebb. Egy másik módszer erre az átlagos EV akkumulátor előállításához szükséges energia körülbelül 74 liter gáznak felel meg.

De Mi Van, Ha Szénégetést Éget Az EV-K Számára?

Ez az őrült rész. Még ha csak valaha is égett szénet, hogy villamos energiát hozzon létre az elektromos áram táplálására, ez még mindig kevesebb CO2, mint amit benzin éget. Hogyan lehetséges ez? Egyszerű: hatékonyság. Könyörgöm, hogy nézd meg ezt Karin Kirk cikke körülbelül a hatékonysági különbségek az ICE és az EV meghajtás között. Egyszerűen fogalmazva: ( és minél egyszerűbb, annál jobb nekem ), elmagyarázza, hogy az ICE járművek csak a benzin égéséből származó energia 16-25% -át továbbítják a kerekekhez. A másik 75–84 százalék elveszik a velejáró hatékonyság hiánya miatt. A veszteség nagy része hő és zaj, bár körülbelül 10 százalékot olyan dolgokra áldoznak fel, mint a hajtáslánc vesztesége, lényegében a forgattyú lóerő és a kerék lóerő közötti különbség. Hangsúlyoznom kell, hogy a dízelüzemanyagok hatékonyabbak ( A létrehozott energia 30–40% -a előrehaladott meghajtás felé halad ), ám ártalmas részecskékkel súlyos egészségügyi következmények és még mindig nem különösebben hatékonyak az EV-khez képest.

Az elektromos járművek ( végül ) az akkumulátor energiájának 87–91% -át a kerekekre továbbítják. Azt mondom, hogy “végül”, mert ennek az energiának 22% -át regeneráló fékezéssel kell “visszanyerni. Másképpen fogalmazva: az akkumulátorban tárolt energia 31–35% -a különféle okokból elveszik, de 22% -uk regenerálható a „fékek” segítségével.” Kirk folytatja: “A benzinüzemű autók EV-kkel történő cseréje energiát takarít meg, függetlenül az EV-k újratöltéséhez használt energiaforrástól.” Felhívjuk figyelmét a “függetlenül” szóra, mivel így a “szénüzemű autók” tisztábbak, mint a gázüzemű autók. Hatékonyság: Az EV-k rendelkeznek, az ICE autók nem.

Összefoglalva: a benzin szénnel történő felváltása (, amely nyilvánvalóan egy ) bántalmazó ötlet, 31% -kal csökkentené az energiafelhasználást. Egy másik módja annak, hogy gondolkodjunk rajta: Jelenleg, Az amerikaiak használják körülbelül 9 millió hordó olaj naponta autóipari szállítási igényeinkhez. A szénégetés útján feltöltött EV-kre való varázslatos váltás csak körülbelül 6 millió hordó egyenértékét igényli. Ez nagy csökkentés. A benzin földgázon keresztül feltöltött EV-kkel történő cseréje 48 százalékkal kevesebb energiát igényelne. Zöld energia ( víz, napenergia, szél stb. ) benzin helyett közel 75 százalékkal, vagyis 6,7 millió hordó benzin-egyenértékkel csökkentené a szükséges energiamennyiséget, mivel csak 2,3 millió hordó egyenértékűre lenne szükség. Ez hatalmas.

Mi Hajtja Végre A Hálózati Hálózatot?

2021-ben az amerikai villamosenergia-hálózat összetétele 38% földgáz, 22% szén, 20% megújuló energia, 19% nukleáris és 1% egyéb ( mint a kőolaj ). Ez azt jelenti, hogy ha az Egyesült Államokban az összes autót hirtelen villamos energiával látják el, legfeljebb csak 22% -uk lenne teljes szén-dioxid-kibocsátású. Ha megújuló energiákkal nukleáris energiát ad be, mivel az atomenergia nem bocsát ki CO2-kibocsátást, a hálózat 39% -a kibocsátásmentes. Azonban, a szénfelhasználás csökken. A közelmúltban, 2008-ban Amerika évente több mint 1 milliárd rövid tonnát égett el. 2021-ben 501 millió rövid tonna volt. Azt is tudnia kell, hogy a megújuló energia százalékos aránya várhatóan növekedni fog. Az előrejelzések szerint 2022-ben a hatalom 22% -a zöld forrásokból származik, 2023-ban ez az arány 24% -ra növekszik, és a százalékos arány továbbra is növekszik.

Miért Hazudsz?

Egy hatalmas kérdés, amely ezen a megbeszélésen kívül esik, de ennek egyik magyarázata az, amit korábbi kollégám, Jamie Kitman a tudományos bizonytalanság elvének hív. Így működik: A kutatóintézetek tudósai felfedezik, hogy a dohányzás tüdőrákot okoz. A dohánygyártók azzal küzdenek, hogy felveszik saját tudósukat, akik az ellenkezőjét mondják. Az autó világában ez ólmozott benzinnel kezdődött. Harvard például azt mondta, hogy szörnyű méreg. A GM és a Standard Oil nem értett egyet. Emberek milliói haltak meg, és még több millió mérgezett. A hazugságok gyakran profitmotívumot mutatnak, ám néha a dezinformáció kulturális háborúkból származik. Sajnos az alternatív tények korában élünk; véleményem szerint ez utóbbi játszik itt. Beismertem, hogy túl sok időt töltenek a témával kapcsolatos történetek megjegyzéseinek olvasásával, de riasztónak találom az EV-ellenes hisztéria hatalmas mennyiségét. Aztán emlékszem valamire, amit apám mindig mondott nekem: Az igazság védelem.

motortrend.com/google fordító