Herczig Norbi: „Ezt a versenyt vártuk a legjobban”

Herczig Norbi: „Ezt a versenyt vártuk a legjobban”

Beérett az a sok munka, amit a Herczig Norbert, Ferencz Ramón kettős a rali Európa-bajnoki szereplésbe fektetett, a párosnak ugyanis jó esélye van rá, hogy 35 év után első magyarként dobogóra álljon az összetettben az abszolút értékelésben.

Ha azt mondom, Rally Hungary?

Azt mondom, hogy igazából az év elejétől kezdve ezt a versenyt vártuk a legjobban, és nem véletlenül – hazahúz a szívünk. Aztán ahogy elindult a szezon, minden egyes versennyel közelebb kerültünk ahhoz, hogy itthon versenyezzünk végre – az egész csapat nagyon vágyik rá, hogy a magyar szurkolókkal, a barátokkal találkozzon.

Azért az eddigiekre sem lehet panasz – mióta az Európa-bajnokságon versenyeznek, most alakul a legjobban a szezonjuk.

Igen, ez az első olyan év, amikor igazán a saját tempónkból tudunk versenyképesek lenni, ráadásul egy ennyire sűrű, ennyire megerősödött mezőnyben. Álltunk dobogón, és ami legalább ennyire fontos: sokat gyorsultunk murván. Az elmúlt évek megmutatták, hogy aszfalton sokkal közelebb vagyunk az élmezőnyhöz, mint murván, a tesztprogramunknak köszönhetően azonban utóbbi talajtípuson is közeledtünk. Aszfalton egyszer harmadikok, egyszer negyedikek lettünk, ami azt mutatja, megérkeztünk az élmezőnybe.

Mi változott?

Nyilván számít, hogy visszaültünk a Škodába, hiszen pályafutásom nagy részét ezzel a márkával töltöttem, és az R5-ösök közül is ezzel mentem a legtöbbet. Számít továbbá, hogy Ramónnal ez a negyedik közös évünk, de az egyik legtöbbet az számít, hogy olyan helyszínekre térünk vissza, ahol már versenyeztünk – ez magabiztosságot ad. Amikor úgy mentünk oda a római versenyre, hogy a pályák kilencven százaléka megegyezett az elmúlt két év szakaszival, és kvázi csak le kellett porolni az itinert, az nagyon sokat hozott. Hiába mész oda ugyanis egy utcai autóval pályát bejárni, az nem ér annyit, mint amikor már versenyeztél az adott pályákon.

Az idén nagyon sűrű volt a mezőny, talán még sűrűbb, mint az elmúlt években. Egyetért?

Abszolút. Andreas Mikkelsen kiemelkedett a mezőnyből, de neki bármelyikünknél nagyobb rutinja van, jó néhány évet töltött gyári csapatoknál, több ezer kilométer van a kezében és a lábában, hiszen a Pirelli tesztpilótája, úgyhogy folyamatosan autóban ül. Az összes többi párossal azonban fel tudtuk venni a versenyt, és azt gondolom, nagyon jó esélyünk van arra, hogy harmincöt év után az abszolút értékelésben egy magyar páros újra felállhasson az év végi dobogóra. Az utolsó két versenyen dől majd el, hogy így lesz-e.

Nagyobb a nyomás így, hogy ekkora a tét?

Rám alapvetően jótékonyan hat az esélyesség, ugyanakkor azt látni kell, hogy jelenleg a lengyel és a spanyol páros is előttünk van az összetettben, úgyhogy nincs mit számolgatni, itthon és a Kanári-szigeteken is előttük kell végeznünk, és az sem lenne baj, ha közénk is beférkőzne valaki.

Segít, hogy a következő versenyt hazai pályán tartják?

Alapvetően a magyar szurkolók segítenek majd. Az idén egyedüli magyar párosként csináltuk végig az egész sorozatot, többen is becsatlakoztak néhány futamra, de mi voltunk itt végig, és azt éreztem, hogy a drukkerek figyelnek ránk, sőt, talán egy kicsikét büszkék is arra, amit elértünk. Ezt a szeretet-cunamit egész biztosan érezni fogjuk a versenyen.

Mit ígér ezeknek a szurkolóknak?

Azt, hogy nagyon fogunk sietni. Hosszú teszttel készülünk a Rally Hungaryre, minden tőlünk telhetőt megteszünk, mert jól akarunk szerepelni itthon, amihez adott is minden.



A verseny valamennyi gyorsaságiáról kaphatsz első kézből információkat, ha követed a Rallye Rádió adását!

https://rallyhungary.com/hirek