Hibrid hajtásláncot kap a Toyota Hiace

Kétliteres plug-in hibrid hajtáslánccal bővíti az új generációs Hiace könnyű haszongépjármű választékát a Toyota. A teljesen átdolgozott modell a tervek szerint két éven belül forgalomba kerül.

Újabb haszonjárművét szereli fel csekély károsanyag-kibocsátású hajtáslánccal a Toyota. Ezúttal az ikonikus Hiace kerül sorra, amelyet az autógyártó legmodernebb plug-in hibrid egysége erősít majd, írja a japán Spyder7 internetes autós szaklap.

A Toyota jelenleg kétféle, hálózatról tölthető hibrid hajtásláncot kínál: az 1.8 literes benzinmotor köré épülő egységet, amely a Prius Plug-In Hybridben 122 lóerős rendszerteljesítményt ér el, valamint a RAV4 Plug-In Hybrid 2.5 literes variánsát, 306 lóerős összesített teljesítménnyel. S hogy melyiket kaphatja meg a megújuló Hiace?

A Toyotával remek kapcsolatot ápoló Spyder7 szerint egyiket sem: ők úgy tudják, egy új fejlesztésű, 2.0 literes plug-in hibrid hajtáslánc kerülhet a Hiace orrába.

Apropó, orr! A Toyota Hiace eddigi öt generációjában rendre az ülések alá szerelték a motort, az újonc azonban szakít ezzel a helytakarékos, ám ergonómiai és biztonsági szempontból kedvezőtlen megoldással, és ténylegesen az orrában hordja motorját.

Ezt a megoldást több ázsiai és óceániai piacon már 2019 óta alkalmazza a Hiace; a 2022-től Japánban forgalmazott újdonság ennek a modellnek lesz egy jelentősen megújult kiadása. Átteszik ugyanis a modern TNGA platformra a típust, ami stabilabb menettulajdonságokat és fokozott passzív biztonságot nyújt, valamint fejlett biztonsági és kényelmi elektronikai tartalom bevezetését teszi lehetővé. Így kerülhetnek például keskeny LED-es fényszórók az autóba, amelyek a Spyder7 által alkotott fantáziarajzon különösen látványossá teszik a Hiace szögletes orrát.

Az állítólag 2023-tól rendelhető, új generációs plug-in hibrid modell műszaki paramétereiről még nincsenek pontos információk, azt azonban tudjuk, milyen más hajtásláncok mellett fog szolgálatot teljesíteni. A jelenlegi széria egy 2.0 literes szívó benzinmotorral indít, ennek további sorsa ismeretlen.

Az aktuális kínálat csúcsán a 290 lóerős, 3.5 literes V6-os 7GR-FKS benzinmotor áll, alatta pedig a megújult Toyota Hilux 2.8 literes erőforrásával rokon, 178 lóerős dízelmotor helyezkedik el. Érdekesség, hogy a 3.5 V6 ugyanarra a motorblokkra épül, mint a Lexus LS 500h luxuslimuzin hibrid hajtáslánca, és valóban, már két éve felmerült, hogy erre alapozva öntöltő hibridként válhatna takarékosabbá, nyomatékosabbá a Hiace.

Fotók: Toyota, spyder7.com