Skip to content

Egyszer már láttam autót

…és ettől már szakértő – is lehetnék

  • Kezdőlap
  • Hírek
  • Közlekedés
  • Bemutató
  • Motor
  • Technikai sportok
  • Teszt a lelke
  • Toggle search form

A hidrogén, mint energiahordozó 2050-ig 20 százalékkal járulhat hozzá a CO2-kibocsátás csökkentéséhez

Posted on 2017.11.16.2021.11.12. By Iroda Távirati

A Hidrogén Tanács, azaz 18 vezető multinacionális vállalat képviselői találkoztak Bonnban a COP 23 klímaváltozási konferencián, hogy bemutassák a világ első, konkrét adatokon alapuló, a maga nemében egyedülálló tanulmányát a hidrogénnek az energiaellátás átalakításában játszott kulcsfontosságú szerepéről, amely 2050-ig több mint 30 millió munkahelyet teremthet. A McKinsey által kidolgozott tanulmány nem csupán azt vázolja fel, hogyan játszhat a hidrogén kulcsfontosságú szerepet az energiaellátás átalakításában, hanem azt is, hogyan formálódhat a hidrogén köré egy 2500 milliárd dolláros üzletág,

A Hidrogén Tanács alapvető célkitűzésével, a hidrogén felhasználásának új szintre emelésével összhangban a tanulmány a Hidrogén, új dimenziók címet kapta, átfogó és valós adatokon alapuló útmutatást adva arról, hogyan épülhet fel a hidrogén-infrastuktúra, és milyen hatást gyakorolhat a hidrogén az energiaellátás átalakítására. 2050-re a hidrogén tehetné ki a világon összesen felhasznált energia egyötödét. Ez a mostani szinthez viszonyítva nagyjából 6 gigatonnával csökkenthetné az éves CO2-kibocsátást, mintegy 20 százalékkal járulva hozzá ahhoz a célkitűzéshez, ami 2 Celsius fokban limitálja a globális felmelegedés megengedhető értékét. A kereslet oldalát felmérve a Hidrogén Tanács arra a következtetésre jutott, hogy 2030-ig mintegy 10-15 millió hidrogénhajtású autó és 500.000 tehergépkocsi jelenhet meg az utakon, emellett pedig a hidrogén számos más szektorban is megjelenhet, például az ipari folyamatokban és a nyersanyag-ellátásban, az épületek fűtésében, az energiatermelésben és az energiatárolásban. Mindez azért rendkívül ígéretes, mert jelenleg a világ legzöldebbnek és leginnovatívabbnak tartott autógyártója, a Toyota az egyetlen, amely sorozatgyártott, melléktermékként csupán tiszta vizet kibocsátó hidrogén üzemanyagcellás személyautót és targoncát kínál, illetve bemutatta hidrogén üzemanyagcellás teherautó és busz tanulmányát is. A világ vezető prémium hibrid márkájaként is ismert Lexust is jegyző Toyota emellett több olyan hidrogén üzemanyagcellás tanulmányautót is jegyez, amelyek demonstrálják, hogyan válhat a jövőben egy autó maga is energia előállító egységgé. Éppen ezért várnak a szakértők hatalmas áttörést a hidrogén üzemanyagcellás járművek elterjedésében attól, hogy a Toyota ingyenesen osztotta meg a technológiával kapcsolatos több, mint 5600 szabadalmát valamennyi versenytársával annak érdekében, hogy minél hamarabb nagy számban kerülhessenek az abszolút zöld technológiával hajtott gépjárművek az utakra, és a megnövekedett igényekre reagálva az infrastruktúra, azaz a szükséges hidrogén töltőállomás hálózat kialakulása is felgyorsuljon. A tanulmány összességében azt jósolja, hogy a hidrogén iránti kereslet 2050-re a tízszeresére nőhet, és ekkorra már a 18 százalékát fedezheti a világ teljes energiaigényének. Az emberiség létszáma 2050-ig várhatóan további kétmilliárddal gyarapodik majd, és a hidrogén-technológiák lehetőséget teremthetnek a fenntartható gazdasági növekedéshez.

“A 21. században a világnak muszáj lesz átváltania az alacsony szénkibocsátású energiák széles körű használatára,” –véli Takeshi Uchiyamada, a Toyota elnöke és a Hidrogén Tanács társelnöke. “A hidrogén rendkívül fontos eszköze ennek az átalakulásnak, mivel segítségével praktikusan tárolható és szállítható a szélerőművekkel, naperőművekkel és más megújuló forrásból előállított villamos áram, ami a közlekedés és rengeteg más dolog energiaellátására szolgál. A Hidrogén Tanács a hidrogén hétféle fontos funkcióját határozta meg, ezért arra ösztönözzük a kormányzatokat és a befektetőket, hogy energetikai terveikben szánjanak komoly szerepet ennek az anyagnak. Minél hamarabb építjük fel a hidrogén-alapú gazdaságot, annál jobb – mi pedig mindahányan elkötelezetten dolgozunk azon, hogy ez valóra válhasson.”

E szint eléréséhez komoly befektetésekre lesz szükség: évi 20-25 milliárd dollárra, ami 2030-ig összesítve eléri a 280 milliárd dollárt. A jelentés szerint egy megfelelő jogszabályi környezetben – amely hosszú távú, stabil koordinációs és befektetési elveket határoz meg – megfelelő mennyiségű beruházás valósulhat meg, ami biztosíthatja a technológia megalapozottságát. Az energiaiparban jelenleg évi 1700 milliárd dollárnyi beruházás valósul meg világszerte, ebből 650 milliárd dollárt fektetnek az olajba és a gázba, 300 milliárd dollárt a megújuló energiákba és több mint 300 milliárd dollárt az autóipari fejlesztésekbe.

“Ez a tanulmány megerősíti, hogy a hidrogén központi szerepet játszik az energiaellátás átalakításában, és arra ösztönöz minket, hogy támogassuk a technológia széles körű elterjedését. A hidrogén alkalmazása megkerülhetetlen feltétele annak, hogy átalakítsuk az ipari ágazatok és a földrajzi területek energiaellátását. Minél gyorsabban megtörténik mindez, annál hamarabb élvezhetjük az előnyöket, amelyeket a hidrogén jelent gazdaságunk és társadalmunk számára.” – mutat rá nyilatkozta Benoît Potier, az Air Liquide elnök-vezérigazgatója. “A megoldások bevált műszaki elveken alapulnak, az ipari szereplők pedig elkötelezettek. Már csak össze kell hangolni az érdekelt felek törekvéseit – ez a feladat pedig a Hidrogén Tanácsra vár.”

Az új tanulmány bemutatására a Fenntarthatósági Innovációs Fórumon került sor a Hidrogén Tanács vezető tisztségviselőinek jelenlétében; a megjelentek közt ott volt Takeshi Uchiyamada, a Toyota elnöke, Benoît Potier, az Air Liquide elnök-vezérigazgatója, Prof. Aldo Belloni, a Linde Csoport vezérigazgatója, Woong-chul Yang, a Hyundai Motor Company alelnöke és Anne Stevens, az Anglo American igazgatótanácsának tagja is. A bemutató során a Hidrogén Tanács felhívást intézett a befektetőkhöz, a politikusokhoz és az üzleti élet szereplőihez, hogy csatlakozzanak a Tanács munkájához, felgyorsítva a hidrogén-alapú technológiák elterjedését. A Tanács azt is bejelentette, hogy a 2018-as évben Woong-chul Yang, a Hyundai Motor Company alelnöke veszi át Takeshi Uchiyamadától, a Toyota elnökétől a társelnöki tisztséget, míg a csoport elnöke Benoît Potier, az Air Liquide elnök-vezérigazgatója lesz. Mr Uchiyamada azt tervezi, hogy 2020-ban újra elvállalja a társelnöki megbízatást, mivel ez az időszak egybeesik a Tokiói Olimpiai és Paralimpiai Játékokkal, ami értékes alkalom lesz a hidrogénalapú társadalom és mobilitás bemutatására.

A Hidrogén Tanács

A Hidrogén Tanács megalapítását 2017 elején jelentették be a Davosi Világgazdasági Fórumon, mint olyan egyedülálló kezdeményezést, amely a legnagyobb vállalatok vezetőit tömöríti, elősegítve a hidrogén-technológiák hasznosítását a világ energia-ellátásának átformálásában. A szervezetben jelenleg 18 nagyvállalat (Air Liquide, Alstom, Anglo American, Audi, BMW GROUP, Daimler, ENGIE, General Motors, Honda, Hyundai Motor, Iwatani, Kawasaki, Plastic Omnium, Royal Dutch Shell, Statoil, The Linde Group, Total, Toyota), valamint az értéklánc 10 fontos szereplője (Ballard, Faber Industries, Faurecia, First Element Fuel (True Zero), Gore, Hydrogenics, Mitsubishi, Mitsui & Co, Plug Power, és Toyota Tsusho) képviselteti magát. A Hidrogén Tanács tagságát alkotó nagyvállalatok együttes árbevétele több mint 1500 milliárd euró, és mintegy 2 millió embert foglalkoztatnak világszerte1. További információ:

A Hidrogén Tanács a COP 23 konferencián

A Tanács tagjai a COP 23 alkalmából találkoztak, hogy értékeljék tevékenységük első évét. 2017. november 13-14-én a vezérigazgatók és egyéb vezető tisztségviselők magas szintű kerekasztal-beszélgetéseken vettek részt Bonnban politikusokkal, más vezetőkkel, a média képviselőivel és más, a területen érintett szereplőkkel. A Tanácsot két társelnök irányítja, akiket más-más földrészről és ipari szektorból jelölnek ki, és akiket két évre választanak meg. A folytonosság érdekében a két társelnök egyikének mandátuma minden évben megújul.

A hidrogén

A hidrogén sokoldalú, tiszta és biztonságos energiahordozó, ami egyaránt felhasználható üzemanyagként vagy ipari alapanyagként, és nagy mennyiségben is könnyen tárolható. A Hidrogén Tanács tagjai elkötelezték magukat a hidrogén-infrastruktúra kiépítése mellett. A hidrogén (megújuló forrásból származó) elektromos árammal, illetve alacsonyabb szénkibocsátású fosszilis energiával is előállítható, és felhasználási helyén nulla károsanyag-kibocsátással hasznosítható. A hidrogén egyre népszerűbb, mivel folyadék és gáz formában egyaránt nagy energiasűrűséggel tárolható és szállítható, és elégetésével illetve üzemanyagcellás felhasználásával hő és elektromos áram állítható elő belőle. E sokoldalúsága miatt a hidrogén kulcsfontosságú lehet a közlekedési, ipari és lakossági szektorokban, emellett pedig kiválóan alkalmas a megújuló forrásból előállított energiák nagy volumenű tárolására, így ígéretes lehetőséget kínál az energetika átalakításához.

1 Vállalati adatok a 2015-ös és 2016-os pénzügyi év alapján.

Hírek

Bejegyzés navigáció

Previous Post: Ezért van ennyi kamion az utakon
Next Post: Ketten meghaltak egy balesetben a 81-es főúton Kisbér és Bakonysárkány között

Kapcsolódó cikkek

  • A Mercedes-AMG Customer Racing jól felszerelt a kiterjedt Norschleife programhoz Ctrl+C - Ctrl+V
  • Kiss Norbi a vasárnapi elsőt is behúzta Hírek
  • A Porsche egy terepkalandra indul a Taycan Cross Turismoval Bemutató
  • Ismét Szaúd-Arábia lesz a Dakar helyszíne, de új szakaszok a jövő évi versenyen Hírek
  • Benz Patent Motor Car, 1886. Ctrl+C - Ctrl+V
  • A Mazda bolygódugattyús motorja hatótávnövelőként tér vissza Hírek

Keresés

2023. március
hKscpsv
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031 
« febr    
Impresszum
Tulajdonos: Berta István

A honlap tartalmáért a szerkesztőbizottság felelős!

Rendszergazda: Varga Zsolt

e-mail:
bertanyuuz@gmail.com

A honlap a Mi az a blogger lapcsoport tagja.
  • A mozipremier előtt a Cinegón debütál az Egy újságíró meggyilkolása
  • Ritkán járnak a magyar nők egészségügyi szűrővizsgálatokra
  • Két év alatt 100 helyet javított a MATE a QS agrártudományi rangsorában
  • Koevolúciós kapcsolatok tartják fent az élővilágot
  • Szigorít az EU
  • Van képünk hozzá (23.03.25.) – Silk FAW Hongqi S9
  • Van képünk hozzá (23.03.24.) – Lexus GX
  • Amikor, nem az utasok szavaznak… Az év légitársaságának választották a Wizz Airt
  • Van képünk hozzá (23.03.23.) – Alpine A110 S
  • Van képünk hozzá (23.03.22.) – MG4
  • Az idei esztendő a válságállóság és a válságkezelés tesztje lesz
  • A Subaru Ascent abszolváltaa mérsékelt átfedésű IIHS töréstesztet
  • A kutyák és az emberek agya hasonlóan dolgozza fel a környezet hangjait – a tesztek alapján
  • A Honda Pilot gyengén teljesítette az IIHS töréstesztet
  • A hétvégén tesztelik a biztonsági rendszereket
  • Tovább kell erősíteni a hazai élelmiszerláncot
  • Folytatódik az Árzuhanás a SPAR-nál
  • Életbe lépett a rovarfehérjékkel kapcsolatos új szabályozás
  • Az Almás gesztenyerózsa lett a Magyarország cukormentes tortája háziverseny győztese
  • Tovább folytatódik az együttműködés az RTL népszerű reggeli műsorával
  • A Grandlandot is megtapogatták
  • Megérkezett hazánkba is a frissített DS 3 és DS 7
  • Gondoltad volna, milyen nehézségekkel/veszélyekkel kell megküzdenie egy látássérült embernek a mindennapi közlekedésben?!
  • ASA…
  • Az Evolveo Z5 Strongphone-t is “megleste” Sanyi (Videóval!)
  • Alpine A110 S
  • A frissített DS 7-essel is gurultunk
  • DS 3 bemutatón jártunk
  • Túl a háromszázezren
  • Nagyon röviden a dízel Astráról (is)
  • 2023-ban számtalan program várja az élménymotorozás szerelmeseit Ctrl+C - Ctrl+V
  • BMW Motorrad International GS Trophy 2024 Namíbia Ctrl+C - Ctrl+V
  • A BMW R 18 Iron Annie egy fantasztikus, repülőgépek által ihletett egyedi motorkerékpár Bemutató
  • Brabus KTM 1300 R Edition 23 fotócsokor Hírek
  • Brabus KTM 1300 R Edition 23 képgaléria Hírek
  • A Harley-sok Egerbe mennek és újraélesztenék a Berva mopeded Ctrl+C - Ctrl+V
  • Fotókon a Brabus KTM 1300 R Edition 23 Hírek
  • Brabus KTM 1300 R Edition 23 Bemutató

Copyright © 2023 Egyszer már láttam autót.

Powered by PressBook News WordPress theme

We use cookies on our website to give you the most relevant experience by remembering your preferences and repeat visits. By clicking “Accept”, you consent to the use of ALL the cookies.
Cookie settingsACCEPT
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SAVE & ACCEPT