Skip to content

Egyszer már láttam autót

…és ettől már szakértő – is lehetnék

  • Kezdőlap
  • Hírek
  • Közlekedés
  • Bemutató
  • Motor
  • Technikai sportok
  • Teszt a lelke
  • Toggle search form

Hidrogén üzemanyagcellás teherautókkal teszi széndioxidmentessé európai logisztikai tevékenységét a Toyota

Posted on 2023.05.10.2023.05.09. By AztaCARom

A VDL Groep a már meglévő nehéz tehergépjárműveket zéró károsanyag-kibocsátású teherautóvá alakítja át a Toyota üzemanyagcellás moduljainak beépítésével, a Toyota logisztikai partnerei pedig az új üzemanyagcellás teherautókat használják majd a Toyota Európa logisztikai hálózatán belül. A Toyota logisztikai hálózatának széndioxid-mentesítése újabb fontos lépést jelent a vállalat általános karbonlábnyomának csökkentése felé.

A Toyota Európa egyesítette erőit a holland VDL Groeppel, hogy a Toyota üzemanyagcellás technológiáját használva betörjön a zéró emissziós, nagy teherbírású hidrogénes teherautók európai piacára. Az együttműködés célja a közúti logisztikai szektor széndioxid-mentesítésének felgyorsítása, ami fontos tényező a Toyota Európa azon céljainak teljesítésében, hogy 2040-ig teljes mértékben karbonsemlegesek legyenek.

A vállalat jelentős potenciált lát abban, hogy hidrogénes teherautókat használjon logisztikai útvonalainak széndioxid-mentesítésére. A hidrogénrendszerek kisebb tömege nagyobb hasznos terhet tesz lehetővé, a hidrogén gyors utántöltése pedig elengedhetetlen a magas kihasználtságú szállításhoz. Hidrogénnel olyan gyorsan feltankolható egy teherautó, akárcsak dízel társai, és a teherautók használati szokásai a nagyobb mennyiségű hidrogén iránti igényük miatt kulcsfontosságú szerepet játszanak a legforgalmasabb útvonalak körüli fenntartható infrastruktúrák kialakításában.

„A VDL Special Vehicles hisz a zéró emissziós jövőben a közepes és nagy teherbírású on- és offroad járművek terén. Ezért rendkívül büszkék vagyunk arra, hogy a Toyota Európával együtt dolgozhatunk ezen az innovatív technológiai projekten, amely lehetővé teszi számunkra, hogy kiterjesszük tevékenységünket a hidrogénhajtások terén.” – fogalmaz Hans Bekkers, a VDL Special Vehicles kereskedelmi igazgatója.

Már idén nyáron megkezdődik a tesztüzem

A VDL Groep 2023 nyarára megépíti az első üzemanyagcellás teherautót, majd 2023 őszén további járműveket gyártanak és tesztelnek a Toyota Európa logisztikai útvonalain. A projekt megszilárdítja az üzemanyagcellás teherautók üzembe helyezésével kapcsolatos tanulságokat, és tovább támogatja a vállalat hosszú távú elképzelését a logisztika széndioxid-mentesítése és a Toyota szénlábnyomának csökkentése terén a személygépjárművek elektrifikációján túl.

„Izgatottan várjuk, hogy elkezdhessük ezt a projektet a VDL Groeppel, mivel ez lehetővé teszi számunkra, hogy tovább csökkentsük az alkatrészeink, járműveink és szervizalkatrészeink hosszú távú szállításával járó széndioxid-kibocsátást. A nehéz tehergépjárművek továbbra is fontos pillére maradnak a multimodális stratégiánknak, és a Toyota üzemanyagcellás moduljainkkal felszerelt zéró kibocsátású teherautók bevezetése erős hatással lesz logisztikánk általános széndioxid-kibocsátásának csökkentésére.” – avat be Leon Van Der Merwe, a Toyota Motor Europe ellátási lánc alelnöke.

A hidrogén üzemanyagcellás teherautók óriási emissziócsökkentést hozhatnak a logisztikában

Az üzemanyagcellás teherautók kulcsszerepet játszanak a tágabb európai hidrogén-ökoszisztéma növekedésében is, erősen támogatva a közlekedés széndioxid-mentesítését és az ökológiai energiaátállást. A nehéz tehergépjárművek kulcsfontosságúak a hidrogén iránti egészséges kereslet és kínálat megteremtésében. A jövedelmező visszacsatolási hurok ösztönözni fogja a fenntartható infrastruktúra fejlesztését, miközben lehetővé teszi más új mobilitási eszközök megjelenését. A hidrogénes teherautók infrastruktúrája egyszerűen kiterjeszthető más hidrogénjárművekre, amelyek ugyanazokat a hidrogén-töltőállomásokat használják. Ez az új teherautó-projekt egy a sok közül, amelyeket a Toyota a közelmúltban több partnerrel – köztük könnyű haszongépjárművek, hajók, vonatok és buszok esetében – elindított azzal a céllal, hogy felgyorsítsa a hidrogéngazdaságra való átállást.

A VDL Special Vehicles

A VDL Special Vehicles az on- és offroad járművek akkumulátoros elektromos és hidrogénes megoldásainak szakértője. Bérgyártóként gyártási kapacitást biztosít zéró károsanyag-kibocsátású járművek (alkatrészeinek) kis- és közepes méretű sorozataihoz. Ezen túlmenően számos területen nyújt támogatást az iparági szereplők számára a termékfejlesztéstől, a prototípus-készítésen és a zéró emissziós hajtásláncok tanúsításán át, egészen az alternatív hajtásláncok teljeskörű fejlesztéséig. A VDL Special Vehicles lehetővé teszi ügyfelei számára, hogy olyan járműmegoldásokat kínáljanak, amelyek tisztább hellyé teszik a világot. A vállalat háttere az autóbuszok alvázainak fejlesztésében és gyártásában rejlik, különféle alkalmazásokhoz. A vállalat ezekre a tapasztalatokra alapozva kezdte el több mint 20 évvel ezelőtt a zéró emissziós hajtásláncok fejlesztését. Ezt a tudást és tapasztalatot az elmúlt két évtizedben felhasználták különféle hidrogénes és akkumulátoros elektromos megoldások kifejlesztésére közepes és nehéz közúti járművek, például buszok és teherautók számára. A vállalat mérnöki csapata képes ezeket és más megoldásokat integrálni a meglévő, harmadik féltől származó járművekbe. Ilyenek például az építőipari, mezőgazdasági, kikötői vagy repülőtéri berendezések. Ezen túlmenően a vállalat szerződéses gyártóként lehetőséget kínál harmadik feleknek arra, hogy zéró károsanyag-kibocsátású járműveiket üzemeinkben gyártsák le.

A VDL Special Vehicles a VDL Groep nemzetközi, ipari családi vállalkozás része, amelynek központja a hollandiai Eindhoven Brainport régióban található. 1953-ban alapították, és most, 70 évvel később, 2017 óta a harmadik Van der Leegte család generációja áll a csoport élén. A VDL Groep több mint 16.000 alkalmazottat foglalkoztat, és 19 országban működik. A csoport több mint 100 működő vállalatból áll, mindegyik saját szakterülettel, intenzíven együttműködve. E vállalatok tevékenysége a VDL öt világában foglalható össze: Tudomány, Technológia és Egészségügy, Mobilitás, Energia és Fenntarthatóság, Infratech és Foodtech. Az összesített éves bevétel 2022-ben 5,752 milliárd eurót tett ki.

A Toyota Európa

A Toyota Motor Europe NV/SA (TME) felügyeli a Toyota, GR (Gazoo Racing) és Lexus járművek, valamint alkatrészek és tartozékok nagykereskedelmi értékesítését és marketingjét, valamint a Toyota európai gyártási és mérnöki tevékenységeit. A Toyota közvetlenül több mint 25.000 embert foglalkoztat, és 1990 óta több mint 11 milliárd eurót fektetett be Európában. Nyolc európai gyártóüzeme Portugáliában, az Egyesült Királyságban, Franciaországban, Lengyelországban, a Cseh Köztársaságban és Törökországban található. Ma megközelítőleg 16,5 millió Toyota, GR és Lexus jármű közlekedik az európai utakon, amelyek tulajdonosait 28 nemzeti marketing- és értékesítési vállalatból álló hálózat, valamint 53 országban (EU, Egyesült Királyság, EFTA-országok + Oroszország, Izrael, Törökország és más kelet-európai országok) mintegy 2.800 kiskereskedelmi egység támogatja. 2022-ben a TME 1.080.975 járművet értékesített Európában, 6,4%-os piaci részesedést elérve.

A Toyota hisz abban, hogy ha az emberek szabadon mozoghatnak, akkor bármi lehetséges. A „Mobilitás mindenkinek” elve érdekében a Toyota biztonságosabb, még inkább összekapcsolt, inkluzívabb és fenntarthatóbb mobilitást kíván megalkotni, hogy elérje legfőbb küldetését: „Boldogságot mindenkinek”. Európában a TME elindította a KINTO mobilitási márkát, amely mobilitási szolgáltatások széles skáláját kínálja 14 országban, és ösztönzi a zéró emissziós üzemanyagcellás termékek, és azok műszaki támogatásának business-to-business értékesítését. Hozzájárulva az ENSZ Fenntartható Fejlődési Céljaihoz, a Toyota azon dolgozik, hogy Európa-szerte minden üzleti tevékenységének körében elérje a karbonsemlegességet. Európában a széndioxid-csökkentés terén történelmi távlatokban is vezető szerepet betöltő TME célja, hogy 2035-ig 100 százalékkal csökkentse minden új járművének széndioxid-kibocsátását Nyugat-Európában, és továbbra is az elektrifikált hajtásláncok teljes választékát kínálja majd ügyfeleinek a régióban hibrid, plug-in hibrid, akkumulátoros elektromos és üzemanyagcellás modelljeinek képében.

A Toyota a hidrogént a karbonsemlegesség egyik kulcsfontosságú építőkövének tekinti, amely üzemanyagcellás technológiát alkalmaz a mobilitás és a közlekedésen túlmutató gazdaság érdekében. A hidrogén éllovasaként a Toyota fejlett üzemanyagcellás technológiája már használatban van személygépjárművekben, buszokban, teherautókban, vonatokban, tengeri és helyhez kötött berendezésekben számos üzleti ügyfél és más gyártó által. A régióban tapasztalható növekvő kereslet kielégítésére a TME 2022 januárjában megkezdte a 2. generációs kompakt üzemanyagcellás modulok gyártását Európában. Az infrastruktúrát illetően a Toyota hosszú távú elképzelése, hogy a 700 bar nyomást szabványként állítsa be az üzemanyagcellás elektromos járművek és termékek esetében.

Ctrl+C - Ctrl+V, Hírek Tags:hidrogén, hidrogén üzemanyagcellás, hidrogén üzemanyagcellás teherautó, kamion, teherautó, Toyota, vontató

Bejegyzés navigáció

Previous Post: A bohóc LMP szerint az autómentes Lánchíd bizonyított
Next Post: Az akkumulátorgyártó iparág öt-nyolcszorosára nő az évtized végére

Kapcsolódó cikkek

  • BMW R 18 Roadster Bemutató
  • Újabb mérföldkőhöz érkezett a Ford autószerelő tanulókat segítő Karrierprogramja Hírek
  • Mire figyeljünk a tavaszi abroncscsere előtt? Ctrl+C - Ctrl+V
  • Szombattól néhány vonalon változik a vonatok és a buszok menetrendje Ctrl+C - Ctrl+V
  • A Lambretta sztori (6.) Ctrl+C - Ctrl+V
  • Mustang technológia Hírek

Keresés

2023. május
hKscpsv
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031 
« ápr    
Impresszum
Tulajdonos: Berta István

A honlap tartalmáért a szerkesztőbizottság felelős!

Rendszergazda: Varga Zsolt

e-mail:
bertanyuuz@gmail.com

A honlap a Mi az a blogger lapcsoport tagja.
A Börzsöny Speciális Mentők Egyesület támogatót keres
  • Nagyot esett a 100 legnagyobb vállalat piaci tőkeértéke
  • Az ideális nászajándék nyomában
  • Már Magyarországon is kapható a HUAWEI P60 Pro
  • Felesleges már árzuhanásra várni
  • A TP Vision és az FC Barcelona több évre szóló megállapodást kötött
  • Van képünk hozzá (23.05.30.) –  BMW R 18 Roctane
  • Az Aston Martin Aramco Cognizant Formula One® csapatáról
  • Van képünk hozzá (23.05.29.) –  Ssangyong Rexton
  • A Honda részvétele az F1-es versenyeken
  • Verstappen behúzta a Monacói Nagydíjat
  • Négy kategóriában hirdettek győzteseket a Nagy Diák Teszteken
  • Az interaktív vizsga számítógépen végezhető teszt jellegű feladatsorokat jelent
  • Új szuperbaktérium-ölő antibiotikumot fedeztek fel tesztelés közben
  • Elon Musk cége elkezdheti az agyimplantátumok tesztelését embereken
  • Új új biológiai fegyverek tesztelése volt a cél
  • Minden harmadik fogyasztó rendszeresen iszik koffeinmentes kávét egy elemzés szerint
  • Átadták az Év Pálinkás Bonbonja verseny díjait a Gyulai Pálinkafesztiválon
  • Eljárás indult nagy élelmiszerláncok ellen, mert országszerte rögzíthették egyes üdítőitalok árait
  • Újranyitott a Sáfránkert Vendéglő
  • Új, családias SPAR-üzlet nyílt Budapesten, a Fehérvári úton
  • Nincs megálás! Anita és Sanyi is kipróbálta az OKAI Neon elektromos rollereket
  • Rexton tesztnek indult, OKAI Neon e-scooter próba lett belőle
  • Anita és Sanyi találkozott a Honda CB650R motorral (is) – VIDEÓ
  • Anita és Sanyi a Mazda CX-5-öt is kihagyta…
  • Anita és Sanyi a Mazda 6-os jubileumi kiadásával is megismerkedett
  • Honda CMX1100T Rebel
  • Röviden a Honda CB650R-ről
  • Ismerkedés az OKAI Neon elektromos rollerrel
  • E-Tech Renault Arkana
  • Elsőként a Mazda CX-5-ben
  • Az Icons motorkollekció új tagja visszavisz a 60-évekbe Bemutató
  • 100 éves sikertörténetét ünnepli a BMW Motorrad Ctrl+C - Ctrl+V
  • A HD bemutatja a Fast Johnnie kollekciót Bemutató
  • Az új BMW R 18 Roctane Bemutató
  • Honda EM1 e képgaléria Bemutató
  • A BMW Motorrad bemutatja az új R 12 nineT modellt Bemutató
  • Honda EM1 e műszaki adatok Bemutató
  • A Honda EM1 e váza és futóműve Bemutató

Copyright © 2023 Egyszer már láttam autót.

Powered by PressBook News WordPress theme

We use cookies on our website to give you the most relevant experience by remembering your preferences and repeat visits. By clicking “Accept”, you consent to the use of ALL the cookies.
Cookie settingsACCEPT
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SAVE & ACCEPT