Highlander Hybrid biztonság (Exkluzív videóval!)

  • Valamennyi Highlander Hybrid alapfelszereltségének része a Toyota Safety Sense aktív biztonsági csomag
  • Ütközést megelőző biztonsági rendszer (PCS) éjjel-nappali gyalogosészleléssel és nappali kerékpáros-észleléssel
  • Nappali, szembejövő járműveket érzékelő rendszer, vészhelyzeti kormányzás asszisztens és kereszteződés kanyarodási asszisztens
  • Teljes sebességtartományban működő adaptív sebességtartó automatika (ACC), kanyarodási sebesség szabályozó, jelzőtábla-felismerés (RSA), sávkövető asszisztens (LTA), sávelhagyásra figyelmeztető rendszer (LDA) és automatikus távolságifény-vezérlés (AHB)

Az új Highlander Hybrid alapfelszereltségének része a Toyota Safety Sense legújabb változata; az aktív biztonsági technológiai csomagot úgy állította össze a Toyota, hogy segítségével a lehető legtöbb közlekedési helyzetben elkerülhetők legyenek a balesetek, vagy mérsékelhető legyen a súlyosságuk.

A Highlander utasait óvó Toyota Safety Sense csomagban megtalálható az ütközést megelőző biztonsági rendszer (PCS) éjjel-nappali gyalogosészleléssel és nappali kerékpáros-észleléssel; a teljes sebességtartományban működő adaptív sebességtartó automatika (ACC) jelzőtábla-felismeréssel (RSA); a sávkövető asszisztens (LTA); a sávelhagyásra figyelmeztető rendszer (LDA); és az automatikus távolságifény-vezérlés (AHB).

Az ütközést megelőző biztonsági rendszer (PCS) több elemmel gazdagodott. Ezek között megtalálható a nappali, szembejövő járműveket érzékelő rendszer; a vészhelyzeti kormányzás asszisztens (ESA), ami a nappali gyalogos- és kerékpáros-felismerő rendszerrel összekapcsoltan működik; és a kereszteződés kanyarodási asszisztens.

A vezetéstámogató és biztonsági rendszer része mindemellett a teljes sebességtartományban működő adaptív sebességtartó automatika (ACC), a kanyarodási sebesség szabályozó és a továbbfejlesztett sávkövető asszisztens (LTA) is.

Megújult az ütközést megelőző biztonsági rendszer (PCS)

Gyalogos- és kerékpáros-gázolás, vagy más járművel történő ütközés kockázata esetén a PCS automatikusan aktiválja az ütközés-megelőző fékezést, és ezzel egy időben bekapcsol a vészhelyzeti kormányzás asszisztens (ESA) is.

Az ESA a rásegítés mértékének növelésével nyújt kormányzási támogatást, így hirtelen irányváltásoknál növeli a jármű stabilitását. A vészhelyzet megszűnése után az ESA segít saját sávjában tartani az autót.

A kereszteződés kanyarodási asszisztens figyelmezet, és szükség esetén önállóan fékez, ha a vezető egy szemből érkező jármű elé fordulna, illetve ha gyalogos lépne a jármű elé a kanyarodás nyomvonalán.

Teljes sebességtartományban működő adaptív sebességtartó automatika (ACC) kanyarodási sebesség szabályozóval

A Highlander Hybrid ACC rendszere a kormánykerékről működtethető, hogy vezetés közben is egyszerű legyen a használata.

Ha az ACC rendszerben bekapcsoljuk az irányjelző kontrollt, a jármű saját sávjában kissé felgyorsít, hogy csökkentse távolságát az előtte haladó járműhöz képest, ezzel is előkészítve és megkönnyítve a sávváltást. A másik sávban a gyorsítás addig folytatódik, amíg az autó el nem éri a kívánt állandó sebességet.

Az RSA rendszer a sebességtartó automatikával együttműködve szabályozza a sebességbeállításokat, alkalmazkodva a változó sebességkorlátozásokhoz. A kanyarodási sebesség szabályozó lelassítja a járművet, ha úgy érzékeli, hogy az túl nagy sebességgel érkezik a kanyarba.

Sávkövető asszisztens (LTA)

A sávelhagyásra figyelmeztető rendszer (LDA), a sávkövető asszisztenssel együttműködve folyamatosan segíti az egyenletes haladást még kanyargós autópályán vagy forgalmi torlódás esetén is.

A rendszer az LDA aktiválásával felméri, hogy előfordulhat-e a jármű aktuális sávjának elhagyása, és amennyiben azt veszélyesnek ítéli, megnehezíti a kormányzást annak érdekében, hogy a vezető a saját sávjában maradjon.

Amennyiben az ACC működik, a sávközépen tartó funkció is él, és finom kormányzással a sáv közepén tartja az autót.

Az LTA további újdonsága, hogy sávváltás után lerövidíti a visszaállási időt; ellenkormányoz, hogy ellensúlyozza a nagy járművek okozta turbulencia hatását és növelje a stabilitást; gyorsabban felméri a kanyar élességét, és meghatározza a kormányszöget, amellyel a jármű azt biztonsággal beveszi; eközben pedig megnehezíti a kormány vezető általi elfordítását, így az LTA magasabb sebességnél is működik.

Hátsó utas figyelő

Hasznos biztonsági funkció a hátsó utas figyelő: a hátsó üléseken (mind a második, mind a harmadik sorban) elhelyezett szenzorok észlelik, ha valamelyik ülésen még ül valaki, amikor a vezető kiszáll.