A legújabb Honda CB1000R erőforrása

  • A négyhengeres, elektronikus gázmarkolattal felszerelt erőforrás a CBR1000RR-ből érkezik
  • Pontos és kiszámítható gázreakciók az átdolgozott PGM-FI üzemanyag-befecskendezőnek köszönhetően 
  • Kuplungasszisztens és nyomatékhatárolós tengelykapcsoló

A CB1000R 998 cm3-es, DOHC-vezérlésű, soros, négyhengeresének csúcsteljesítménye 145,5 lóerő (107 kW/10 500 f./perc), legnagyobb forgatónyomatéka pedig 104 Nm (8250 f./perc). A furat és a löket továbbra is 75, illetve 56,5 milliméter, a sűrítési viszony pedig 11,6:1-hez. A fordulatszámmérő piros tartománya 11 500-nál kezdődik, és 12 ezernél szabályoz le a vezérlőelektronika. A pontos és kiszámítható gázreakciók az átdolgozott PGM-FI üzemanyag-befecskendezőnek köszönhetőek.

Az Euro 5-ös négyhengeres tervezésekor az volt a cél, hogy a középtartományban, 6-8000-es percenkénti főtengelyfordulatnál legyen igazán ereje teljében, az ebből fakadó rugalmasság ugyanis még izgalmasabb vezetési élményt szavatol, nem mellesleg a használati értéket is növeli, tehát sokkal gyorsabban, biztonságosabban előzhet a pilóta.

A levegőszűrő, illetve annak háza és csöve ideális légáramlást tesz lehetővé, ezáltal kevésbé esik a nyomás a légbeömlő és a 44 mm-es torokátmérőjű fojtószelep közötti szakaszon. Kovácsolt alumínium dugattyúk dolgoznak a hengerekben, a hatékony gázcseréért pedig 8,1 és 8,3 milliméteres úton mozgó szívó- és kipufogószelepek felelnek.

A magával ragadó teljesítmény kifejezetten rövid áttételezésű váltón keresztül jut el a hátsó kerékre, ennek eredményeként rendkívül dinamikus a gyorsulás a hétköznapi használat során fontos, 30 és 130 km/óra közötti sebességtartományban. Nagyban megkönnyíti a fel- és visszakapcsolásokat, hogy a kuplungasszisztenssel és nyomatékhatárolóval ellátott tengelykapcsoló kisebb erővel működtethető és – a motorfék szabályozásával – biztonságosabbá teszi a visszakapcsolásokat.

Pillekönnyű, 4-2-1 rendszerű kipufogórendszere még erősebbé teszi a motort a középtartományban, s hozzájárul, hogy karcsú és könnyű legyen a CB1000R. A kipufogógáz  négy rövid katalizátoron át jut el a főkamráig, ahonnan a dupla kamrás dobba áramlik tovább. Maga a kipufogóhang egészen lenyűgöző, az alsó fordulatszám-tartományban hallható kellemes duruzsolás 5500 felett mély, nyers ordításba megy át.

Ezen túlmenően a leömlőcsövekben elhelyezett légáramlás-érzékelők (LAF) biztosítják, hogy levegő/üzemanyag arány mindig tökéletes legyen, ami szintén az Euro 5-ös minősítés feltétele. Az átlagfogyasztás mindössze 5,8 l/100 km.